Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag hade varit likadan- det sm kommer in i familjen får bäras ut på bår typ...
Pratade med min kmpis precis- hennes hund har fått cancer :( Plötsligt kändes Majas -min hund- problem ganska små....

Åhh, jag är så kluven om att sälja hingsten.... Flera har sagt att han är väldigt fin. Han är så lätt att hantera. Pappa Tornesch går ju onekligen bra nu och så vet man ju inte hur det utvecklar sej för Turmalin...
Kanske borde ha kvar honom ett tag... Fast tänk om något händer, så han inte är värd ett öre... Kanske ska vänta till i sommar iaf.... Tror inte jag är någon bra uppfödare ;) Ungefär som mina föräldrar som sparar på hög...

Känner igen det där. Målet för min del är att ha så få hästar som möjligt till vintern när jag börjar jobba och Ture går på dagis. Går ju så där... Jag ska låna ut Orlando-stoet två betäckningssäsonger. Landadel-stoet är ju gammalt, men om om om hon får ett hingstföl så vill jag nog prova betäcka med Canterbury. Känns surt att låna hit en hingst jag tror mkt på och inte ha nån att betäcka själv. Men å andra sidan - så få som möjligt. Och får hon ett stoföl så ska den inte säljas. Hrm. Jag har blivit stenhårt drillad i Tyskland att "man blir inte rik på att ha hästarna kvar i stallet" men jag blir nog inte rik hur jag än gör. :angel:

Gå-stolen är en bra barnvakt här också, och matstolen när jag gör mat, men det går inga långa stunder. Det är en som verkligen kan förmedla "upp upp upp".:o

Ebba kan man muta att vara kvar i stolen med ett smörgåsrån i småbitar... roar fingrarna hur länge som helst :)

Jag älskar att fiska. Tävlat massor i pimpel och mete. Är mer än gärna ute på sjön en varm sensommarkväll med båten och kastar lite.
MEN jag klarar inte av att tillaga/äta dem :o

ch jag har aldrig fiskat men tillagar och äter den gääärna :)

Här kommer bild på vagnen :)
182897_1800306484135_1133984997_2018909_3623471_n.jpg

Dessutom en tvättbild... Jag visade Lootch Selma så hon skulle förstå att det var dags att lära sig ;)
182946_1800306444134_1133984997_2018908_5573779_n.jpg

Senast ändrad:

Och jag har fiskat med nät så länge min morfar var i livet, jag tillagar/äter gärna fisk, men aldrig att jag rensar den. Usch!

Nej, fy fan vad äckligt! På hemkunskapen på högstadiet blev vi tvingade att rensa en sill eller vad det var och det var det vidrigaste jag nånsin gjort. Jag vägrade att äta den efteråt och det ledde till värsta pådraget! :eek: Tydligen tyckte hemkunskapsläraren att jag led av ätstörningar så under en tid var alla lärare på mig. :grin: Herre gud, jag äter gärna laxfiléer, torskfiléer och liknande, men som sagt, inte något som varit fisk! :p

å jag pallar absolut inte med fisk att varken rensa eller äta.. Fiska kan jag göra, men då får någon annan ta på masken, plocka av fisken å ta hand om den sen. hahahaha. Å aldrig att jag skulle hålla i fisken, blä

Men jag kan ju heller inte hålla i/skära kött.. Alltså typ fläskfilé, oxfilé osv.. Kan inte!

Åhh, jag är så kluven om att sälja hingsten.... Flera har sagt att han är väldigt fin. Han är så lätt att hantera. Pappa Tornesch går ju onekligen bra nu och så vet man ju inte hur det utvecklar sej för Turmalin...
Kanske borde ha kvar honom ett tag... Fast tänk om något händer, så han inte är värd ett öre... Kanske ska vänta till i sommar iaf.... Tror inte jag är någon bra uppfödare ;) Ungefär som mina föräldrar som sparar på hög...

Visade du honom i höstas? På rådgivningen? För han var väl 2 va?
Är han enkel att hantera så hade nog jag haft kvar honom ett tag till som hingst iaf. Jag önskar så att jag hade en Torneschavkomma jag med, men det blev ju inte så..

Oj vad du är duktig på att baka, vilka fina bakverk! Funderade faktiskt också på att använda mig att fluffen till cupcakes, nu vet jag ju att det funkar dessutom :D

Han är bara ett. Född i maj förra året så det kanske inte är så konstigt att han är som en hund fortfarande... Det är inga problem att ha honom kvar. Det finns plats och så. Men om jag säljer honom kan jag göra klart stallet på en gång. Stall, häst, stall, häst..... Det är frågan. Å andra sidan så ska det finnas en köpare oxå ;) De kanske inte växer på träd :)

Kl

Usch i eftermiddags var det faktiskt lite synd om Milton :( vi var på mamma-träff och Milton har några dagar varit ganska röd i rumpan. Hemma tvättas det såklart noggrant och smörjs, men när vi skulle iväg så glömde jag krämen. Först bajsade han en gång och visst var han röd i rumpan alltid. Sedan gick det en kvart och Sötsnöret bajsar igen. Nu var han ÄNNU rödare och dessutom blödde det lite när jag torkade, och det gjorde så ont på stackars Milton, han var så ledsen :cry:. Tack och lov hade en av mammorna kräm som jag lånade och smorde på. Efter en kvart bajsar han igen, nu gick det ju lite lättare att tvätta honom, men fortfarande gjorde det så ont så han bara skrek.
Han bajsade ikväll igen och hade fortfarande jätteont, men vi smorde på ordentligt. Något ni kan rekommendera?

Oj vilket härligt kök ni har!! För visst var det ditt kök ett par sidor bak i tråden? Orkar inte gå tillbaks och titta, men fint var det iaf!

Håller med emelieR, det är den enda salvan i Sverige som verkligen fungerar. Finns på Apoteket.

På tal om salvor, visst var det du som ville ha tandsalva också? PMa din adress om du fortfarande är intresserad så slänger jag ned en tub av vår mirakelsalva. Min pappa var i London i veckan och köpte på sig åtta paket, haha.

Inotyol- den enda salvan du behöver till röda rumpor. Ett MÅSTE!

Det är den enda som används här hemma :D Inotyol is the shit :bump:
Men förresten, kan man tvätta för mycket? Just nu tvättar jag vid varje blöjbyte, just för att jag inte vill att urin eller annat ska svida i hans röda rumpa. Och såklart nu när han bajsar så tvättar man ju då..

Håller med emelieR, det är den enda salvan i Sverige som verkligen fungerar. Finns på Apoteket.

På tal om salvor, visst var det du som ville ha tandsalva också? PMa din adress om du fortfarande är intresserad så slänger jag ned en tub av vår mirakelsalva. Min pappa var i London i veckan och köpte på sig åtta paket, haha.

Men du är ju för rar!! Ja jag vill jättegärna ha, men vågade inte fråga igen innan :o Ett PM skickas nu, tack snälla du!!

O på tal om att skicka saker... Behöver du man eller klarar du dig på svansen du fått??? Jag såg att den är lite solblekt i topparna men det måste ju vara bättre att fixa till efteråt. OM jag nu kan slita loss ngt från vilden ;)

Vad torkar du med efter du tvättat? lufta extra mycket även om det händer olyckor... Ebba har aldrig varit röd efter att ha använt salvan så jag känner att jag har dålig koll...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar