Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Nu är gubbj*vlen billig:devil:
Han kom in nyss och sa att han backat in i min bil med traktorn och snöbladet:eek:
En sån jättebuckla på bakskärmen! Jag ska nog inte ha bil verkar det som, de blir bara förstörda!

Jo, han får fixa den:devil:
Synd bara att hans bil är så fruktansvärt opraktisk om jag ska ha med lillen.
En pickup utan kåpa på flaket, inget man har vagnen på.
Undra om det är nån idé att börja krångla med att fixa den innan jul.

Får åka till släktkalaset och skämmas.

kl
HON BITS!!!!

O det e väl inte jätte konstigt. Allt annat tuggar hon ju på så varför inte mamma och pappa. Idag bet hon min make i axeln HÅRT. Och hon har tuggar mig i armen två gånger men ganska löst. Så vad gör man. Är ett snabbt lite högre aj, eller nej det bästa.

Jag säger AJ! och tar bort bebisen. Och ser lite arg/lidande ut några sekunder (inte så svårt när man just blivit biten i bröstvårtan med de där sylvassa tänderna, fy vad ont det gör!).

Neeej!! Sälj honom på blocket så det täcker självrisken! :devil: Ska man nu bli påkörd så är det bäst att bli det av någon annan så det iaf inte kostar nåt...

Vart har du köpt Tures voksi urban?? Hittar den bara på ett ställe på nätet och där är dom svarta och gråa slut så tänkte höra om du köpte den i någon affär?
Milton ska troligen få en av sin otroligt snälla morfar!! :bow:

Skulle vara jätte gulligt om du ville berätta!! :)

*kl*
Ni skriver och skriver och skriver som vanligt, jag hinner precis med att läsa, men aldrig att svara!
Det är mkt pågång nu! Återkommer iaf till Julafton när vi ska och har öppnat paketen! :)

Jo, han får fixa den:devil:
Synd bara att hans bil är så fruktansvärt opraktisk om jag ska ha med lillen.
En pickup utan kåpa på flaket, inget man har vagnen på.
Undra om det är nån idé att börja krångla med att fixa den innan jul.

Får åka till släktkalaset och skämmas.

Du får ta en taxi! ;):D

Klantigt av honom! Tror inte dom tar in eran bil nu innan jul iaf! Annars blir det säkert bara stående där inne tills efter nyår och kan du använda bilen så är ju det onödigt! Om du inte har så du får en hyrbil sålänge då?

Precis:) Men det var mkt intressant att läsa..Man tänker sig för och ska kanske inte ge för mkt av vällingen, helt enkelt. Det med fullkorn visste jag inte alls, så det får man byta ut, är ju rätt logiskt då det är tufft även för vuxna magar..och lillan som har hård mage, kanske inte bra i längden! Så den informationen tackar vi för! så mkt man inte vet/tänker på!:bow:

*kl*
Någon mera bebis som föddes med storkbett? A var så tung så det behövdes visst två storkar. Han har ett stort i nacken och ett svagare ovanför näsa och upp mellan ögonen, detta syns inte så tydligt men det i nacken syns väl. Som nyfödd hade han långt hår i nacken som dolde det men nu har han skavt av en del av håret.
Hur lång tid tar det innan de försvinner och har era börjat blekna?

Vilgot har ett i nacken som är några centimeter i diameter, men det är inte särskilt framträdande. Det syns nästan bara när han blir varm.

Undrar om det är det H har i nacken? Han har ett lite oregelbundet, lätt rodnat fält där. Ska försöka komma ihåg att fråga på bvc nästa gång :)

Nelly har oxå det, precis så, lite olika rött!

Mikan: Nää, Nelly har inga tänder heller:p

Neeej!! Sälj honom på blocket så det täcker självrisken! :devil: Ska man nu bli påkörd så är det bäst att bli det av någon annan så det iaf inte kostar nåt...

Bra idé!

"Bättre begagnad karl, 27 år. Säljes till högsterbjudande.
Bra avelsmaterial"

Bilen är fullt körbar, men ful!
Ska se till att få den kollad på måndag för bedömning över kostnad och när de kan ta sig an den. Ska nog skämma bort den genom att få den rekondad när den ändå är inne. Som plåster på såret :)

Mikaela har oxå storkbett i nacken, vi upptäckte det när hon skavt av en massa av håret på hela bakhuvudet :)

Jupp, Oscar har en i pannan och en i nacken.
Be börjar blekna nu, knappt att den i pannan syns längre.

Ska ta ett foto imorgon. Nu sover han förhoppningsvis för natten.

Gjorde en dum grej innan idag, har mens from hell så jag införskaffade cyklo f på apoteket. Tar två tabletter, SEN kollar jag om det är ok att amma. :grin:
Ringde 1177 som kopplade mig vidare till giftinformationen. Enligt dem så är det ingen fara, särskilt inte som jag bara ammar på natten och då har det gått tolv timmar sedan jag tog dem.
Sambon jobbar och H är hos mormor och morfar , så jag sitter under värmefilten och tröstäter från paradisklartongen jag vann igår på julfesten :)

Sambon jobbar och H är hos mormor och morfar , så jag sitter under värmefilten och tröstäter från paradisklartongen jag vann igår på julfesten :)
Haha! Det gör du rätt i! Bra att det inte var någon fara för bebis! Jag tryckte i mig 12 Toffefee eller hur det nu stavas i onsdags när jag var ensam hemma. Sen mådde jag illa. :p

*kl*

Ingen som råkar ha vägarna förbi Varberg i morgon :angel: Sambon åker till Sthlm kl 7 imorgon och kommer inte hem förrän söndag kväll... Och jag känner redan nu hur långtråkigt det kommer bli i helgen :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 602
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18