Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Han är världens snällaste och vill inte göra någon besviken, men tro inte att han är nån toffel för det är han inte. ;) Skulle jag ge bort något som betyder mycket för mig så skulle jag bli betydligt mer besviken om det senare kommer fram att mottagaren avskyr prylen än om man från början talar om att man inte vill ha den.

"Tappa på stan" var ju en bra idé :D men jag är alldeles för dålig på att ljuga. Och på att konfrontera svärmödrar också ska jag erkänna. :p

Äh, jag får lägga mössorna i en påse och slänga upp dom ovanför carporten så slipper jag se dom. Sen får min man säga vad han vill när hon frågar om dom... Det finns ju värre saker i livet. :rofl:

Ja det finns ju det, men lite små I-landsproblem då och då måste man ha :D

*kl*

kan ni inte adda mig på fb också? Missade helt att ni pratat om det.

Jag heter Lotta Thelin och har en bild på mig och min sambo när vi pussas. :) alltid kul med nya vänner.

Sen så måste jag berätta om min stackars iPhone igen. Var ute och kvällsfodrade, inte för att det behövdes då några som jobbar på gården hade varit gulliga och fyllt på höhäcken redan, men jag fyllde på med en till bal ändå och fixade med b. Kommer in igen och ska ta av mig jackan, tar ned handen i fickan och ska ta upp mobilen, men nej, naturligtvis så har jag tappat den. Jaha.

Ut igen, jag som är ganska mörkrädd också och det blev inte bättre av dimman som ligger över hela gården, in i stallet och kollar - ingen iPhone. Ut till fyrhjulingen - ingen iPhone. Ner till hagen och ringer på den och där, i häcken där hästarna står och äter, ligger den. Den har verkligen 7 liv min ippe. :love:

Då är din sambo lite som min man. Vågar inte säga ifrån till sina föräldrar.

För ett tag sedan var vi bjudna en vardagkväll på middag till hans mamma. Men de blev lite sena för att de varit hos frissan(!) och dessutom var min mans bror där och hälsade på. Trodde att vi skulle äta middag tillsammans och kolla in deras nya lägenhet. Efter att vi fått vänta en timme utanför deras port med baby kom de hem och satte på kaffe. De hade inte ens förberett kaffebröd så det räkte till oss alla. Eftersom klockan var runt hav 7-7 så var både jag och min man väldigt hungriga. Han hade jobbat hela dagen och jag var oxå hungrig. Men inte fick vi någon middag inte. De hade tydligen glömt bort att de lovat oss middag (igen sa något om middag) När vi gick därifrån stod vi i hissen och tittade på varandra. Är du oxå hungrig???? Ja, vi drar till något öppet hamburgerställe.

Hade vi vetat om att vi inte skulle fått utlovad middag hade vi kunnat åka iväg och äta den timmen som vi stod och väntade. :(

I dag var vi och firade min systerson som fyllde 9 år. S skulle såklart vara i varje famn och tillslut fick hon nog och bara gallskrek. igenting hjälpte, inte ens bröstet. Suck.

Åhhhh vad jag är sugen på att beställa en iPhone! :cry:
Orka vänta till nästa sommar när mitt abonemang med nokia n97:an går ut! Kräks på den mobilen snart :( Visst den har hållt bra mot alla smällar den fått men det är bara TRÅKIG! Får se om jag kan hålla mig från att beställa en iPhone redan nu :D

Btw. Lägger till dig på fb nu :)

Senast ändrad:

Jag hade blivit vansinnig då. Både jag och min sambo hade åkt därifrån om vi fått vänta med Selma längre än en kvart. Min sambo säger ifrån till sin familj ibland, men inte alltid. Vilket gör mig tokig. Gör min mamma något jag inte gillar så tar jag upp det direkt, mer eller mindre sansad... :angel:

Haha, ja, jag borde egentligen skrivs till Apple och få en ny i kompensation. :D

jag tycker också det är jobbigt när alla ska hålla i selma. Det gör mig verkligen jättestressad. Det är en sak om det är några nära vänner eller liknande, men jag har börjat sky familjesammankomster. Särskilt sambons familj, som jag knappt känner, som alla kastar sig över en och ska hålla, prata barn, hur de gjorde osv.

Hejja iPooon!! :banana:

Jag har addat dig på Fb! :laugh:
Jag vill ha fler Fb-vänner, så snoka rätt på mig via andra vänner eller skicka pm och tala om vad ni heter eller fråga vad jag heter! :idea:

Men när vi pratade med dem så var de på väg... och nästa gång vi ringde var de på väg... osv
Jag som ammar höll på att dö av hunger och jag vet precis hur min man blir.
Hade vi nämt något tror jag inte ens de hade haft något att bjuda på.

Lycka till på KM i morgon!
Det kommer gå super för dig och Indiana, eller har du annan häst i dressyren ;)

Jag brukar lösa det genom att snöra in Iggy i sjalen så slipper jag ta diskussionen. Väldigt fegt jag vet ;)

Btw har oxå lagt till dig på FB nu :)

Tack Tack!!
Jo det är henne jag ska rida!
Brukar ju rida Mustang men han har ju fått vandra vidare :cry: Kom ju tvåa med honom sist jag va med för 2år sen!

Men HALLÅ Nu blir jag nyfiken, bor du här i krokarna??? :o

Vi är ju från samma håla bruden ;)

Men jag bor inte längre kvar i krokarna. Kommer ihåg dig, och främst Mysboll sedan Hamre-tiden. Är lite äldre, vet inte om du vet vem jag är dock... Mohahahahaha :p

Det låter som att de är lite lika! Min hade nog inte heller sagt något. Hade det varit mina föräldrar hade jag helt enkelt frågat var maten var och att vi var hungriga! :D

*kl*

Här hoppas jag och hoppas och hoooppas att denna natten blir bättre än förra..Sov inte ett piss..N vaknade varje timme nästan..höll på att smälla av..och nappen dög inte flesta gångerna, utan hon skulle äta..Usch..Tycker inte det blir bättre, har hållt på så här i 2 mån nu..

Nu är hon iofs lite sjuk, så det kan ju ha med det att göra, men även innan dess var det knas med natten..

Hennes feber är skum oxå..Den går upp till 37,8 vissa kvällar, ner på dagen till 37.0 och sen pendlar den där mellan, på bara några timmar..Är det normalt? Hon är ju fortfarande snuvig, men inte jättemkt...Har varit så här i över en vecka nu:confused:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka