Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Maken ville ha en fri em för att köpa skor och klippa sig. Så just nu ligger jag i sängen med T sovandes bredvid mig. Funderar på om vi ska ta oss till lekparken o se vad hon tycker om gungor.

Ok inte sovandes då hon vaknade just.

Redan en ny tråd :D

Nu är vi hemma igen från våran semester, vet inte vilken tråd jag skrev i men bilen brakade ju redan första dagen och gick inte heller att fixa.
Igår när eftermiddag när vi skulle till Nynäs och båten blev det bärgare... Det var verkligen en upplevelse, sedan blev vi bogserade på och av båten och hade sån tur att mammas kompis åkte med samma båt så hon bogserade oss hem på natten så vi fick hem bilen, nu ska vi bara få ihop en dag då vi kan få den fixad, lite drygt att inte ha bil när man är van vid det.
men resan blev ändå helt okej, även om vi hade tänkt oss den lite annorlunda. ;)
Det var ju dock inte bara det som blev fel... Vi sålde våran vagn precis innan för att vi hittat en begagnad i sthlm som verkade bra, vilket visade sig att den var kass, så där stod vi helt plötsligt utan vagn med, men bärselen har fått bekänna färg och det har funkat super även om alla tåg/bussresor fått tillbringas ståendes :)
Mikaela har skött sig jättebra och trivdes såklart väldigt bra med att åka i selen istället för vagn ;)

Men det är skönt att vara hemma igen och idag hade vi som vanligt babysim och började då med dyk, gick jättebra.

Vilket äventyr ni har varit på! En semester att minnas ;) Skönt att ni fick med bilen hem i alla fall.

*kl*

Jag o Iggy har precis vaknat, vi somnade kl 14. Tre timmar! :eek: :o

Ang rutiner och tider, det har vi nästan inte alls. Eller det har vi kanske utan att jag tänker på det. Iggy brukar vakna vid 7-7.30 och efter det är det fri sovning och fri amning när han vill fram till kvällen då han brukar somna för natten runt 19-20. Det är väl den enda rutinen egentligen att han får på sig pyjamas innan sängen. Under dagen är det två promenader med dogsen, fixa nåt ärende, träffa ngn kompis/ gå till bvc el liknande, kanske stallet annars åker jag dit när sambon kommer hem.

Och det här med ätandet är under all kritik för min del, äter ingenting. Idag har jag ätit en macka, men dricker däremot en hel del. Det är ju så trist att fixa käk åt sig själv :( Men måste bli bättre på det, intalar mig att det blir bättre när Iggy börjar äta mer.

Hehe, jo det var tur det.
Lite läskigt att sitta i bilen bak på bärgaren ;)
Kan ju säga att vi kände oss ganska små på båten där vi blev placerade längst ner på bildäck bland all frakt och stora lastbilar :D

Kan man? :idea: Jag googlade på husqvarna no27 reservdelar tidigare idag men jag fick inte något tillfredsställande svar så jag trodde inte man kunde det. Vore ju faktiskt intressant att få fram en lucka då så att den blir komplett! :)

Och det här med ätandet är under all kritik för min del, äter ingenting. Idag har jag ätit en macka, men dricker däremot en hel del. Det är ju så trist att fixa käk åt sig själv :( Men måste bli bättre på det, intalar mig att det blir bättre när Iggy börjar äta mer.

Känner igen mig, idag har jag ätit två knäckebrödsmackor och sedan två muffins och nu kvällsmat för en timme sedan. Tror också det blir bättre när man slutar amma och barnet är mat för då blir det mer naturligt att man själv äter samtidigt, intalar jag mig själv i alla fall....

Jag förstår inte hur ni klarar av att amma och inte äta. Jag var ju svimfärdig o hungrig HELA tiden...
Jag tror inte att man börjar äta bättre för att barnet äter. Man fokuserar på barnet då ;)

*kl*

Kom igen och anmäl er nu till SS! Så att vi blir några stycken! Vi kan ju inte bara vara 3st heller! :)

*kl* Måste bara skryta lite, min lillskrutt har äntligen fattat galoppen med gröt - ikväll har hon för första gången ätit upp allt av sin halva portion, och dessutom gapat stort efter skeden. :love:
För många är det nog knappast något att ens reflektera över, men för oss är det en liten seger då hon inte alls varit intresserad tidigare. Imorgon ska vi öka på portionen och se om hon vill ha mer :bump:

Neeej, det låter ju underbart. Kanske inte skulle vinna någon sexigast-dialekt-tävling men det är HÖG mysfaktor.

Haha du är inte klok!! Jag vill beställa flyttlass varje gång jag hör dialekten på tv. Så man kan flytta någonstans och få en vettig dialekt :D

Min man var inne på någon sida med massa reservdelar förrut i alla fall. Får höra med honom när han kommer hem.

Tror det beror lite på hur man var innan också, jag har alltid varit en som kan ignorera hungerkänsla och kan "klara mig" på ett mål mat om dagen, alltså ingen frukost heller...
Enda gången jag har varit känslig för blodsockerfall var nu under graviditeten, annars är jag som en kamel fast med mat istället för vatten ;)

Meh, har alla en Husqvarna No27 utom jag:mad:

Cyllene: Hmm, sambon och svärfar fick för sej att kolla lite på köksgolvet idag. Och nu åker hela golvet ut. Undrar vart jag hört något liknande förut :angel:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka