Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Kn

Hej på er!
Hoppas ni har haft en skön helg, det har jag och har haft fullt upp att göra! Men nu så är jag tillbaks :D

Har nu hunnit läsa igenom allt och svarar lite sådär sporadiskt på lite av varje.

AKB: Jag följer ju också Hem till gården slavist! Men jag kommer tyvärr inte ihåg vad som hände där efter dockteatern. De tackade honom så mycket har jag för mig och sa liksom ingen om det. Sedan kom (gud tappade totalt namnet, Sarahs riktiga mamma hmm.... jaja, du vet vem jag menar, hon som har bilverkstan) och hade köpt det där dockskåpet åt henne. Tror att avsnittet slutade med att (gud jag och namn, ber om ursäkt... Sarahs pappa) sparkade sönder det för han blev arg på Sarahs låtsasmamma - shit, jag är sämst (hon var då uppe och nattade Sarah).

Jag håller iaf med dig om att jag också tyclker att Ashley har sjunkit i mina ögon och jag tycker han gör helt fel. Hoppas så att Arthur kommer tillbaks till "rätt" familj snart igen.

Lottch: Jag har lagt till dig på FB, såg nu att du accepterat min vänförfrågan =) Jag orkar inte riktigt gå tillbaks och leta upp er andra (förlåt!) men jag heter Fanny Lindborg - ni får gärna lägga till mig om ni vill. Som visningsbild är där ett foto på mig och Milton.

På tal om det där med mörkerrädsla. Jag har aldrig varit rädd för mörker, aldrig någonsin och har kunnat befinna mig på vilket ställe som helst vid vilken tidpunkt som helst, själv eller inte själv, spelar ingen roll. Tror dessutom gott om alla människor (dumt eller?!) tills de bevisar motsatsen. Men efter att jag har fått barn så kan jag komma på mig själv att jag känner en svag oro när jag är ute själv. Och lite starkare oro när jag är ute med Milton eller vår lilla hund, är rädd att det ska hända mig något och att någon ska ta Milton eller Yda eller att de helt enkelt ska lämnas ensamma och övergivna tills någon hittar dem :cry:

Julfirandet är också en stor grej för både mig och min sambo. Vi är mycket traditionsbundna och vill båda fira med våra respektive familjer. Våra familjer bor båda i samma by och i år ska julfirandet firas i båda våra föräldrars hus. Fördelen är då att det tar 2 minuter med bil mellan föräldrarnas hus och sambons föräldrar brukar börja fira på dagen typ runt lunch. Mina föräldrar drar aldrig igång förrän efter Kalle Anka. Är vi optimistiska tror ni om vi bestämmer oss för att hinna fira hos båda?

Min kompis operation för en vecka sedan gick riktigt riktigt bra - kunde liksom inte ha gått bättre! Är så jäkla glad alltså och igår var hon, hennes sambo och jag och hämtade hem en hund åt henne, en lite valp :love: Vadmuskeln är borta och trots det går hon fantastiskt bra och har till och med lagt kryckorna, okej det gjorde hon i onsdags typ och i torsdags ställde hon sig och mockade sin hästs box, vadå envis?! Hon är bäst helt enkelt!!

Åh, vad glad jag blev av att höra att din vän mår så bra och är så tapper. Vet själv lyckan och lättnaden när min underbara vän gick igenom samma sak.

Aha, så du är Fanny. Haha, jag brukar vara jättenoga med vilka jag addar som vän, men nu har jag sagt ja till alla som addat mig som haft en bebis eller häst på kortet. Kommer helt klart att ta ett tag att lära sig allas riktiga namn och inte bara nicken här inne.

När vi var små så firade vi var tredje jul med farmor och farfar och två år på raken med Mormor och morfar. Firade inte farmor och farfar jul hemma hos oss så åkte vi till dem på morgonen och åt frukost, sen åkte vi till mormor och morfar och åt lunch och sen åkte de hem till oss och såg på Kalle Anka, öppnade klapparna och åt risgrynsgröt. Då bodde vi alla i samma stad. Nu har vi flyttat och har en bit längre till alla så det är inte bara att åka hit och dit längre, tyvärr. :/ Men jag tror helt klart att ni kan fira hos alla, så gjorde vi förra året. Morgonen hos Jeppes föräldrar, sen var han hos sin bror och jag åkte till min familj och sen så åkte han till min familj och vi öppnade klapparna. Jag var ju stor redan i julas och orkade inte hatta runt så mycket. :)

Jag hade mitt föl på lösdrift. Inga problem! Fast i och för sig gick hon med mamman hela vintern. avvand blev hon på våren. Då fick hon stå på box ett par veckor och gåmed min valack i hagen. Sen gick hon ihop med sin mamma igen utan problem.

Åh, vad glad jag blev av att höra att din vän mår så bra och är så tapper. Vet själv lyckan och lättnaden när min underbara vän gick igenom samma sak.

Aha, så du är Fanny. Haha, jag brukar vara jättenoga med vilka jag addar som vän, men nu har jag sagt ja till alla som addat mig som haft en bebis eller häst på kortet. Kommer helt klart att ta ett tag att lära sig allas riktiga namn och inte bara nicken här inne.

När vi var små så firade vi var tredje jul med farmor och farfar och två år på raken med Mormor och morfar. Firade inte farmor och farfar jul hemma hos oss så åkte vi till dem på morgonen och åt frukost, sen åkte vi till mormor och morfar och åt lunch och sen åkte de hem till oss och såg på Kalle Anka, öppnade klapparna och åt risgrynsgröt. Då bodde vi alla i samma stad. Nu har vi flyttat och har en bit längre till alla så det är inte bara att åka hit och dit längre, tyvärr. :/ Men jag tror helt klart att ni kan fira hos alla, så gjorde vi förra året. Morgonen hos Jeppes föräldrar, sen var han hos sin bror och jag åkte till min familj och sen så åkte han till min familj och vi öppnade klapparna. Jag var ju stor redan i julas och orkade inte hatta runt så mycket. :)

Haha, ja det är jag som är Fanny :D glömde skriva här igår efter att jag lagt till dig, eller glömde och glömde, jag somnade! Håller med dig, kommer ta tid att lära sig de riktiga namnen, tur det finns foton på facebook för bebisarnas namn och ansikten har man ju sett förr :p

Det borde i år, som du säger, vara genomförbart att fira med båda sidorna. Nästa år blir värre för då firar mina föräldrar 5 mil iväg hos min mormor och morfar.Har jag tur så jobbar sambons mamma natt nästa år så då kan vi fira med min sida ändå, hehehehe :devil:

Tack! Ja hon är verkligen så stark min bästa vän! Är det någon som orkar ta sig igenom både det ena och det andra så är det hon, hon är helt fantastisk och jag blir så stolt över henne hela tiden!
På tal om henne så ska jag försöka väcka min pojke lite i smyg sådär nu för vi ska köra till henne nu =)

Nej då. Hon fick in ett blad i munnen men vi fick tag i det direkt. Så det var en ren slump att vi kollade det. Tyvärr så ha jag flera som jag drivit upp under flera år så de är så stora att de står på golvet… Men de får nog vandra ner i grov-soprummet.

Hjälp mig nu, snabbt. Min traderaauktion är avslutad. Skittelefonen gick för 510 kr!!! :eek: Stackars köpare! ;)

Iallafall. Det är en engelskspråkig person bosatt i Stockholm med ett väldigt utländskt namn som är köpare. I auktionen står bara PayPal som betalningsaleternativ. Han ville ha mitt bankkontonummer, men jag hänvisade till PayPal. Fick svar tillbaka att han inte visste hur PayPal fungerar och att det är bättre med bankkontonummer.

Det känns verkligen inte bra att en person vet både mitt personnummer och bankkontonummer, även om det isåfall såklart är ett "slaskkonto" utan några pengar på i vanliga fall. Hade det varit "Anna Karlsson" som köpt barnkläder hade jag nog inte brytt mig så mycket, men i detta fall... Jag erkänner att jag är fördomsfull och misstänksam.

Vad ska jag göra? Forstätta hänvisa till PayPal? För så himla svårt var det faktiskt inte att öppna ett sånt konto. Jag lyckades ju. :grin:

Jag har knappt gått ner ett kg sen jag fick barn. Detta trotts att jag inte ens äter hälften av alla godis jag åt förr i tiden.
Vägde 75 kg v 34 då hon föddes och har stått kvar på den vikten hela sommaren. för ett par dagar sedan hade jag faktiskt börjat gå ner!!! 73.5 stod vågen på då.

Barnvagnspromenader är tråkigt, samman vägar som jag rider på minus de som man inte kommer fram med med vagn. Grannen fick barn för ett par veckor sedan, vi har gått litegrann. Hon går varje dag men hon vill gå så mycket fortare än mig så det är inte så kul.

Då är det roligare att ta på sig sjalen och ta med bägge hästarna på en promenad i mitt tempo. Dessutom blir några djur motionerade. För går jag med henne kan jag ta med en häst eller en hund (som springer iväg och går sin egna väg) Eftersom hon har med sin rottis kan jag inte ta med alla (3) hundarna för mina terrier och hennes hund går inte ihop. Känns menlöst att bara gå med vagnen när jag har en massa djur som skulle behöva röra på sig.

Har hela stallet själv, mockar mm för 5 hästar men inget hjälper för att gå ner.
Gissar att det är alla blodtrycksmediciner som gör att det inte händernågot på vågen. Vägde ca 58 kg innan jag fick barn.
Dessutom orkar jag inte gå i ett friskt tempo med vagnen. För ena medicinen gör att hjärtat fortsätter pumpa i vilotempo trots att pulsen ökar. Känns som om har noll kondis och flåsar bara man går upp för en liten backe.

Senast ändrad:

Jag tycker verkligen du ska hänvisa till PayPal, det va det som stod i auktionen som han budade på. Kan han inte fatta själv hur man gör får han väll ta hjälp av någon! Med tanke på hur mkt skit det är nu med snodda pengar från konton osv. Har ju vart hur mkt som helst på sistone så man ska allt vara lite försiktig!

Så svårt är det ju faktiskt inte, finns inte infon på flera språk på den sidan dessutom?

KL

precis hemkommen från BVC och 5månaderssprutorna, det gick mycket bättre denna gången och nu sover hon gott lilla skruttan. Hoppas hon inte får lika ont denna gången som förra.

Min vikt står still på ca 5kg mer än jag vägde innan jag blev gravid... sååå surt när många jag känner rasat i vikt av amningen! :(
Jag skulle dessutom behöva gå ner mycket mer än det.
Men jag hittar verkligen ingen motivation, tycker att promenader är såååå tråkiga. Och det är ju så gott med allt sött :angel:
Det blir ju inte lättare av att sambon är smal som en pinne och kan äta precis vad som helst och hur mycket som helst, orättvist tycker jag :devil:
Jag försöker att inte äta onyttigt annat än på helger och det går ganska bra iaf...

Knapplånar och svarar lite på lite av varje

Jag har alltid haft en övregräns där jag vägrar väga mer än 60 kg, tror jag måste ha en övregräns eftersom jag skulle nog kunna bli hur fet som helst annars med mina gener :crazy: Tyvärr så vägde jag redan på inskrivningen i v. 10 64 kg men nu är jag faktiskt nere på runt 61,5 kg :banana: Målvikten är 56-57 kg men min vikt har ju stått stilla länge länge men har äntligen börjat krypa neråt, verkar vara så att varje gång jag beklagar mig så försvinner ett kg :D

Jag har också en väg jag måste gå för att ta mig någonvart och det är så tråkigt men jag brukar försöka gå ändå. Sedan funderar jag på att börja träna med pilatesbollen men jag hittar inte motivationen.

Egentligen gillar jag inte julmust, tycker det är alldeles för sött men igår var jag så himla sugen på det, jag har mer cravings nu än när jag var gravid. Är det fler som upplever det?
Jag har varit hemsk på att tröstäta men nu har jag nästan slutat helt med det. Jag försöker göra saker istället och det kan vara simpla saker som att sätta mig på golvet med dottern, vad som helst som distraherar mig från att småäta. Tyvärr så när jag inte småäter så går jag nästan hela dagarna utan att äta, ond cirkel :cool:
Jag har också en övre gräns för vad jag vill väga och den ligger på absolut max 53 kg. 50 kg är min idealvikt enligt mig själv. (Väger 52,0 nu) Jag är en riktig godisråtta och älskar mat och tar gärna en portion exta om det är gott. Däremot avskyr jag fet mat, dricker i princip aldrig något annat än vatten, äter aldrig chips, godis äts en gång i veckan, bakar gör jag nästan aldrig för då måste det ju ätas upp, köper aldrig hem kakor och fikabröd och sånt. Småäter aldrig eftersom det helt enkelt aldrig finns något hemma att småäta av. Dessutom försöker jag verkligen att tänka på att äta lagom stora portioner så att jag blir ohungrig men aldrig proppmätt. Det är på det viset jag håller mig smal. Jag har lätt att få sockersug, men hindrar mig själv för min fobi för kroppsfett är starkare än suget.

Jag är är både lat och bekväm samtidigt som jag älskar att motionera. Vi bor i ett villaområde på landet. Håller jag högervarv och går varje gata fram och tillbaka får jag ihop 7 km exakt. Det börjar bli grymt tråkigt att gå samma gator varje dag. Därför blir jag lätt bekväm och stannar gärna inne vissa dagar. Idag har jag gått 10,5 km med en granne och då var 2 km landsväg och det är inte roligt nu med första halkan och allt. Det är verkligen bara landsväg som gäller om man ska ta sig utanför området.

Det Mabuse skriver om att hon är ute 3-4 h/dag för att gå ner i vikt är nog inte riktigt så som det låter. Vet inte hur många km hon hinner på dessa timmar, men med mat- och blöjbytespauser så har jag svårt att tro att det är mer än 15 km iaf. Går man riktigt fort så går det att avverka 15 km på 2 h och det ger samma kaloriförbrukning som att springa sträckan på 1 h eller att gå den på 5 h, eller 10 h. Det handlar enbart om antalet kilometrar man avverkar. Kan vara bra att veta för de som inte vill vara ute så länge. :idea:

Tycker oxå att du ska fortsätta hänvisa till PayPal, han budade med den förutsättningen.
Han ringde nyss! :o Jag bara avskyr att prata engelska och jag är sämst i världen på språk. Han lät trevlig (men vilken bedragare gör inte det ;) ) men ville ha mitt kontonummer eftersom han inte visste hur det funkade med PayPal. Klart jag kan förstå att det kan vara svårt om han inte kan svenska, men jag hänvisade till Google translation. Han ville att jag skulle guida honom hur man öppnade ett konto, men jag hade inte tid (satt och matade Vilgot) och dessutom så är det ju inte så svårt att det borde behövas. Han har ju ändå lyckats buda på tradera liksom. Jaja, vi får se vad som händer. Han släppte det där med bankkontonummer direkt när jag sa att jag inte ger ut det till någon, så det kanske inte är någon bedragare ändå. Hade jag varit bedragare och varit ute efter bankkonton hade jag nog budat på billigare grejer.

Jag ångrar så himla mycket att jag inte ställde mig på vågen när jag plussade, jag vet bara att jag vägde 57 kg 6 juni vid bröllopet och under sommaren var inte vi jätte hälsosamma men räknar man från 57 kg gick jag upp 7 kg de 10 första veckorna i graviditeten :grin:

Det tråkiga är att min kropp verkar göra lite som den själv vill just nu och jag tror det beror på amningen. När jag är ute och går så vet jag inte hur långt jag går men är väl kanske ute en timme eller så? Går jag in till affären så är det 6-7 km fram och tillbaka men då har jag väldigt ont efteråt för mina fogar verkar inte alls vilja bli bra i ryggen :( dessutom har jag fått problem med min höft, skittråkigt faktiskt.
Jag har faktiskt lärt mig att ta mindre portioner nu, jag har alltid varit den som ätit mest av mina tjejkompisar men jag har alltid varit smal. Nu försöker jag hålla mina portioner i ungefär samma storlek som dem, man behöver ju inte äta tills maten ramlar ur öronen på en.

Bollen: Ja då hon verkar må väldigt bra :) ligger här bredvid mig och sparkar mig i sidan och pratar samtidigt som hon tuggar på en tvättrådslapp :D I fredags så var CRP under 8 så nu är hon infektionsfri i alla fall :idea:

*kl*

Hoppas jag inte gör något ottillåtet nu enligt forumreglerna meeen..

Harry är med i månadens bäbis-tävling på Lifestone, och vi har chansen att vinna ett armband med hans handavtryck. Så please :love: gå in och rösta på honom, han är 3:a från slutet bland bilderna. Länk och scrolla ner till tävlingen, kunde tyvärr inte direktlänka.

Ja någon gång under denna vecka eller nästa så får vi veta om avlastningen på njuren har fungerat. Den 8:e sak vi till akademiska så det är lite nervöst, jag tror jag dör en smula om det inte har fungerat.

jag har alltid varit den som ätit mest av mina tjejkompisar men jag har alltid varit smal.
Samma här. Jag hade nästan som sport ett tag att äta så mycket som möjligt, men det var typ på högstadiet/gymnasiet, alltså typ 17 år sen. Är uppfostrad till att alltid äta upp maten och det sitter fortfarande i. Det här har nog diskuterats förut, men jag kommer aldrig nånsin att tvinga Vilgot att äta upp maten. Att äta för lite mat är nog betydligt mycket mer ovanligt än att äta för mycket...

*kl*

Ang. julfirande

Jag sitter och verkligen hoppas på att sambonsbrodes stuga INTE ska bli färdig innan jul, isf ska vi vara upp i fjällen, vill inte det. Theos första jul så vill jag faktiskt vara hemma eller iaf hemmavid, båda mina storasystrar har också smått till jul.

*Totalt kl*

Känner jag fortfarande lite agg mot sambon när det gäller Theos efternamn. Efter ett utbrott från sambon skrev jag i all vrede under namnblanketten så nu...jippie heter Theo tadaaa...Karlsson i efternamn....Känns inte alls kul, ursäkta uttrycket men 1/3 del av hela sverige heter nästan det känns det som :devil:. Får låte fjompigt med jag gråter inombords varje gång jag ser det står "Theo Karlsson"...Sundling är liiite med ovanligt...Tycker han va taskig som inte kunde gå med på Sundling/Karlsson iaf, Theo heter ju iaf nåt på T vilket var SÅ viktigt...jag ville han skulle heta Elias....

Okej i-landsproblem jag vet, men jag ville bara skriva av mig.

Nu ska jag laga lasagne, önska mig lycka till...första gången i hela mitt liv. Gillar inte lasagne med sambon vills så gärna ha det till middag :grin:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka