Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*
Nu har det suttit en dalmatiner inlåst i bagagen på en liten polo sen tidigt i morse. Har fortf inte sett till en ägare. Bilen står parkerad utanför vårt fönster och jag har hört den gnälla och yla sen halv 8. Den kanske har suttit där längre? Jag tycker inte detta är okej! Men vad kan man göra? Ringa polisen? Och vad ska de göra i såfall?

JAg är jättesugen på en robotdammsugare. Vet att jag inte har det så enkelt för den här hemma- bor u i gammalt hus men det hade hjälpt om den bara tog 3 rum på nedervångningen. Nu dammsugar jag på morgonen och när Ebba sover middag... Hundarna asar in lite grus o tappar lite päls ;)
Fast jag har ju bästa mirakeltrasan -EBBA!!! hahaha
Men till frågan- vilken sort har du?

Vi eldade upp allt gammalt som låg i vårt stall och det gick bra! :) eldade även upp stallet samtidigt och det fungerade det med... :p

*kl*

Jag är också Audi frälst. Köpte min första A4 2005, efter att jag krockat min älskade xc70 till skrot. :( Är inne på min andra nu, hade en touareg emellan, en q7a som vi verkligen är såå nöjda med. Min pappa kör en A4, min mamma köpte en sprillans A4 allroad nu och lillebror har en A3. Innan jag skaffade barn brukade jag låna brors a3 ganska ofta och jag älskar att köra den. Tycker att det är som att köra en gocart , iaf om man jämför med mina kolosser till bilar, och den är en dröm att fickparkera. :love:

Vi har ju en gammal land Rover i garaget som jag köpte i höstas, men den är ju inte riktigt en bil man vill åka längre sträckor i... :p

Nu har min pingis somnat och jag ska försöka att få lite gjort hemma, grannarna kommer över på middag ikväll, tänkte förbereda det nu så att jag slipper ha en grinig Selma på ena armen sen. :)

Kolla upp regskylten o ring och fråga om det har hänt något eftersom de inte har tagit hand om sin hund ;) Knappa in dolt nummer om du inte vill att det ska synas varifrån samtalet kommer :)

Mina hundar är alltid med mig. De hatar att vara hemma själv så de sitter ju hellre i bilen. Men om jag skulle vara iväg länge hade de inte fått vara med. Eller har de täcke på sig och extra ludd i burarna :)

vi har ca 2 minus, men min bil står parkerad precis bakom så jag var och kände i min. Solen har stått på lite så det var ganska lagom. Men jag vet inte hur varmt/kallt den har det. Vad är det för nummer till polisen? Är det 114114 man ringer när det inte är akut?

Är det inte någon lag så att man inte får ha hunden i bilen i mer än 4 h? Jag hade ringt polisen iaf. :/

Haha ja det vore något men jag har inte samma ekonomi som du, jag får väja mellan katt och dammsugare ;) Mina föräldrar har en rostfärgad, använder den ganska sällan faktiskt. Kanske den vill flytta hem till mig :angel:

hur kan jag kolla regnumret? Surfar via en superdålig mobil så jag kan inte gå in på några superavancerade hemsidor.

Jag är också Audifrälst! :love: Mina föräldrar har inte haft något annat än Audi 80/A4, så jag är liksom uppvuxen med att det ska vara Audi. :D Gissa om jag blev imponerad när det visade sig att maken hade en A4 när jag fattade tycke för honom! Det var förresten den gamla skrutten vi sålde nu i höstas. När vi letade stor bil ville jag helst ha en Audi, men A4:an kändes lite liten och A6:an alldeles för dyr. Passaten är ju väldigt lik Audin att köra, så det blev en sån och flera år nyare än om vi köpt Audi för samma pengar.

Funderade oxå på att "elda upp stallet" samtidigt. Tror ni man kan elda den gamla målade (eller det kanske inte är målarfärg??) inredningen oxå? Eller dödar jag grannarna då?

Vi tog bort alla fönster och sen rev vi allt med grävskopan och sen slängde vi allt på brasan. Var ett fuktskadat gammalt ko/fårstall med tillhörande inredning. Våra grannar lever fortfarande. :)

Ska bli kul att följa alla er som renoverar nu, nu när vårt börjar bli klart vill jag göra om... Livsfarligt att titta hur andra har det i deras stall och hus. :D

Och jag bara är så så så så glad att vi är klara nu. Jag hade aldrig orkat med det nu med Ture, skadade fötter, hästar, hingstar, fölningar och dessutom jobb nu i mars!

Appropå något helt annat så har jag bokat in första husstädningen 8 mars. Då kör två personer 4 tim med grovstädning. Ni kan ju tänka er att det inte blivit städat som jag vill nu när jag inte kunnat göra nåt sen jul. Sen hoppas jag de kan hinna med oss med städningar varannan vecka!

Det lät mycket med 2*4 h! Här städade en person i 3 h och det blev rent överallt. Jag kom på att det var bättre att köpa en robot än att ha hit städfirman varannan vecka. Så nu ska de komma var fjärde vecka och sen får roboten jobba hårt de andra veckorna.

Haha ja det vore något men jag har inte samma ekonomi som du, jag får väja mellan katt och dammsugare ;) Mina föräldrar har en rostfärgad, använder den ganska sällan faktiskt. Kanske den vill flytta hem till mig :angel:

Du har ju två hästar, det har inte jag! :idea: Fråga om du får låna den, om de inte använder den. Vad tokiga de är, världens bästa grej, ju! :p

Ringde polisen som frågade efter regnumret så skulle de kolla med ägaren. Efter 5 min kom en kvinna o plockade ut hunden och gick runt kvarteret och varmkörde bilen en stund. Sen lastade hon in hunden igen och gick. Nu ylar den ännu mer och går bananas i bilen. Hela bilen hoppar. Det visade sig att två grannar till hade ringt. Tycker verkligen inte det är okej att lämna sin hund så. Mina hundar åker alltid med mig överallt och får vara i bilen emellanåt men aldrig så länge...

:bow::bow: Bra gjort av dig!! Folk som inte bryr sig om sina djur ska banne mig inte ha några! :devil: Stackars hund... :cry:

Äh de har en tant som kommer varje vecka och städar, de behöver inte dammsuga själva ;) Inga djur, inga barn, bara mina två päron som går runt och skrotar när de inte jobbar. Deras hem är alltid perfekt, tror jag aldrig har sett dammråttor där mer än i mitt och brosans barnrum som vi 'städade' själva :angel:

Det är väl p.g.a. hästarna jag inte har samma ekonomi för nöjen men det gör inget :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar