Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Är lite sugen på att skaffa en pulka till snoddas. Han verkar uppskatta att bli dragen.
Inomhus sitter han gladerligen på sin Bobby-car och vill bli släpad varv efter varv. Nån gång har han legat på hundens filt, då har hunden fått tokryck och börjat släpa filten med snodden på. Då har han kiknat av skratt :D

Jag räknar fortfarande amningen som E:s huvudföda. Han äter annan frukost, lunch och middag men ammar fritt, så det är fortfarande många amningstillfällen per dag (speciellt nu när han sover så pass dåligt...). Idag var jag dock och floatade, och när jag är borta brukar E och sambon ha urpumpad mjölk till honom att äta - med idag åt de Frutti till mellanmål istället och mjölken var orörd när jag kom hem. Stora E! :)

Jag har en salva som har fungerat bra på Selma när hon fått sina tänder, "instant teething pain relief, baby orajel". Det är USA import, men visst kände du någon i USA? Jag skulle kunna skicka en oöppnad förpackning jag har annars, åker ju till USA om en vecka och tänkte fylla på förråden. :)

Ska försöka lägga ut en bild sen när Selma somnat. kan ju säga att jag inte har ätit torsk sen det hände... Uuuh.

Hua, vet inte om jag vill se bild på det... Är det vanligt? Har aldrig hört talas om det men kommer alldrig att glömma det ;)

Var det nu i helgen eller nästa din hingstunge skulle vara med på rådgivande?

En liten fråga till er som ligger före på tandfronten, hur har ni gjort med alvedon och smärtstillande?

Ingen alvedon = grinig ledsen pojke
alvedon = glad pojke

Som det är nu så försöker jag att bara ge innan natten, men han sover så himla dåligt och är så gnällig så jag gav honom en förut på dagen och nu sover han gott ute i vagnen och har sovit läääängre.

Samtidigt så kan man ju inte ge alvedon hela tiden, han ska ju ha många tänder? Men att gå och ha ont i onödan känns inte heller nödvändigt...
Alltså jag är nog ovanligt trög, men gör det ont att gå tänder? :o Visserligen hade V feber i fredags (men det tror jag var pga min sjuka) och första tanden tittade fram igår. Men jag har inte märkt något konstigt med honom. Trots att han är förkyld och hostar och snorar så är han lika glad som vanligt, tycker jag.

Har ni andra börjat borsta dom små gaddarna på en gång de tittat upp? Hur funkar det? Tror inte att V kommer att bli jättelycklig över att få lilltanden borstad. :D Borstar man med bara vatten eller använder man tandkräm också?

Åhh- så det finns en anledning att köpa en bobbycar redan innan de kan gå... Hmmmm. Trailern är ju såååå häftig så det blir nog lite julklappstänk nu då...
Pulka har jag fått en redan så den kommer jag väl kunna använda i 5 minuter att åka på lera eller så... haha. Kanske kan mina Russlar dra henne ;)

Cyllene- jag brukar mixa en del äppel och sedan frysa i istärningar. De är lagom att ta upp en o en när hon ska äta gröt :)

Ja, det kan nog vara en kul julklappsönskan :)
Oscar tycker det är jättekul att jag drar runt på honom och han håller balansen riktigt bra. Det enda dumma är väl att han snurrar på ratten så han krockar med väggen då och då:D

*kl*
Hallåååå :laugh:
Vi är hemma och det är såååå skönt!
Jag har en oförskämt pigg liten fröken som blev opererad i tisdags och de tog bort hennes njure. Den var helt förstörd och var nere på 4% nu i funktion och full i bakterier :crazy: Proffesorn som var med och opererade henne var imponerad på att Bellan aldrig har visat smärta från njuren.

Så nu stoltserar jag också med en frisk liten skit som inte har några slangar och som jag kan klä på vilka kläder jag vill igen :)

Åhhhh va skönt att höra :)
O hade jag varit som dig hade jag skämt bort mig själv ett tag o bytt kläder varje blöjbyte om det är så :)

Välkomna hem!!!

Välkomna hem! Härligt att allt gick bra och att du har en sån duktig Isabella! Nu får ni ta hand om er och frossa i klädbyten! :D

Instämmer med de andra! Skönt att allt gått bra :bump: Vad händer nu då? Måste ni gå på kontroller eller nåt?

Åhhh va skönt för er!!
Grattis till lillfian att äntligen få vara frisk och att hon klarat av allting så bra!! :)
En riktigt liten kämpe!! :)

Vi borstar Selmas tänder med vatten. Vi har två tandborstar, en hon leker med och en som vi borstar med. De är precis likadana och hon älskar dem. Så fort hon får syn på dem så gapar hon och blir helt lyrisk bär man borstar, knäppa unge. :love:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24