Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vi gjorde nästan likadant. Vi lånade hem lastbilen från firman. körde lite med motorsågen o lyfte bort huset i tre delar... Eldade det ute i hagen en dag när det inte blåste. Men halm kan ju vara lite flygigare än virke så jag hade tagit det en vindstilla dag...

Vi tittade på alla de bilar du pratar om, vi var helt inne på att köpa en beg A6 som vi hittat, men när vi åkte dit för att titta på den så stod vår bil där och sambon blev förälskad. Så det slutade med att vi kom hem med den istället. :D Som tur var var det en demobil så priset blev nästan lika "billigt" som A6an... :p har tittat lite på q5an, men tycker de är lite för dyra för sin storlek faktiskt. :( fast ruggigt snygga.

Är lite less nu. Sambon kom hem och busade med hundarna och var så högljudda så att Selma vaknade "för tidigt" och var jättegnällig och ledsen, men ville inte alls somna om. Så jag hann slänga i en tvätt, rensa avloppet på diskmaskinen som hade stannat och tagit en macka. Hade laddat upp med en hög av skvaller och bröllopstidningar som jag skulle läsa när jag var klar med allt. :(

Nu måste jag ut och ta in hästarna för hovslagarn kommer och ska verka fölen för första gången. :) väldigt spännande! :)

*kl*

Nu så har jag äntligen hunnit läsa ikapp 6 sidor och tänkte svara lite. Så kommer lite svar såhär i efterhand!

Ang. medium:
Innan min sambo träffade mig(någon månad innan) så gick hans mamma till ett medium som sa att han skulle träffa en tjej som han skulle få barn med till sommaren. Så sambon va liite nervös när han träffade mig och sen se där det vart ett barn till sommaren :D

Ang. bil: Vi köpte ju volvon för att vi skulle få två bilen(+ att vi behövde en större) Sen sålde vi golfen för vi tänkte vi skulle byta ut den mot en billigare skruttis men det funkar med 1 bil nu och är skönt att slippa en försäkring varje månad plus en bilskatt nu när en av oss är hemma. Fast jag har ju 1min så är jag i stan och har 700m till hemköp eller ica. Så det är inte så drygt att gå om man måste handla. Jag älskar våran volvo v70 automat! :love: Får plats med hundbur och barnvagn plus någon väska uppepå! Å man slipper växla mellan alla trehundrafemtijoelva fartgupp ner till mataffären. :D

Bakning: Nu har jag ockås bakat men vart ingen tårta det vart cupcakes istället! Gjorde vanlig muffins tröck ner ett fryst hallon sen dumlefluff uppepå den färdiga muffinsen och sen mmf!
181664_10150181502291038_780336037_8705575_1115123_n.jpg

Vart några till kladdmuffinsar med maräng också!
183162_10150181482451038_780336037_8705263_8093724_n.jpg

Ang. städning: Jag vill också ha en robotdammsugare! För här skulle det behöva dammsugas varje dag men jag orkar inte krånglar ut den från den trånga garderoben varje dag och har inget rum att gömma den i så den kan stå framme hela tiden å framme i vardagsrummet eller köket skulle jag få damp om den stod varje dag. Jag har sagt till min sambo att när jag börjat jobba så vill jag att vi har någon som kommer och städar varannan vecka och dammar av allt osv. för då vill jag umgås med Milton när jag är ledig inte damma lister.

Deras hem är alltid perfekt, tror jag aldrig har sett dammråttor där mer än i mitt och brosans barnrum som vi 'städade' själva :angel:

Det är väl p.g.a. hästarna jag inte har samma ekonomi för nöjen men det gör inget :)
Hmm, det där med föräldrarnas städnivå känner jag igen. Men det är väl därför jag blivit som jag blivit också! :p

Det är väl få som har obegränsat med pengar, utan det är prioritering som gäller för de flesta. Det kan nog tyckas att jag köper mycket prylar, men så är det det enda jag gör också. Har ju verkligen inget intresse alls som kostar pengar, utan jag prioriterar just att ha hög levnadsstandard. Jag skulle t.ex inte ha råd att ha häst som det är nu, inte på den nivån jag vill ha det iaf.

Det lät mycket med 2*4 h! Här städade en person i 3 h och det blev rent överallt. Jag kom på att det var bättre att köpa en robot än att ha hit städfirman varannan vecka. Så nu ska de komma var fjärde vecka och sen får roboten jobba hårt de andra veckorna.

Visst låter det mycket med så lång tid, men vi räknar med en grovstädning nu när jag varit dålig så länge. Plus sånt man inte alltid gör, flytta ut kyl o frys osv. Får de tid över får de gärna ta golvet i sadelkammaren. :angel: Har 50 kvadrat med klinkersgolv där och det torkas inte särskilt ofta. Inte torkat sen Ture föddes inser jag. Ooops. De kanske får lägga två timmar där. ;)

Hur funkar en robotdammsugare? Trösklar, möbler, mattor osv? Skuttar den över det?

Hehe, jag har inte råd med varken hästeri eller levnadsstandard på den nivån som jag vill ha men vi ska renovera köket i sommar och då kommer livet bli roligt :D älskar kök och det bästa med att vi väntat sedan -07 är ju att vi har så många bra lösningar och idéer, kommer bli helt perfekt :banana:

Vet egentligen inte om jag tycker du köper så mycket prylar men så är jag van med mina päron som handlar det de vill ha. Vi har t.ex. en induktionshäll som väntar i vår bod som är knappt 3 år gammal bara för att de ville ha 4 plattor med boost istället för två.

Det är alltid kul att renovera och göra fint, men att byta ut en ny induktionshäll mot en annan är inget jag skulle göra. ;)

Kl
Jag är äcklad!!! Fick Linas Matkasse igår och det var första gången efter ett ganska långt uppehåll. Och jag fick Alldeles nyss bittert återuppleva anledningen till varför vi slutade. Hur kan man skicka med en halv fisk med skinn och allt?!?! :eek: Jag har verkligen fiskfobi och jag visste inte hur jag skulle klara av att skära upp den där fisken... :crazy: Jag hanterar bara fiskar som varit djupfrysta block ända från födseln. ;) Jag höll allvarligt på att kräkas för det kom ju fjäll på kniven och skärbrädan dessutom var jag tvungen att ta i den..... :( Yäck!!!

Haha! Ni är så känsliga ;) Lite fiskfjäll...
Jag tycker det är äckligt att rensa avloppen- thats it...
Förresten- vad har du för vagn som går in brevid buren i bilen?

Aneka- JÄTTEFINA cupcakes. Det ska jag överraska med på ÖF på måndag o ta med lite :)

Idag har jag varit o köpt sittvagn till Ebba- HAr ju kollat in Brio Spin ett tag men stört mig på att de är så mörka iåt. Blir ju varmt till sommaren och det är iaf då jag kommer vara ute mest med vagnen...
De hade bara slimegrön och blå kvar på detta stället så jag köpte en rosa Race med o bytte klädslar :)
Så nu har jag en knallrosa Brio Spin som ingen annan har ;) Den limegröna kan jag ha i stallet om jag inte ger den till min bror. Summan kardemumma så fick jag 2 vagnar för mindre peng än en 2011... Vagnarna är ju helt nya o samma garantier så jag klagar verkligen inte :) Och det bästa är att de går in i bilen !!!
Bilder får komma senare. just nu har jag strandat mig utan telefon ens... hjälp ;)

Nej inte jag heller, tycker de är lite knäppa mina päron men samtidigt så får ju jag saker och slipper lägga ner pengar på det ;) Vi spar en hel del genom att få saker av dem eftersom vi inte behöver köpa nya vitvaror alls = mer pengar att lägga på onödiga designprylar :idea: :angel:

När hinner ni alla baka alla era fina tårtor och cupcakes och allt vad det är???

Vi är ju två här hemma hela dagarna och vi hinner knappt ta hand om hushållet med disk städ och tvätt. Nu blev ju jag sittandes igen men förra veckan var jag ju rätt rörlig.

När Ture är vaken är det FULL tillsyn som gäller då han är överallt och reser sig, plockar med saker osv. För tillfället så är han väldigt känslig och när han sover måste det vara relativt tyst. Dvs man kan knappt göra så mycket då heller. Enda som funkar är att en kan hålla koll på Ture och den andra ta hand om disken osv.

När jag ska vara själv med honom (vet inte ens hur det ska gå till) så kommer det vara tredje världskriget hos oss varje kväll. Dessutom vet jag inte hur jag ska lyckas att klä på och byta blöjor. Nu är vi en som håller fast och en som byter/klär...

Hrm. Blir en utmaning...

Hushållsysslor blev lidande för bakningen förra veckan och sedan har jag fördelen med satt barn sitter. Hon tar sig ingen vart så jag behöver inte passa.
Byta blöjor går snabbt och smidigt med snällt barn som ligger still och leker med det hon kommer åt, påklädning har aldrig varit några bekymmer - nu hjälper hon dessutom till med att dra i och ur armarna på bodysarna.

Hehe! När barnen sover får man ligga i som en blodigel ;) Tvätt torktumlare, ugn o spis på en gång. Tillsammans med dammsugaren ;) Allt mellan 21-23 typ ;)

Att klä på ett barn en blöja är en vetenskap. Att hålla den lycklig när man sätter på en body är ännu värre... TACK för att det finns heldressar.... inkl strumpor....

med risk för o vara tjatig... Men hunden sitter fortf i bilen! Den har alltså suttit där i 10 tim med undantag för 5 min promenad vid 12-tiden. Har ringt polisen igen men de säger bara att jag inte kan veta om hon vart ute med den eller ej. Öh jo jag har ju vart hemma hela dagen... Fick även fram en ägare och hittade ett nummer som jag har ringt och talat in ett meddelande på. Nu går jag här och väntar på att hon ska komma, är så arg så det kokar. Både på polisen som är så nonchalanta men oxå hundägaren! Finns det verkligen ingen annan man kan ringa? Vi borde ha en djurpolis här oxå!

Vilken hundägare!!! :eek: Vad är det för fel på folk, de där tycker jag är vanvård faktiskt. Har ingen aning om vart du kan ringa men det känns rent förjävligt :mad:

Poliser verkar tyvärr inte bry sig så mycket om djur. Jag hittade en hund förut och ringde polisen. Svaret jag fick var av typen "vad ska vi göra åt det?" :crazy:

Haha! Ni är så känsliga ;) Lite fiskfjäll...
Jag tycker det är äckligt att rensa avloppen- thats it...
Förresten- vad har du för vagn som går in brevid buren i bilen?
Jamen jag är rädd för fiskar... Törs knappt bada i sjöar/hav och definitivt inte om jag ser en fisk. Dom är farliga och äckliga, men goda att äta.

Jag har ingen bur i bilen, du måste ha blandat ihop mig med nån annan. :laugh:

Apropå blöjbyte. När det var bajsblöja sist gav jag Vilgot min handkrämstub. Den var jätteintressant och han låg blick stilla och undersökte den. Kan alltså funka att ge dom något de egentligen inte får leka med.

Då skulle du inte trivas där jag jobbar som timanställd då.. Fiskrökeri :D

Har inga problem med att hantera fisk, men en konstig grej hände förra sommaren när jag var gravid. Har varit med ute tidigare och vittjat nätet och ålar har en tendens att inte stanna i baljorna utan de krälar runt överallt i båten och det bekommer mig inte.
Förra sommare kom en gubbe som beställt två färska ålar och de var väldigt färska för de var inte döda. När jag ska ta upp dem ura baljan så KAN jag för mitt liv inte ta i dem. Jag var dessutom ensam på jobbet så till slut får jag hämta skogsgubben som får fiska upp dem själv :D

Måste varit någon hormongrej!

Hehe! När barnen sover får man ligga i som en blodigel ;) Tvätt torktumlare, ugn o spis på en gång. Tillsammans med dammsugaren ;) Allt mellan 21-23 typ ;)

Att klä på ett barn en blöja är en vetenskap. Att hålla den lycklig när man sätter på en body är ännu värre... TACK för att det finns heldressar.... inkl strumpor....

:D Klockan 21 ligger jag i sängen. Ammar ju fortf på nätterna och Ture vaknar vid 6 på morgonen. Kvällstrött. Sambon däremot brukar göra en röjning och ev dammsuga men när Ture väl sover.

Skönt att höra det är fler som har problem med blöjor och kläder. Heldressar funkar inte här för jag hinner inte knäppa knapparna innan han far iväg. Det som är enklast nu är faktiskt vanliga tröjor och byxor, bara dra på. Iallafall när man är två som sagt var...

Alicia får hoppa mellan golvet, matstolen och gåstolen. Där hon är nöjd för stunden. I värsta fall får hon sitta i selen. När jag gjorde semlor igår satt hon i selen.

Åhh, jag är så kluven om att sälja hingsten.... Flera har sagt att han är väldigt fin. Han är så lätt att hantera. Pappa Tornesch går ju onekligen bra nu och så vet man ju inte hur det utvecklar sej för Turmalin...
Kanske borde ha kvar honom ett tag... Fast tänk om något händer, så han inte är värd ett öre... Kanske ska vänta till i sommar iaf.... Tror inte jag är någon bra uppfödare ;) Ungefär som mina föräldrar som sparar på hög...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar