Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Skicka inte hit skiten bara :devil: (;))
Är inte redo att skruva på vinterdäcken än. Ursprungssmålänning som jag
är vill jag snåla lite på däcken och inte slita dubb i onödan :D

Skicka inte hit skiten bara :devil: (;))
Är inte redo att skruva på vinterdäcken än. Ursprungssmålänning som jag
är vill jag snåla lite på däcken och inte slita dubb i onödan :D

Nädå, snön kan få stanna här nere i söder ;)
Visst ja, de där nedrans vinterdäcken med ja.... Hum, kanske dags till helgen? Lär inte ha möjlighet innan dess i alla fall, får väl köra försiktigt. Tur att jag har fyrhjulsdriven stor bil, något säkrare iaf :D

Attans, sambon som lovade ta ut hunden om jag tog disken. Jag tar alltid kvällsrundorna med henne men det regnade så mycket innan så då offrade han sig, men jag tror jag ska försöka ändra på det, för jag vill ut!!!

Förstår din sambo som byter bort disken mot en hundpromenad.
Jag gör nog faktiskt det mesta bara jag slipper ta disken :D
Finns verkligen inget tråkigare! Även om vi har diskmaskin så går inte allt in där och med disktjänstgörningen ingår det ju att torka bänk och spis, ännu tråkigare!

(inte svårt att gissa att det ser ut som kriget här hemma med en dubbelarbetande karl som inte heller är särskilt sugen på att städa köket)

Förstår din sambo som byter bort disken mot en hundpromenad.
Jag gör nog faktiskt det mesta bara jag slipper ta disken :D
Finns verkligen inget tråkigare! Även om vi har diskmaskin så går inte allt in där och med disktjänstgörningen ingår det ju att torka bänk och spis, ännu tråkigare!

(inte svårt att gissa att det ser ut som kriget här hemma med en dubbelarbetande karl som inte heller är särskilt sugen på att städa köket)

Jag vet, hatar också disken och vi har ingen diskmaskin.... :cool: har redan diskat ett berg idag och av någon konstig anledning blir det snabbt ett nytt, morr.. Ska ta tag i en del disk nu och sedan ska jag ta hunden och så får sambon ta resten av disken, har förhandlat mig till en ny deal :D

Secret Santa

Trollmor:aneka
Julklappens värde: 100kr +frakt!
Sista anmälningsdatum: 7 Nov
Sista datum för att posta: 5 Dec!

Sen får paketen givetvis inte öppnas förens den 24 December!

När ni har postat ska ni skicka mms:a/maila en bild på paketet till mig för att kunna hålla koll på att alla skickat! Så ingen blir utan! Kan ni inte ta kort så går ett vanligt sms(eller pm) bra då håller jag extra koll på er!

Anmälan skickas till aneka i ett PM tillsammans med:
Namn
Adress
3 st Ledtrådar
Övrigt: T ex allergier, saker man ABSOLUT inte vill ha eller gillar.

Så nu är det bara att PM:a anmälan! :)

Senast ändrad:

*kl*

Det är ingen som har en vedspis står och skrotar eller som vet något bra ställe där de säljer. Vill ha en från tidigt 1900tal med lite lagom med ornament.

Hmm, Hedemora.. Hade en pojkvän därifrån för mååånga år sedan. Älskar dalarna och dialekten. Man blir glad bara av att höra någon därifrån prata :love:

Haha och jag tycker att vi dalmasar pratar så fult. Skäms när jag hör någon på tvn! :p

Neeej, det låter ju underbart. Kanske inte skulle vinna någon sexigast-dialekt-tävling men det är HÖG mysfaktor.

Lägger in BF listan. Tycker om att ha den lättfunnen i början av tråden när jag läser om vad era småttingar kan och gör.

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
8/3 Arabis - pojke, (9/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)

13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)

17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
23/4 zask - första barnet - pojke (28/4)

21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)

28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet -pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)

22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)

27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/5 Magzzan - första barnet - pojke (24/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

*kl*

Häromdagen såg jag skumtomtar i affären och kom att tänka på Zask... Har inte hört av henne på länge, någon annan som hört nåt?

Hmm, undrar med. Hon har nog bättre för sig än att hänga här får vi hoppas.

*kl*
Men HJÄLP vad ni babblar (ja ni, jag har ju haft annat för mig ;)) redan tråd nr. 8! :eek: :D

Såg i förra tråden att ni pratade lite om hur ni klär barnen nu när ni är ute, och jag känner att jag nog överdriver lite. :angel: Just nu ligger S ute på altanen och sover i vagnen och då har hon pyjamas och strumpor, sedan vindfleeceoverall och fleecefodrad stickad mössa. Fleecesitsen till åkpåsen i vagnen, och så en fleecefilt och en stickad filt. Är livrädd för att hon ska bli kall, och just idag kanske jag tog i en smula med två filtar, men det är ju minusgrader ute fortfarande, och hon ligger ju helt still.. Tycker verkligen det är skitsvårt med kläder!

Kul med Secret Santa för övrigt! :bump:

Skulle kunna höra med min svärfar, tror att de kan ha en som står.. Dock behöver den renoveras i såna fall, OM dom har den kvar.

Apropå kläder. Igår var vi ut en kortis bara, en promenad på ca 30 minuter och det var ca 4 grader och blåste. Då fick Vilgot ha på sig vanliga kläder och sen sin nya fodrade vinteroverall, mössa såklart, tossor och sen locket på mjukliften på. När vi kom hem var han alldeles kall och hade gåshud på armarna, den lilla stackaren...

Idag var det ca -2 när vi var ute och då fick han förutom vanliga kläder även en fleecetröja på, samma overall som igår, tjockmössa på, tossor och så invigde jag nya lammskinnsåkpåsen som han fick ligga ordentligt inpackad i. Vi var ute i 90 minuter och han var alldeles varm och gosig (men inte det minsta svettig) när vi kom hem.

Han är nog en liten fryslort, precis som sin mamma!! :D

Skrev för några dagar sen att vi trodde att han börjat vakna på nätterna för att han fryser. Det är ganska kallt i sovrummet pga att vi har golvvärme och sängen går ända ner i golvet och flera garderober som också står direkt på golvet, så det är bara en liten remsa runt sängen som värmer upp hela rummet. Har man dessutom dörren stängd, som vi måste ha pga dryg kattunge, så sjunker temperaturen rätt snabbt. Sen vi la på honom ett extra täcke så har han faktiskt sovit mycket bättre! :idea: Sen om det beror på det, eller om det är en tillfällighet vet vi såklart inte. Men liksom jag är både min pappa och farfar är extrema fryslortar, så att det skulle gå i arv till lillpojken är ju inte helt osannolikt.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka