Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Åhh vad roligt, håller tummarna för att värkarna kommer igång och du inte blir hemskickad. Med sonen gick vattnet vid tio och värkarna var regelbundna vid fem. Nu är det inte långt borta!! Och jag är så avis!!

Och mitt låg, för tre veckor sedan på 102.. Borde hon inte ha kollat det idag??

Ja du, min bm har ju slutat att ta blodprov på mig (tog 31/3 sist) för att skona mig psykiskt så jag har inget bra svar på det.

BF idag och lillan verkar vara väldigt punktlig. Vattnet gick precis så vi ska åka in och kolla det, har inga värkar så vi blir nog hemskickade igen. Fast det är ju skönt att det händer något som tyder på att bebis vill komma ut...

Vilken duktig och punktlig bebis :laugh: Lycka till idag! :bump:

Tack alla! Vi har inte tagit oss iväg än och nu börjar det mola lite faktiskt, eller så är det jag som går och känner efter. Kan rapportera till er som ibland misstänker att vattnet har gått när ni haft vattniga flytningar, man märker när det är vattenavgång. Hade precis varit på toa och tagit på mig byxorna igen när det helt plötsligt bara forsade vatten. Jag skulle vilja jämföra det med niagarafallet.

Aja, nu ska jag dricka upp mitt juiceglas och sen ska vi åka, sambon sitter redan i bilen med motorn på, vadå nervös? :p

Åk på någon skumpig väg så sätter det nog igång ;)

Min sambo drömde att han missade förlossningen häromnatten. Efter det blev det eld i baken på honom :) Han börjar nog bli nervös.

Haha, vi har faktiskt en jätteskumpig väg till bb, får se om det händer något på vägen in. :D

Jag önskar att jag också kunde "missa" förlossningen och bara vakna upp med bebis bredvid mig... ;)

Ja, det vore inte helt fel. Nu kommer vi sitta på helspänn tills din nästa uppdatering. Vad spännande.

Delvis knapplån eller nåt eftersom Lottch har väl åkt nu ;)

Jag sitter och funderar på om inte "ploppet" som hördes igår från Lottch mage inte kunde varit en av hinnorna som gick? Visst har man flera hinnor?

Lycka till nu! :bump: Skapligt avis jag är, jag vill också ju! ;)

Här kommer det aldrig bli någon bebis, den trivs uppenbarligen alldeles för bra inne i magen. Har i alla fall fått sova inatt, alltid något. Känner verkligen hur hopplösheten börjar äta upp mig nu, trots att jag försöker hålla mig sysselsatt och tänka på annat. Blir ju knappast bättre av sms från folk som undrar om nåt hänt eller är på g.. Vad fan tror dom - att jag föder barn men inte hör av mig?! :mad:

Japp av samma anledning som att de tror att man inte kommer berätta om man är gravid utan man går där och smyger i 9 månader och sedan helt plötsligt föder man barn.

Alltså jag blir verkligen tokig! Det värsta är att vi till och med talat om för folk att vi kommer höra av oss när allt är klart (närmsta familjen redan när vi åker in, men det är ju inte dom som tjatar heller...) men det verkar inte folk fatta.
Det finns till och med nån som läser och kommenterar min status på facebook, och ändå skickar sms!!! :mad:

Håller tummarna för Lottch!!!! Spännande, hoppas "monstret" kommer ut idag!

Jag sitter här och känner mig som ett fån. Pratade ju med försäkringskassan igår och funderade mkt på vad de sa och inser att inget stämmer. De har inte fått mitt första intyg och jag har fattat allt och skrivit allt från fel datum. Måste troligtvis in med en ny ansökan och nya intyg. Jag känner mig så himla dum. Skulle åkt rullstol på jobbet och legat på katedern på lektionerna känns det som... Jag får väl inga pengar innan jul... Sitter i telefonkö igen.

Det är lite brist på respekt tycker jag, för man behöver inte bli stressad inför förlossningen på det viset. Man har väl nog att tänka på ändå?

Ja, man kan ju tycka det. Jag försöker ju dessutom förtränga hela tanken på förlossning just nu, så smsen hjälper ju verkligen till liksom. ;)
Får jag ett sms från den mest enträgna av tjatarna idag igen kommer jag nog bryta ihop och skicka mitt första riktigt uppenbart otrevliga svar och det vill jag inte.. :crazy:

Faktiskt, om du nu inte tänker föda förrän till helgen som du säger, så kan det vara lika bra att ryta ifrån nu för hur ska du stå ut med dessa sms i flera dagar till?

Förstår att det känns jobbigt. Det är ju inte så mycket du kan göra åt situationen.

Kan du inte skriva nått i stil med: Jag är jätteglad att du hör av dig och är engagerad. Men frågor om bebis har kommit stressar mig bara för tillfället. Självklart kommer du bli informerad så fort X är född.

Fast det funkar ju uppenbarligen inte tyvärr. :( Senast i förrgår svarade jag med ett "Tyvärr inte, det lär dröja ett bra tag till innan bebis är ute. Hör av oss den dagen hen kommer :)" men det fattade inte människan, för igår kom ett till "Hänt nåt än?" :crazy: Vissa människor säger jag bara...
Är lite rädd för hur det kommer bli den dagen då bebis verkligen ÄR ute, kommer det bli ett evigt tjat om att få hälsa på, hålla, bära och ta ut bebis på promenad då eller? Hemska tanke. :crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 017
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar