Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Insåg att mitt inlägg var ruskigt otydligt. Vad jag menade med ”Det är i alla fall jag som ska…”. Är nått vi får höra utifrån. Det uttrycks som ett faktum och inte en vilja, förfrågan eller erbjudande. Det känns lite som om man försöker ”pinka in ett revir”.

Men ja. Jag tycker om och baka och vill nog baka tårtorna själv…

Jag tror att det blir mycket lugnare om vi väl kommit iväg. Men han kan tyvärr må dåligt i år och dagar över en sån sak…

Inser att det låter som jag gnäller på min make. Men det gör jag inte… Eller tja lite grann då. Men jag är inte arg på honom. Att han är så förbaskat omtänksam är ju en av de egenskaper som jag älskar allra mest hos honom.

Ush, haha beställ pajer? Vi hade halvårsdag i helgen med tårta, familj och ngra vänner. Det blir inget storfirande när han fyller ett, jag tror vi plockar släktfamiljerna (4 st) och bjuder de som verkar intresserade en och en eller två familjer i taget på lite kaffe o bullar men vem vet, vi har nog inte tänkt på det än.

Fast hur många kommer på ettårskalaset egentligen? tårtor menar jag? jag gjorde 2 långpannetårtor i tre lager för 30 pers och enstaka barn i helgen, kan meddela att de knappt åt en av dem och att mammas jobb fick den andra. Det tog inte lång tid att varken göra bottnarna eller grejsa på lemoncurd o mosade fd frysta hallon. Lemoncurd blev förresten lite udda men hallon perfekt. Det tog lite längre tid att göra marsipanlöv att täcka dem med. Så jag håller med, gör dem själv de blir säkert godast så dessutom.

Men för julen, är det inte elakt mot dina föräldrar om ni firar med hans föräldrar i år. Bara det är ju ett argument för att fira själva. (Jag vill nog helst fira med pappa o småbröderna, mest jul där, men om han är upptagen så blir det nog ngnstans där min mans bror är.)

Senast ändrad:

Jag kan inte tydligen inte uttrycka det jag vill idag. Det skulle vara gnäller över min make.

Gnälla på honom har jag inget utav. Då får han bara dåligt samvete gentemot mig också :D. Det enda som funkar är att stötta honom i att stå upp för det som han egentligen vill.

Fast hur många kommer på ettårskalaset egentligen?

På Bellans så kommer det nog i alla fall inte många eftersom hennes kusin är nog högre prioriterad eftersom hon är äldre och vet att hon fyller år. Ettårsdagen är nog bara speciell för mig och min man och möjligen barnets morfar ;)

Jag kan inte tydligen inte uttrycka det jag vill idag. Det skulle vara gnäller över min make.

Gnälla på honom har jag inget utav. Då får han bara dåligt samvete gentemot mig också :D. Det enda som funkar är att stötta honom i att stå upp för det som han egentligen vill.

Hehe även om vi använde samma ord du och jag tidigare så förstod jag vad du eg menade :)

likte knapplån.

Ang klädsel ute så ska jag införskaffa en "rånarluva" imorgon när vi åker till växjö
Just nu ligger han ute i vagnen och sover. När han ligger i vagnen är han blickstilla och hn har sin pappas bleka hud så jag måste gå dit och peta ibland för han ser verkligen ut som ett lik :eek:.

Nu ska jag elda lite och sen gå ut och njuta av solen!

Å gud, på Alice ettårskalas kom släkt som inte ens kommer när jag eller min man fyller år......

Ang dåligt samvete så är det anledningen till att vi bor kvar i Sverige och inte har flyttat till varmare land.... :grin:

Det beror på hur hög intensiteten har varit… En procentsatts kan jag tyvärr inte bjuda på såvida jag inte rotar fram mina gamla anteckningar som ligger i en låda på vinden.

Men om jag inte minns fel så kom också en ganska hög andel av de kalorier du förbränner under efterförbränningen från fett.

E du riktigt intresserad så rekommenderar jag ffa "Exercise Physiology: McArdle, Katch och Katch" men även "ACSMs Resource manual for guidelines for exercise testing and prescription".
Ju högre intensitet man haft destå kortare tid har man förmodligen orkat hålla på, så det kanske är samma sak där att det jämnar ut sig i slutänden.

Var Alice första barnbarnet då? Kan inte tänka mig att min mans släkt kommer bry sig jätte mycket, de tar ju sig inte ens tid nu :grin:

Oregano: Vad sägs som "Dåliga samvetets förening"? ;)

Synd att du inte har Fb, annars hade vi kunnat starta en grupp där! ;)

Nu är paktet skickat och jag la i en lapp om att jag inte kunde hjälpa honom med språkbyte. Så nu håller vi tummarna för att han inte skickar maffian på mig... :eek:

Jag är ganska glad att jag inte har FB, skulle troligen sitta där hela dagarna ;) sedan så om jag skulle stänga ner min blogg skulle jag bli ganska anonym på internet. Har inte bestämt vad jag ska göra med min blogg, fortsätta eller lägga ner.

Går säkert jätte bra med mobilen ska du se :)

Hon var mina föräldrars första barnbarn, men inte min mans.
Men det var min moster och hennes familj och lika så min mans..... jag tror att vi var 30 pers..... :D

Idag kröp Oscar ordentligt för första gången! Han har ålat/krälat sig fram nu hur länge som helst men nu va det på "riktigt"

Bevis :laugh:

Häftigt! Min klump sitter bara...han är totalt ointresserad av att krypa. Möjligtvis att han ålar runt lite i sängen på morgonen men han är inte i närheten av att krypa på alla fyra. För mkt vikt att släpa på :D Min lilla buddha ;)

Duktig! Jag tror inte Selma kommer att krypa alls, hon hatar att ligga på magen längre stunder. Däremot ska hon stå HELA tiden och ta sig fram ståendes. Läkaren trodde att hon skulle hoppa över krypandet. Hoppas det, annars skulle jag vara tvungen till att dammsuga och moppa 5 ggr dagligen under lerperioderna med våra två monsterhundar... :p

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka