Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Håller med. Lufta, lufta och lufta. Jag tror A har varit röd en gång men jag luftar varje gång. Tvättar varje gång oxå.

Just nu är inte livet så jättelattjo.. Hunden fortfarande dålig, men Vet tycker att vi kan avvakta kuren ut innan beslut. Varmvattnet fryst, för tredje gången på lika många dagar. Förbannade vinter med -30, jag är LESS! Hann vara hemma 10 min idag när maken, som är på väg hem han med, ringer och har mött hästarna. Bara kasta på sig kläderna och jaga uppspelta monster. Så nu är hagen megatrasig, jag ORKADE inte börja fixa den i mörker och kyla när klockan dessutom hann bli 22 innan jag kunde ta mig ut. Just nu känns det lite rättvist att de får stå inne på oviss tid imorgon.. Innehästar for life känns också som en fullt acceptabel tanke.

Tur att H haft en sån tokrolig dag och bara gapskrattat åt allt jag gjort, hela tiden. För i övrigt finns det som sagt inte mycket att jubla över för tillfället.

usch o fy.... jag är inte avundsjuk.... Det är ju inte lätt att bygga staket i minusgrader heller. stolparna är inte spec ätta att få ner i marken :(

O så hunden med.... :(

Men är det någn mer än jag som känner att man ger så mkt till barnet att allt annat blir lite jobbigare än det varit innan?

Jag tar jättegärna mer svans. Om Doris fortfarande vill skicka så snor jag jättegärna av henne också. :)

Jag har pratat om gunghästen med övriga familjen, även fast jag fick den så känns det som om den är lika mycket mina bröders häst som min, vi växte ju upp med den allihopa. Nu tyckte alla att det var kul att jag ville renovera den och vi beslutade att ta hjälp av en som renoverat gunghästar förut. Så nu ska den skickas iväg med all buketagel och bli en bukehäst. :D känns kul att det är just ni som är så gulliga att hjälpa till, vi har ju gått igenom så mycket tillsammans utan att ha träffats, känns som ett fint minne att jag alltid kommer att tänka på er när jag ser pållan. :)

*kl*
min sambo somnade på soffan inatt och har snarkat hur högt som helst hela natten. Jag håller på att bli tokig, Selma kröp och gömde sig under hennes filt... Men nu vaknade vi båda av hans snarkningar, kombinerat med hans alarm, som han aldrig hör... Är bara lite trött idag. :grin:

Nu står Selma och tittar på disney channel och jag läser ifatt på buke. Fick ju iaf "sova" till kvart över sju. Livet är hårt.

Min man satte sig och pratade i jobbtelefonen kl. 7 i sovrummet, riktigt jävla oschysst faktiskt. Är fortfarande irriterad på honom...

Oj vilket härligt kök ni har!! För visst var det ditt kök ett par sidor bak i tråden? Orkar inte gå tillbaks och titta, men fint var det iaf!

Köket på kattbilderna är mitt. Egenritat och självkomponerat så jag är nöjd! :)

Så gör min sambo också, blir lika trött varje gång... Men samtidigt förstår jag att det ringer och att han måste svara, men det får mig knappast på bättre humör. :/

Funderar på att lägga Selma i eget rum inatt, för att se om hon sover bättre när hon slipper snarkningar och mobiler i örat. Fast jag vet inte om jag klarar av att sova utan att hon sover i sinsäng bredvid. :o

Tyckte också det var himla fint. Så härligt med mycket öppen yta i ett kök. :)

Åh är inte det där bara så j*vla typiskt. Klart hästarna har sönder hagen dom dagar man helst inte vill vara ute öht, känner igen problemet :grin:

*kl*
sitter och faktiskt är lite sur på han jag bor med. Bad han fixa i datarummet igår eftersom det faktisk är han som stökat ner där. Okej bra att han städade lådorna och sorterade upp papper MEN han hade väl för gudsskull kunna lägga tillbaka sladdar och annat skit i lårorna igen. Så nu ser det verkligen ut som bara den där inne och jag tänker inte röra en pinal, nåt kan han väl göra mer än att jobba. Å nu i morse innan han åker ville han att jag skulle fortsätta leta instruktionsboken till hans skoter som han sålde förra vecka (för att sen köpa en splirrans ny IGEN :devil:) Ehhhh nej skulle inte tro det....då blev han sur :o :D

Ja min man måste kunna nås 24/7 så jag är van men i vanliga fall så går han ut ur sovrummet men idag så var han trött :confused: Ja vem tusan är inte trött när vi båda är förkylda och försöker få luft?

Min man satte sig och pratade i jobbtelefonen kl. 7 i sovrummet, riktigt jävla oschysst faktiskt. Är fortfarande irriterad på honom...

Haha! Min man har inte ens fått nån mobiltelefon på sitt nya jobb. :rofl: Tycker iofs att det är riktigt jäkla dåligt eftersom han åker utomlands ibland. Men men, jag kunde bli riktigt irriterad när vi åkte hem från jobbet förut och han satt och snackade hela vägen hem. Eller om telefonen ringde på helgen och han åkte iväg trots att han inte hade betalt för någon beredskap.

Fast jag tycker ändå att du har det jättelyxigt som får sova ända till 7! Det var länge sen jag fick göra det. ;)

Jag vaknade också kl 7 av att sambon stod och letade instruktionsboken i mitt säkrings, med ficklampa, kan ju vart därför jag blev lite elak :angel:

Vet inte hur du gör men jag sover inte hela nätterna så varje minut jag får sova är värdefull.

De där telefonerna verkar ju inte kloka, min kusins iphone vägrar skriva ridning ;)

Vet inte hur du gör men jag sover inte hela nätterna så varje minut jag får sova är värdefull.

Nån gång mellan kl 5:30 och 6 varje morgon sätter sig Vilgot upp och vill inte sova längre och då kan ju inte jag heller sova längre eftersom han blir irriterad då och riskerar att ramla ner från sängen. Annars är jag uppe ett par gånger varje natt och stoppar in nappen.

Haha! Måste prova! Tidning! :rofl: När jag skrev jättelyxigt till dig ändrade iPhone till jättemysigt. Men snacka om att jag blev sur när jag kom till affären förut och det står tabubelagd i inköpslistan. :grin:

Får lära Vilgot och stoppa i nappen själv ;) blev helt chockad första gången Isabella gjorde det när man kravlade sig upp och så tog ungen nappen själv. Annars så är det inte ovanligt att jag ligger och är vaken ett par timmar varje natt. Har jag tur så är det vara 30-60 minuter :D

För övrigt så skrapade en kvinna precis fram 3.000.000 på tv4 ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII