Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Han är sex år... Inte sjutton gjorde jag så mot min lillebror när jag var 6 och han var 1 år. Tycker att det är lite sent att skylla på att "han är ju bara sex år..." nu, för då är man stor nog till att veta vad som är rätt och fel. Kommer han att fortsätta såhär så kommer jag att ha svårt att ha ett umgänge med honom. Kan inte slappna av en enda sekund när han är med för att jag uppriktigt sagt är rädd för att han ska skada Selma på riktigt.
i fredags hämtade vi hem Selmas lilla ponny och ett till föl som vi ska låna över vintern, så att lilla superman har någon att leka med. Så nu går Charles och Superman här på gården och de är verkligen fantastiskt söta. De är ju i princip precis avvänjda från mammorna deras, tror det gått 1 månad, och inte mycket hanterade, men de har varit så duktiga. Går ganska bra i grimma och går att få tag på utan problem i hagen. Man kan klappa och gulla med dem i boxen osv. Jag är redan helt kär.
Imorgon kommer vet ut och ska röntga min pålles hov. Är verkligen nervös, håller alla tummar och tår för att det inte är en fraktur med 6 månaders boxvila som värsta scenario. :/
Japp, Selmas Superman. Vi ringade fölis innan han hade fått ett namn och då fick vi äran att bestämma, bara det började på S.
Jo, min tvååring fick hovböld och blev tokhalt hon med. Tog ut vet, men han kunde inte känna att hon hade hovböld då hon varken var varm eller reagerade för tryck, men sen när hovis verkade henne så kom bölden ut... Tack för de hållna tummarna, de uppskattas verkligen.
Visst hade du shetland förut? Gav fölisarna varsitt äpple nu när jag var ute och nattade dem och har aldrig sett ett så sött sätt att äta äpplen. De gnagde av de minsta bitarna jag sett och stod och mumsade. Är shettisar likadana?
Haha, det är nog olika. Har haft 5 shettisar och alla har tagit olika.
Nån har gjort som din och nån har slukat hela armen. Till och med en som inte åt äpplen och morötter
Finns det ens såna shettisar
Lycka till nu!! Håller alla tummar och tår för lilla Isabellas skull!!
*kl*
Btw så är det nu 1½h kvar av anmälningstíden till Secret Santa! Säkert att ingen mer ska vara med? Beräknar att jag får ut alla pm på tisdag eller sent imorgon kväll!!
Heter den "Selmas Superman"? Jösses, den lär ni aldrig kunna sälja, den får bli körponny istället när Selma växt ur den. För vilket annat barn vill ha en ponny där det t o m syns i namnet att den egentligen tillhör någon annan?
Men jag tänkte senare, hur i hela friden lyckas man backa in i saker när man har sensorer? Och dessutom med en liten Polo!
Kl
Det ryktas om att det är väldigt kallt ute idag. Två av mina vänner på Fb har skrivit det. Själv ligger jag kvar i sängen och den lille mannen tittar just nu om det finns något under täcket. Ska upp snart och äta frukost, för kl 9 sja jag och grannen gå på långpromenad. Svårt med kläder idag då om deg är kallt...
Här är vi uppe med tuppen idag, vaknade när H sa hejdå för att gå till skolan, tyckte det var mörkt ute och när jag kollade min klocka å var hon bara 6. Fick gå upp och stoppa honom, vi har glömt ställa om hans klocka
Då vaknade förstås A med så då kom hästarna ut och jag tände i pannan. Nu har sambon åkt till sitt nya jobb, första dagen, är faktiskt lite skönt att det är tillbaka till vanliga rutiner igen!
Här är det 6 minus men det verkar bli fint väder så en ridtur i em om mormor kan vara barnvakt är planerat. Innan dess blir det en promenad.
Annars har jag ingen särskilt planerat, åker kanske in till stan en sväng och sen finns det ju alltid ved att köra in......men det får bli om A sover. Har inte kommit på något bra sätt att köra skottkärra och barnvagn samtidigt !
*kl*
Idag är det en tråkdag.
Kommer nog hända absolut ingenting. Väntar på att svärmor ska komma in och ta lillen så jag han gå ut till kossorna, hon verkar ha försovit sig lite idag.
Imorgon har vi läkarbesök på BVC, ska be dem kolla lite extra på Oscars knakande, knäppande och hoppande höft.
han verkar inte besvärad av den, men jag tycker det knäpper lite väl högt i den ibland.
Den ska aldrig säljas så vi kommer inte få det problemet... Men den heter inte Selmas Superman, utan "uppfödarens" Superman, men vi kallar honom för Selmas Superman då det är hennes häst. Och körponny kommer den att bli, Selma kommer ju inte kunna rida den på 5-6 år, så jag och min sambo får motionera den tills dess.
Här har det varit fullt upp med köksbyggande och besök av syster med familj. Det går sakta men säkert framåt med köket, men som sagt, med 2 små barn, och ingen el i köket så går det sakta minsann. (Ia* hur går det för er?)
Lottch - coolt namn på lillen, håller med Aneka - bild vill vi ha!
AKB - Jag skall också förbi BVC en sväng idag, om jag hinner, det är så dum tid. Mitt i S första sovning..
I övrigt har jag glömt av att anmäla mig till Secret santa..
Sen har jag släppt ihop avelsmärrarna och unghästen, gick hur lungt som helst! Sen har jag flyttat in unghästen i stallet och de 2 avelsmärrarna står i uteboxarna. Det funkar bra!
Selma har hamnat i någon sorts seperationsångesttid nu och vaknar ledsen mellan 5-5.30 varje natt. Hon är inte hungrig utan vill bara ha närhet och det tar mellan 30 min - 1 h att få henne att somna om = jag som är van att få sova mellan 22-07 är helt död på morgonen.
Har iaf varit ute och tagit ut småhästarna, gjordedet själv idag då sambon redan hunnit iväg till jobbet, gick faktiskt helt ok. Lite stopp här och där, men det räknade jag med utan någon som gick bakom och tryckte på. Mockat och gett storhästarna frukost och nu ligger jag och Selma i soffan och ska försöka få en powernap innan vet kommer.
Efter det ska vi till granngården och köpa en massa, men efter det händer ingenting. Skulle gått en långpromenad med dogsen, men min labbe drog på sig vattensvans igår efter att ha apporterat änder hela lördagen. Mina föräldrar som hade honom slarvade med att torka av honom... Suck. Så detblir vila ist, vilket min överlata rottis är överlycklig över.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.