Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Vad tjusigt!
T var på väg upp på alla fyra för ett par veckor sedan. Men sen så verkar hon ansett att kravlandet var bättre. Nu påminner hon mest om en vässla när hon far fram.

Duktig kille! Här kommer det att ta lång tid innan det kryps! Vilgot ligger som en strandad knubbsäl och viftar med armar och med i 30 sek, sen blir han tvärförbannad! :D

Idag kröp Oscar ordentligt för första gången! Han har ålat/krälat sig fram nu hur länge som helst men nu va det på "riktigt"

Bevis :laugh:

Gud så häftigt :) vi håller tillbaka Bellan, hon kan ingenting förutom att sitta. Vi har inte velat att hon kan något heller eftersom vi har varit så rädda att hon ska dra ur sin kateter i njuren. Fast om två veckor då jäklar ska hon hinna kapp era barn med rullande och krypande ;)

Wow :eek: duktiga Oscar :laugh:

och här är en jättestolt mamma :D Iggy kan sitta själv nu
71528_488857977783_615567783_7148710_7102833_n.jpg

Nästan ;)
72703_488858052783_615567783_7148712_3119793_n.jpg

Emmah.S:

Fårskinnet är väldigt uppskattat här hemma ;)

37148_488858847783_615567783_7148724_4318177_n.jpg

Får vara snabb med att plocka bort det annars ligger bägge hundarna där.

Oscar sitter inte alls själv. Tänk så olika det kan vara :laugh:

Gullig vovve! Här hemma är allt som är bebisens saker jätteroliga hund och kattleksaker tycker djuren :D
Och Oscar tycker att deras äckekpäckel nerdregglade saker är jätteintressanta.

Samma med katten här, älskar att ligga på Mikaelas grejer :)
Idag hittade jag en liten del av M's pusselmatta i köket... katten gillar att bära omkring på saker :D

Som ni skriver!!
Oscar är så duktig, som han kryper! Vad händer med våra små bebisar?! Fast jag är ganska nöjd :D För det första är Milton yngst bland vår-bebisarna, vilket gör att han alltid är yngst bland våra bebisar, fniss! Dessutom är han inte ett dugg intresserad över att röra sig framåt alls, förutom i vattnet på babysimmet. Han hatar att ligga på magen, men älskar att sitta.
När satt era ordentligt själva för första gången? Milton kan inte det än, blir ju "bara" 5 månader på torsdag så det är väl lite tidigt?

Kl

På tal om namn. Milton heter Per Edvin Milton Lindborg.
Milton för att det är ett namn som vi tycker är fint och är överens om ;) Per efter min pappa och många på min mammas sida längre bak. Edvin heter sambons morfar i andranamn. Min sambo heter Karlsson i efternamn och därför kände jag att Milton skulle få heta mitt efternamn, som är lite mer ovanligt. Dessutom har sambon ett finare släktnamn som han och hans familj ska byta till, men det blir aldrig av. Jag sa det att Milton kommer heta mitt efternamn om ni inte blir färdiga att byta innan det är aktuellt att skicka in namnpapperna, hann de byta så får Milton absolut heta deras släktnamn, som vi båda vill heta den dagen vi gifter oss. Elak jag är va? :D

Har lite ångest över min hund som är så deprimerad och har varit sedan jag var gravid. Hon har aldrig haft något emot barn, men när jag var gravid så blev hon helt omvänd (utan att det hänt henne något) och är numer rädd för barn under 8 år. Hon skulle aldrig, och nu säger jag aldrig, göra någon något illa och inte nu heller. Istället gömmer hon sig och vågar inte låta barn komma nära henne. Jag skulle utan problem kunna lämna henne själv med Milton (inte för att jag gör det, men ni förstår principen!) för hon går inte nära honom.
Hon har alltid varit nr 1 här hemma, vi brukade skämta om det att hon är vårt första barn, om än lite hårig ;), men hon är verkligen så speciell för oss. Självklart kommer hon nu i andra hand, jag menar hon är ju en hund. Men när jag är barnledig har jag alltid henne med mig (när jag är hos hästarna, rider, kör bil, vad som helst typ) och det älskar hon. Hon och jag är verkligen så tighta och det är väl det som gör henne mest upprörd, att jag nu är så upptagen med en annan bebis.Nu ligger hon nära, nära min vänstra sida, precis som alla andra kvällar och bara njuter över att Milton somnar tidigt.
Självklart kommer hon aldrig att lämna detta hus - jag säljer inte mina djur helt enkelt och det är långt ifrån aktuellt. Jag tror inte att hon vill det heller, då hon inte vill vara ifrån oss och jag säger det kanske mest av egoistiska skäl..

Vet egentligen inte vad jag vill med detta. Skriva av mig kanske? Är så jobbigt att se henne ledsen, hon är ju bäst helt enkelt. Och jag kan själv känna av min frustration, jag blir nästan irriterad ibland över hur hon heter sig och det har hänt att jag har snäst åt henne och sagt till henne att "lägga av och mesa", och det gör ju bara situationen värre, hon blir ju inte mindre rädd för barn för att jag säger åt henne. Hon har alltid varit så tuff i alla situationer tidigare, alltid väldigt lojal, men aldrig mesig och har alltid kunnat säga ifrån mot andra hundar, talat om när det inte passar och vi har kunnat läsa av henne så tydligt och kunnat säga till andra att hon inte vill mer nu.

Usch min fina Yda :cry:

304.JPG

Duktig kille! Här kommer det att ta lång tid innan det kryps! Vilgot ligger som en strandad knubbsäl och viftar med armar och med i 30 sek, sen blir han tvärförbannad! :D

jisses vad ni har snackat idag tjejjer :)

Min skrutt, som ju är en av de äldsta i tråden, kryper inte heller.. Han kommer nog inte att göra det än på långa vägar. Jag har en aning om att han gör som brorsan och hoppar över krypet för att kunna gå först, sen lär sig krypa efter det. För han, liksom många av era bebisar HATAR att ligga på mage. Det går bara inte. Sen är han väldigt nöjd med att sitta på sin knubbiga :love: rumpa och hasa fram lite smått. Eller ligga ner på rygg och rulla runt runt runt, eller som Vilgot, bara vifta med armar och ben.

Han lärde sig dock att sitta själv när han var 5 månader och 3 dagar gammal, och har inte ramlat omkull sedan dess heller.. (ja, det hör nog ihop med den knubbiga rumpan, som sitter på den knubbiga kroppen :angel: )

Men han växer...nu har jag tagit fram stl 80 på kläderna. Shit.

Han lärde sig dock att sitta själv när han var 5 månader och 3 dagar gammal, och har inte ramlat omkull sedan dess heller.. (ja, det hör nog ihop med den knubbiga rumpan, som sitter på den knubbiga kroppen :angel: )

Men han växer...nu har jag tagit fram stl 80 på kläderna. Shit.
Storlek 80 har vi börjat med för länge sen! ;) Fast då var de för stora, nu är de lagom. Undra om det kan ha att göra med att jag alltid tumlar kläderna. De krymper lite extra då.

Duktig som lär sig sitta direkt utan att ramla! Vilgot var också 5 månader och några dagar när han kunde sitta själv korta stunder, men sen ramlade han. Han kan fortfarande, 1,5 månader senare, ramla även om det är sällan. Inte varje dag. Törs inte sätta honom än på golvet utan att ha nåt mjukt bakom. Vilgot har också väldigt mycket hull. :angel:

Jag är tröööött.... Om 1,5 h ska jag träffa grannen utanför så ska vi gå på långpromenad. Bara att masa sig upp mao. Vilgot sitter bredvid mig och "sjunger" och leker med en leksak. Det är lite tungt att gå upp medan han ännu är nöjd. ;)

Stl. 80?! Men jösses, lilla fnul här hemma har fortfarande strl 62 på majoriteten av sina kläder fast hon börjar gå över till 68 nu :)

74 sitter jättebra men vi kör på med 80 med. Alla hans kläder har han vuxit ur på längden. På bredden skulle han säkert kunna ha 62, han är så himmlans långsmal. Som far sin och jag va för mååånga år sen :D

S kan inte ens sitta...

Men hon kan stå flera sekunder och hålla i bordskanten!!!
Hon har bara rullat från mage till rygg.Vågar inte riktigt rulla åt andra hållet! Fyller för övrigt 6månader i dag! Vad tiden går fort.

Bellan kan stå genom att hålla i någon i händerna men hon föredrar att sitta sedan hon lärde sig att göra det själv :)

Hur fungerar det egentligen när ett barn föds förtidigt för din tjej kom väl månad för tidigt ? Jag menar hur blir det med motoriken, lär man sig snabbare eller följer man den "norm" som om man skulle va född när det eg var tänkt?

Jag säger som dig Michellan... Här har vi börjat gå över till stl 68....
E vänder sig om man lägger henne på rygg o ålar baklänges... Inget mer har hänt. Sista månaden sitter hon inte bättre än förra. Sitter stadigt i knät men inte själv.

Tycker inte ens hon visar direkt intresse för att leka med saker. Hn vill bara titta lite....

Mikaela var ju 6 veckor tidig och utvecklingen räknas från BF. Hon blir 6månader 10nov.
M kan inte sitta själv men med stöd går det bra, vänder från mage till rygg och "snurrar" när hon ligger på rygg :)
Står gärna med hjälp oxå.

Här används stl 68 flitigt, dock har vi stooora 56or i byxor som passar med :D
M är långsmal, men senaste mätningen bara dryga 62cm... känns som mätningen blev lite fel ;)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka