Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

kl
Hoppas att allt är bra med er. Hoppas framförallt att du _Saga_ mår bättre i allt.

Jag tentar om ett par veckor så jag har inget liv för tillfället. Så jag hinner inte sitta vid Buke men tänker på er ofta.

Igår reste sig T upp, från krypande, mot TV skåpet helt själv. Hur vi gör nu vet vi inte riktigt. Man vågar ju inte lämna henne på golvet ens för några sekunder. För när hon rest sig så har hon ju inte vett att hålla i sig.

s_1250.jpg

Blä! :devil: Idag är jag på riktigt dåligt humör! Och jag blir bara ännu argare av det eftersom jag hatar att vara på dåligt humör.

Jag HATAR vinter, kyla och snö över allt annat!!!! Imorse fick jag skjutsa mannen till jobbet eftersom han ska åka på konferenskryssning i dag. Hade vi haft gamla bilen kvar hade han ju kunnat ha den, men dels törs jag inte sova ensam om det inte står någon bil utanför huset och dessutom har jag tänkt att åka in till stan och shoppa lite imorgon. Vi bor i världens blåshål, har 2 km åker norr om huset och en bit nedanför vårt hus svänger gatan lite och kommer liksom i lä för husen när nordanvinden blåser. Det betyder att det det alltid samlas en massa snö just där vilket gör det väldigt svårt att komma förbi med vår bil.

När jag släppt av honom och skulle köra hem var trafikljusen närmast hans jobb trasiga och bara blinkade gult. Vågade mig inte på någon vänstersväng ut på fyrfiliga vägen i snö och rusningstrafik, vilken gjorde att jag fick åka runt halva stan istället. Det gick väl bra tills jag kom ut på landsvägen som går hem till oss. Jag hade naturligtvis glömt att ta på mig linserna och innan snön hunnit bli smutsig är det ju svårt att se var vägen börjar och slutar ens med perfekt syn. Så att köra mot trafiken var riktigt jobbigt. Än värre blev det när jag kom in på vårt område. Låg ju minst 20 cm snö på vägen och typ ingen hade ju kört in på området under morgonen, så för varje möte höll jag på att köra fast. Tog sats och körde fort igenom drivbildningen hemma på vår gata och konstaterade att det tagit en hel halvtimme att köra hem, mot normalt 10 min. :grin:

Hela uppfarten är full med tung snö som jag måste skotta bort och Vilgot verkar ha blivit förkyld. han skrällhostar, nyser och har lite snuva.

Det var samma sak förra vintern när den värsta snöstormen kom och jag blev så insnöad att jag inte ens kunde åka till jobbet. Jag stod helt höggravid och arg och skottade medan mannen åkte vasaloppet!!

Vilgot har rivit mig hårt under ögat så det bara svider... Och till råga på allt så saknar jag min älskade gammelkisse så fruktansvärt mycket att det bara värker i själen... Världens bästa kisse var hon och så har hon blivit "ersatt" av en odåga som jag faktiskt inte har några större känslor för. :crazy: Hon har blivit 100 ggr bättre, men i jämförelse med den andra supersnälla katten och gammelkatten så är hon en riktig odåga.... Jag får väl skylla mig själv som gick med på att köpa en devon fast jag egentligen ville ha en till britt...

Alltså jag vet att det finns folk som har det värre, men just nu känns det bara eländigt. ;)

Tänkte på dig idag och undrade vart du tagit vägen :) Hoppas tentaplugget snart är avklarat. Saknar dig här.

Stora tjejen! Lurigt det där när de inte förstår orsak och verkan. Man vill ju inte att de ska slå sig.

hehehe, fyy på dej;)

Jag känner samma, alltså att jag saknar att gå ut o dansa..mest det. Dansandet med tjejerna..Åh. Jag ÄLSKAR att dansa..Nu var det så längesedan..suck.

och att få bli så där lagom berusad, salongsberusad som man så fint kallar det. Dansa, och kanske en cigg(nej nej nej, det ska du INTE) men ååh, friheten:love:

Här hemma knatar liten runt som en galning i gåstolen, sjukt söt! När jag skrattar åt henne så skakar hon huvudet, slår allt hon kan på tutan på gåstolen o skrattar. Denna ungen har glimten i ögat! Hon gör grejjer med tungan som är så vannsinnigt roliga, o det har hon lärt sig att vi tycker, så när hon gör det kan hon titta åt ett annat håll, och sen småle, för hon vet att hon är rolig:love:

Jag är oxå väldigt sugen på att festa till det lite, såg att det fanns julbordskryssningar för 225 kr och då ingår bussen,hytt och julbord hade kanske varit ngt för flera att hänga med på?
Sambon har varit i garaget flera hela helgen och på kvällarna när han kommit från jobbet så det hade varit kul att gå hitta på något.

Jag har inga problem med att lämna A hos mormor, de träffas varje dag så det fungerar bra. Om nu sambon får följa med förstås, åker kanske ensam med några tjejer istället... Ja, jag är lite tjurig på honom :D Men nu har tysk-kompisen åkt hem så nu ser vi lite mer av honom,

Har klarat av frukosten inne i stan med en väninna och nu ska jag snart hämta H på skolan och köra till tandläkaren.

Ang bilbarnstol. vi köpte en brio zento och har lite problem med att det har lite för dålig lutning. När A somnar så ramlar huvuder framåt. Har sätet så långt bak det går och den lutar mot instrumentbrädan. Vi har en mercedes så det är gott om plats, men ska kanske se om det blir bättre om vi sätter den bak.
Springer kanske inom affären när jag ska tillbaka till stan och frågar om de har några tips

*kl*
Ett litet livstecken från oss, livet som husägare har tagit lite mer tid och energi än vad jag först trodde. ;) Nu börjar det dock finnas lite tid över, har insett att jag inte måste plocka och städa varje sekund som Stella kan roa sig själv. Lite egentid kan jag unna mig. ;)

Här har det hänt massor - Stella ålar sig fram och försöker krypa, men det är lite för halt än. :D Hon ligger inte still en sekund, så att barnsäkra huset har blivit mer aktuellt än någonsin!
Hon pratar så öronen nästan trillar av mig, och är en riktigt härlig unge. :love: Nattetid har hon dock inte varit allt för härlig senaste tiden, har vaknat OFTA osv. Inatt sov hon dock bra, men jag vaknade till av varje knyst hon gjorde så jag har inte sovit riktigt lika bra. Förhoppningsvis sover hon bra inatt med, och jag också! :D

Att äta mat är väl sådär, gröt och frukt går ner utan tjafs men lagad mat har varit lite mer problematisk. Nu verkar det också ordna upp sig, så amningen börjar försvinna allt mer. :cry: Ammar som mellanmål under eftermiddagen, innan läggdags och under nätterna fortfarande. Förmiddags- och lunchamningen är helt borta. Saknar det något kopiöst, men fröken ratar bröstet de tiderna så det är väl bara att gilla läget. Jag kanske är konstig som tycker det är sorglig att amningen börjar fasas ut? :D

Nej, nu har jag en liten terrorist att ta hand om här hemma, att dra i sladdar är nya favoritsysselsättningen. Inte riktigt lika kul enligt mig dock.. :angel:

Nu har jag lugnat mig lite och är på bättre humör. Min lilla skitunge har varit jättegosig hela förmiddagen och jätteglad trots sin skrällhosta och då kan man ju inte bli annat än lycklig. :love:

Snart ska vi ut och gå med grannen, sen ska jag nog baka en kladdkaka så jag kan tröstäta lite. :banana:

och att få bli så där lagom berusad, salongsberusad som man så fint kallar det. Dansa, och kanske en cigg(nej nej nej, det ska du INTE) men ååh, friheten:love:

Röka är kanske inte lämpligt, men gå ut och dansa ta ett glas är väl ingen fara?

Det är klart man saknar sitt gamla liv om man inte tillåter sig göra något mer än att vara med bebis. Ni är ju inte fastkedjade vid varandra, ut med dig bara!:D

Nää, röka ska jag inte göra! men jag får sakna det;) Med friheten menar jag inte att jag vill vara singel, där trivs jag bäst hos min sambo:love: Men att kunna bara sticka iväg o dansa järnet när man ville, det var härligt!:)

Nä, det är vi inte, men jag kan ju inte gå ut och dricka mig lite berusad än, för jag ammar fortfarande. Visst, jag kan pumpa ut, men jag väntar hellre tills hon inte ammas alls längre. Vaknar ju fortfarande på nättrena mins två gånger o vill ammas. Så jag får vänta;) Men längtar minsann!:)

Här blir det PARTY i helgen :banana: :banana: :banana:

Har precis varit på jobbet och klippt och färgat mej. Såååå skönt. Så på lördag em tar jag tåget upp till stockholm och möter upp tjejerna från jobbet. De åker upp på morgonen för att shoppa oxå. Jag behöver packa ur lägenheten in i det sista så jag åker senare. Ska träffa dem på hotellet, ta en drink i baren och sen ska vi till Berns på hårvisning och fest!!! Åhh som jag längtat till den här helgen!

oops:o Köpte mig ett paket cigg för kanske en månad sen och jag har tagit hela två stycken ifrån det.
Jag ammar ju inte längre och jag har stått bakom husknuten och "tjyvrökt" när sambon varit inne med lillen.
Och det va SÅ gott! Har aldrigt vane rökt, utan bara när vi festat till det.
Och för nån månad sen hade jag så fruktansvärt ont i halsen, så en munfull whiskey slank ner. Och shit vad bra jag blev i halsen sen :D
Fick damma av flaskan först ;)

Och jag som feströkte innan jag blev gravid tyckte det smakade häströv när jag tog ett par bloss nu i helgen. :o Bra visserligen, men ändå! :D

Kan också sakna att gå ut och festa, men sen inser jag att det bara handlar om någon/några månader till. Ser verkligen fram emot att få dra ihop tjejgänget och gå ut och skaka rumpa. :banana:

*ot* Titta nu vad duktig jag är som unnar mig lite egentid här istället för att vika tvätt! :D

*kl*

har era barn börjat sova mer på dagen ju äldre de blivit? Selma har haft en timme efter hennes mellis vid 15, men nu sista veckan har hon börjat sova två timmar efter lunch också. :eek: sen så somnar hon till igen efter mellisen igen.

Hon har även slutat vakna mellan 5-6 nu och vaknar som vanligt vid 7-8-tiden som vanligt, även fast hon nu kan läggas mellan 19-20tiden. Är verkligen så glad att vi har en bebbe som sover hela nätterna. :love:

Det är lite farligt med all extratid jag fått helt plötsligt. Förutom att vårt hus har gått från att se ut som ett bombnedslag till att bli i stort sett tipptopp, inga översvämmade tvättkorgar och paniktvätt på helgerna, inga obetalda räkningar osv så har jag helt plötsligt fått tid att slösurfa och nätshoppa igen. Har hunnit köpa en begagnad Land Rover Defender fr 97 till sambon, en hög grejer från hm och nu idag köpte jag en epson fotoskrivare som jag verkligen behöver... :D :o Får ut pengar från en fond varje december och det är verkligen helt livsfarligt för någon som jag som inte kan hålla i pengar att veta om det.

Ska snart utfodra Selma och sen ska vi ut i stallet och ta in minipållarna från hagen och ge alla hästarna kraftfoder. Min treåring har verkligen blivit myyycket bättre, så förhoppningsvis håller bölden på att rinna ut. Ska lägga ett till jodopaxförband över natten, men sen tror jag inte att det behövs något mer. Tur, för han tycker inte om det... :p

Lillskiten har aldrig sovit bra på dagen och gör fortfarande inte det :(
Bara i vagnen på promenad eller ett par gånger på dagen, då max 15-20 minuter.
Så det ser ut som f*n här hemma hela tiden.
Börjar misstänka att han är hyperaktiv eller nåt.

Stella sover rätt mycket dagtid, 3 pass per dag ungefär. Förmiddagsluren är på nära en timme, em 1-2 timmar och så kan det bli en liten kvällslur också på 30-45 min beroende på när hon somnade under eftermiddagen.
Idag har hon sovit 9.50-11.00 och så från 14.00 till nu, sover fortfarande. Troligtvis blir det ingen kvällslur, men det kan man aldrig veta. :D

Himla skönt att ha ett barn som sover dagtid iaf, annars skulle jag bryta ihop! :)

Har hunnit köpa en begagnad Land Rover Defender fr 97 till sambon, en hög grejer från hm och nu idag köpte jag en epson fotoskrivare som jag verkligen behöver... :D :o Får ut pengar från en fond varje december och det är verkligen helt livsfarligt för någon som jag som inte kan hålla i pengar att veta om det.
Så du shoppar innan du har fått pengarna!? :D Det är samma här, vi får aktier från jobbet i januari varje år och det är ju alltid välkommet. På fredag får vi vår nya bil, så jag har precis sålt av årets aktier så vi kan betala en del av den. Det är liksom lättare att köpa grejer för dom pengarna eftersom det inte är våra egna sparade liksom. :p

Det är förresten en sån här liten goding vi köpt (fast silverfärgad) :banana::
Ka_scuba.jpg

Aktier från jobbet är en mycket bra uppfinning, vi använde sambons aktier till lagfart och pantbrev! :D

*kl*
Nån som har nån lista eller liknande på vad som kan vara bra att barnsäkra, vad man behöver, vad man ska tänka på osv? Det uppenbara som trappgrind, petskydd till kontakter och låd- och skåpspärrar är vi medvetna om, men sen då?

Vår bvc-sköterska tipsade om att gå ner i kryphöjd och se sig runtomkring. Tänk på att bokhyllor od är fastskruvade i väggen, krukor osv i låga fönster kan behövas flyttas. Har inte funderat så mycket på det där än. Vilgot ligger fortfarande som en strandad knubbsäl, som på sin höjd snurrar ett varv eller två. :D

Ställa kemikaler så som tvättmedel och diskmedel högt upp så dom inte kommer åt det om dörren råkar stå öppen!

Skruva fast saker i väggarna så barnet inte kan få det över sig om det står rangligt!

Det som jag kommer på nu!

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka