Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Leksaker kan slänga sig i väggen- det är ju faktiskt vågen, blöjhinken, avloppsröret, duschkabinen.... ja allt annat är ju mer kul än leksaker....

Oj, vad läskigt! :eek: Egentligen tror jag inte på sånt där, men ibland kan även jag fundera på om vissa trots allt sådana förmågor. Som t.ex han i "Det okända". Men kritisk som jag är, så tror jag ändå att det är bluff och båg nånstans. :o

Har nog inte sagt det förr, men Siri, det är det absolut finaste namnet jag vet! :love: Min gammelkatt hette ju det, så det namnet har en alldeles speciell plats i mitt hjärta! :love:

Apropå katt så har jag idag ringt och beställt tid för kastrering av den lilla katten. Hon började ju löpa igår och jag blir alldeles tokig på hennes beteende. Hon försöker uppvakt den andra katten, men hon fattar ingenting och blir rädd/förbannad. Stackars lilla kisse, kan inte vara lätt att vara så desperat! :angel: Men vad ska jag göra?

Idag har jag även gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra! :eek: Jag gav Vilgot lättdryck... :o Den lille stackaren vägrar ju att dricka vatten och han är ju så hård i magen hela tiden. Lättdryck (det enda jag hade hemma) var mycket godare än vatten, tyckte han. :grin: Det är verkligen emot alla principer jag har, det är endast vid speciella tillfällen man dricker något annat än vatten.

Leksaker kan slänga sig i väggen- det är ju faktiskt vågen, blöjhinken, avloppsröret, duschkabinen.... ja allt annat är ju mer kul än leksaker....
Vilgot nickar instämmande! :idea: Speciellt kattlådan med alla tillbehör som spade, sopborste, utspilld kattsand osv är extra kul... :crazy: Och lyfta på toalettlocket.

Senast ändrad:

Hehe! Min honhund juckar på katten när hon löper... och är såååå kelen... Min snälla katt finner sig i att bli juckad på. i soffan, i trappan o sängen o.... stackaren. Det har tom hänt att hn juckar ner henne från möblerna ;)
Men jag lägger inte pengar på att kastrera henne nu när vi inte vet hur det blir med henne. Vi tänkte göra det innan... Vi vill ändå inte ta fler valpar.

Ang dryck så är Ebba också jättedålig på att dricka vatten... Jag har blandat ut mangopure i massa vatten. Mixat pärn o silat med massa vatten... Då är det iaf inga tillsatser. Hon blir så hård i magen och gillar inte katrinplommonpure heller.
Men ger jag mer än 1dl åt gången måste hn sova efter annars kommer det upp igen. Precis sm välling och ersättning

Att kastrera hundar är väl ganska dyrt va? Och därmed inte så vanligt att man gör? Nu glömde jag fråga vad det skulle kosta för katten, men jag tippar runt 1500 kr. Det är 6 år sen den stora katten blev kastrerad, så jag har noll koll.

Nu ska vi snart gå på promenad i det fina vädret! Ville så gärna gå en sväng på förmiddagen, men så kom jag på att jag nyss smort in Vilgots kinder med massa kräm och det var ju så himla kallt då. Nu borde krämen ha gått in i huden. Ska bara byta blöja. Fasar! :eek:

På tal om spå, dottern i gamla Telia-reklamen kan ju se på folk om de väntar kille eller tjej. Tydligen hade hon aldrig sagt fel heller. Undrar hur det blev nu när hon fick eget barn, visste hon då också på samma sätt?

När jag plussade trodde jag på att det var en pojk i magen men jag drömde om flickor och alla hette Isabella. Efter RUL var jag så säker på att den var en tjej och jag gissade rätt :) typ första gången jag gissade rätt också.

Min hemliga önskan om kön är ganska komplicerad. Allt hänger egentligen på om Isabella får en tredje kusin eller inte. Får de en kille vill inte jag ha en kille men om de får en tjej spelar det ingen roll för mig men jag önskar nog mig en pojk har alltid sagt att jag vill ha pojkar för jag har fått för mig att de är lättare överlag att hantera :o

1200 betalde jag för min hona men då var det ink labbkostnader eftersom de hittade en knöl i hennes mage.

Ja- det är ju dyrare än katter... Tror att jag gav 2000 för hanhunden och de skulle nog ha runt 5 för honan...

Nä- om man skulle ta tag i sitt liv och göra något. Ebba brukar ju sova lääänge efter Öppna förskolan...

*kl*

Sambon har jätteproblem med att A snurrar när han byter blöja. Hon snurrar inte alls när jag gör det. Vet inte vad det beror på.

Nu ska jag baka semlor :D

Löpande katter är såååå jobbigt!
Våran buse är oxå kastrerad och det kostade ca 1000kr tror jag.
Mamma skulle kolla upp kastrering för honhund och det var nog som Emelie sa ca 5-6000kr.

kl
ang. kön på barn
så har jag aldrig sett en sork som något alternativ :o
har alltid tänkt att om jag får barn så blir det en tös... och det blev det ju med, även om jag trodde hela graviditeten att det skulle bli en sork bara för att... :)
det är oxå ett litet dilemma för mig om det skulle bli fler barn att jag har svårt att se mig själv med en son, vet inte varför, det bara är så :confused: men självklart skulle en son ändå vara lika älskad, det är bara tankesnurret innan som skulle vara knas.

Oj, vad läskigt! :eek: Egentligen tror jag inte på sånt där, men ibland kan även jag fundera på om vissa trots allt sådana förmågor. Som t.ex han i "Det okända". Men kritisk som jag är, så tror jag ändå att det är bluff och båg nånstans. :o

Kan säga att han tror inte heller på sådant... Faktiskt så berättade mamma detta för mig vilket gjorde att jag kände mig lugnoch trygg i att allt kommer gå bra!

Har nog inte sagt det förr, men Siri, det är det absolut finaste namnet jag vet! :love: Min gammelkatt hette ju det, så det namnet har en alldeles speciell plats i mitt hjärta! :love:

Tackar, Hon höll på att bli en Tyra men det var ett för "hårt" nqamn när vi såg henne, hon var ingen Tyra.
.
...........

Jag ville ha en tjej och vi bägge var övertygade om att det var en tjej.
Grannen fick en pojk och jag var rätt säker på att det skulle bli en pojke, de oxå. När vi skulle gå och hälsa på hade de inte berättat namnet för oss och när vi stod i hallen innan vi skulle gå sa jag till gubben att jag tror de har fått en Oscar! Tänk, det var faktiskt det namnet de valt :)!!!

Jag har gissat rätt på ett barn tidigare och det var Isabellas andra kusin. Jag sa att det skulle bli en tjej och alla andra trodde på pojke :D

kl
ang. kön på barn
så har jag aldrig sett en sork som något alternativ :o
har alltid tänkt att om jag får barn så blir det en tös... och det blev det ju med, även om jag trodde hela graviditeten att det skulle bli en sork bara för att... :)
det är oxå ett litet dilemma för mig om det skulle bli fler barn att jag har svårt att se mig själv med en son, vet inte varför, det bara är så :confused: men självklart skulle en son ändå vara lika älskad, det är bara tankesnurret innan som skulle vara knas.

:rofl: Är sork något dialektalt, eller använder du måntro T9?

/Modett, som aldrig trodde att bäbisen skulle vara en sork :D (men väl en pojk!)

Senast ändrad:

Jo lycka till.... Då är det pottan eller något annat som står på glvet som är intressant... Bara det är i andra änden av badrummet ;) haha
Fast vi börjar få lite ugnare här igen... Ibland kan hon roa sig med att hjälpa till och hålla i nya blöjan medans man gör rent... Jag spolar ofta under kranen fortfarande här hemma... Iaf när nr 2 är gjrt...

:rofl::rofl:

Kunde inte låta bli att jäklas lite med er :angel:

Sork = Pojke
Tös = Flicka

Gotländska/Gutamål ;)

H är inne på Ebbas linje! Det gäller att överlista honom varje gång. Just nu har han kommit på att tittut är såå roligt, så får han hålla i sina byxor och leka kan han ligga stilla. En stund.

Kanske jag har fått sorkpest eftersom jag numera vill ha söner :idea:

Hihi, tös används här också men sork var nytt! Det är en roligt aspekt med ett avlångt land, många av oss pratar helt olika språk om vi ger efter för dialekterna :D Anekdot på det, gjorde praktik i hingststallet på Flyinge och fick många frågande blickar från infödingarna där när jag inte tänkte efter vad jag sa. Bara en sån enkel sak som "vars ska ja he den?", till exempel.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈