Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Jag vet ju bara hur Selma fungerar, vi tog ju bort nattmålet när hon var 2 veckor, då vaknade hon mellan 2-4 och ville ha mat, då mutade vi med nappen bara och hyssjade henne så gav hon sig, kan tänka mig att det är svårare att bryta vanor nu.

För mig är 4-5 natt, men så är jag extremt morgontrött också. När temlan bara fick ersättning och vi gav sista målet 23 så brukade hon ju sova till 10-11 dagen efter och det var verkligen himmelriket för någon som jag. Om ni alltid har gett honom när han vaknat då så har det ju blivit en vana för honom. Vad händer om han inte får ersättning då? Har ni försökt vänta ut honom? Eller vrålar han och bara vill ha mat? När vi satte Selmas rutiner var det ganska mycket rundvandringer med en grinig bebis för att få henne att vänta lite med maten. Nu pratar jag inte illvrål utan lite matpip.

Åh, herregud:cry:
Inget jag säger här kommer göra nån skillnad..Men du ska veta att mina tankar är hos dig o din familj..Stackare, vilket helvete ni måste gå igenom nu..*Många många kramar*:cry:

Saga, jag är så ledsen för din skull, och alla andra i din brors närhet förstås :( kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom nu. Du har fått många kloka saker skrivna till dig här inne och använd dig av dom. Skriv precis hur mycket du vill om allt här inne - vi finns ju här för varandra!
Vill skicka massor av styrkekramar till dig genom nätet. Vi är många som tänker på dig!

Jag finner inga ord men vill ändå säga att jag verkligen beklagar din sorg :( Jag vill skicka dig en massa kramar, tiden kanske inte läker alla sår men de gör lite mindre ont med tiden.
Kanske kanske det kan hjälpa att se andra bilder på honom, glada bilder precis som du minns honom. Så ledsen för din skull :(

Nu måste jag få kräkas lite på Västerås Centrallasarett.
Skulle vara där 10.30 och träffa läkaren som hade haft hand om Isabella nu när vi var inlagda, kommer in på avdelningen som skickar i väg oss till barnakuten? :confused:
Kommer in till barnakuten och talar om för dem att vi har tid på röntgen kl 11.15 så vi blir i väg skickade dit för deras läkare hade då inte tid att träffa oss?
Kommer tillbaka från röntgen och känner oss förvirrade för de har inte gjort någon njurfunktionstest utan de har bara sprutat kontrast in i njuren för att se att det verkligen var stopp.
Får sitta i över en timme bland snoriga ungar och vänta på att få såret omlagt och träffa läkare. När vi sedan får komma in på ett behandlingsrum så hör vi "vår" läkare komma och fråga efter oss och varför vi hade kommit till barnakuten.
När vi står och pratar jag och läkaren så kommer det fram att det inte ens finns någon remiss för att göra funktionstestet! :eek: Va fan vi har en op.tid 8 november och där står läkaren och talar om för mig att det inte finns någon remiss för den viktigaste undersökningen! :mad: Undersökningen som ska visa om det ens är lämpligt med operation om 2 veckor.

Nu har i alla fall läkaren skickat en ny remiss som är brådskande och hon hoppas vi får en tid nu under veckan som kommer. Blir så matt på V-ås sjukhus, inte första gången de slarvar med remisser. Talesättet "Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk" stämmer ganska bra ibland :grin:

Men Saga! Finns absolut inget jag kan skriva för att få dig att må bättre.
Men nåt som vi kan göra för dig är att säga att vi alla finns här för dig.
Skriv av dig precis hur mycket eller lite du vill och vi kommer stötta dig så mycket man kan göra i internetrymden.

Kram på dig och din familj.

Vi kan ju träffas i Ullared iaf, vi behöver ju inte gå in på Gekås. Vi kan ju ses på något ställe utanför och så kan den som vill gå in på Gekås efteråt :idea:

Halmstad har jag lite dålig koll på, var ett tag sen jag bodde där. Men de har ju Busfabriken. Men det är nog för lite äldre barn, utrymmet finns ju iaf :) Hade vi inte någon från Halmstad? Mikan?

Annars funkar Varberg bra, bor ju här :D Vet om ett barnvänligt fik här i lilla stan.

Jag bor inte i Halmstad, men födde däremot där. Men det är nästan det enda ställe jag känner till där. BB alltså :D

Usch.... Fy fan..... Stackars stackars stackars dig och din familj. Jag gråter så ögonen svider. Ingen skall behöva hitta någon de älskar död. Fy vilken mardröm. Jag kan inte ens förstå hur det måste kännas för dig och din familj.

Gråt, skrik, prata - gör vad som helst, bara du inte stänger det inom dig.

Skickar massa styrkekramar till dig och din familj.
En tröst, klen sådan men ändock, är ju att han iaf inte hann med att lida om han dog i sömnen. Han bara gick och lade sig lycklig och "som vanligt". Men det är så tragiskt ändå. 23 år är ju ingen ålder.

Massor med kramar från mig.

Fy, tårarna rann på mej när jag läste vad du skrivit.... Vet inte vad jag ska skriva... Tänker på er!!! Massor med styrkekramar!!!:cry:

Så hemskt, så orättvist...
Beklagar verkligen!
Vi finns alla här för dig.
Skickar en hel hög med styrkekramar.

:eek: Shit, men usch, fy...blev helt mållös när jag läste ditt inlägg. Alltså, vet inte vad jag ska skriva! Skickar iaf en MASSA stärkande kramar! <3<3

Har själv en bror som fyllde 23 i somras, vet inte hur jag skulle hantera det du vart med om ifall det hände mig. Men vi finns här för dig!

*kram kram*

*kl*

Våra rutiner ser ut som följer..
~07:00 Jag kliver upp, morgonfodrar hästar och borstar, täckar och släpper ut dem
~07:30 Äldste sonen och sambon kliver upp
~08:00 Jag kommer in från stallet, Bebis vaknar och får komma upp
~09:00 Frukost för mig och barnen, sambon är på jobbet redan. Bebis äter stor tallrik gröt + fruktpure, leverpastejmackor
~10:00 Stora sonen åker till dagis. Jag och bebis påbörjar dagens jobb. (jobbar ju 5 h/dag, men det blir mycket utspritt över dagen)
~10:30 till 12:00 Bebis sover första middagssovningen i vagnen ute.
~12:00 dagens viktigaste (hahaha) Hem till gården på tv. Jag och bebis tittar intensivt ;)
~13:00 Dags för lunch. Bebis får en tallrik hemlagat, eller en stor burk barnmat.
~13:30 Vi går ut med vovven och lunchar hästar, blötlägger betfor osv. Bebis sitter i vagnen. D.e jobbar jag vidare, bebis leker.
~14:30 Mellis för bebis. Mosad frukt och någon smörgås.
~15:00 Åker vi för att hämta stora grabben
~15:10 Bebis sover sin andra middagslur i vagnen ute. Jag jobbar eller motionerar någon av hästarna, sambon har äldste sonen.
~16:00 Bebis vaknar. Brukar springa runt i sin gåstol, eller sitta och leka lite. Jag jobbar vidare.
~17:00 Sambon kommer hem för dagen, tar hand om barnen medan jag rider. Det blir mycket bus för barnen här :)
~18:00 Kvällsmat. Bebis får en hel portion mat. Samma som oss om det går (osaltat), annars egen. Vi sitter länge vid bordet och äter, pratar, umgås.
~19:00 Bebis redo för sängen. Tvättad, ombytt, avbusad och lagomt gosig. Får välling i sängen.
~19:30 Storebror redo för sängen, väntar oftast med sagoboken i sin säng medan bebis läggs.
~20:00 Sambon datar sig, och jag går ner till stallet och tar in hästarna, fodrar och donar. Ibland iväg på träningar.
~21:00 tv/dator-tid
~22:30 vi går och lägger oss

Vi har ju lite andra rutiner än er andra eftersom vi har en 3,5-åring också. Är alltså inte bara ljuvlig bebistid. Tyvärr. Men vi kämpar på....

Som ni ser ger vi bebis (7,5 månader) frukost, lunch, (mellis), middag och kvällsvälling.

Vad härligt med såna rutiner ändå! Beundrar er som kan motionera era hästar när ni har bebisarna! Jag pallar knappt ens ta in hästarna nu, är rädd att nåt ska hända mig, och att Nelly blir sittandes tills nån hittar mig, sitta och frysa, vara ensam och hungrig(unghästar i stallet, alltid lite bökigare att hantera)..Mardröm ju! sen gråter hon som en TOK när jag ska gå och hämta hästarna..och jag blir stressad över det som fasen..Men säkert en vanesak..

Våra "rutiner" ser ut så här

06.00-0700 - Första morgonamningen, får komma upp i mamma och papas säng(Liggandes matning) Sambo går upp, tar ut vovve vi halv åtta.
09.00- andra morgonamningen(liggandes här med, orkar sitta efter en natt med massa amning;))
09.30-11.00- vi slumrar till och från..För att sen gå upp
11.00- Jag äter "frukost", Nelly leker på filt
12.00-Fruktmos till N
ca 12.30- Åker till stallet och mockar, vovve får springa av sig. Annars blir det bara vovvepromenix om vi inte orkar åka till stallet.
13.30-1400- oftast vid två får hon lunch, jag äter med då.
14.30/15.00- Efter detta är det lite lek, tv tittande och Nelly sover nån stund här nån gång. ibland lite frukt/majskrok här nångång med

Sen på kvällen äter hon gröt vid åtta tiden, ammas och nattas senast nio.
Sen är det egentid för oss, ibland blir det vääldigt sent tyvärr:crazy:..och sen äter Nelly ungefärligt vid 01.00,03.00, 05.00 och sen är det morgon..

Ammar såklart mellan målen också!! Men det är så olika..

Det är lite vanesak att ha med bebis i stallet. Men jag gör, liksom du, inget med unghästen när jag har barnen med i stallet. Men de gamla tävlingshästarna är lugna och snälla så då kan barnen vara med i stallet, eller vid in/utsläpp.

Idag var vi ute och gick. Jag, bebis i vagn, och storebror på ena tävlingshästen. En rolig grej för oss alla :)

Det gick bra att ha med lillen till stallet tills för ett tag sen.
Gick bara när jag hde honom i selen, i vagnen blir han grinig fort om jag inte står och gungar den hela tiden. Men nu har min axel gett upp så jag kan inte använda selen längre.
Det är skönt att vi hjälps åt i stallet så det gör inte så mycket om det blir att jag kommer dit sent.

Hepp, nu ska jag titta på Hem till gården på tv4 play, min inspelningsboxer svek mig idag och spelade inte in när jag va på jordbruksmässa :devil:

FY vad hemskt!
Skickar massa styrke kramar!!
Det är bra att du tar hjälp för att bearbeta allting!
Vet inte vad man ska säga, men jag lider med er och tänder ett ljus för din bror ikväll!!

Jag har oxå med A i stallet. Vill inte ta av den lilla tiden sambon har till att fixa i huset på kvällarna. Tar tom ut min sto med föl själv. Dock är oftast mamma hemma så skulle något hända finns hon nära. Stänger in A i foderboxen under tiden. Och hingstungen är otroligt snäll. Leder dock med kedja över nosen iaf, bara utifall. Har dock aldrig behövt den... Peppar, peppar...

Åh, vad mysigt det lät, lilla familjen på promenix:)

Nä, det var lite annorlunda för mig när vi bara hade gamla,erfarna hästar i stallet. Nu har vi två treåriga ston, som sätter fräs på det mesta;)

Så jag försöker att slippa hantera dem med bebis med mig..Men eftersom vi hjälps åt med insläpp blir det ju tyvärr så att ju mörkare tider vi går mot, dessto mer får jag ha med Nelly när jag tar in dem..Nu har dom ju kunnat vara ute tills sambo kommit hem de dagarna jag haft insläppet, eftersom där finns gräs i hagen, och höet från morgonen har legat kvar, så dom har klarat sig på gräset ett tag..Men nu är dte ju slut på den tiden..

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka