Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Nära på full storm ute och det vräker ner snö! Kan knappt tro det!
Och vi som har lite kreatur ute än, tur så har de lite skydd av skogen och fri tillgång på ensilage. Men det känns orättvist ändå att jag sitter här i värmen och de ute i skiten. Jäkla slakteri som sa att de skulle kommit förra veckan och hämtat dem vi tagit in, nu får inte de ute plats inne förrän de åkt :devil:

Och som ni säkert märkt är jag inte särskilt hemlig av mig, så jag slänger
ut mitt namn här så kan de som vill lägga till mig på Facebook :laugh:
Behöver utöka mitt vännerregister lite :D
Denna bilden ska ni leta efter, för det fanns visst några fler med mitt namn:laugh:
31780635.jpg

Anna Berggren

Känns som om Milton får mycket ersättning, jämförelsevis med era, stämmer det? Kanske inte kan jämföra mer er som ammar, eller jo kanske? Hur mycket ammar ni varje dag?

Svårt att säga, man vet ju inte riktigt hur mycket de dricker. Men jag ammar kanske 15 gånger per dygn i snitt? Mycket mata blir det... ;)

Såhär ser våra dagar ut på ett ungefär:

6-7: Bebis vaknar och är hungrig, ammas. Pappa byter blöjor innan han åker till jobbet. Med lite tur somnar bebis igen, och jag kan sova lite till.

7-8: Nångång här vaknar bebis på riktigt, och det är bara att stiga upp.

8-9:30: Stiger upp, byter blöja och kläder på bebis, duschar och klär på mig, plockar undan i köket och äter frukost. Bebis tittar på eller leker för sig själv i babygymet en stund.

9:30-12: Leker med bebis, pysslar med lite hushållsarbete. Bebis sover c:a en halvtimme framåt tolv.

12-13: Jag äter eventuellt lunch, packar ihop vagnen, byter kläder på bebis (som vid det är laget oftast är nerkräkt och dräggelblöt), väntar på att dagens bajsblöjor ska vara avklarade.

13: Vi går ut på promenad, mellan 2 och 4 timmar. Bebis sover en halvtimme ungefär. Handlar på vägen.

c:a 17: Hemma igen med bebis som brukar vara lite tröttgnällig. Är bebis glad börjar jag laga middag och fixa lite hushållsarbete.

18:30-20: Jag gör i ordning bebis för natten och ammar. Maken nattar och jag lagar klart middagen, förhoppningsvis somnar bebis så att vi kan äta tillsammans.

22, om bebis somnat tidigt även 20:30: Bebis vaknar och är hungrig.

22:30: Min man går och lägger sig, jag sitter uppe en stund till.

00: Bebis vaknar och är hungrig. Jag byter blöja, och går och lägger mig när bebis somnat igen. Sen vaknar bebis varje eller varannan timme och ammas, tills det är morgon.

Jag har lagt till dig! :banana:

Jag vill inte skriva ut mitt namn här, men skicka gärna ett pm om ni vill ha mig som vän! :laugh: Jag vill ha många vänner! :idea:

När Selma åt ersättning åt hon också 5 mål om dagen, så jag skulle vilja säga att det är helt normalt.

Hur gammal är Milton nu? Jag pratade med vår gamla nanny om hur vi skulle gå vidare med rutiner nu när Selma blivit såpass gammal att hon börjat med mat och hon sa att man skulle gå över mer och mer till frukost-lunch-middag. Hon föreslog frukost 8 - lunch 12 - mellis 15 och middag 18-19, beroende på när vi åt. Sen om det behövdes välling/gröt på kvällen, men helst inte då det ibland kan vara en jobbig vana att bryta. Samma sak med att ge på natten, ju tidigare man slutar desto lättare. Vi hade tre jobbiga nätter med temlan, men sen insåg hon att det inte skulle komma någon mat på natten. Hon var väldigt noga med att tillägga att man absolut inte skulle ge barnet mat sen igen på natten om den vaknade och skrek, för då var inte matbehovet anledningen och då skulle man få samma avvänjningstid igen.

Men som sagt, jag tycker inte att 5 mål ersättning är onormalt. :)

Vi kan ju träffas i Ullared iaf, vi behöver ju inte gå in på Gekås. Vi kan ju ses på något ställe utanför och så kan den som vill gå in på Gekås efteråt :idea:

Halmstad har jag lite dålig koll på, var ett tag sen jag bodde där. Men de har ju Busfabriken. Men det är nog för lite äldre barn, utrymmet finns ju iaf :) Hade vi inte någon från Halmstad? Mikan?

Annars funkar Varberg bra, bor ju här :D Vet om ett barnvänligt fik här i lilla stan.

Det där med att inte ge välling/ersättning i sängen vid sänggående vet jag inte hur vi ska klara oss utan. Det har ju som blivit och har alltid vart en rutin för lilleman :crazy: Han går och lägger sig 19.00 och har alltid fått ersättning då ända sen han var plutteliten...Men då sover han alltid till 06.30-07.30 nästan morgon.

Annars har han ganska samma mattider som du skrev i inlägget ovan!

*kl*

Åhhh Theo har kommit på att man kan rynka på näsan och få fram ett roligt ljud såååå söt :love:

Nä. på med kläderna på lilleman...jag ska jobba idag :(

Nära på full storm ute och det vräker ner snö! Kan knappt tro det!
Och vi som har lite kreatur ute än, tur så har de lite skydd av skogen och fri tillgång på ensilage. Men det känns orättvist ändå att jag sitter här i värmen och de ute i skiten. Jäkla slakteri som sa att de skulle kommit förra veckan och hämtat dem vi tagit in, nu får inte de ute plats inne förrän de åkt :devil:

Och som ni säkert märkt är jag inte särskilt hemlig av mig, så jag slänger
ut mitt namn här så kan de som vill lägga till mig på Facebook :laugh:
Behöver utöka mitt vännerregister lite :D
Denna bilden ska ni leta efter, för det fanns visst några fler med mitt namn:laugh:
31780635.jpg

Anna Berggren

Nu är jag inte så hemlig för dig längre ;)

Alltid kul med nya vänner :D

Jag heter
Sandra Fohlin
om någon vill ha ännu fler vänner ;)
Om det finns flera så är det en bild där jag har M i knät :D

Jag med :banana:

Kul att få namn på alla, när jag tänker på er andra så tänker jag att ni faktiskt heter er nick här på buke :laugh:

Igår sa sambon lite skämtsamt: "Du tillbringar mer tid med din buke-vänner än med mig" :o Idag ska han få gå på konsert o dricka öl så idag har jag inte dåligt samvete men imorgon ska jag ägna lite tid åt bara honom :)

Kl

Jag har ägnat morgonen åt att drömma mig bort... Inte helt ovanligt. :D
Vad skulle ni göra om ni helt plötsligt fick en massa pengar? Alltså inte nån fjuttmiljon ;) utan typ 200 miljoner! :cool:

Jag skulle köpa sjötomt i området som ligger några kilometer härifrån. Helst med något skruttigt hus på som jag kan riva. Sen skulle jag anlita en arkitekt som ska få rita ett riktigt coolt och superdupermodernt hus som ska innehålla precis all tekniskt utrustning som går att få. Naturligtvis ska det vara arkitekter som inreder huset och anlägger trädgården också! Sen skulle jag köpa ny bil också. Ingen värstingbil, utan en Audi A1. :banana:

Sen skulle jag nog vara ganska nöjd. :rofl:

Nu ska jag komma tillbaka till verkligheten och börja städa det faktiskt väldigt fina hus jag redan har. Till lunch kommer det folk och ska mäta fönster för markis och imorgon kommer svärisarna.

Fast jag pratade om nattmat, inte innan läggdags. :) alltså, om theo skulle vakna kl 3 och skrika, så ska ni inte ge honom mat. :)

Fiona tyckte att man skulle ta bort välling på kvällen allt eftersom, då det är lättare när man ska potträna dem, de håller tätt lättare utan en massa vätska i kroppen precis innan läggdags.

Selma fick ju också alltid ersättning innan hon gick och la sig, men hon protesterade inte ens första gången vi nattade henne utan att ge henne flaskan först, men jag ska inte säga något, då kanske bakslaget kommer... :p men som sagt, än så länge har Selma inte protesterat över att nattningsmålet försvunnit. :)

Jag skulle bygga ett nytt stall och ridhus och så köpa ett par unghästar och betäcka mitt underbara sto med precis den hingst jag ville utan att behöva tänka på ekonomin.

Jag skulle beställa sambons drömbil värstingutrustad och slå in med en stoor rosett och ge honom.

Barnen skulle få pengar insatta på någon sorts konto så de har pengar resten av livet.

Pappa skulle få den största traktorn som gick att köpa.

Syrran och jag skulle åka på auktion och köpa häst till henne.

Mamma skulle jag ta på en shoppingtur.

Här är en till som drömmer.... :angel:

Glömde det viktigaste. Skulle leta reda på något jag verkligen känner för och skänka pengar till. F*n vad skönt det vore!!

Haha! Ja, maannen skulle naturligtvis få köpa det han vill ha också. Det skulle nog bli en ny bil till honom också och nya golfklubbor. En motorbåt måste vi ju också ha när vi ska bo vid vattnet. Det där med häst har jag funderat på. Inte just nu, men sen ska jag köpa en riktigt fin häst också! :cool:

Underbart! :banana: Inte bara jag som har orealistiska drömmar! Jag skulle lätt kunna sluta jobba också... :angel:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka