Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Tycker faktiskt att din sambo är riktigt taskig! Om han valde förnamnet så borde du ha fått välja efternamn. Och jag håller med dig, Sundling är 100 gånger bättre än Karlsson.

Så ska du laga lasagne till honom! :confused: Varför gör han det inte själv?

Tycker faktiskt att din sambo är riktigt taskig! Om han valde förnamnet så borde du ha fått välja efternamn. Och jag håller med dig, Sundling är 100 gånger bättre än Karlsson.

Så ska du laga lasagne till honom! :confused: Varför gör han det inte själv?

Barnsligt nog samma tanke här. Är han så dum kan han göra sin egen lasagne. :o;)

Nu är det kanske lite sent men om han nu så gärna vill ha lasagne kan han göra den själv, så gör vi här hemma är det något den ena av oss tycker om men inte den andre så får den göra den maten! Oftast tycker vi om samma mat och eftersom jag är den som lagar maten oftast så blir det alltid den mat jag gillar ;)
Sedan så tycker jag din sambo är fjompig, hur kan man tycka att Karlsson är så förbaskat bra namn när han dessutom fick igenom Theo? Tycker elakt nog att din sambo är lite barnslig.

Oregano: Jag har aldrig varit uppfostrad med att jag inte får lämna mat men i skolan blev man halshuggen om man lämnade mat så det sitter i. Orkar inte Isabella sin mat så kommer hon aldrig bli tvingad här hemma att äta upp den.

Det tyckte jag var riktigt taskigt faktiskt. Han är ju lika mycket ditt barn som hans barn, förstår inte varför han inte kunde heta sundling Karlsson?? Selma har båda våra efternamn och när vi gifter oss har vi bestämt att ta båda våra efternamn. Han har också ett vanligt -son namn och det har inte jag någon lust att heta...

Nu blev jag riktigt uppretad, så jag förstår verkligen hur du känner dig. :devil:

Det Mabuse skriver om att hon är ute 3-4 h/dag för att gå ner i vikt är nog inte riktigt så som det låter. Vet inte hur många km hon hinner på dessa timmar, men med mat- och blöjbytespauser så har jag svårt att tro att det är mer än 15 km iaf. Går man riktigt fort så går det att avverka 15 km på 2 h och det ger samma kaloriförbrukning som att springa sträckan på 1 h eller att gå den på 5 h, eller 10 h. Det handlar enbart om antalet kilometrar man avverkar. Kan vara bra att veta för de som inte vill vara ute så länge. :idea:

Nu är jag inte riktigt med, varför är det inte som det låter med mina promenader? Är jag ute fyra timmar tar jag en kombinerad amnings- och blöjbytespaus, den tar ungefär en halvtimme alltsomallt. Inte flera pauser. Så den sammanlagda sträckan är snarare 2 mil, om jag tittar på kartan och ser hur jag går. Jag går i vanligt promenadtempo, i kuperad terräng.

Självklart kan man gå kortare också, min poäng var att för mig så syns inte promenaderna på vågen förrän jag kommer upp i den längden på promenader. Vill man vara riktigt effektiv springer man väl med vagnen, och hinner de där 15 km på en timme om man är vältränad, men det var väl knappast poängen? Utan hur långa jag upplever att promenader i vanligt tempo behöver vara innan jag tycker de hjälper till att minska i vikt.

Sen orkar jag absolut inte alltid gå så långt, men så går jag heller inte alltid ner i vikt heller.;) De veckor jag orkar gå så mycket minskar vikten, de andra veckorna står vikten och stampar.

Jag menade att det lät så väldigt hurtigt att gå 4 h varje dag. :idea: Men går du effektivt i 3,5 h så hinner du avverka ganska precis två mil med normalt promenadtempo. Går du 2,5 h med samma tempo så blir det ca 15 km, så jag var inte helt ute och cyklade.

Jäkligt bra att gå så långt iaf! :laugh:

Ang jul och annat umgänge.
Det har redan blivit diskussioner om VEM som skall baka tårtorna till Ts första födelsedag.

När jag tänker på jul så blir jag gråtfärdig. Min make och jag har tidigare åkt iväg till landet och firat jul själva. Helt underbart. Vi har lagat mat, tagit långa promenader, kramats… Men det kan vi bara glömma i fortsättningen.

Alla måsten om att alla andra ska få tillgång till vårat barn börjar ge mig krupp.

Går man riktigt fort så går det att avverka 15 km på 2 h och det ger samma kaloriförbrukning som att springa sträckan på 1 h eller att gå den på 5 h, eller 10 h. Det handlar enbart om antalet kilometrar man avverkar. Kan vara bra att veta för de som inte vill vara ute så länge. :idea:

Det där stämmer inte riktigt. Man förbränner mer kalorier om man springer, än om man går samma sträcka. Har du en högre intensitet så får du igång ”efterförbränningen” som kan pågå upp till ett dygn. Så slutresultatet blir betydligt fler kalorier. Träningsfysiologi var helt klart det jag tyckte var roligast på sjukgymnastprogrammet.

fast du... Ni kan väl egentligen fortsätta med att fira jul på erat sätt. Det är bara att vara tydlig om att det är så som NI vill ha det. De andra får helt enkelt respektera det.

Och ang tårtor på födelsedagen, så bakar de varsin, och så får alla äta av vilken tårta som kan tänkas passa personen bäst i smaken på kalaset.

Jag blir galen på/över om någon skall försöka styra mitt liv. Jag bestämmer! Vi har en tårta där ljuset står på och den gör jag till mitt barn. Vill andra bidra med tårtor, så varsågod, bara att ställa fram på "fikabordet".

Lika så ang jul. Vi har valt att fortsätta fira jul som vi gjort tidigare. Far och morföräldrar får bara glatt anpassa sig. Även om de tycker att det är tråkigt så respekterar de vårat beslut. Första året var värst, när den ena sidan blev "utan" att få fira med bebis. Men sen kom vi ju året därpå så det gick över ganska snabbt. Vi har alltså valt så att vi åker till sambons föräldrar var annant år, och till min mamma var annat år.

Jo e g ska det ju inte vara svårare än så. Mina föräldrar fick ganska tidigt vänja sig att jag gör som jag vill.

Men maken klarar inte av att hans föräldrar är besvikna på honom. Han försöker alltid att tillfredställa hela världen. O sen mår jag dåligt när jag ser hur dåligt han mår... O så titter vi där igen.

Riktigt ruttet av din sambo att han inte kunde bjuda till när han fick som han ville med förnamnet.

Kl

Jag andas... Typ... Igen.
Den värsta paniken har lagt sig, jag försöker fungera igen.
Inser att det kommer dröja ett bra tag innan vår familj orkar leva igen, det kan ju inte bli värre iaf.
Jag är sjukskriven i två veckor fram och väntar på att kuratorn ska ringa och ge mig en tid för jag inser att jag behöver bearbeta synen som mötte mig i Jonas lägenhet.

Min vackra, fina, söta älska Jonas! Som sa art han älskade mig varje gång vi sågs. Som la upp bilder på thea överallt, som så stolt kallade henne sötisen.

Må vi varit syskon och sällan dragit jämt - men vi älskade varandra och var bästa vänner när vi var små.

Saknad och älskad!

Thea börjar krypa vilken sekund som helst nu, hon står på alla fyra och gungar och trycker på.
Dags att fixa grindar och annat..

usch ja, då är det inte så enkelt.. Det är ju lättare när man är på samma sida med sin sambo/make..

Emmah.S jag håller med de andra.. Din sambo är inte bara taskig utan väldigt ego.. Har du pratat med honom om detta? Vad säger han om allt, alltså vad är hans argument?

Har tänkt på er mycket! Bra att du fått hjälp. Tycker du det känns bättre efter du träffat kuratorn? När jag mådde som sämst under graviditeten tyckte jag det hjälpte att skriva här inne faktiskt.

*kramar om*

Jättebra att du får hjälp att berarbeta detta. Kan inte säga mycket annat än att vi nog är många här inne som tänker på dig och din familj. Skickar en styrkekram!

Har sänt dig en tanke varje dag sen du skrev det hemska.
Vi finns här för dig!
Kram.

Det där stämmer inte riktigt. Man förbränner mer kalorier om man springer, än om man går samma sträcka. Har du en högre intensitet så får du igång ”efterförbränningen” som kan pågå upp till ett dygn. Så slutresultatet blir betydligt fler kalorier. Träningsfysiologi var helt klart det jag tyckte var roligast på sjukgymnastprogrammet.

Men så stor skillnad borde det väl inte vara om man bortser från efterförbränningen? När man läser om träning och förbränning brukar det stå så. Det är ju ändå samma arbete som ska utföras men under olika lång tid.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka