Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Hon fick Nestlés nattvälling. :o Fick ett smakprov av den igår och jag kunde inte låta bli att prova när det var dags för mellis. Vi har tänkt att hon ska få Sempers fullkornsvälling och sen om det behövs när hon blir lite större någon nattvälling. Nu äter hon ju middag och sover mellan 20-07, så det känns inte som att hon behöver något kvällsmål ännu.

Men lilla Bellan, nu är det väl nog för er och hennes del! Hur tar Bellan det?

*kramar om*

Fy, vad ni får gå igenom. :( Hoppas verkligen att testet imorgon går bra och att Isabella börjar må bättre.

Ja nu håller vi tummarna inför imorgon :)

Men lilla Bellan, nu är det väl nog för er och hennes del! Hur tar Bellan det?

*kramar om*

Hon tar det bra faktiskt, visst är det gnäll vid såromläggningen men det är ju inte så konstigt. Hon är fortfarande lika glad när hon ser personalen på barnakuten, så det är tur att de glömmer fort.

Skickar en kram från oss!!!

KL angående vedspis. Var tvungen att kolla vad vi har. Husqvarna 227 tror jag det stod. :D Men vi har den lite udda nog i hallen som är gamla köket.

tack tack :)

*kl*

Sedan så är dottern här hemma tydligen redo för arbetslivet, redo att ta över sin pappas jobb. Alternativt kan det vara min mans chef som förespråkar barnarbete? :eek: ;)

statoil_113220654.jpg

*kl*
Fast i stället för att få åka hem blev vi inlagda med intravenöst antibiotika :grin:
En liten infart fick hon i handen som sedan slutade fungera i måndags. Efter två timmars försök med både sköterskor och anestesi(narkos)sköterskor, 7 stick (2 i armvecket, 2 i handen/handled, 3 i huvudet) med resultat av kärlen sprack så gav de upp med att försöka få dit en ny infart och de var så barmhärtiga att hon fick penicillin via munnen.

Fy, vad drygt! Era stackare :( Ni ha väl koll på att du kan ta VAB för de dagar hon blivit inlagd i alla fall, så att ni slipper knapra på FP:n för de trista dagarna? (Det har ni säkert, men jag frågar ändå)

Tråkigt att de fick sticka så mycket också. Nu hoppas jag att ni inte ska behöva hålla på med det mer, men vi hade problem med att kärlen bara sprack på E ett tag, men när sedan en sköterska såg till att värma stickstället innan hon stack gick det bra.

Hoppas att det går bra för er imorgon!

Haha! Jag var också nyfiken på folks rutiner, men tänkte att det har vi ju nyss pratat om! :p

Så här roliga är mina dagar:
04:30 V vaknar och dricker morgonens första slurp med mjölk från ena tutten.
06:00 V vaknar igen och dricker morgonens andra slurp med mjölk från andra tutten. Vi ligger kvar i sängen och halvsover. Är V vaken får han sitta upp och leka med en leksak medan jag halvsover vidare.
07:15 Pappa byter blöja. :bow:
07:30 Vi går upp. V sitter på golvet och leker medan jag äter frukost och läser tidningen
08:15 V äter en stor portion gröt. Blir alldeles tokgalen och illtjuter om det dröjer mer än ½ sekund mellan tuggorna. ;)
09:00 V somnar på sängen. Jag städar, surfar eller kollar på tv. :o
10:30 V vaknar. Vi leker, sjunger osv.
11:45 V äter lunch bestående av ½ barnmatsburk och ½ förp fruktmos
12:15 V sitter på golvet och leker medan jag äter lunch
13:00 V somnar på sängen. Jag städar, surfar eller tittar på tv :o
14:00 V vaknar och vi klär på oss och går ut på en promenad.
15:00 V äter mellis. Från igår är det gröt, förut var det ersättning. Efter maten leker, sjunger och myser vi
16:00 V somnar på sängen
16:30 V vaknar
17:15 Pappa kommer hem och då blir det hi life. Både V och katterna är i sitt totala esse och alla är bara helt tokgalna!
18:00 V äter middag. Oftast samma som lunchen
18:30 V och pappa busar och gosar
20:00 V får pyjamas på och får kvällsmat. Från igår ersättning/välling blandat, innan var det amning.
21:00 V sover för natten
21:30 Jag går och lägger mig

Har koll på det både ja och nej, vet inte riktigt hur man anmäler det? FP är ju redan anmäld nu till sista oktober, har med flit inte anmält november eftersom vi vet att hon ska opereras på det ena eller andra sättet då.

De värmde innan på Isabella också men pga infektionen så sprack de :( det är inte kul att hålla fast barnet medan de sticker och sticker och sticker lite mer, vaccinationerna är en fjärt i rymden jämförelsevis.

Drar väl våra rutiner också. :p

07.00: Selma vaknar, tar upp henne i vår säng så gosar vi ett tag. Oftast är jeppe fortfarande kvar i sängen så kan vi gosa alla tre. Sen kliver vi upp, byter blöja och sätter på oss kläder.
08.00: Selma äter gröt med fruktpuré till frukost. Sen hamnar Selma i sin bumbo och leker med något, min plastvisp är nya favoritgrejen. jag äter frukost och sen brukar jag stoppa Selma i vagnen, gå till brevlådan och hämta tidningen. Är hästarna inne så ställer jag en sovandes Selma i stallet och springer ut med dem.
11.30: lunch! Selma får en burk barnmat + fruktpuré. När hon fått sin mat så brukar jag micra min lunch. Idag blev det lasagne från igår. Efter lunch brukar Selma somna, då brukar jag passa på att gå och mocka stall och blanda betfor. När temlan vaknar så brukar hon ligga och sparka på sin filt, rullar och ålar sig åt alla håll.
15.00: mellis i form av yoghurt med fruktpuré eller ersättning. Nu brukar Selma sova en timme i vagnen och då springer jag ned till hästarna, borstar av dem och ger dem mat. Låter de stå inne och mumsa hö i lugn och ro. In igen när Selma vaknar och vi brukar lägga oss i soffan och mysa framför någon film. Nu brukar min sambo komma hem och så ligger vi allihopa och gosar.
18.30: jag fixar mat till oss medan sambo passar/matar Selma. Hon får en burk barnmat och fruktpuré. Efter middagen går vi och tar ned hästarna tillsammans.
19.30: badning om det är baddag, annars så är det ny blöja och pj på för natten.
20.00: nattning och Selma brukar somna så fort man lägger ned henne i sängen.

Efter det brukar jag och sambon slappa, städa upp, prata om hur dagen har varit och se på tv. Brukar somna mellan 22-00. :)

Jag tror att våran oxå är en husqvarna 27 ;) En rostig gammal sak som står ute i förrådet. Den ska vi göra i ordning och sätta in i köket. Min man bytte till sig den mot ett par liter motorolja :)

Jag tror att våran oxå är en husqvarna 27 ;) En rostig gammal sak som står ute i förrådet. Den ska vi göra i ordning och sätta in i köket. Min man bytte till sig den mot ett par liter motorolja :)

Jag var ut och tittade i vår bod och vi har också en husqvarna no27 men den fattas den stora luckan på såg jag.

Vi har oxå lite småfix utöver att blästra och måla den. Men jag tror den kommer bli fin när den är klar!!!

Tack :) ja sedan är det bara väntan på att en läkare ska tolka resultatet, hoppas de gör det snabbt!

Vi har inga ambitioner att göra i ordning våran. Lite tråkigt när det fattas delar :( sedan om vi skulle ta in den så skulle vi nog få renovera om hallen och ställa den där mot murstocken.

Varje dag letar jag efter min mobil ca 32 gånger. Imorse gjorde jag det som vanligt och den låg i tvättmaskinen. Mörk tvätt 60 grader...

Oh nej! Min mobil är spårlöst försvunnen och jag kör just nu en tvätt! Förvisso med H´s saker, men det vore ju helsike om jag hittade mobilen där för då är den nog rätt körd :D

Det går att köpa delar ifall man verkligen vill renovera den! Vi håller på med totalrenovering av hela husen (och har hållt på de sista 4 åren) så denna pryl blir en "liten" grej för oss att göra. Vi ska bara hitta någon skorstensnisse som vill komma och göra hål i skorstenen, för när det är gjort kommer vi snart få ett färdigt kök!!!

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka