Sv: Vårmammor 2010 del 3
Är lite rädd för hur det kommer bli den dagen då bebis verkligen ÄR ute, kommer det bli ett evigt tjat om att få hälsa på, hålla, bära och ta ut bebis på promenad då eller? Hemska tanke.
Risken finns tyvärr...
Samma tjej på jobbet som undrade inför alla andra på jobbet om vi inte skulle göra extra undersökning för att Vilgot låg snett i magen, har både sms:at, skrivit på facebook och i mal flera gånger och frågat när hon får komma och hälsa på...
Jag vill verkligen inte ha besök innan matningen fungerar helt problemfritt. Jag ammar INTE i någon annans närvaro förutom min sambo. Och att stänga in sig i ett rum i nästan en timme vid besök känns inte heller så lockande. Nu får han ju flaska iofs, men jag måste ju iallafall pumpa ur mjölk och hela proceduren tar jättelång tid.
Dessutom har jag ingen lust att diskutera min misslyckade amning med henne. Säger jag tydligt att jag inte vill att hon ska berätta för nån, så tror jag inte att hon gör det, men samtidigt ska jag inte behöva säga det! Jag vill inte att det ska komma ut på hela jobbet att jag inte kan amma pga trasiga och ev inflammerade/svampangripna bröstvårtor... Hennes sambo jobbar också på samma jobb, så det är liksom två kanaler ut dessutom. Därför har jag bara svarat henne lite svävande... Det bästa vore såklart att säga ifrån mer tydligt, men det är inte så lätt.
Kl
Idag är första dagen då pappa är på jobbet. Tur att jag köpte en sjal, säger jag bara. Den ÄR bökig att ta på och av, och jag kommer med all sannolikhet att byta ut den mot en sele sen, men skönt att få händerna fria. Vilgot gillar att ligga varmt och gosa och sover riktigt bra i den. Men vad tungt det är att bära runt på honom! Tänk när jag hade honom i magen!
Jag har gått ner precis 10 kg nu, på två veckor. Det är så himla skönt att kunna röra på sig!
"Bara" 9 kg kvar. Men jag äter bra och nyttigt och sen en vecka tillbaka har jag totalt stopp för precis allt onyttigt. Är inte heller det minsta sugen längre på glass, bullar och godis längre.
Och här kommer bilder på min lilla älskling!
5 dagar gammal
8 dagar gammal