Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Bortser man från efterförbränningen så e det knappt någon skillnad alls. Men efterförbränningen e ju bonusen ;-). En massa extra förbränning utan att man gör nått.

Tänkt så på mkt på dig, och hur ni har det!
Kram

Vad kul att Thea håller på att börja krypa..Det går snabbt, dax att säkra huset då ja;)

Men gud varför gick du med på det där med efternamnet?! Precis som du skriver så gick du ju med på att han skulle heta Theo, det hade jag satt som ultimatum mot att han då skulle få heta mitt efternamn.

Min sambo heter också Karlsson och han tyckte också på att jag hellre ville mitt (Lindborg), men jag stod på mig och var nedrans envis och sa till honom att jag aldrig kommer gå med på Karlsson.
Tycker synd om dig :( Tycker han var lite orättvis faktiskt, din sambo.

Vad skönt att höra från dig. Har tänkt så mycket på dig dessa dagarna.
Skickar massor med kramar över till dig!

Tyckte oxå det var taskigt av din sambo:( Glöm att min sambo hade fått favvomaträtten av mig om han gjort så..Barnsligt men ja, sån e jag;)

Apropå namn, ni som har olika efternamn, när bestämde ni vilket efternamn barnet skulle ha? Och vems namn blev det, och varför?

Menar du när pappan och jag bestämde? Sambon heter Johansson och vet att jag aldrig i livet skulle byta bort mitt mot hans, så det blev rätt självklart ;)
Mitt efternamn är mycket mindre vanligt.

Senast ändrad:

Det blev mitt efternamn eftersom sambon har ett vanligt son-namn. Först var vi oense, sambon ville ha sitt efternamn och jag mitt så vi la diskussionen på hyllan. Men sen när sonen föddes ändrade sambon sig och tyckte vi skulle ta mitt efternamn. Nu är vi 5 personer i Sverige som heter detta, varav Iggy är den enda killen.

VArken jag eller sambon har något sonnamn så vi kunde inte riktigt bestämma oss... Fast hans är mycket ovanligare än mitt så vi valde hans.
Mellannamnet är dock från min släkt :)
Eg valde nog sambon förnamnet med :)

Va snäll jag var för en gång skull ;)

Menar du när pappan och jag bestämde? Sambon heter Johansson och vet att jag aldrig i livet skulle byta bort mitt mot hans, så det blev rätt självklart ;)
Mitt efternamn är mycket mindre vanligt.

Ja, precis. När bestämde ni vilket efternamn barnet skulle ha? Innan barnet föddes, efter, när det var dags att fylla i papper?

Alla verkar ha tagit det ovanligaste namnet, så långt tänkte inte vi. Vi bestämde förnamn först, och sen tog vi det av våra bägge efternamn som lät bäst tillsammans med förnamnet.

Senast ändrad:

Vi bestämde efter, när det var dags att skicka in alla papper. Selma har mitt efternamn och Jespers efternamn som mellannamn. Min sambo sa på slutet att Selma bara kunde ha mitt efternamn, men då hade jag såklart redan skickat in blanketten. :p

*kl*

När vi ändå pratar namn och efternamn, vad heter era barn mer? Alltså i andranamn, och varför? :)

Alla verkar ha tagit det ovanligaste namnet, så långt tänkte inte vi. Vi bestämde förnamn först, och sen tog vi det av våra bägge efternamn som lät bäst tillsammans med förnamnet.
Hos oss var det ingen som helst diskussion angående efternamnet. Jag har alltid tyckt illa om mitt utländska efternamn och tyckte det var självklart att V skulle få pappans namn. Det är ett ganska ovanligt namn och hans familj är faktiskt ensamma om just den stavningen. Vi hade ju dessutom redan bestämt att vi skulle gifta oss och att jag skulle ta hans namn.

Jag hade ett favoritnamn när vi skulle välja förnamn, men det slutade på samma bokstav som efternamnet började på. Det lät helt enkelt konstigt när man sa namnet.

Bortser man från efterförbränningen så e det knappt någon skillnad alls. Men efterförbränningen e ju bonusen ;-). En massa extra förbränning utan att man gör nått.
Hur många procent får man i bonus? Mellan tummen och pekfingret! Tycker också att sånt är himla intressant. :laugh:

Alltså mitt pulsband är spårlöst försvunnet! Hade det i torsdags men nu är det verkligen borta. Rätt otroligt, för det är ju en relativt stor grej som man inte lägger varsom helst. Får fortsätta leta idag.

Oscar Sigge Olof Davidsson.

Oscar är ett släktnamn från sambons sida. Ville egentligen haft Sigge som förnamn, men vi nämnde för sambons far att vi va lite sugna på Oscar om det blev en pojke. Och när han låg på dödsbädden så började han prata om Oscar i magen. Så det är mest därför vi tog det namnet.

Sigge fick jag som mellannamn iaf :laugh: Och det namnet är taget ur luften, tyckte det va charmigt helt enkelt.

Olof heter min pappa i mellannamn, vill ha nåt ifrån min sida helt enkelt.

Davidsson är för att ifall vi gifter oss så slipper vi byta namn på Oscar med.
Sambon totalvägrar byta till mitt efternamn.
Kollade statistiken lite och Davidsson är ovanligare än Berggren.

Selma heter Selma Anna Helena. Selma är det namnet som vi har valt, vi ville ha ett namn som fungerade både i Sverige och på engelska, då en stor del av min släkt bara talar engelska och Selma var det namnet vi båda gillade bäst. Anna är ett släktnamn på min sida och Helena heter Jespers mamma.

Jag ville egentligen att ordningen på namnen skulle vara Anna Selma Helena, då jag tycker det klingar mycket bättre och initialerna blir ASH :p , men det är så krångligt om hon skulle vilja flytta till tex USA om inte tilltalsnamnet kommer först.

*kl*

När vi ändå pratar namn och efternamn, vad heter era barn mer? Alltså i andranamn, och varför? :)

Vårt barn har ett andranamn, ett släktnamn, från den andre föräldern jämfört med efternamnet. Vi ville ha ett släktnamn, så vi tittade vad som fanns bakåt och valde det vi gillade bäst och som lät okmed förnamnet och efternamnet.

Efternamnet fick hon när hon föddes.
Hon har mitt namn eftersom det är ovanligt och sambon heter Forsberg

Hom heter Thea Astrid Marieanne Bejerskog

Thea är hennes eget
Astrid hette hennes gammelmormor på pappas sida
Marieanne hette min mormor

Nu ska här ätas gröt. Sen skja vi försöka hälsa på farmor, jag vill träffa människor som inte gråter och krama om min svärmor. Hon är så underbar, det ska jag säga till henne idag..

Isabella är hennes egna namn
Lovisa var från början bara ett fint namn. Sen har det kommit fram att det är tydligen ett släktnamn längre bak i min släkt så nu betyder det namnet lite extra.
Marie-Louise efter mig och mamma som också har det som andranamn :)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka