Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Ja sånna må vägar som man måste gå varja dag kan man ju bli knäpp på!

Ojoj, A får fortfarande spunk efter en timma i vagnen (lite längre klarar han på stan om man går i affärer). Men det är ju en förbättring från förut i alla fall.

Jag måste ta mod till mig för att våga mig ut på 3 km rundan i skogen med barnvagn.

Men kör du med suffletten uppfälld då? Då ser ju inte bebisen nånting, min blir snabbt uttråkad då. Så jag har den alltid nerfälld, fäller bara upp om det regnar eller om bebis sover.

Jodå, sittandes rakt upp och med sufletten praktiskt taget hopvecklad bakom ryggen. Men som sagt det är ju en förbättring sedan han fick sitta upp och det blir allt bättre, numera kan han till och med somna i vagnen ibland. Saken är den att han är så nedrans tung, nästan tio kg på ena armen och vagnen i den andra håller inte många hundra meter. Dessutom lutar han sig alltid hit och dit. (ska packa bärsjalen igen under vagnen tror jag, men han är nästan för tung för det med, ändans muskler skriker efter en bit, snart är han väl iofs så stor att jag vågar mig på en ryggknytning).

Jag ska bli iPhone 4 nörd!!! :banana: :bump: :banana:
Äntligen har jag kommit till skott och beställt en! Sambon gjorde också det!
Så nu är det bara att hoppas att dessa 2-3veckor går fort tills jag får den! :)

Jodå, sittandes rakt upp och med sufletten praktiskt taget hopvecklad bakom ryggen. Men som sagt det är ju en förbättring sedan han fick sitta upp och det blir allt bättre, numera kan han till och med somna i vagnen ibland. Saken är den att han är så nedrans tung, nästan tio kg på ena armen och vagnen i den andra håller inte många hundra meter. Dessutom lutar han sig alltid hit och dit. (ska packa bärsjalen igen under vagnen tror jag, men han är nästan för tung för det med, ändans muskler skriker efter en bit, snart är han väl iofs så stor att jag vågar mig på en ryggknytning).

Du har redan försökt allt, hör jag. ;)

Det är faktiskt bara de senaste månaderna vi kunnat gå på så långa promenader, innan gillades inte vagnen, men nu kan vi gå länge, bara man ser till att lägga in matpauser med några timmars mellanrum, och byter blöja ibland. Det kanske är olika olika perioder? Sen är iofs vår bebis extremt intresserad av att titta på saker också, kan hålla på i timtal.

Aha, aha, matpauser :) det kanske vore ngt. Men då måste man hitta lämplig bänk eller i alla fall en sten eller ngt. (vår skog är nära släkt med ett träsk). Det är framför allt när han är trött och nästan somnar som det är värst, jag tror nästan han vill att jag ska bära honom för att han inte ska somna.

(iofs när jag var ute och gick med grannarna häromsistens, (de har inte frågat igen efter det för de är nog trötta på hans gnäll och gny :cry: deras baby sover oavbrutet) blev det matpaus när han började yla (de blev helt chockade och jag kände mig ganska grym) men han slutade inte egentligen efter den heller, inte förrän jag vände och gick hem, då somnade han efter 3 minuter.) jaja, gnäll o gny.

Jag ska väl egentligen inte klaga han är fruktansvärt glad med människor, en entusiastisk vandringspokal som brukar hålla humöret uppe så länge folk fikar och det inte är för varmt. (vem vet kanske ett litet adhd monster i vardande :laugh: (ta monster uttrycket med kärlek ;) )

Har ni bärsjalsbarnen på ryggen förresten och hur får ni dit dem?

Finns jätte bra tips i tråden om själar och selen om hur du får upp barnet på ryggen! :)

Knapplånar och svarar lite på lite av varje

Jag har alltid haft en övregräns där jag vägrar väga mer än 60 kg, tror jag måste ha en övregräns eftersom jag skulle nog kunna bli hur fet som helst annars med mina gener :crazy: Tyvärr så vägde jag redan på inskrivningen i v. 10 64 kg men nu är jag faktiskt nere på runt 61,5 kg :banana: Målvikten är 56-57 kg men min vikt har ju stått stilla länge länge men har äntligen börjat krypa neråt, verkar vara så att varje gång jag beklagar mig så försvinner ett kg :D

Jag har också en väg jag måste gå för att ta mig någonvart och det är så tråkigt men jag brukar försöka gå ändå. Sedan funderar jag på att börja träna med pilatesbollen men jag hittar inte motivationen.

Egentligen gillar jag inte julmust, tycker det är alldeles för sött men igår var jag så himla sugen på det, jag har mer cravings nu än när jag var gravid. Är det fler som upplever det?
Jag har varit hemsk på att tröstäta men nu har jag nästan slutat helt med det. Jag försöker göra saker istället och det kan vara simpla saker som att sätta mig på golvet med dottern, vad som helst som distraherar mig från att småäta. Tyvärr så när jag inte småäter så går jag nästan hela dagarna utan att äta, ond cirkel :cool:

Promenader blir jag så uttråkad av. Tänker att jag ska gå en långpromis och så genar jag lite här och där och så slutar det med att jag gått runt kvarteret typ :angel:

Haha! Jag tänker likadan och kommer aldrig längre än till brevlådan. Det blir 300 meter... Oftast har ju Ture somnat då och då inser jag allt jag bör göra när han sover.

Jag ska bli iPhone 4 nörd!!! :banana: :bump: :banana:
Äntligen har jag kommit till skott och beställt en! Sambon gjorde också det!
Så nu är det bara att hoppas att dessa 2-3veckor går fort tills jag får den! :)

Wiiihoooo :bump: Jag är rätt nöjd med min nu mera, höll på bli galen på den i början men jag var inte van iPhone! Har bara ett I-landsproblem...dessa appar...oj oj, finns ju hur mkt som helst att välja på :d

Nae Theo är rastlös! Kikar in här ikväll!!!

men så är det för mig med.. När Samuel har somnat så "hinner" jag inte gå mer.. Det är så mycket att göra att jag måste hem och göra det.

Jag hade gärna gärna gärna varit ute i flera timmar och gått med vagnen, och jag tror faktiskt att han skulle palla det för han gillar sin vagn. Men jag har helt enkelt inte tid att vara ute flera timmar.. Hästarna skall ut, mockas, lunchas, få vatten, jag skall jobba, hinna mata bebis osv.

Knapplånar och svarar lite på lite av varje

Jag har alltid haft en övregräns där jag vägrar väga mer än 60 kg, tror jag måste ha en övregräns eftersom jag skulle nog kunna bli hur fet som helst annars med mina gener :crazy: Tyvärr så vägde jag redan på inskrivningen i v. 10 64 kg men nu är jag faktiskt nere på runt 61,5 kg :banana: Målvikten är 56-57 kg men min vikt har ju stått stilla länge länge men har äntligen börjat krypa neråt, verkar vara så att varje gång jag beklagar mig så försvinner ett kg :D

Jag har också en väg jag måste gå för att ta mig någonvart och det är så tråkigt men jag brukar försöka gå ändå. Sedan funderar jag på att börja träna med pilatesbollen men jag hittar inte motivationen.

Egentligen gillar jag inte julmust, tycker det är alldeles för sött men igår var jag så himla sugen på det, jag har mer cravings nu än när jag var gravid. Är det fler som upplever det?
Jag har varit hemsk på att tröstäta men nu har jag nästan slutat helt med det. Jag försöker göra saker istället och det kan vara simpla saker som att sätta mig på golvet med dottern, vad som helst som distraherar mig från att småäta. Tyvärr så när jag inte småäter så går jag nästan hela dagarna utan att äta, ond cirkel :cool:

Ja jag med!! Det är helt sjukt nu alltså... Fast det kommer på kvällarna här. Hade lyckats ta mig ur Cola-light träsket när jag var gravid, men nu är jag fast i det igen :devil: och choklad-träsket sitter jag djuuupt ner i. Tror jag äter choklad varje dag nästan :o

Ohhhhhh. Där tog du upp ett stort problem - colaträsket. Jag är helt beroende av Cola Zero och försöker dra ner. Blev osams med min mor om det igår (hon är hälsofreak) som tror att det är orsaken till allt ont i världen. Ture som är jätteförkyld sov kortare än vanligt - colans fel. Då fick jag ett utbrott på henne. Var längesen.

Har också fler cravings och äter mycket mer av allt nu mot när jag var gravid. Mitt problem är ju att jag inte har några affärer inom gångavstånd och att Ture hatar att åka bil, så jag tar mig ju ingenstans och kan handla "normalt". Så när jag väl åker och handlar så bunkrar jag upp med allt möjligt onyttigt för att det är så synd om mig. :D Haha, jag är patetisk.

Vill bara ge ett tips till er som e i tagen att barnsäkra erat boende. T fick igår tag i ett blad till en av mina gaderobsblommor. O de var tydligen långt mycket giftigare än av jag kunnat tänka mig.

ZAMIAKALLA
Garderobsblomma, Smaragdblomma, Zamioculcas zamiifolia
Växten innehåller starkt irriterande växtsaft.
Symtom: Kan ge brännande känsla i mun och svalg samt svullnad, blåsor, salivavsöndring, sväljsvårigheter och magbesvär. Växtsaften kan ge kraftig ögonirritation och hudretning.
Åtgärd: Ge genast lite dryck.
Ögon: Skölj omedelbart med vatten under minst 5 minuter.
Hud: Tvätta med tvål och vatten.
Vid symtom kontrollera risken hos Giftinformationscentralen.

http://www.giftinformationscentrale...rticleID=11141&CategoryID=6231&pDisplayType=0

oops, trodde den va rätt harmlös. Tur att våran står i ett fönster som han inte kommer åt.

Oftast blir jag sugen på kvällarna som t.ex. julmust och det hänger kvar till dagen efter. Det går inte över förrän jag har fått det jag är sugen på, inte direkt bra.
Jag behöver dock inte bunkra för jag har en gottegris till make som mer än gärna kan åka och handla till mig :D

Svartfot: Och jag som hade tänkte handla fler garderobsblommor :o nej då blir det inte några fler såna!

*kl*
Nu ska jag gå och byta tredje (3:e!) bajsblöjan sedan 7 i morse.... bara en dag kvar på penicillinet och sedan ska det väl lugna ner sig igen.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka