Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Håller med. Min vardag hade varit väldigt tråkig utan er! :bow:

Jag kan bara hålla med dig och er andra!!
Är så himla roligt med vårmammor-trådarna och jag tänker på er flera gånger om dagen :D
Min sambo tycker jag är världens tråkigaste, för så fort vi åker bil så åker fin iPhone upp och jag måste läsa vad ni skrivit och även skriva om det är något viktigt :D

Nej, och då är 1,3 rätt högt räknat med.
Fast allt yttre virke och stommen kostade oss 2 tusen. Vi tog ut det ifrån egen skog, så det är transporten till och ifrån sågverket som kostat samt hyra av sågverket.
Det har ju gjort en stor del i priset.
El och vvs hade vi ju proffs till förstås. De va nog dyrast.

Ja kan man ta virke själv så är det ju fantastiskt, har du någon aning om vad det skulle kostat om ni inte hade haft den möjligheten?

Det där med buketräff för alla har jag också tänkt mycket på, hade varit jätteroligt om det hade varit genomförbart!

Kl

Förresten här kommer bildbevis på min ridtur, eller ja nåväl, bilderna är tagna på stallplanen med en skrikande bebis bakom kameramannen i vagn, haha! Men jag ville tvunget ha foto-bevis med mig i sadeln :D

Sötsnöret Armani med en otränad matte uppepå!
Armanis+och+min+ridtur+006+omgjord.jpg

Här spanar vi in busiga unghingstar på sommarbete =)
Armanis+och+min+ridtur+001+omgjord.jpg

Såg att ni skrivit en hel del om vagnmobiler, här är min som jag bara älskar!!
Miltons+mobil+001.JPG

Miltons+mobil+002.JPG

Knapplån.

Suck.
Min dotter kör kampanjen VÅGA VÄGRA FLASKA.
Jag var ute och red min nya medryttarhäst tillsammans med en kompis som red en annan häst, lycklig som få hoppar jag av hästen, fixar och sätter in i hagen och tar upp telefonen och ringer sambon.
Då har Théa skrikit i två timmar, totalt olycklig och ledsen.
Jag körde väldigt fort hem kan jag lova och sprang uppför gården hem.
Sewn fick hon tutten och ligga i sängen = bra igen.

Hur tusan vänjer man in med flaska? Jag vill ju få rida, men funkar det inte så får jag väl vänta några månader, men då har jag väl knappast kvar hästen jag hittat.................

Sonen var så, fast bara när det var varma saker i flaskan, kallt gick bra. Det gick aldrig över.
Kan han inte ge med sked eller ur mugg? Tar ju tid men hon kanske vänjer sej vid att äta från annat än tutten. Eller testa någon annan flaska, vilken har du nu?

Hon har tagit flaskan vid tidigare tillfälle?! Unge!
Har en eska-flaska, dom som finns på citygross så vet inte om det är nåt stort märke!

Haha, busunge ;)
A äter bättre ur MAM flaskan som har "platt" mundel än ur flaskan som är helt runt. Tror den som är lite platt är mjukare oxå. Tror det blir mindre jobb att få i sej maten med den. Min unge är lite bekväm, sprutar det inte av sej självt ur tutten så tycker hon det är slut där oxå ;) Tjejer kanske är så :)

Härligt med en ridtur!! Håller själv på sätta igång Frans nu :love: Väntar hem 2 "nya" sadlar, hoppas dom kommer idag!!!

Vilken kanonfin vagnsmobil du har, vi har bara den lilla "flugan" som vi fick på BB än så länge! BTW, tycker din och min son påminner om varandra, man skulle nästan kunna tro det var Theo som låg i vagnen och sov :o

*kl*

Suck, less jag blir, försökt få tag på BVC nu på morgonen, vill få Enfamilen till Theo på recept, blir tydligen mkt mkt billigare om man får den på recept. Har bara 2 burkar kvar, men dom svarar ju inte där borta och nu är telefontiden slut...

A gjorde likadant i helgen. Ställde upp och skulle jobba några timmar och han har tagit flaskan tidigare så jag var inte det minsta orolig. Mamma ringer efter två timmar, då vägrar han ta flaskan. Jag har precis pumpat ur på jobbet men hon kommer upp med honom, han får amma det lilla jag har och sen ger jag honom flaskan. Givetvis äter han utan problem.. På em tar han flaskan även när mormor ger.
Dagen efter var sambon hemma, samma sak. vägrar ta flaskan så jg får amma på jobbet. När jag kommer hem ser jag att han har försökt ge avent flaskan som hör till pumpen och inte mam flaskan. Avent har han aldrig tagit.

Kan det vara att de är så superkänsliga för temperaturen? måste vara exakt som de är vana vid?
Om de aldrig tar flaskan så är det ju en sak, men när de tar den ibland så är det ju lite märkligt!

Så, visst var det kul att jobba lite, men fick väldigt dåligt samvete på kvällen när jag kom hem :crazy:

Oj, inte en blekaste aning om vad det skulle kostat att köpa allt.
Inte ens vad det vi köpte skulle kostat i vanlig handel vet jag. För allt "finare" virke köpte vi till reducerat pris på sambons jobb, som råkar vara ett hyvleri:D

Det va en väldigt fin vagnmobil Milton har:love: Älskar virkade saker.

Avent är det som A inte heller gillar! Och hon gillar inte när det är för varmt eller helt kallt, det är sant. Att de är då känsliga...

Inget betalade vi för tomten heller:D

Avent flaskan och den nappen suger Oscar med dåligt ifrån.
Det är MAM och dess platta napp som gäller här.

*kl*

Åh. måste gnälla av mig lite. Kommer ALDRIG mer köpa en barnvagn utan svängbart styre, inte ens om jag får vagnen. Det är ju helt vansinnig kasst att bara kunna ha styret på ett håll. Antingen får man gå och dra vagnen eftersig, hänga över sufletten med en filt eller gå och se till att man får solen precis i ryggen...Åhh, just nu HATAR jag verkligen våran vagn. Dessutom så skramlar det i liggdelens infästning i chassiet när man går på grusvägar, vilket jag gör p princip hela tiden varje dag, hyffsat enerverande. och hjulen glappar. Önskar att jag hade råd att köpa en bättre begad vagn (än den vi har) iaf med svängbart styre. Har hittat några på blocken, men att få sambon att gå med på det är ju ungefär lika enkelt som att gräva efter vatten i Sahara....:grin: HAN FATTAR JU INGENTING!!!!!

Ah, nu känns det redan bättre, sen finns de ytterligare en sak som tynger mig, men det kan jag tyvärr inte ta här...

Jag håller med er andra till fullo! Ni är helt underbara hela högen och det är så skönt att ha er som sällskap på dagarna! Min sambo säger att jag blivit iPhoneberoende eftersom jag sitter och klapprar på den hela tiden! :angel:

Jag har glömt att skriva att jag lät gravera in "Vilgot" på mitt silverhänge som jag fick av sambon i julklapp. Har ni några namnhalsband eller funderar på att skaffa? Sambon pratade förut om att tatuera in Vilgots födelsedatum nånstans på kroppen, men det var ett tag sen nu.

Ja, hyss ;D
Jag ska köpa den flaskan och pröva! Är det på barnaffärer man får kolla? Har bara sett liknande den jag har på mataffärerna.
Man vet ju aldrig om man måste flaskmata någon gång, om det tex (gud förbjude) hände mig nånting..
Vore ju bra om hon kunde ta flaskan, ur fler perspektiv..

Jag vill ju verkligen rida, och hästen jag hittat är en utmaning som jag gillar, påminner om vart min egna befann sig för ett år sen.
Men jag tänker inte tumma på min dotters välbefinnande och jag tänker inte låta henne skrika och vara ledsen flera timmar för att jag har mitt egna nöje, då får tyvärr hästeriet vänta tills jag inte ammar längre..

Det är fantastiskt med vändbart styre.
Karlar är ett envist folk. Skicka iväg honom på långpromenad själv och säg att han ska försöka att inte få solen rakt på bebben utan att behöva släpa vagnen bakom sig så kanske han ändrar sig.
Fungerar alltid på min gubbe, han vill göra allt bekvämt för sig.

Ungefär som att jag ska byta bil nu, anledningen till att jag fick sambon att gå med på det va att jag sa att han får hänga med mig och handla jämt nu. Så jag kan sitta där bak med lillen och han kör.
Så för att slippa hänga med till affären så köper ham hellre en ny bil så bebben kan sitta fram:D

Jag har tänkt köpa ett men kan inte bestämma mej för vilket... Med min beslutsångest har båda ungarna flyttat hemifrån innan jag har bestämt mej ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar