Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Mikaela Emma Christina Fohlin
Mikaela var ett namn vi båda gillade, Christina heter båda våra mammor och dessutom jag i andranamn :) och Emma för att vi ville ha ett fint kort namn som lät bra med de övriga. Fohlin är mitt efternamn och det var sambon som valde det, mig spelade det ingen större roll då jag gillar hans efternamn med så vid ett ev giftermål blir det troligtvis mitt eftermnamn. Vi har båda lite halvovanliga efternamn då sambon heter Åslund.

Kram på dig saga! :love: Det låter som att du verkar kunna skymta ljuset långt lång bort mitt i allt elände. Ta hand om dig!

Kl
Jag lovar att det här är sista tjatet om min Traderaauktion, men nu har jag ställts inför ett moraliskt dilemma... :crazy:

Köparen ringde igen igår kväll och sa att han hade fört över pengar till PayPal, precis som jag ville. Han passade på att fråga om jag kunde byta språk till engelska i telefonen innan jag skickade den eftersom han inte kan svenska. Jag sa att jag skulle försöka, men var osäker på om jag hade något Tre-simkort kvar att använda mig av för att komma in i telefonen. Nu hade jag ett kort, så jag försökte byta språk, men det går inte! :eek: Hela operativsystemet är på svenska och man måste byta det om man ska få något annat språk. Det insåg jag efter lite googlande och jag vet inte ens hur man gör det. Eller om det ens går.

Vad ska jag göra? Skicka telefonen och skriva att jag inte kunde hjälpa honom med att byta språk? Eller ska jag säga att det inte går och erbjuda mig att behålla telefonen och betala tillbaka hans pengar med avdrag för Traderas kostnader? Vilket innebär en hel del extra arbete för mig att lägga ut telefonen igen. Jag kan ju tycka att det är hans sak att kolla upp såna saker innan han budar.

Jag räknar till tio, jag räknar till tio, jag räknar till tio.

Ture är SÅÅÅÅÅ jobbig att jag får spader. Han är nöjd ca 20 sekunder, sen måste jag flytta på honom, leka med honom, flytta på honom, sjunga, flytta på honom, bära osv osv. Han har väl alltid ganska kort tålamod men nu när han är förkyld är han helt otrolig. Jag känner mig hemsk som känner att jag behöver tid ifrån honom. Jag har honom som ett plåster på mig 23 timmar per dygn. Enda gången jag inte har honom är när jag longerar hingsten. Även om sambon bär runt och försöker underhålla någon timme på kvällen så är man ju inblandad, och så stort hus har vi ju inte.

Nu somnade han i vagnen så nu ska jag klä på mig och göra mig i ordning. Sen ska vi åka och handla vare sig han vill eller inte, jag måste från huset.

Jag är lite brydd över klädsel nu. Han är ju ute ganska många vändor varje dag både i vagn och sele, så jag måste få till det så smidigt som möjligt. I selen har han overall och så min stora fleecejacka över, och i vagnen oftast vanliga kläder i åkpåse. Funderar på att köpa ny åkpåse men vet inget. Hittade voksi som var hur fina som helst, men viktigast är att den är varm? Nån som vet nåt?

Hur gör man med de små kinderna som sticker ut? Han var redan lite fnasig en kväll, då smörjde jag med lite wileda barnolja.

Vintertips mottages tacksamt! :)

Ture heter Ture *min pappas namn* *sambons pappas namn* och mitt efternamn.

Sambon heter Andersson och när jag startade mitt företag för många årsen och valde mitt efternamn i företagsnamnet så bestämdes det att ev barn och vid ev giftermål ska ha mitt efternamn. Sambon tyckte inte Andersson var så mycket att hurra över...

Jag hade skickat telefonen och erbjudit mig att ta tillbaka den om han inte kan få hjälp att själv byta operativsystem av någon som kan svenska.

Jag hade skickat telefonen och erbjudit mig att ta tillbaka den om han inte kan få hjälp att själv byta operativsystem av någon som kan svenska.
Mmm, så tänkte jag isåfall göra. Men då får ju såklart han stå för returfrakt och mina Traderakostnader och då borde det vara bättre för honom att sälja den vidare istället.

Mmm, det lutar åt det. Det är bara det att jag kommer att ha så dåligt samvete... :o

Men går det ens att byta spåk på smartphones? Måste kolla min iPhone... Jo, på den går det.

Det har redan blivit diskussioner om VEM som skall baka tårtorna till Ts första födelsedag.

Vill alla eller vill ingen :p kan du inte sparka bakut och köpa dem helt enkelt ;)

Fördelen om ni firar jul helt själva är att det inte kan bli krig och gråt om att få umgås på julafton. De får helt enkelt plocka varsin mellandag för sitt julfirande.

Siri Othilia *mitt efternamn*

Siri gillade vi bägge. Från början var vi inne på Tyra men det var ingen Tyra som kom ut. Hade min man fått välja namn själv hade han valt Othilia som första namn. Han tyckte det var så fint efter att ha hört det på antikrundan en gång :) Han fick igenom det som andranamn eftersom vi inte kom på ett bra andra namn. Vi ville inte ha några av släktnamnen.
Efternamnet var svårare. Eftersom redan när vi gifte oss var vi oense. Han har ett vanligt -sson namn som de har haft i sin släkt i 400 år typ. Jag har ett ovanligare och vägrar heta -sson. Så vi heter olika i efternamn fortfarande, som gifta!

Men vi var inte överens om efternamnet för Siri. Till slut kom vi fram till mitt efternamn och min man har bestämt sig att någon gång byta till mitt efternamn. Han vill heta samma som resten av familjen, speciellt nu när vi har barn.

Vi är gifta, jag behöll mitt efternamn han sitt. A fick min mans efternamn eftersom färre personer hette det (det är inte många som heter mitt heller, men kanske är 50 pers istället för 10. Dessutom är jag lite traditionell, min man var äldsta pojken i sin släkt och A är hans äldsta son, och fick släktförnamn, jag ville att hans farfar o farfars far skulle bli glada. (dessutom är farmor hypertraditionell, flickebarn (jag) är inte mycket att hänga i julgranen så han skulle ju aldrig varit en "riktig" mitt efternamn)). Jag o A har alltså olika efternamn :laugh:

Min man o jag är helt överens om att han skulle fått byta ett vanligare efternamn, han ville hellre än jag heta samma sak...

Min pappas namn, min döda lillebrors namn (som han heter i förnamn), min mans släktnamn.

Senast ändrad:

Det beror på hur hög intensiteten har varit… En procentsatts kan jag tyvärr inte bjuda på såvida jag inte rotar fram mina gamla anteckningar som ligger i en låda på vinden.

Men om jag inte minns fel så kom också en ganska hög andel av de kalorier du förbränner under efterförbränningen från fett.

E du riktigt intresserad så rekommenderar jag ffa "Exercise Physiology: McArdle, Katch och Katch" men även "ACSMs Resource manual for guidelines for exercise testing and prescription".

Alla vill. O det e väl eg trevligt. Men det som får mig att vilja skrika rakt ut är ”det är i alla fall jag som ska…”

Vi pratade faktiskt lite om julfirandet i natt.
Detta är enda gången vi kan dra iväg i nästan tre veckor. Jag har ju inga lektioner och har ingen häst att ta hand om. Och maken är föräldraledig. Den situationen kommer inte att återupprepas och är något som vi vill utnyttja… Men sen kom han in på sitt dåliga samvete gentemot släkten. O han lider verkligen…

Alla vill. O det e väl eg trevligt. Men det som får mig att vilja skrika rakt ut är ”det är i alla fall jag som ska…”

Varför gör du inte det då? Jag kommer inte acceptera om någon vill baka tårtan till vår dotters ettårsdag för det är mitt jobb (ja mitt jobb, tror ingen vill äta tårtan om min man har gjort den :p )

Vi pratade faktiskt lite om julfirandet i natt.
Detta är enda gången vi kan dra iväg i nästan tre veckor. Jag har ju inga lektioner och har ingen häst att ta hand om. Och maken är föräldraledig. Den situationen kommer inte att återupprepas och är något som vi vill utnyttja… Men sen kom han in på sitt dåliga samvete gentemot släkten. O han lider verkligen…

Det där dåliga samvetet ställer alltid till probelm, jag ska faktiskt erkänna att jag har dåligt samvete över att jag bara tänker äta jullunch hos mina föräldrar och "förvägrar" mina föräldrar att fira jul (öppna paket) med sitt första barnbarn. Samtidigt så blir jag faktiskt arg på min mamma för hon har vetat i flera år att det skulle bli så här, att den dagen vi får barn kommer jag vilja fira hemma.
Skulle han må dåligt om ni drog i väg när ni väl har kommit iväg?

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka