Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Ut igen, jag som är ganska mörkrädd

Så det finns fler än jag

Jag har för tillfället lite bekymmer med min mörkrädsla. Drömde nämligen en mardröm inatt som inte riktigt vill släppa. Jag hade varit med om ett kejsarsnitt och transporterades från uppvaket till BB med min underbara lilla bebis. Eftersom bedövningen inte släppt så kunde jag inte röra benen utan låg till sängs och pratade med sköterskan som puttade sängen. När vi hade kommit in i hissen och dörrarna höll på att stängas så trängde sig en lång figur sig in. När han vänder sig om så är det ”Red John” (från Mentalist). Han har samma långa svarta rock tjocka gummihanskar och mask som han hade i serien. Han trycker på stoppknappen och hugger ihjäl sköterskan. Sen vänder han sig mot mig och bebisen. Jag försöker desperat få kontakt med min förlamade underkropp och skydda bebisen… sen vaknade jag.

Tror aldrig vår lägenhet har sett så stor och mörk ut som den gör inatt… Ja, jag vet att jag är störtfånig.

Min mamma "tvingar" på oss mat. Varje gång man är där så frågar hon det första hon gör ifall vi vill ha mat. Har hon inget hemma blir det en hämtpizza. Gärna hemkört till dörren :)

Fyyy va du är taskig! Nu måste du ju adda mig på fb när du vet vem jag är!
Borde ju veta vem du är iaf om jag ser dig! Adda Adda Adda! :)

Usch vilken obehaglig dröm. Själv drömde jag bara om en stor bil som puttade ner ett flygplan i vattnet. Sen hade jag sårt att hitta illbaka den braiga parkeringsplatsen jag ydligen stått på innan.:confused::o

Men min syster blev också väldigt mörkrädd efter att hon fått sitt första barn.. Och det håller tyvärr i sig. Trist...

Nu måste jag ju följa serien till de har ihjäl ”ärkeskurken”. Så jag kan bli en normal människa igen.

För er som inte följer serien så kom huvudpersonen hem till att Red John hade haft ihjäl hans fru och dotter. Han skär alltid upp halsen på sina offer.

Du är ju med en Hem till gården nörd...
Men min boxer svek mig igår och spelade inte in och tv4 Play strular.
Så jag såg fram till när Terry körde handdocketeater. Vad hände sen :confused: Såg ju att det va nåt på gång i Andys huvud när ämnet misshandel kom upp.
Förresten, vad tycker du om hela förväxlade barn historian. Tyckte faktiskt att familjen Doland skulle fått behålla Arthur! Hoppas prällen inser det.

Är lite skepsisk mot mörker utomhus. Inne vandrar jag omkring på nätterna utan att tända en lampa.
Och utomhus är det mest bara för att jag inbillar mig att jag ska snubbla över en björn eller nåt (de som är såå vanliga här nere i söder) Mördare och våldtäcktsmän har jag aldrig haft en tanke på :grin:

Jag är oxå mörkrädd... I stan men inte på landet. Knäppt, jag vet men det händer så mycket mer skit i stan än på landet.

Idag när jag var superstressad och stor och lagade lasagne och skar sallad och bakade kladdkaka (på samma gång) och Alicia var grinig och satt i sin stol bredvid mej, så kom sonen och sa att han mådde illa och 2 minuter senare spydde han ner vardagsrummet och sedan badrummet. Hua, och jag som är superkänslig för sånt... Men sen var det bra. Nu på kvällen ville han tom ha godis så nu kan det ju inte vara så stora fel på honom. Stackaren. Så jag fick stressa ut med maten som var till dem som fixar i huset och sen panikmocka och så hem... Jaja, det gick ju det oxå...

jajjamen, en riktig hem till gården-nörd.. ;)

Missade tyvärr gårdagens båda avsnitt.. blä! Hade sotaren och vvs-firman här, trubbel med pannan.

ibland går allt bättre när man har 1000 saker för sig samtidigt... Men inte alltid..

Är hästarna där ni köpt hus? (alltså har hästarna redan flyttat dit?)

Hum oki! Iofs är jag apkass på namn så.
Konstig att du känner igen oss så väl men inte jag dig :(

jag är också rätt så väldigt kass på namn.. Men kommer alltid ihåg när er pappa kom körandes med era fina ponnyer i släpet. Du och syrran hade alltid så fina kusar! Jag är ju som sagt lite äldre än dig, och var inte kvar i hamre så länge. Kan adda dig på fb, men som sagt tror jag inte att du kommer ihåg. :D

Hästarna står hos mina föräldrar. Vår mark gränsar till deras mark men det tar ca 10 min att gå dit. Ska ta över de dräktiga stona hem till oss när vi flyttar ut. Så får unghästarna och de som tävlas vara på ett ställe och de dräktiga på ett annat.

Det va tider det! :love: haha!
Synd att man inte uppskattade det mer än man gjorde! :(
Det ringer tyvärr ingen klocka när jag kollar på dina bilder, va nog för liten för att minnas dig :(

Mah, har min granne fått något frispel eller????? Spelar så kudden hoppas.. Nåja, en lätt övrdrift men iaf. Jobbigt att höra på. Men snart är det tyst :) Längtar tills vi får flytta!!

Jupp. Helt klart.
Mentalist, big bang theory och how I met your mum ses varje vecka.

Men just det där avsnittet när han möter Red John har satt sina spår. O jag vet inte riktigt varför.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka