Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Kl

Imorgon åker min man till Åland på konferens och jag blir gör första gången ensam hemma med Vilgot över natten. Det ska nog gå bra, men jag gillar inte att vara ensam hemma längre... :( Om några veckor blir han borta hela fyra nätter. Inte roligt alls.

:D

Åh, hade vi inte bott så långt ifrån varandra så hade vi kunnat slå oss samman imorgon då! Har en sambo som också ska vara borta över natten, och jag hatar att vara ensam nu..Men jag kommer ta hit nån som sover här, eller så kommer jag nanna hos mamma. Vägrar vara själv!

Haha, eller hur? Var knappt ute på nätet någonting i helgen och har numera ett välstädat hem, sorterade papper, betalda räkningar, inget tvättberg och vattnade blommor. Idag har jag till och med kunnat sitta och läsa en inredningstidning utan att ha dåligt samvete för att det är något annat jag borde göra när Selma sover.

Försöker att få en övertrött bebis till att somna nu, går sådär... Jag själv är helt slut också, så vi är en dålig kombo just nu. :/

Jag har precis lyckats få A att somna så nu ska jag ta en nybakad bulle och titta lite på tv. Här ar det börjat småregna istället för snöa och det blåser inte. Hästarna vill nog in i stallet snart ändå!

Efter att inte haft problem med amningen sedan A föddes så har jag fått så jäkla ont i bröstvårtorna, och då har han ändå inga tänder :D Ammar inte lika mkt som innan heller så fattar inte varför det gör ont nu?

Selma har också somnat, på min arm... Så nu ligger vi båda två i sängen. Du har inte lust att komma hit med bullar? Blev så hiskeligt sugen när du skrev sådär. Inte snällt... ;)

Har precis krängt i mig 2 st :D

Alexander satt i diskhon och hjälpte till... sätter in ett foto på fb

Haha, eller hur? Var knappt ute på nätet någonting i helgen och har numera ett välstädat hem, sorterade papper, betalda räkningar, inget tvättberg och vattnade blommor. Idag har jag till och med kunnat sitta och läsa en inredningstidning utan att ha dåligt samvete för att det är något annat jag borde göra när Selma sover.
Visst är det underbart! Det är konstigt hur man fungerar, jag älskar när det är rent och välstädat och bara hatar när det förfaller. Ändå är man så jäkla lat och bara sitter vid datorn. Det är inte så att jag lidit idag av att städa heller, det är faktiskt ganska kul att fixa och dona och organisera! :idea:

Vilgot har sovit i två timmar nu, så snart är det slut på friden! :D

Kl

Imorgon åker min man till Åland på konferens och jag blir gör första gången ensam hemma med Vilgot över natten. Det ska nog gå bra, men jag gillar inte att vara ensam hemma längre... :( Om några veckor blir han borta hela fyra nätter. Inte roligt alls.

Uuuusch, inte avis för 5 öre :p har blitt hel fjompig sen lilleman kom. Sambon va borta i helgen. Natten mellan lördag och söndag fick jag sova själv. Somnade 4 på söndagmorgon :grin: Allt började med att lillasyrran visade tra/eilern?! för Paranormal Activity 2 på lördagfömiddag. Gissa vem som hade konstiga saker i hela huset då?! :angel: Sen blev det ju inte bättre av att ena katten sprang upp på övervåningen när jag kom hem och började krafsa på ena förrådsdörren :eek:

*kl*

Inget viktigt inlägg alls.
Men fb är farligt :D Hittade precis ett gammalt pök där och jesus vad läcker han va!

*fy på dig* :o

Ibland saknar jag de ljuva ungdomsåren innan jag träffade sambon.
Party hela tiden och lite nya ragg då å då.

Usch och fy... Blir ju inte bättre av att jag läste på nättidningen idag att en familj i en villa i ett annat (mindre bra) område i stan hade vaknat i natt av en tjuv var i huset!!! :eek: De hade larmat polisen och när de kom fram hittade de honom på väg att bryta sig in hos grannen. Smart kille... :grin: Som tur är bor det inga pundare i vårt område. För jag inbillar mig att de inte åker så långt för att hitta ett hus att bryta sig in i.

kl

Varit och köpt en åkpåse. Lite halvakut eftersom det blivit kallt ute!!! Sen har jag varit med min mamma och köpt nya kläder till S. storlek 68 är nästa etapp. Är ett litet tag kvar tills dess eftersom 62 sitter bra förtfarande.
S tog även flaskan i dag!!! hade köpt napp för välling och blandade till lite när vi var och handlade. Eftersom hon bara släpte bröstet hela tiden. ca ½-1 dl välling sög hon glatt i sig! Hade kunnat tagit det dubbla lätt!

Jippi! Mera frihet åt mig eftersom hon kan ta flaskan!!!
Dax att ta sig till stallet nu och brodda hästarna. Ångrar lite att vi inte tog på snösulorna denna skoning... Det är 6 veckor kvar till nästa gång :(

Ångrar mig med och har också 6 veckor kvar till hovis kommer :(
Men jag misstänker att snön bara stannar några dagar.
Och brodda kan jag se mig efter i stjärnorna, iaf på bakfötterna.
fram går nog bra med lite tålamod.

*kl*
AJ, skitungen har dille på att försöka skrapa/riva bort min tattuering jag har på armen. Vassa klor har han med, hur ofta jag än klipper dem :devil:

Här ska det vara plusgrader på dagarna resten av veckan, men minus på dagarna. Nu slipper ju jag snösuleproblemet eftersom min häst står inne, men småttehästarna som upplevde första snöovädret idag var INTE glada. För första gången sen vi hämtade dem i fredags så kom de travandes mot mig i hagen idag när jag skulle ta in dem. :)

*kl*

sitter och väntar på att en kompis ska komma och visa hur jag lägger jodopaxförband på Bajkes hov, under tiden roar sig sambon och jag med att se på A-team i vårt, äntligen, klara biorum. :love:

Ångrar mig med och har också 6 veckor kvar till hovis kommer :(
Men jag misstänker att snön bara stannar några dagar.
Och brodda kan jag se mig efter i stjärnorna, iaf på bakfötterna.
fram går nog bra med lite tålamod.

Å jag får inte tag på hovisen :devil: Har bara traktbrodd runt om....hålen i bakskorna var så nötta och fram var det bara hål i trakten, skodde med gammskor förra gången....och NU kommer snön....

Nu är jag glad att mina inte har skor :) Fast lillkillen tyckte det blev lite halt när han kom in på gången med snö under fötterna, lånade mina fötter att stå på ett tag ;)

Är det någon som tänkt skaffa eller redan har pulka? Jag har tittat lite men hittar bara de där klassiska till bebisar. Vill ha en ombonad, typ hundpulka.. Förstår ni vad jag menar? Sådan som man kan ha i sele runt sin egen midja när man går...

*kl*

Tomtemor ber om ursäkt för fördröjningen för SS! För jag har blivit sjuk :( BLÄ mår pyton! Så imorgon skulle ju sambon börja jobba igen(skift) så han får glatt vara hemma för jag orkar knappt hålla i Milton :(

Jag har iaf lottat ut namnen nu så det är bara Pm:ena kvar!

Btw så lider jag något fruktanvärt med er som har Kolikbarn! Jag va borta 3h nu på kvällen och Milton stackarn hade skrikit konstant nästan :cry: Kom hem och skulle tempa honom och då kom den en massa nr2. Stackars liten hade så ont i magen :( Men nu så sover han gott, får se hur länge det varar men allt borde ha kommit ut! Lilla lilla plutten lider så mkt med honom :cry: och med er som har kolikbarn! :(

*kl*

Theos första tänder har börjat se dagensljus :banana: Å på torsdag är det spruta :(

Tures också, exakt samma dag!! Visst skiljer det inte så många dagar på dem i ålder?

Jag får lite ångest om inte fattat att febertopparna berott på det.... I gårkväll fick han alvedon och sov bättre än på flera veckor!!

*kl*

Hur man vara trött och rastlös på en gång. Kunde inte somna igår, typiskt när sov som en stock BREDVID mig och inte på mig. Sambon var borta och A låg på hans sida nästan hela natten, ska kanske förvisa sambon till soffan :D

Skittråkigt väder, jag är astrött och A springer runt i gåstolen. Han lägger sig numera ner på alla fyra, kasar ner på mage och blir förbannad. HELA tiden och han kommer inte runt på andra hållet. Han gillar inte att ligga ner alls och lägger sig på alla fyra från sittande.
Han satt snällt och lekte medan jag släppte ut hästarna iaf, får vara glad över det lilla.
Funderar på att gå till badhuset med barnen, någon som varit på vanligt bad med bebisen ?

Försöker få tag på någon som vill äta frukost med mig i stan för att få tiden att gå lite. I em ska H dra ut två tänder, jag är nog den mest nervösa. Har lite svårt för sånt efter att jag fick ström i tänderna hos tandläkaren efter en avramling när jag var 10 :mad: Men vill ju inte visa att jag tycker det är läskigt inför honom.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V