Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Oj, redan! Här var det bara regn minsann!

*kl*
Jag är så saatans trött hela tiden..Vet ni när jag och lillan masat oss upp ur sängen på dagarna? 11 !!!!:o

N vill upp tidigare, hon blir uttråkad på sin mamma, så hon får sitta och roa sig med nappen(tappa, ta upp, bita, slänga iväg, ta upp) på min mage eller bredvid(jag är vaken men inte pigg)

Ska bannemej gå upp när sambon går upp imorrn, jag är piggare då..Vaknar ju ändå..Men det e väl det att vi somnar om..o då blir man en degskalle..Dock är Nellan inte alltid så pigg då, vill gärna amma o sova igen..
Det tråkiga är bara att man inte har mkt att gå upp till..När man är så trött så tänker man bara på att man ska underhålla bebis heeela dagen, för hon sover inte mkt på dagarna nu..o efter en natt med ammningar två tre gånger så är man lagom pigg på det..så då sover man lite till

Så dagen inte blir så lång innan sambon kommer hem, och man kan umgås tillsammans..Trist o känna så:crazy:

Nelly är jätterolig att ha att göra med, inget alls mot henne!och inte speciellt svår alls, mysig som tusan! Men det e tufft att ha henne hela dagen o vara lektant, eftersom hon gärna vill bli underhållen hela tiden..leker själv 10 min sen är det nog lixom;) Och eftersom sömnen är så dålig så känner man att man inte orkar hela dagen, och det vill man ju! Hon är ju fantastisk med sin upptäckarlust nu!

Svårt att ta mig iväg pga hunden också..tyvärr, annars hade jag haft vänner att åka till..Tror dte är det som klämmer, lite vuxet sällskap..
Ajja, fint väder här idag iaf!:D

Japp varje dag i typ en månad. Börjar bli lite panik nu eftersom vi måste ha in den innan vi sätter in resten av köket...

Zody: Det vore jättesnällt. Är ju lite kräsen dock... Den får inte vara bredare än 68 och den ska ha ornament på luckorna. Varför ska jag alltid bestämma hur saker ska se ut innan jag börjar leta....

Har ni kollat med Nacka Byggnadsvård? Vi var där och kollade efter andra saker och såg att de hade en mängd med gamla spisar. Renoverade och klara. :)

Bestämmer man inget innan blir det ju ingen sport att hitta det man vill ha ju! ;) Ska försöka få tag i svärfar nu under dagen och höra om han har kvar spisen och hur den ser ut. :laugh:

*kl*
Efter att ha läst Juzzzens inlägg om att kliva upp kl. 11 så blev jag lite nyfiken på allas rutiner! :idea: Vet att vi pratat om det tidigare, men iaf här så har allt varit rätt flytande fram till nu. ;)
En vanlig dag för oss ser ungefär ut såhär

05-06 Stella vaknar och vill ammas, flyttas över till vår säng och somnar om efter maten.
08.00 Vaknar, ligger dock kvar i sängen en stund om myser. S pratar och bökar runt lite.
08.30-09.00 Jag äter frukost, och S sitter med vid bordet. Har de senaste dagarna fått en majskrok att "tugga" på (kladdigt värre!)
ca. 10.00 Ammar, sedan ner i overallen och vagnen för dagens första promenad. Resulterar i att S somnar, och jag får tid att plocka undan lite, tvätta, sitta vid datorn osv.
Ca. 11.00 S vaknar, får komma in och vi leker en stund på filten alt. att hon leker själv. Börjar förbereda för lunchen.
ca. 12 Vi äter lunch, S får smakis av något. Just idag ska det bli blomkålsmos, och så äppel- och päronpuré till efterrätt. Ammar i anslutning till lunchen. Leker en stund efter maten, innan vi runt
13.30 går ut en sväng igen, och S somnar. Får sova ute i vagnen, och jag får egentid.
ca. 15.00 vaknar S igen, och vi leker, ammar och uträttar ärenden osv.
ca. 17.00 blir damen trött igen, och sover sista luren för dagen. Ca. 45 min brukar det bli.
18-19 äter vi middag, S får en halv portion gröt med katrinplommonpuré. Byter om till pyjamas, sedan myser vi i soffan och ammar till det att hon somnat, oftast sover hon innan 20.

När jag läser det ser det ut som att jag ammar väldigt lite, men har inte skrivit ner alla småsnuttar som blir under dagen. Så på ett ungefär ser våra dagar ut såhär, hur har ni det? :bump:

Idag fyller min lilla gurka 6 månader! Känns verkligen helt overkligt att vi har haft henne hos oss så länge. Prämiärsmakade välling idag och efter en tveksam första klunk så slank resten ned utan besvär. Jag har inbillat mig att hon fortfarande bara är 4 månader, så när jag går och kollar på mat eller andra saker så kollar jag fortfarande efter 4 månaders saker. :D

Men men, iaf, grattis Selma på 6 månaders dagen. :love:
33628_465320434760_503859760_5127154_1084271_n.jpg

Grattis sockersöta Selma på 6-månadersdagen! :banana: :bump: :banana:

(måste bara fråga ang. vällingen - har ni gett någon smakis av det innan eller fick hon en hel portion nu direkt? Funderar på att ge S välling istället för gröt till kvällsmat då hon blir 6 månader, och har ju ingen aning om hur man gör :D)

Hon tackar och bockar! :)

Jag gav henne en hel flaska nu på morgonen, hade tänkt blanda ned en halv portion i ersättningen, men chansade och gav henne en flaska välling bara och det gick som sagt ned. Hon har inte spytt upp den än, så förhoppningsvis så håller den sig nere också... ;)

Mmm, de har den jag vill ha. Husqvarna No.27. Men de vill ha 12500 för den... En ny kostar 13000...

Jag är mest orolig för hur magen ska reagera (helt obefogat eftersom S aldrig haft några problem, men är man hönsmamma så är man ;)), men eftersom hon redan äter gröt så kanske det inte är någon större fara då?

Varje dag letar jag efter min mobil ca 32 gånger. Imorse gjorde jag det som vanligt och den låg i tvättmaskinen. Mörk tvätt 60 grader...

Ture är förkyld och missnöjd med allt. Vrålar typ hela tiden.

Sambon har inte fixat vår fasta telefon sen han drog om internet. Jag har svurit över honom.

Så med vrålande barn på armen har jag försökt få igång hemmatelefonen och ladda upp den, chattat med Telenor på nätet och blivit hjälpt av en bra kille som sen mitt i allt avslutade med "tyvärr kan jag inte fixa det utan ring supporten". Vaddå ring???? Har ju ffs ingen telefon.

Nu är iaf fasta telefonen lite laddad och jag tror det blir en x10 mini. Jag är som sagt var expert på att döda telefoner så Iphone är inte att tänka på.

Och Ture sover gott i vagnen ute.

Och jag ska till en naprapat med min nacke i em!

Den enda som fortf ligger på minus är sambon, men det ger sig väl. ;)

*kl*

Rapport från oss :)
I lördags natt fick Bellan feber och på lördagsmorgonen efter att ha pratat med Sjukvårdsupplysningen så åkte vi in till barnakuten.
Hon mådde ganska bra efter en alvedon men eftersom vi är oroliga för feber i samband med njuren så fick vi åka in eftersom inga tecken på förkylning fanns.

(En liten parantes: När jag ringde till sjukvårdsupplysningen om hennes feber så fick jag världens tillrättavisning om alvedonen! Det fick man absolut inte ge till barn för feber är bra för kroppen, virus trivs inte i en varm kropp, så tänkte jag ge alvedon fler gånger så fick jag bara göra det om barnet var helt utslagen av febern inte för att barnet var hängig och gnällig. Kan tala om för er att det var en helt annan attityd på barnakuten och fick svar att "som mamma får man välja själv".)

I alla fall, i lördags så hittade de inga fel mer än feber och sänkan var på 56. Fick med mig ett recept på penicillin i fall att och skulle komma upp igen på söndagen för en ny sänka.
När vi gick upp på söndagen så såg jag att insticksåret var kladdigt genom kompressen och talade om det för personalen när vi kom upp till barnakuten. Vi tog ny sänka som var på 94 och vi skulle lägga om såret. Ja såret det var knall rött och varade så vad hennes feber berodde var ju helt plötsligt utredd. Fast i stället för att få åka hem blev vi inlagda med intravenöst antibiotika :grin:
En liten infart fick hon i handen som sedan slutade fungera i måndags. Efter två timmars försök med både sköterskor och anestesi(narkos)sköterskor, 7 stick (2 i armvecket, 2 i handen/handled, 3 i huvudet) med resultat av kärlen sprack så gav de upp med att försöka få dit en ny infart och de var så barmhärtiga att hon fick penicillin via munnen.

I tisdags fick vi åka hem med en blåstucken Bellan som mår bra men såret varar och vi lägger om det varje dag, äter penicillin som hon är trött och jätte dålig i magen av, feberfri och sänkan låg på 30-någonting.
Imorgon ska vi äntligen (:banana:) få göra den efterlängtade njurfunktionstestet och se om allt detta skit har lönat sig! Ska även in på barnakuten igen för ny sänka och omläggning av såret.

Så så roligt har vi det ;) tur att hon har mått bra hela tiden i alla fall, hoppas bara att inte infektionen påverkar resultatet imorgon.

Funderade just på var du tagit vägen. Du får hojta till om du behöver hjälp med hästar eller nått när ni åker in sådär...

Tack, vad snäll du är :) just nu så fungerar det bra, jag har både min mamma och min jobbarkompis som ställer upp men det är bra och veta att det finns en till back-up :bow: :love:

Mmm, de har den jag vill ha. Husqvarna No.27. Men de vill ha 12500 för den... En ny kostar 13000...

Nä nu får vi sluta.. ;)

Det är ju samma som jag letar efter.. Hittade en för 9500 för ett tag sedan, men den försvann snabbt. Typiskt nog så verkar alla som har dessa vedspisar veta att folk vill ha dem, för priset är ju inte lika begagnat som varan dessvärre.

Jag kommer dock att sätta in vedspisen det sista jag gör i köket, så jag har inte lika brådis som dig att hitta min spis. Den skall iaf sitta mot denna väggen (skall så klart mura upp en bänk till den)

44898_441966367615_673142615_5379902_5300126_n.jpg

Senast ändrad:

oj vad ni går igenom mycket skit. Stackars lilla Bella.

Men heder åt dig pappan som kämpar på med henne och litar på era instinkter och åker när ni känner att nått är fel, och ger den medicin som ni vill ge henne. Kämpa på! Styrke kram från oss.

Ja vi har hunnit med en hel del under hennes 5 månader utanför magen. Känns lite som fullt ös medvetslös :crazy: samtidigt så stärker detta förhållandet en del, ensam är inte stark är ett bra talspråk.

Jag har också hittat min telefon i tvättmaskinen... Så drygt!

Jag är precis som du när det gäller mobiltelefoner, hopplös. De flyger åt alla håll, landar i betforhinken hipp som happ och det finns faktiskt INGEN mobil som hållit så bra som den iPhonen jag har nu. Den har överlevt betforhinken, doppat sig i badkaret, överkörd av en fyrhjuling och otaliga fall från alla dess håll. Visst, den är lite repig, men det är mest för att jag inte har skaffat ett skal till den, men den fungerar precis lika bra som när den var ny. :)

Fy, vad ni får gå igenom. :( Hoppas verkligen att testet imorgon går bra och att Isabella börjar må bättre.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka