Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Och så kan du kolla med Nacka och Gysinge byggnadsvård. Eller någon av de företag som restaurerar vedspisar. Ligger någon annons på blocket om reservdelar oxå.

*kl*

Ang rutiner och tider, det har vi nästan inte alls. Eller det har vi kanske utan att jag tänker på det. Iggy brukar vakna vid 7-7.30 och efter det är det fri sovning och fri amning när han vill fram till kvällen då han brukar somna för natten runt 19-20. Det är väl den enda rutinen egentligen att han får på sig pyjamas innan sängen. Under dagen är det två promenader med dogsen, fixa nåt ärende, träffa ngn kompis/ gå till bvc el liknande, kanske stallet annars åker jag dit när sambon kommer hem.

Och det här med ätandet är under all kritik för min del, äter ingenting. Idag har jag ätit en macka, men dricker däremot en hel del. Det är ju så trist att fixa käk åt sig själv :( Men måste bli bättre på det, intalar mig att det blir bättre när Iggy börjar äta mer.

Copy that :bow: utom att jag har inga hundar och jag äter inte bara mackor utan också kanelbullar och vitamintabletter, dricker the.

Samma här, har alltid svårt att veta vad jag ska önska mig. Är en sådan som tycker det är roligare att ge presenter till andra...

jag skall också... men måste tänka först... (dvs kommer ta tid ;) )

Jag skriver under på det ;)

Kl

Våra smakportioner går framåt och Milton har nu ätit potatismos tre gånger. Imorgon ska det kokas morötter och mosas till puré så blir det nästa omgång smakisar =)

Vad roligt att läsa om era dagsrutiner. Här kommer våra (nåja, lite iaf...)

4-5,30 - Milton vaknar där imellan och äter 200 ml ersättning (jag ger alltid detta målet).
7,00 - sambon och Milton går upp. :bow:
8,15 sambon väcker mig då han ska gå ut med vovvan innan han ska köra till jobbet (känner mig lite elak att han tar Milton både på morgonen och sedan tar hunden, men visst jag tar hunden resten av dagen :p). Här någonstans äter han 200 ml ersättning igen. Vi leker, badar etc.
10,00 Milton sover en sväng.
11,00-12,15 - hit sover Milton. Som ni ser är det väldigt olika hur länge han sover detta pass. Sover han utomhus om vi är iväg etc. så sover han länge, är vi däremot hemma så sover han oftast bara en timme eller så.
12,30-13,00 - Milton äter en smakportion av något lagat och sedan 200 ml ersättning igen.
Sedan leker vi lite, badar ibland och går oftast ut efter en stund. Antingen tar vi bara vovvan på kisserundan i bärselen (beror oftast på vädret) eller så tar vi ut vagnen från bilen och går till skogen. Milton somnar alltid i vagnen.
14,00-16,00 - Milton brukar sova, ibland längre, ibland kortare.
17,00 - här äter Milton en smakportion gröt och ca 135 ml ersättning.
Här efter är han vaken och är så ungefär till sambon kommer hem.
18,30 - sambo kommer hem från jobbet och umgås sista stunden med sin son. Sambon ger Milton ny blöja, tar på pyjamas och ger honom sedan nattamaten, 200 ml ersättning.

Känns som om Milton får mycket ersättning, jämförelsevis med era, stämmer det? Kanske inte kan jämföra mer er som ammar, eller jo kanske? Hur mycket ammar ni varje dag?

*kl*

Vi snackade ju om en sydländsk buketräff i ullared. En i föräldrargruppen var där i tisdags, det var så jäkla massa FOLK så känns som det är bättre någon annanstans! Ideér?

Anmälningslistan SS:

1. AKB
2. Zody
3. aneka
4. Modett
5. Kaktusblomma

Samma här. Röstar för nåt ställe där vi kan prata lite, ullared blir nog mest armbågar hit o dit..Nää..nåt lugnare tack:) Var skulle vi isf träffas? Halmstad, Varberg? Vet inte vad som finns där iofs..nån som har nån ide?

För att vara ego så röstar jag på Varberg bara för det är närmst, men det känns som att Halmstad kanske har mer att erbjuda.

*kl*
Och vårmamme Örebroträffen...Ska vi bestämma datum om ni fortfarande vill :laugh:
Nämner som jag gjorde i förra tråden att 9e nov går bort för mig.

Och jag har utveckligssamtal med sonen den 10... Och har förmodligen panik den veckan för vi ska lämna nycklarna till lägenheten den 15:de... :)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka