Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Vi köpte faktiskt en "ny" bil i våras och den går på både etanol och bensin beroende på vad man vill tanka. Jag var inte jätte imponerad ändå för jag ville ha två bilar som vagnen skulle få plats i samt dragkrok. Min man köpte en Golf :grin:
Vi hade samma problem som ni med vår gamla bil, alltid fel på den och volvo-verkstaden lyfte den snett dessutom så den drog alltid. Riktig trotjänare med över 30.000 mil :)

Har man bestämt sig för att ha bilen ett tag så är det värt att köpa en nyare bil bara för att slippa problemen med de äldre bilarna :idea:

Tillägg: Kom precis på att min bil blir 10 år nästa år :crazy: usch, min ögonsten, vill inte ha en massa problem med den!

Senast ändrad:

Idag har vi lyxat till det här hemma med glögg, pepparkaka och julmust :p :D Känns riktigt bra att inte vara så traditionsbunden utan att man får fuska så här och må bra av det!

Sedan så ställde jag mig på vågen och jag börjar närma mig min absoluta övregräns vad jag egentligen vill väga :banana:

Hua, jag gick ner allt och har sedfan vänt och gått uåå ett kilo igen. Men blev peppad av min chef idag. Hon har gått ner 16 kg och är så snygg nu!!!! Med VV. Jag SKA oxå.

Jag måste oxå ta tag i lösdriften nu. Ska kolla och beställa stolp imoprgon och fylla upp "hallen" med halm. Måste ha allt klart så jag kan flytta upp hästarna så fort vi flyttar ut. Är lite orolig om min fölis ska klara lösdrift nu i vinter. Någon som haft föl på lösdrift? Kommer iofs ha så jag kan stänga in dem när det är som värst med iaf...

Gud så gott!! Inte julmusten då, men jäklars vad jag ska frossa i glögg det här året! Jag var ju helt förstörd förra året när jag inte fick dricka glögg. Nu ska jag ta igen allt. Men jag ska nog vänta en månad till iallafall, annars hinner jag tröttna innan jul. Jag är nämligen sån sin dricker glögg precis varje kväll när jag väl börjat. :banana:

Vi ska ha en bil som är så billig som möjligt i drift, så det blev en Ford Ka. En helt ny. Tanken är att vi ska ha den länge, säg 10 år.

Både jag och min man har ont i magen nu. ;)

*Smiter in*

Jag har oxå haft en Ford Ka -06a fram tills i maj då vi var tvungen att köpa större bil eftersom sambon bara hade en sedan o jag hade lån på Ka:n så då var de lika bra att jag köpte en ny.
Men saknar den som fasike, den drog 0,5-0,6, mot min mondeo som drar 0,8-0,9. Billig att skatta o försäkra. den va grym, den gick som max 160 km/h utan att skaka alltför mycket :angel:
Men de låter som fan av den, framförallt när vinterdäck är på o man kör över 90.
Men dom är billiga o bra, dock dåligt 2a hands värde, sjunker otroligt fort.

Min fd stallchef har haft sina ute alltid på vintern medans de växer upp :)Friska sunda hästar. Så kan du ta in dom när det är riktigt busväder blir det säkert toppen :)

Hua, jag gick ner allt och har sedfan vänt och gått uåå ett kilo igen. Men blev peppad av min chef idag. Hon har gått ner 16 kg och är så snygg nu!!!! Med VV. Jag SKA oxå.

Jag med. Nu jäklars!! Gick ju ner allt från graviditeten snabbt men står sen still. Nu börjar jag ju springa en del med hingsten och går iaf lite med vagnen så nu är det inte noll motion längre. Problemet är att jag tröstäter hela dagarna i ända. Ska sluta med det imorgon. Omedelbart bums.

Påminn mig sen när jag vill ha recept på kladdkaka och annat gott. :D

Jag är inne i en godisperiod, kan det vara inbyggt i generna att bygga upp fettlager inför vintern?

Så att man kan gå i ide...

hmm, "skönt" att läsa att jag inte är den enda som går och tröstäter dagarna i ändå...
Idag har jag dessutom bakat kladdkaka, och ätit den med vispgrädde till.... :crazy:

Jag fattar inte hur jag skall lyckas lägga av med alla dessa godsaker.. :(
Det är väl tur att jag inte har någon våg hemma.

Jag tycker det är roligt med bilköp! Iaf första veckan, tills felen börjar komma fram :rofl:
Vi ska köpa bil nästa fredag, dock en begagnad, en volvo v70 02:a i mkt fint skick! Vi har fått vänta 2v på den för hon drog av 5000kr på priset själv om vi kunde vänta den tiden, då dom beställt en splitter ny v70 och hon klarade sig inte utan bilen tills dess!

Det ska blir så skönt att ha två bilar igen! Slipper jag och Milton sitta fast i den här hålan när sambon jobbar(spec em. helgerna som är sååå tråkiga)

Jag står tvärstill med alla extrakilon sen graviditeten :( Jag som hade gått ner allt precis innan jag blev gravid :( Men har iaf slutat med cola nu(visserligen va det cola light så det hjälper ju mest bara tänderna att må bättre) och försöker att bara äta godis i helgerna! Går oväntat bra. Dessutom bakade jag bullar idag och jag inte inte ätit en enda bulle eller degbit! Stolt!
Men likförbaskat står vågen still *mutter* Å nu är det för kallt för att ut och cykla(det jag gjorde när jag gick ner 10kg förra gången) Måste hitta någon annan motion förutom ridning en gång i veckan och barnvagn/hundpromenader. Dryyyygt!

Barnvagnspromenader funkar tycker jag, men man måste vara ute länge. Är jag ute och går tre-fyra timmar om dagen i kuperad terräng så syns det på vågen, entimmespromenader gör varken till eller från. Styrketräning är bra också, tycker jag, och åtminstone för min del behövs det verkligen efter graviditeten, tappade massor, framförallt magstyrka, när jag var gravid.

Känner med att nån annan motionsform än promenix och ridning hade varit susen. Tränade en gång i tiden mycket på friskis & svettis. Tyckte det va skitkul! Men sen jag flyttade till sambon så blev det plötsligt 7 mil till närmsta friskis. Visst, det finns gym i närheten, men jag tycker att det är såna där "fingym" där redan smala människor tränar, skulle känna mig rätt vilsekommen på ett sånt ställe.

Hehe det finns ju folk som gillar fårskinnsmössor, jag tex :p (äger en jättesöt själv)

Ungefär samma sak hände flr några veckor sedan. Då hade hon köpt helt nya kläder till Vilgot på PoP. Helt okej och mottages mycket tacksamt! Men hon hade köpt fel storlek. Åldersmässigt var det ju rätt, men i PoP:s kläder behöver han en storlek större, annars är de utväxta innan man ens hinner blinka, vilket är synd. Vi bytte till en större storlek utan svärmors vetskap och jag bad min man säga till henne att inte gå på angiven ålder utan ta storleken över nästa gång. Men det har han inte gjort!

Kan ni inte säga någon gång helt apropå att V ligger över normalkurvan i storlek?

Jag gjorde lasagne till killarna som jobbar i huset igår. Per Morbergs recept. Med både sidfläsk och grädde i... Ingen bantarmat direkt. Och så kladdkaka till. Tur att jag hade en sådan överjävligt stressig dag så jag hann inte äta. Promenader blir jag så uttråkad av. Tänker att jag ska gå en långpromis och så genar jag lite här och där och så slutar det med att jag gått runt kvarteret typ :angel:

EmelieR: Jo, det är bara att jag är så mjäkig med hästarna. Ville sätta på stoet täcke idag när det regnade och var 4 plus... Hade jätteångest i vintras när de var ute i ovädret och ska det bli ännu kallare i vinter... Men som sagt, kan jag stänga in dem när det är som värst så...

Oj ska jag gå så länge varjde dag vet jag inte vart jag ska gå! Har gått runt nästan hela stan på 1,5h timme! Så rolig är inte stan häromkring att jag vill gå flera varv :p
Ska köpa kort till träningsverket som vi har här i stan som har alla möjliga sorters träningar, tex. afrodans-gympa-yoga! Men känns så onödigt att köpa kort där nu när terminen typ "snart" är slut! Iofs är det inte så dyrt men iaf!

Jag va jätteambitiös ett tag och va ute och knatade runt en hel del med barnvagnen. Men för att komma nån vart måste jag gå vår framfartsväg som är en kilometer enkel väg varje gång. Och jag är så trött på den tråkiga vägen nu :grin:
får väl vara miljövänlig och lasta in oss i bilen varje dag och åka til nåt roligt ställe att gå på :D

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka