Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

kl

Är så sjukt trött! Har kommit in i en ny trötthetsperiod tror jag, jag bara längtar efter sängen hela dagarna. Kan knappt hålla ögonen öppna och gäspar så att jag blir tårögd.

Har varit lugnt i magen idag också, har kännt att det byts läge och hickas ibland. Så länge det hickas i magen så antar jag att det är normalt där inne eftersom hickningarna uppkommer när det övas på att andas och dricka fostervatten.

7 Veckor kvar till BF och jag är så sjukt nervös, längtar till min tid hos klara-barnmorskorna så att de kan lugna ner mig.

Har 9 veckor kvar i dag och är helt slutkörd på kvällarna. I går kväll deckade jag framför tv:n till Solsidan. Har vart jättetrött hela veckan som vart och halsbrännan har börjat om igen. Får väl se om det kanske är lite järnbrist, ska till BM på måndag!

För övrigt så sover jag rätt bra på nätterna, vaknar någon gång och måste gå på toa sen kan jag typ vakna klockan 6 och vara hur pigg som helst, bara att stiga upp. Lillen är snäll som vanligt, han dolar på där inne :love:
Har börjat känna av lite förvärkar, mer fogar och aningens kraftigare sammandragningar. Känns att det börjar närma sig!

Ska iväg till syster och hennes sambo nu, blir nog bara att äta sen åka hem igen, har vart och kikat på isracing idag så har stått en hel del...lovar att det känns...

Min halsbränna har också börjat om! Den var lugn ett par veckor och nu är den värre än någonsin. Det är obehagligt men det gör inte ont.
Jag tror jag hade förvärkar igår när jag mockade och det gör mig ännu mera nervös inför förlossningen. Usch, jag har ångest :(

Visst är det skönt att sova på natten :bow: jag somnar innan jag ens når kudden och sedan sover jag faktiskt hela natten förutom när jag vänder mig om. Känner mig utvilad när jag vaknar men ack så trött jag blir senare under dagen.

Halsbränna på kvällarna här oxå. Försöker tänka lite på vad jag äter så det inte blir värre iaf.

Idag tog jag mej ut på en lååååångsam promenad med vovven. En runda som kanske tar 10 min normalt tog nog 40 min idag. Så skönt i solen!! Men nu på kvällen har jag fått sådana sammandragningar så jag inte kan gå upprätt... Måste ju ha varit promenaden. Men det struntar jag i, ska försöka gå lite varje dag nu har jag tänkt. Om fogarna håller sej i schack...

Stort Grattis!! :bump:
Då är våra grabbar nästan lika gamla.

Vi vill gärna se bild och höra mer sen när du orkar.

knapplånar mig själv.

Tänkte bara peppar er som väntar och väntar, har halsbränna, svårt att sova, ont överallt och är allmänt utmattade. Här kommer en peppdans:
:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Sen passa på att hälsa lite från oss.
Vi njuter av vårens försiktiga framtåg. Njuter av att vara hemma från BB. Dock var vi där idag på återbesök på grund av gulsoten som skrutten dras med, och kollade vikten. Idag väger han 2995 gram. Hihi, liten skit detta.

Lite mer om oss och fler bilder skall jag väl kunna skrapa ihop någon dag.

Men som sagt, skulle egentligen bara in och peppa er andra lite. :)

Mars -10
8/3 Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 Mikan-andra barnet
31/3 Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 yodi tredje barnet, prel datum egen uträkning.
10/4 Oregano - första barnet, Nytt datum efter UL
14/4 Zody - första barnet. Nytt datum efter UL.
17/4 AKB-första barnet flyttad efter UL. En pojke
20/4 Lottch - första barnet. Nytt datum efter UL.
23/4 _saga_ - första barnet
25/4 tintilar - första barnet, flyttad efter UL
28/4 zask - första barnet

Maj - 10
2/5 Viv - första barnet, nytt datum efter UL
6/5 Michellan 95 - första barnet
12/5 Ia* - andra barnet, nytt datum e UL
12/5 - Cyllene - första barnet, datum efter UL
15/5- Emmah.S, första barnet,pojke, datum efter UL
16/5 - Minisan, första barnet, datum efter UL
16/5 - Amica, första barnet, prel datum efter egen uträkning
22/5 - Armani__ - första barnet, ny datum efter UL

Mars -10
8/3 Svartfot födde 1/3 - en flicka
9/3 Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 Mikan-andra barnet
31/3 Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 yodi tredje barnet, prel datum egen uträkning.
10/4 Oregano - första barnet, Nytt datum efter UL
14/4 Zody - första barnet. Nytt datum efter UL.
15/4 Juzzzen-Första barnet-Flicka
17/4 AKB-första barnet flyttad efter UL. En pojke
20/4 Lottch - första barnet. Nytt datum efter UL.
23/4 _saga_ - första barnet
25/4 tintilar - första barnet, flyttad efter UL
28/4 zask - första barnet

Maj - 10
2/5 Viv - första barnet, nytt datum efter UL
6/5 Michellan 95 - första barnet
12/5 Ia* - andra barnet, nytt datum e UL
12/5 - Cyllene - första barnet, datum efter UL
15/5- Emmah.S, första barnet,pojke, datum efter UL
16/5 - Minisan, första barnet, datum efter UL
16/5 - Amica, första barnet, prel datum efter egen uträkning
22/5 - Armani__ - första barnet, ny datum efter UL

Jag försvann visst:mad:;)

kn:

Bläh, inte sovit bra alls i natt. Varje gång jag somnar så rullar högerhanden ihop sig så jag är tvungen att vakna och platta ut den igen mot madrassen. Önskar jag kunde lägga en tung bok eller ngt på den bara :devil::cry:

(det känns alldeles försent för att orka gå till en sjukgymnast och be om skenor. Undrans om en naprapat kan göra ngt lite tillfälligt).

Här har också varit en blä-natt. Jag vet inte om jag sovit nånting. Jag har kissat, druckit vatten, kissat, druckit vatten, snurrat, fått ont i ryggen och fogarna osv. Sen när jag väl hamnade i nån lags dvala så var det dags att gå upp och fodra!

Kan bli en trött dag idag! Fy tusan vad skönt det är att jag inte behöver ha ångest över att gå till jobbet imorgon.

När jag var ute på min långa lååååångsamma promenad var det någon som skickade ett brev med foglossningar på posten till mej.... Så jag tar tillbaka det där med att jag ska gå promenader varje dag. Det ska jag inte alls det. Ska vänta någon vecka och sedan testa träningscykeln. Utan motstånd och sakta. Idag ska jag bara sitta still och hoppas att de försvinner.

Ja herregud, håll dig lugn nu. Gå är ju det sämsta när man har foglossning. Kan du inte hitta vattengympa eller simma? Borde vara lämpligast nu med tanke på kroppen. Jag har varit slö och inte kommit iväg på min vattengympa på flera veckor (skyllt på förkylning) men den här veckan ska jag försöka. Jag har ju inte rört på mig på snart 7 månader och har väl för dålig kondition för att klara förlossningen. ;)

Kände ju inget alls innan och ville ut i solen lite och gick supersakta men men.... Tror det ger sej om jag tar det lugnt. Vill oxå förbättre kondisen lite innan förlossningen. Tror inte jag klarar luften i bassängen. Men jag läste om någon som suttit på cykel utan motstånd och det hade funkat så jag ska testa det sen. Försiktigt ;) Får väl ställa den på altan så jag får lite sol oxå :)

Hmm, nu vill gubben åka till ikea och köpa bänkskivan som vi ska ha som skötbord.... Bra val av dag... Haha.. Dessa gubbar, de fattar inte mycket av det här. Frågade häromdagen om han visste vad han skulle göra på förlossningen nu då (har haft info om det på föräldrarkursen) och hur det går till. Då ser han lite förvirrad ut. Mja....jag ska väl hjälpa dej andas... eller nått :) Tur att jag varit med om det tidigare för han lär jag inte få så mycket hjälp av. Han svimmar väl eller nått...

Är ni alla klara med namn till bebben förresten?
Jag är klar, ska bara få sambon med på det oxå...

Tror att jag är klar med namn till fölet oxå, måste bara känna lite till på det..

Är ni alla klara med namn till bebben förresten?
Jag är klar, ska bara få sambon med på det oxå...

Tror att jag är klar med namn till fölet oxå, måste bara känna lite till på det..

Vi är rätt överens att det blir Theo Eliahs, vilket som blir tilltalsnamnet vet vi dock inte än, det får vi bestämma när han kommer ut, mamma (jag), som heter Emmah vill ju att han ska heta Eliahs och pappa (sambon) som heter Tommy vill så klart att han ska heta Theo :D

Stort grattis Arabis!

3 vårbebisar, shit nu är det igång alltså :eek:

Tiden har gått så galet fort när man ser i efterhand. Tyckte inte alls det var länge sen man plussade... Och idag har jag 49 dagar kvar. Fortfarande bara barnvagnen inhandlad än. Någon som vill skicka lite motivation till mig att handla? :grin:

Har bara 18 dagar kvar enligt ul. Men eftersom jag sagt att bebis kommer den 15 mars istället för 1 april så ska det ju sätta igång ikväll eller så :D

Har handlat klart det mesta, bilbarnstolen står dock i tyskland, men skulle bebbe komma så får vi skaffa en innan vi åker hem från BB.

Magen har sjunkt de sista dagarna, men även om huvudet låg nedåt sist och var ruckbart så lyckas h*n flytta runt rumpan och fötterna åt alla möjlig håll. Ibland ligger det på höfer sida, ibland vänster.
Var bortbjudna igår och precis när jag krängt i mig en massa tårta så börjar discot i magen.....I kombination med en soffa som inte var vidare bekväm. Jag iklädd mammakjolen spm inte använts sen nyår då bägge mina byxor låg i tvätten.

Det var en STOR lättnad att komma hem, klä av sig och sätta sig i egna soffan under filten.....

Sovit urdåligt, vaknade vid tre och var vaken hur länge som helst. Men nu skiner solen och ska gå ut en sväng till stallet. medryttaren kommer och rider så jag får passa på att lukta lite häst....

Har 53 dagar kvar och jag tycker inte heller det var länge sedan man plussade eller var på rul i v. 18 och man bara längtade efter att tiden skulle gå fortare. Längtar iofs fortfarande att tiden ska gå fortare men inte på samma sätt.

* Kl* Jag lägger inte ut ngn bild, tyvärr, men han finns under lthalland.se- webbisar. Linda, & Magnus Ståhl. Stor kille 4145gr & 52 cm, glad att jag inte gick över tiden..

Grattis till en underbart söt pojke! :bump: Så härligt, redan 3 fina vårbebisar ute - och snart kommer det väl trilla in ett par till. :D

*kl*
Här mår vi bara bra, den fruktansvärt jobbiga molvärken har försvunnit helt! Så himla skönt, så jag tar för givet nu att Räkan stannar inne till april i alla fall.
Igår var vi ute i solen med 4 vänner och grillade korv, busade med svärföräldrarnas hundar och bara hade det bra under ett par timmar. Det är helt ofattbart att våren verkligen är på väg nu - igår värmde solen så skönt och luften var alldeles varm. :love:

Inatt vaknade jag föresten av min första riktigt rejäla förvärk. Vaknade och var alldeles förvirrad, insåg att hela magen var stenhård och gjorde sjukt ont så jag andades lite och så fort den släppt så somnade jag om. :rofl: Var som om jag tänkte "Va, varför vaknar jag? Jaha, förvärk som gör sjukt ont. Andas, andas, andas. Så, slut. Sooooova" :D
Alldeles snart ska jag upp på vinden och hämta spjälsängen så den kan bäddas, nu är snart precis allt klart! :bump: Hur ligger ni till i förberedelserna? Här är det spjälsängen som ska bäddas, bilstolen ska på plats och så ska BB-väskan packas och förlossningsbrev skrivas. Men det hinner jag nog. :D

Här är det bara spjlälsäng som ska inhandlas och bb-väska som ska packas. Annars tror jag allt är ordnat. Förlossningsbrev skulle jag och min bm skriva när jag åker dit nästa gång.
På tisdag ska vi på "studiebesök" på förlossningen. Ska bli intressant och det känns bra att kika lite vart ingång är och sånt.

Har börjat, vad jag tror är få regelbundna förvärkar. Gör inte så ont som jag trodde, mest rejält obehagligt. Främst bara för att de kommer när de kommer. Vill ha lite mer kontroll. Men jag antar att de kommer kännas rätt löjliga när väl de riktiga sätter igång:crazy:

Dagens icke-smarta sak:
Stå ute i 2 minus och handtvätta bilen. Men det sved i hjärtat att se pärlan så nedsaltad! Men taket nådde jag inte:D Den får vara skitig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 871
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar