Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Förstår att du är besviken på maken... Vid såna tillfällen vill man ju ha undan det när man ställt sig in på en viss tid och inte få det framflyttat. Men hade du annars tänkt åka ensam med både barn och hund? Jag tänker överlåta ansvaret för kastreringen av katten till maken eftersom jag inte vet hur jag ska få med mig både barn och katt ensam.

Han ska ta henne dit oavsett (vilket han visste om och faktiskt väntade på mitt samtal, morr!), men hade jag fått in henne i bilen hade jag kunnat åka med henne in till stan och låtit honom ta över där. Iom att vi bor 30 min "åt fel håll" så måste han alltså först köra hit 30 min och sedan lika långt och lite till tillbaka. Inte för att det spelar någon roll, själva körandet, men det blir viss planering :crazy:

Jag var ju dit förra onsdagen med barn och hund, ingen jättehöjdare men då kunde han inte komma loss från jobbet så jag hade inget val. Tur H inte protesterade allt för mycket över att behöva sitta och roa sig själv medan hon undersöktes..

Apropå ensam med barn och djur så hoppas jag verkligen att hästarna tänker stanna i hagen idag. Hur bär man sig åt med hästar på rymmen och en baby?!

Funderar starkt på att avveckla allt vad hästar och hundar heter, och ägna mig åt en mindre emotionell hobby fortsättningsvis. Knyppling? Makrame?

Ibland funderar jag faktiskt på detsamma. När Nicko, en äldre arab-herre, dog på nyårsdagen ville jag inte ha fler hästar att engagera mig i. Nu sitter jag här igen med två egna hästar... samtidigt så kan jag inte tänka mig ett liv utan mina djur.
Den dagen älskade Michelle går ur tiden så lägger jag hästarna på hyllan ett tag. Samtidigt som jag nästan ser framemot att inte ha hästarna blir jag alldeles tårögd över att behöva fortsätta mitt liv utan min fina pålle.

De gånger mina hästar rymt har Selma fått vara ensam i hennes säng, i vagnen eller så har hon fått sitta i bilen. Känns hemskt, men vad ska man göra? Har ju ingen lust att ha Selma på magen när man ska få in ystra unghästar...

Förstår precis hur du menar.. Vi har flera gånger sagt att nog blir det på sätt och vis skönt att vara utan hundar den dagen det händer för det är mycket tid, pengar, engagemang och råddande (särskilt när vi båda jobbar..). Men samtidigt så kommer ju "den dagen" alltid alldeles för fort och vi vill ju inte att de ska försvinna heller :cry:

När min änglahäst flyttade till himlen februari -08 (alla mina djur dör i februari, jävla skitmånad!!) så skaffade jag Akilles redan innan hon försvann för att ha något att fylla tiden med och engagera mig i.

Nu känns det bara jobbigt att tänka på en ny hund. På samma gång så vore det ju guldläge att skaffa valp nu när vi är hemma med H, och kanske hundstackarn som blir kvar inte fixar att vara ensam, flockberoende som han är.

Inser just att tiden och engagemanget ju läggs på H nu, kanske det bidrar till att jag inte känner samma behov nu att skaffa nytt?

Nä eller hur, och så uppspelta som de var igår - no way att jag hade velat sätta H mellan mig och dem :crazy: Måste bli något sådant, kasta ner honom i vagnen eller bilstolen och låta honom skrika. För det går väl ingen "riktigt" nöd på honom så att säga.

Jag beklagar verkligen och vet precis vad du går igenom, usch och fy vad sådant är jobbigt att behöva gå igenom. En stor kram till dig!!

Kl

Det här med kissblöja. Alltså, vi tvättar inte heller vid varje kissblöja, och nu bajsar han ju flera gånger om dagen och då räcker det väl med att tvätta då. Vill ju inte torka ut huden fullständigt med en massa vatten heller :crazy:
Idag har han iaf fått bada, lufttorka och blivit insmord, vi får se hur rumpan ser ut senare idag på mitt lilla Snöre =)

Vi hoppas det :)

app_full_proxy.php
KOLLA vilken underbar cupcake!!!

Nästa gång någon av hästarna går bort så stallar jag in den överlevande. Jag tänker inte skaffa ny häst till sällskap. Mina hästar är idag 16 och 17 år och faktiskt valde jag en äldre häst som sällskap till Michelle för att jag inte skulle stå där med en yngre häst om Michelle skulle dö.
Förhoppningen är att hästarna lever till de är 25 och då kanske man kan med gott samvete ta bort den andra hästen också av ålderdom förutsatt att det inte är Michelle som är den överlevande :o Ja, jag är så hemsk att jag favoritiserar mina hästar.

Katter kommer jag alltid vilja ha. Hästar kan jag se mig utan men inte katter...

Vi har också nämnt "2 för 1" hos veterinären, fast nää - det går inte. Vi får se, kvarvarande hund får kanske flytta till svärfar om det blir ohållbart. De har 2 tikar (han funkar INTE med andra hanar) och han har varit där mycket genom åren. Inte för att de är invigda i planerna, men.. :angel: Ska väl inte måla fan på väggen, kan ju gå bra att ha honom ensam.

On topic:
Jädrar vad mitt barn är snabb på att förflytta sig! Krälar han inte så kryper han, och sugen börjar han vara på att ställa sig mot saker :devil:

Nu har de nyss åkt mot veterinären :cry: Tur att H sover, jag är nog inte i skick att vara mamma på en stund. Och tur att han sover ute så att jag kan fulgråta hur högt jag vill.

Gråt på :cry::cry::cry:
Kommer sambon vara hemma resten av dagen eller har du någon annan som kan hjälpa dig med H om du inte orkar?
Kanske behöver den andra hunden också lite extra stöd idag...

Kram på er alla!

Misstänker att det va mig du tänkte fråga vad jag hade för barnvagn. Jag har en EL nitro och den är bara 57cm bred så den får plats precis!bild!

Jag har inte ens frågat om han kommer hem eller om han måste jobba :eek: Men det går nog bra vilket som, även om jag hoppas han kommer hem och har med sig ett lastbilsflak med choklad. H är ju min lilla solstråle, så när jag fått gråta av mig lite till (lagom i tid till han vaknar, räknar jag kallt med - inget mer kan gå fel idag för det vore för orättvist) är jag nog på humör att bli uppmuntrad av Spelevinken.

Du har helt rätt i att kvarvarande stackars hund skulle behöva uppmuntran. Han står, som väntat, vid dörren och piper. Undrar väl varför HANS husse försvunnit med Deetah. Han är en riktigt hussehund, så himmelriket för honom vore att maken kommer hem tidigt..

Nä, nu måste jag snart sluta dra ner tråden i mitt svarta träsk!

(PS: givetvis är jag så ***** att jag bara måste kika lite på Blockets hundannonser..)

Usch å fy! Så hemskt att behöva säga farväl till ett älskat husdjur! Skickar en stor tröstkram!!!

Fast tråden är ju till för att få prata av sig :)

*kl*
Isabella är så duktig och är en riktig liten korvmänniska ;) Hon har blivit jätte duktig på att äta bitar. Idag fick hon till lunch; ris och till det korv fräst i kastrull med morötter, lök, oregano (kryddan, vi är inte kannibaler), lite vitlökspulver och chilisås sedan kokt i grädde :)

Ja, vilken tur att man får göra det! Och med lite god vilja kan det rent av bli on topic: hur vi som mammor hanterar sorg efter husdjur. Fast visst har det väl varit nästan orimligt mycket djurtrubbel i tråden hittills under 2011?!

..skulle precis skriva att jag fortfarande inte hört något av maken men så ringde han. Tror jag hoppades liiiite att han skulle säga att Vet botat henne och att hon var med i bilen hem. Det sista man förlorar är hoppet. Nåja, det hade väl gått "bra" iallafall. Och han skulle köpa med sig choklad.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar