Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Haha, det har jag också gjort. :D den ultimata hästgården. Stora kuperade hagar med lösdrift, rasthagar, hoppbana, dressyrbana, ridhus osv. Sambon hade skissat upp en helt annan gård med crossbana, gocartbana, sjö med massa inplanterad fisk osv. :)

Jasså, flera som har lika "galna" drömmar som jag... :D
Sambon brukar bara skaka på huvudet när jag sitter och skissar på min ultimata gård ;)

Haha, det har jag också gjort. :D den ultimata hästgården. Stora kuperade hagar med lösdrift, rasthagar, hoppbana, dressyrbana, ridhus osv. Sambon hade skissat upp en helt annan gård med crossbana, gocartbana, sjö med massa inplanterad fisk osv. :)
Tänk vad mysigt med en iordninggjord ridstig runt sjön! :love:

Bredvid vår gård har de, för några år sedan, "tillverkat" en sjö. Nu har botten börjat sätta sej så man kan bada. Inte helt fel ;)

Tycker så mycket om att du delger oss den i formation och de tips du får av er nanny, härifrån uppskattas de mycket och våra rutiner fungerar ganska bra nu!!
Milton får ju ingen natta-mat utan sista målet ges vid 19 ungefär (lite olika beroende på var vi är och vad vi gör etc.). Men sedan vaknar han alltid runt 4 och vill ha mat.. Räknas det som natta-mat då? Ofta sover han ända till 5,30 och de borde ju räknas som tidigt morgon-mål och efter detta mål har han svårt att somna om igen, det gör han alltid efter 4-målet om han äter så tidigt.. Tycker det är skitsvårt, hade ju gärna haft en Liten som sover till 7 varje morgon istället såklart :D

Jag hade lätt köpt all angränsande mark och sett till att bli storbonden här i byn :D
Sen skaffat mig en Mercedes.
Men även lösa mina närmastes eventuella lån så de kan leva livet utan att tänka på massa amorteringar å skit.
En sele och vagn till hästen får vi inte glömma :laugh: Eller rent av kanske en släde när man tittar ut genom fönstret på snön...

Då kommer jag över till dej och åker med på en tur i snön. Det har jag alltid velat göra!! :D

Har koll på det både ja och nej, vet inte riktigt hur man anmäler det? FP är ju redan anmäld nu till sista oktober, har med flit inte anmält november eftersom vi vet att hon ska opereras på det ena eller andra sättet då.

Egentligen ska man anmäla samma dag som man blir inlagd, det kan man göra både via telefon och via internet, och då bryter man ju föräldraledigheten som man anmält för att ta VAB istället (det heter ju egentligen tillfällig föräldrapenning numer :p). Sedan får man hem blanketter alt. anmäler att man slutat VAB:a via internet, och skickar in ett läkarintyg för perioden (eftersom våra är så små måste man ha läkarintyg eftersom man bara kan få VAB om de är inlagda).

Första gång/erna vi blev inlagda lyckades jag dock inte med konststycket att anmäla första dagen, men de handläggare jag pratat med då har varit förstående för att det inte är det första man tänker på och ordnat med anmälan även lite i efterhand.

igår var den värsta dagen i mitt liv.
jag gråter hela tide´n, kan inte äta och spyr..

igår morse hittade jag och pappa min lillebror död i sin lägenhet.

min vackra snälla godhjärtade jonas som brydde sig om alla! 23 år gammal
23 jävla år.
jag älskar och saknar dig, vi saknar dig jonas.

hur fan ska jag få bort bilden? DEN JÄVLA bilden!!! min lillebror DÖD. VAD I HELVETE VAD I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag ska söka hjälp att bearbeta bilden, lukten.
dom tror han dog natten måndag-tisdag. Pappa hade ringt hgonom tisdag och onsdag men han svarade inte, därför åkte vi dit torsdag morgon

min bror!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur går man vidare`, när kan vi andas igen.

min bror! älskar älskar.
föräldrar ska inte överleva sina barn.
vi sa´knar dig!
alla dina vänner jonas, dom kom till mamma on pappa igår!
vi grät och kramades!
såmåga som saknar o älskar dig!

låpt dtta vasra en mardröm jag vaknar uppifrån...

Men stackars er.
Jag lider så otroligt med er.
Ta all tid i världen och sörj tillsammans.
Massor av kramar

Men fy vad fruktansvärt.... :cry: Vad ledsen jag blir för din skull. Jag förstår att måste vara otroligt jobbigt att se den där bilden framför dig och det är säkert bra för dig att bearbeta det så snart som möjligt med profesionell hjälp. Alla kramar i världen till dig... :( Vet inte vad jag ska säga mer...

*skickar massor av kramar*

Det låter som en klyscha: men det blir bättre med tiden, även om det inte känns så nu. Jag vet. Tillåt er att sörja! Var ledsna och ta emot hjälp om ni behöver. Ensam är inte alltid stark!

igår var den värsta dagen i mitt liv.
jag gråter hela tide´n, kan inte äta och spyr..

igår morse hittade jag och pappa min lillebror död i sin lägenhet.

min vackra snälla godhjärtade jonas som brydde sig om alla! 23 år gammal
23 jävla år.
jag älskar och saknar dig, vi saknar dig jonas.

hur fan ska jag få bort bilden? DEN JÄVLA bilden!!! min lillebror DÖD. VAD I HELVETE VAD I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag ska söka hjälp att bearbeta bilden, lukten.
dom tror han dog natten måndag-tisdag. Pappa hade ringt hgonom tisdag och onsdag men han svarade inte, därför åkte vi dit torsdag morgon

min bror!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej men fy!!! Lider otroligt med er. Kramkramkramkram

Tung vecka det här. En kompis pappa tog livet av sig i förrgår och igår åkte en annan kompis pappa akut in för operation av hjärnblödning. Vi vet inte hur det har gått än.

Ta hand om er alla!

Men herregud, vad hemskt, fy, fy, fy, fy. Jag kan inte ens föreställa mig chocken och sorgen du känner.

Tänker på er, massor med styrkekramar från oss

tack bollen och oregano, och nej det finns liksom inga ord.
MIN LILLEBROR! Hans liv hade ju knappt börjat!!!
Men det är en tröst att jag vet att han var lycklig.
Han hade sin drömbil - en stylad mazda 6 tror jag den heter, han hade ett bra jobb som han verkligen ville ha och han träffade mina föräldrar ofta.
Det finns nog ingen som hade så många vänner som han, riktiga vänner som träffades jätteofta och gjorde saker tillsammans.
Det kommer vara fullt i kyrkan när den dagen kommer.

Jag älskar honom! Han hade inte ens träffat sin drömtjej än, han hade inte hunnit få barn som han drömde om!

Förlåt mina hemska inlägg, men det finns ingen annanstans på buke som jag känner för som jag gör för alla er.

Min lillebror, min älskade bror som jag lekte med jämt som barn.
Han som åh ja vet inte.

Jag vill få bort bilden ur hjärnan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag hoppas INGEN av er behöver se en död människa NÅNSIN! Jag måste få bort bilden! Jag vill bara kunna sörja, för tro mig, det gör jag, men jag vill få bort BILDEN!

Min sambo är hemma med oss, jag kan inte ta hand om T som jag vill.
Jag tror mjölken sinar, jag kan inte dricka inte äta....
Giv mig styrka...........................

Tillåt dig att sörja Saga. En av mina bästa vänner tog livet av sig för två år sedan och jag stängde bara in det och det är som ett öppet sår, jag kan inte prata om det utan att få ångest. Gråt, prata om det, skriv om det här. Låt det inte ligga och gruva. Tycker det låter klokt att gå och prata om det med någon, tänk på att du kan få mycket hjälp av kyrkan också med tröst och någon som är van vid människor som behöver prata.

Att din lillebror dog är verkligen hemskt, skulle någon av mina bröder dö skulle jag inte heller kunna hantera sorgen. Låt dig själv sörja, ha inte dåligt samvete för att du inte kan ta hand om din bebis eller att mjölken sinar, det finns ersättning och jag är helt säker på att din sambo är en toppenpappa.

Usch, jag ryser i hela kroppen och blir uppriktigt ledsen när jag läser om hur du känner. Du befinner dig i schockfasen nu och jag försåt att du känner ren panik över situationen. Ta hand om dig själv. Du kommer att klara av det, även om det känns förjävligt just nu. Låt din sambo ta hand om T och låt dig själv sörja. Jättekram igen....... :(

Vet inte vad jag ska skriva… Jag beklagar ser så fjuttigt ut. Men jag beklagar verkligen. Beklagar att du förlorat din bror, att dina föräldrar förlorat sin son och att T förlorat sin morbror.

Det låter som en klyscha men: tillåt dig att sörja, tillåt dig att vara arg. Tillåt dig att känna det du känner oavsett vad det är.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V