Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Med mjölkstockning? För mig kunde det ta upp till en vecka om det var riktigt illa. Har du feber eller bara klumpar i brösten? För mig brukade det börja med värkande bröst, sen om möjligt ännu ondare smärta i brösten och feberfrossa, sen lite molande bröst och sen gick det över.

(jag fick värsta fantomsmärtan i brösten nu och det blev molande värk som gick ut i armarna, usch, tycker verkligen synd om er som fortfarande kan åka på mjölkstockning. :( )

Det gör inte tokont, bara som om jag hade ett jätteblåmärke. Ingen feber och mår inte alls dåligt för övrigt. Bara ont vid berörigt. T.o.m linnet trycker.

Men jag tänkte senare, hur i hela friden lyckas man backa in i saker när man har sensorer? Och dessutom med en liten Polo! :rofl:

Ja du jag vet faktiskt inte. Hemtjänstbilar... Där dagpersonalen lyckats åka på fortkörningsböter och indraget körkort på en 30-sträcka. Ok kanske inte helt ovanligt men när denna personen kört 3 ggr fram och tillbaka på den sträckan medans de har kontroller?!?! Då viste hon ju att polisen stod där och ändå åker man för fort igenom en gång!
Bilarna har lyckats "fastna" i lyktstolpar mm, jag fattar faktiskt inte hur de lyckas.

men min labbe drog på sig vattensvans igår efter att ha apporterat änder hela lördagen.

Stackarn! Det är så ledsamt att se dem så där.
Min labbe har haft det en gång, och han ville ju så gärna vifta på svansen när man kom hem. Men han kunde inte.
Sen dess är jag jättenoga med badandet.
Inte flera timmar i sträck och torr&varm efteråt.

*kl*

Det där med induktionshäll.... Om jag testat och det inte funkar med magnet, kan jag kasta/ge bort dem på en gång då? Det finns ingen chans att det funkar iaf? Vill inte släpa med mer saker än nödvändigt till huset...

Ja du jag vet faktiskt inte. Hemtjänstbilar... Där dagpersonalen lyckats åka på fortkörningsböter och indraget körkort på en 30-sträcka. Ok kanske inte helt ovanligt men när denna personen kört 3 ggr fram och tillbaka på den sträckan medans de har kontroller?!?! Då viste hon ju att polisen stod där och ändå åker man för fort igenom en gång!
Bilarna har lyckats "fastna" i lyktstolpar mm, jag fattar faktiskt inte hur de lyckas.

hihi
Vi delar parkering med ett gäng av kommunens hemtjänstbilar här (de utgår häifrån) och jag är inte förvånad över det du skriver... här tror de att de äger både väg och parkering, de kör mitt i vägen och gör sura miner om man råkar möta dem mm! främst de äldre då!

Funkar det inte med magnet kommer den inte att funka på induktionshällen heller. Nån skrev ju något om magnetiska plattor att ställa kastrullen på och det borde funka om du absolut inte vill slänga. Nu har jag väl något begränsade fysikkunskaper, men det känns inte riktigt effektivt. Tanken med induktion är ju att det är kastrullen som värms upp och inte plattan, för att minska värmeförlust bl.a. Använder du magnetplatta ska den plattan värma upp kastrullen och då hade du kunnat ha vanlig häll istället.

kl

Ni med iPhone 4 ... :D

har ni märkt något av problemen med mottagning/täckning som det varit mycket snack om?

Vad är bra/dåligt?

Jag funderar på att skaffa en :angel:
Min nuvarande touchmobil e helkass!

Jag har inte fått min än :( Men den borde förhoppningsvis komma i veckan! :)
Då kan jag berätta hur det är :p

Det jag hört är väll att antennen sitter längst ner till höger på teleonen där man oftast har handen så att man liksom täcker för antennen! Men vet inte om det är sant!

Jag är med sugen på att skaffa en iPhone. Men vi har totalkass täckning här ute. Måste gå om om jag ska ringa eller messa.
Då kan jag ju inte skaffa en telefon med kass antenn.

Vi har världens roligaste stund med M här :)

Sambon skulle ge henne lite kvällsmat nu (urpumpad mjölk), lägger henne i soffan hon ger henne flaskan och hon tittar upp på han med flaskan i mungipan och bara skrattar och skrattar...:love:
Sambon måste se väldigt skoj ut :p
Sen blev allt bara en "ond" spiral, sambon skrattar och M skrattar och sen skrattar alla ännu mer :)

Flaskan får man dock inte ta bort, den ska vara i mungipan och tuggas på, äta är överskattat tydligen ;)

Haha förstår att ni inte kunde sluta skratta! Måste ha sett jätte roligt/gulligt ut! :)

Jag är med sugen på att skaffa en iPhone. Men vi har totalkass täckning här ute. Måste gå om om jag ska ringa eller messa.
Då kan jag ju inte skaffa en telefon med kass antenn.

Du får skippa att ha handen ivägen så borde den väll funka bra, tror jag! :D
Har som sagt inte så stor koll än!

Vill ha min iPhone nuuuuuNUNUNU! :p:D

Är lite seg och vet att du inte kommer läsa detta nu, men ville så gärna önska er lycka till på sjukhuset, tänker på er lite extra nu i veckan!

Kl

Vet ni vad som hände igår? Milton trillade ner från vår säng.... Känner mig som en sjukt dålig förälder som "lät" detta hända =( Hade lagt honom på skötbädden i vår säng (med hans fötter mot långsidan av sängen, han har ju fortfarande inte börjat vända sig) och så skulle jag bara gå ut till TV-rummet för att hämta hans kläder som låg där ute, hinner ut där och hör en duns och ett gallskrik. Springer såklart tillbaks och hittar honom med näsan ner mot golvet :cry: Tar upp min stackars pojke som är helt hysterisk, tröstade och tröstade tills han lugnade ner sig och slutade skrika. Då kände jag i munnen, på näsa, kinder, panna etc (tänkte väl att om han har ont så blir han väl ledsen igen, så kan jag i så fall konstatera var han har ont), men han visade inga tendenser på att ha ont, var lite röd på ena låret, men verkade inte ha ont där heller.
Har har alltså inte snurrat ner från sängen, utan tagit sig nedåt (i sin egen riktning alltså där fötterna befann sig) och liksom kanat ur sängen. Det måste ha gått fort och nog var han livlig på sängen när jag gick till andra rummet, men aldrig att jag trodde att detta skulle hända - då hade jag aldrig lämnat honom. sch, stackars min fina Milton...
Han var som vanligt sedan och resten av dagen i alla fall, men ändå. Vill ju inte att något sådant ska behöva hända, så himla onödigt också...

Usch vad läskigt! Förstår att du blev rädd och fick enorma skuldkänslor, bem hade inte fått det...? :crazy: Skönt att det gick bra iallafall. Bebisar är ju rätt tåliga. Vilgot har ju trillat på nosen flera gånger när han suttit och blivit jätteledsen. Fast han tystnar ju nästan så fort jag tar upp honom, vilket borde betyda att det inte gjort alltför ont.

Din historia får mig att tänka till lite, för jag låter alltid Vilgot sova middag mitt på vår dubbelsäng. Han har aldrig flyttat sig en millimeter, men förr eller senare kommer det ju att hända. Man kan ju aldrig veta när första gången blir.

Jag har inte heller varit så orolig för att A ska ramla ner, det enda hållet han rör sig på i sängen är mot mig. Inbyggd magnetism, kan jag ligga 3 minuter utan att han märker att jag flyttat mig lite så är jag nöjd :grin:

Jättemysigt när man har lite svårt att somna men en hel natt, nja

Har försökt få honom att sova i spjälis och det fungerar...nästan inte alls :D
Samtidigt så har han börjat bli ledsen när jag försvinner ur synfältet och är blyg för folk som han inte ser å ofta så det är kanske bättre att vänta lite??

Ja jag hade nog väntat lite, och gett den där extra närheten. De har väl en period där kring 8-9 månader med separationsångest?

Jag har med en liten magnet här hemma :laugh:

Kl

Tror helt ärligt att jag ska ta en internetpaus på en vecka eller nåt. Vad mycket jag hunnit med idag när jag inte suttit vid datorn/iPhonen varje ledig sekund. Har dammsugit och börjat ta itu med jätteberget av diverse papper som har samlats på hög sen Vilgot föddes. Det är alltifrån betalda räkningar till oöppnade pensionskuvert. :o Jättekul nöje...

Imorgon åker min man till Åland på konferens och jag blir gör första gången ensam hemma med Vilgot över natten. Det ska nog gå bra, men jag gillar inte att vara ensam hemma längre... :( Om några veckor blir han borta hela fyra nätter. Inte roligt alls.

Nu ska jag fortsätta sortera papper! Ha det så bra i snöstormen allihopa! :D

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka