Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Inte denna helg men nästa! Vi ska köra till Norge över nyår. Om det nu inte är snökaos.... Blir vi fast på E6 så vill vi ha husrum och logi :D ( fast ni har inte hunnit flytta va? kan bli trångt...)

Klart vi får plats, bättre än en kall bil :laugh:

Vad ska ni hitta på i Norge? Förutom att fira nyår ;)

Har bekanta som vi lärde känna när sambon jobbade där. Plus att en kompis till sambon hyr en lägenhet hos dem, de ska flytta till norge och mannen har börjat jobba och leta lägenhet och så ska frun med dotter komma dit från tyskland om de trivs.
Familjen vi ska till är tyskar från början de med så det blir en nyårsafton med tre tyska kockar under samma tak. Jag ska sitta framför brasan och dricka vin, ingen matlagning för mig :D
Sen ska vi bara umgås och ta det lugnt, de har tre döttrar och en är i Hs ålder så de har fullt upp.
förra nyår var alla barnen som var på festen (från 3-16 år) ute till klockan två på nattenoch åkte pulka :) Och jag fick åka in till BB i lillehammar och vart inlagd med bricanyl :grin:

Det låter som ett mysigt nyår, hoppas ni får bra väder att köra i också! :)

Google är en bra grej :) (storkbett är ett rött märke som en del bebisar föds med)

Men se det så här, du har nog haft tid att göra annat hela dagen än att sitta framför datorn :angel:

Skönt med "tannalösa" ungar ;) Hade hoppats på att Iggys tänder skulle väntat med att bryta ut, iaf tills han hade bestämt sig för att börja äta "riktig" mat...

Iggys ena kusin fick inte tänder förrän han var 18 månader :cool:

Min väns son har ett storkbett i pannan, mellan ögonbrynen, format som ett V. Det syns inte så mycket i vanliga fall, men när han blir arg lyser det rött. Han är ett väldigt lugnt och nöjt barn så det är inte så ofta det syns :).

Sen när är kolhydrater farligt för barn?:confused:

Om man inte är extrem LCHF-are så är ju kolhydrater och spannmål en normal del av kosten. Men allt med måtta, tänker jag. Spannmål är nog bra, men det blir ensidigt med bara spannmål. Det skulle bli lika ensidigt med bara ägg eller bara potatis.

Den stora fördelen med välling som jag ser det är väl att den är flytande? Alltså kan man ge välling i sängen till en trött bebis om natten/sent på kvällen, betydligt enklare än att sätta barnet i barnstolen klockan fyra på morgonen och servera gröt eller annan mat, tänker jag mig.

Att välling är jättedåligt är ju bara den personens privata åsikt, knappast något läkarvetenskapen skulle skriva under på.

Jag har ingen åsikt om välling så den diskussionen får du ta med någon annan, det enda jag ville var att Emmah.S inte skulle ha dåligt samvete. Vad som är bra och dåligt lär man sig under resans gång och just det uttrycket kan du applicera på vad du vill.

*kl*

Måste fråga er andra som har iPhone. Går det verkligen inte att låsa telefonen under samtal? Har hänt mer än en gång att man ringt upp andra, råkar sätta på högtalarfuktionen etc under pågående samtal eller stängt av mikrofonen. Borde ju finnas nåt typ utav knapplås? Eller är 4an extremt känslig eller är det bara min telefon?

Det problemet har jag aldrig haft. Så länge du har telefonen mot huden är den ju låst och så fort du tar bort den från huden tänds skärmen upp. Har du kanske en massa hår mellan örat och telefonen så det bara blir hudkontakt ibland och på då vis råkar du trycka in olika val?

Vet inte eller så har väl jag och sambon för stora öron :D störande är det iaf. Får prova trycka den ännu hårdare mot skallen när jag pratar i den Hittar små saker hela tiden som jag irriterar mig på. B la SVT-Play appen, har fått ta bort och ladda hem den 2 ggr nu på kort tid bara för att den inte uppdaterar sig, Är precis som den låser sig på en dag, tilläggas bör är att lillsyrran har likadan telefon som jag och samma app men på hennes fungerar den utmärkt. Sen får man aldrig veta om det är uppdateringar i AppStore om jag inte går in där, samma sak på FB och mejlen. Ibland får jag veta när det hänt nåt på FB men dom gångerna är sällsynta...:mad: är det så att man måste gå i på t ex mejlen regelbundet för att få veta om man fått nåt? Kanske är just min som är "lite" trög

Senast ändrad:

Vart har du köpt Tures voksi urban?? Hittar den bara på ett ställe på nätet och där är dom svarta och gråa slut så tänkte höra om du köpte den i någon affär?
Milton ska troligen få en av sin otroligt snälla morfar!! :bow:

Skulle vara jätte gulligt om du ville berätta!! :)
*kl*

Köpte den på babyshop, har en svart. Är det där de är slut?

Jag har ingen åsikt om välling så den diskussionen får du ta med någon annan, det enda jag ville var att Emmah.S inte skulle ha dåligt samvete. Vad som är bra och dåligt lär man sig under resans gång och just det uttrycket kan du applicera på vad du vill.

Vilket uttryck?

Jag tycker iofs att det är viss skillnad mellan "Du ska inte ha dåligt samvete,du visste ju inte bättre! Man lär sig med tiden!" och "Du ska inte ha dåligt samvete, välling är såklart inte farligt bara för att någon skriver det på nätet"

Ditt inlägg lät som det första, jag menar på det andra.

Mild havrevälling och gröten är väl eg densamma. Jag har iaf blandat ut gröt till välling ibland när hon inte är intresserad av att tugga.

Uttryck: vad som är bra och dåigt lär man sig under resans gång.

Jag menade nog inget särskilt mer än att jag tyckte inte att hon ska ha dåligt samvete om inte skribenten har dåligt samvete över vällingkonsumtion.

Jag menade bara väl men jag ska inte uttrycka mig något mer så du slipper analysera allt...

Så eg är det välling med fullkorn som man ska skippa om man är extra försiktig?

*kl*
vi kommer också att fortsätta som vanligt med välling. Jag åt välling sen 8mån ålder till jag var 7 år och min mage har aldrig strulat, samma sak med mina bröder, så jag är inte överdrivet rädd över att Selma ska få men för livet för att hon får välling. Vad andra gör lägger jag mig inte i i. :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 602
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18