Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jo, det är lite skoj, jag var väldigt fundersam när jag som liten blev kallad Storcha?(flicka) av bekanta från Jämtland :)

Kl

Måste bara fråga er, ni kanske hänger lite på hästforumen precis som jag? Iaf så letar jag stallinredning och har sett i en tråd en tjej (eller kille?) som har gjutna boxar med galler-grindar som boxdörrar. Det är inget galler uppepå boxarna utan öppna. Tror h*n har två boxar och möjligen att h*n har en nordsvensk och så någon annan (kanske två nordisar, eller ingen alls, bra hjälp va?!). Någon som kan veta vem jag pratar med, länka till stallinredningstråden eller något annat?
Har letat som en galning men kan verkligen inte hitta det!

MEnar du Immers stall???
7955526.jpg

Jag tror jag var inne på Moffsan...

Men det finns ju massor med trådar om man söker på murade boxar.

*kl* min rottis kostade runt 6500 att kastrera. Vi gjorde det för att jag inte "orkade" ha en tik och hane tillsammans annars. Zelda hade helt fel färger och typ för att vara något att avla på, så då blev det hon, till min hanes stora glädje... :p

Kan ångra mig lite i efterhand, då hon är en så mysig hund, men det är ju fel att avla på något bara för att hon är mysig, när hon inte stämmer rasmässigt. :/

Idag har vi bara tagit det lugnt. Varit ute i det fina vädret på promenad med hundarna. Jag älskar verkligen vår voksi åkpåse, Selma är så varm och gosig i den. Är verkligen nöjd med vår urban jungle också, den har varit suverän! Det enda jag ångrar är att jag inte köpte en Swift också för att kunna ha i bilen hela tiden.

Selma är precis som många andra en expert på att dra ut saker... Blir bara lite trött ibland när man städar ett rum och går in i nästa och så har hon rivit ned/fram allting på 2sek igen. Vissa saker lär man sig att ha högt, tex klädnypskorgen och bomullspaddar, för att inte tala om toaborsten eller toapappret...

Sen en snabb fråga till er med flera bilar. Har ni två stolar eller byter ni plats på en stol?

Varför inte köpa en swift med nu då?
Jag kommer nog försöka införskaffa någon lite billigare stol till andra bilen med. Tycker det kommer vara värdelöst i flera år nu... Man kan inte hitta på ngt tillsammans med andra föräldralediga utan att köra två bilar hela tiden.. Ja men va kul...
Läntar redan till skrabban ska börja åka bilkudde ;) haha. Hoppas jag hinner vänja mig innan...

Jag tänker sälja min vagn och köpa en sittvagn som får plats i bilen. Orkar inte hålla på att bygga ihop den. Och helst vill jag ju ha mina hundar i bur så ska det gå så... Ebba tycker ändå det är skitkul att titta på allt som händer tills hon slocknar ;)

TACK precis det jag menade!! Tyckte jag sökte och letade. Korkade jag sökte ju aldrig på murade boxar, sökte på typ allt möjligt annat istället :D

Vi kommer ha två när fnul börjar på förskolan för att den ena ska kunna hämta och den andra lämna. Vi inväntar ju fortfarande på att hon ska pallra sig upp mot 9kg sträcket så vi kan köpa den stol vi vill ha så nu är det babyskydd hon fortfarande åker.

FAst jag sökte på stallinredning.... Jag har själv varit o skrivit i tråden det var därför jag hittade den så lätt... Jag gillar haybarerna :)
Men var det exakt dessa du menade eller bara liknande? Det finns ju flera stycken med infälld ventilation med...

Sen en snabb fråga till er med flera bilar. Har ni två stolar eller byter ni plats på en stol?

Vi använder fortfarande babyskyddet... Den vi köpte fick vi med två baser så det var enkelt! Eftersom stolen alltid var där babyn var. Sen jag blev påkörd fick vi en ny stol och då passade inte den gamla basen. Så nu har vi en bas i bilen som jag använder och när vi ska ha den andra (de dagar gubben måste ha min) så har han fått flytta på basen.

Vi tänkte köpa en till hans bil som är fast så kan hon åka i vilken som och vi kan t ex åka en bil till tåget och han plockar upp i staden utan att jag behöver ta med hela stolen. Sen kommer vi köpa en till till min bil när hon vuxit ur babyskyddet.

Så ett kortsvar, ja vi kommer ha en i varje bil! :D

Jag brukar även leka tittut med ett klädesplag, allt för att kunna byta ifred. Men jag tro att min lilla inte har kommit lika långt i utvecklingen som era. Vi hade en period så jag bytte på golvet, men nu kan jag byta på skötbordet igen. Kanske även jag kommer få ta upp sopptunnan tids nog ;)

Vi köpte en för liten bil... :mad: :o är det någon som vet någon bilstol som är extra liten och smidig?? Skulle kunna tänka mig att köpa en till stol eftersom det är lite dumt att vara beroende av den ena bilen hela tiden. Den här veckan har varit jättedryg och vi är verkligen helt strandsatta. Jobbig om det skulle hända något så vi måste åka iväg...

Michellan: 1200 kr lät inte så farligt. Jag brukar gå till Strömsholms filial i stan, men de är rätt dyra. Den här gången valde jag en annan klinik som brukar vara billigare.

Kl
Nu har jag bytt bajsblöja på min elvisp... Han sätter sig upp lika snabbt som ett flöte kommer upp som man tryckt under vattenytan, så naturligtvis lyckades han trycka in en massa bajs i kakelfogarna innan jag fick tag i honom. Najs... :cool:

Lillan är kastrerad på Strömsholm och just kastrering är ju något som känns att det får kosta vad det kosta vill. Hon löpte en gång och hon skrek och hon visade upp sig för den andra katten och pinkade överallt :grin:

Jo det var de jag letade efter. Är de beställda eller egentillverkade tror du? Tycker de är så läckra!

Jag var oxå inne på att ha sådana "dörrar" i mitt murade stall men vet inte hur det går med föl... Känns som deras små hovar kan fastna mellan... Vi kommer mura med glipor i andra varvet för luftningens skull.

Jag var oxå inne på att ha sådana "dörrar" i mitt murade stall men vet inte hur det går med föl... Känns som deras små hovar kan fastna mellan... Vi kommer mura med glipor i andra varvet för luftningens skull.

Jo det är sant klart, har ju shettis dessutom och hon har ju med ganska små hovar.. Ska ändå kolla på det, får väl ha ordentligt smalt mellan "ribborna" =)

Förresten har du murat stall? vill du berätta hur ni murat boxväggarna med armering och sådant? Det är liksom lite aktuellt här med :D Är det det billigaste alternativet jämförelsevis med att köpa färdiga boxar så att säga?

Håller med. Löpande honkatter är nog bland det värsta man kan ha i sitt hem. :crazy:

Vi har inte börjat än :) Har ritat klart och river så mycket jag kan med a i vagnen bredvid. När köket är klart får sambon hjälpa till me dstallet.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?