Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker faktiskt att din sambo är riktigt taskig! Om han valde förnamnet så borde du ha fått välja efternamn. Och jag håller med dig, Sundling är 100 gånger bättre än Karlsson.
Så ska du laga lasagne till honom! Varför gör han det inte själv?
Det Mabuse skriver om att hon är ute 3-4 h/dag för att gå ner i vikt är nog inte riktigt så som det låter. Vet inte hur många km hon hinner på dessa timmar, men med mat- och blöjbytespauser så har jag svårt att tro att det är mer än 15 km iaf. Går man riktigt fort så går det att avverka 15 km på 2 h och det ger samma kaloriförbrukning som att springa sträckan på 1 h eller att gå den på 5 h, eller 10 h. Det handlar enbart om antalet kilometrar man avverkar. Kan vara bra att veta för de som inte vill vara ute så länge.
Går man riktigt fort så går det att avverka 15 km på 2 h och det ger samma kaloriförbrukning som att springa sträckan på 1 h eller att gå den på 5 h, eller 10 h. Det handlar enbart om antalet kilometrar man avverkar. Kan vara bra att veta för de som inte vill vara ute så länge.
Det där stämmer inte riktigt. Man förbränner mer kalorier om man springer, än om man går samma sträcka. Har du en högre intensitet så får du igång ”efterförbränningen” som kan pågå upp till ett dygn. Så slutresultatet blir betydligt fler kalorier. Träningsfysiologi var helt klart det jag tyckte var roligast på sjukgymnastprogrammet.