Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*

Har precis kommit hem från vänner. Vi har träffat deras 2 månaders tjej. Så snuttig. Snäll och mysig.
Det haglade kläder i 50, 56 och 62 :p Nu har vi lite att byta med. Jag fick även några mammakläder och sen blev det ett täcke till bebbes säng och en babybjörn. Några blöjor i storlek 1 slank även med.

Bra när man kan återanvända dessa kläder dom har så kort tid. Dessutom är dom mjuka redan av några tvättar så det känns bra.

*kl*

Går så där med förberedelserna för lillen, har som stannat upp iochmed att vi började fixa i ordning i hallen, kan ju vara bra om vagnen ryms där :p Men det känns som det finns tid kvar för uppmålning av spjälsäng och vagga, inköp av sängkläder, upp med hylla ovanför skötplatsen etc. Hade ju tänkt åka ner på IKEA och handla men det får jag nog skjuta på nu när jag blev sjukskriven, vet ju inte hur längre det dröjer innan jag får pengar nästa gång....

Nää, bäst man går och fortsätter hjälpa sambon med boaseringen ihallen, smög iväg och kikade vad ni hade för en här ;)

håller med dig. Det är superbra att kunna bytlånas kläder med andra, för de hinner ju inte slitas direkt ;)

Mjuka och goa, sen billigare att slippa köpa allt själv.

Haha, ja vad gör man inte för sin bil? Jag snabbtvättade min på macken idag, tyckte det kändes för hemskt att se den så smutsig! Dessutom skulle jag hem till mina föräldrar och pappa är en grym pedant när det kommer till bilar så jag kände att jag inte hade något val :o

Min dagens icke smarta sak:
Gå promenad med lilla hästen, två km. En tjej red stora hästen så jag hängde på med min lilla. och hunden. Dock var hon gräsligt pigg. Och jag är stenförkyld och har så sjukt ont i halsen och luftrören.. Hostar som en tik och det gör så ont hela vägen nerifrån magen och upp i halsen vid varje host-attack....
Som sagt, bör kanske dra ner på tempot, men samtidigt är det inte mycket som slår det underbara bra samvetet jag har när jag lämnar stallet och vet att bägge hästarna har fått komma ut och motioneras samma dag, och även hunden. Helt klart värt denna kraftansträngning :love:

Nu ligger jag här i soffan med laptoppen framför mig på amningskudden, hahaha.. Amningskudden är bra till mycket, tycker redan väldigt mycket om min!

Meterologerna kallar det för vår-vinter eftersom det är plus på dagen och minus på natten så det är nog vår ;) i mina ögon är det vår trots 4-5 dm snö över gården.

Annars så har jag precis bakat toscakaka och legat på soffan större delen av dagen men min man har varit hurtig. Målat i badrummet, städat i badrum och kök, mockat till hästarna och nu har han tänt braskaminen :love:

Jag har blivit så öm i magen där vildbatting lägger sig, är det fler som uppfattar det så? Tycker ju om att känna bebisen röra sig i magen men jag känner mig så öm?! :confused:

Jag är inte öm i magen direkt men min revben får vara med om en hel del just nu. Undra om alla är hela när detta är slut? :eek:

Mina revben med... Speciellt höger sida, de revbenen som sitter högst upp. Är jätteöm. Det är inte så mycket riktiga sparkar längre utan mer att h*n bökar runt, hela magen buktar och bubblar emellanåt :D Men ibland får h*n in några riktiga lyckoträffar!

Jag känner också den där ömheten i magen, blir som en trötthet många gånger också. Därtill får jag ofta ont i revbenen på den sida Räkan ligger och mosar upp rumpan, just nu är det rätt lugnt dock. Anar att hen flyttat ner ännu ett hack för sambon reagerade tidigare idag på att magen var så låg. :D Helt sjukt, men idag är det exakt en månad kvar till BF, 31 dagar.

Nu står i alla fall spjälsängen på plats, bäddad och klar. Längtar ju inte alls mer nu, inte alls. :angel:

Ja revbenen är också ömma, funderar på om man får en lättare inflammation i fästena när bebisen trycker upp sin rumpa på dem hela tiden. Är jätte öm om jag tar över revbenen.
Känns skönt att ni också känner igen känslan med ömhet. Kan jag vara lugn :)

Hade så igår. Det måste ju vara när huden och allt tänjs ut när bebbe trycker på ett ställe? Öm vid revbenen är jag men bara på den sidan som jag hostat sönder mej på. Min mage är väldigt låg och har varit det hela tiden så hon kommer nog inte åt revbenen lika bra på mej kanske.

Har flyttat in i nya sovrummet idag, och bäddat både vaggan och spjälsängen.
Vaggan används ju inte så länge. Men eftersom min morfar gjort den så är det lite nostalgi...
Våran säng ska målas om såfort som målaren har plats så just nu står madrasserna på golvet. Blir nog att handla billiga ben till dem så länge, kan vara jobbigt nog som det är att komma i och ur sängen. :crazy:

Sen ska lite lampor och sånt upp, men det mesta är klart! Har eldat upp ännu ett lass skräp idag. Egentligen borde det inte finnas några saker kvar efter allt som vi har eldat, men det dyker upp mera hela tiden!
Fasar inför sommaren då det ska röjas i garaget och på logen...

Magen har varit lite lugnare idag, hittils :angel: Men trycker på rejält neråt och lite kraftigare sammandragningar. Mina revben får oftast vara ifred, men det är riktigt obehagligt när det sparkas långt ut på sidan. typ ovanför höften...

Huvudvärk, illamående vill inte bli sjuk nu. Men det beror säkert på att jag sovit så dåligt inatt!

Jag tycker magen känns tung men det är ju inte så konstigt när bebisen väger 2 kg. Ibland skulle jag vilja ha en sån där sele som man har till kossor med stora ljuver fast till magen som kan hålla upp den lite.
Jag har nog aldrig fått en spark på revbenen utan det är rumpbök på revbenen.

Mikan: var har ni sovit innan då? Vi möblerade om igår, kändes nästan som ett helt nytt sovrum :laugh:

I rummet mittemot det nya sovrummet. Hela ovanvåningen ska renoveras och nu började vi med ett rum som det bara samlats massa saker i och sen flyttade vi in i det. Det gamla sovrummet vet vi inte riktigt vad det ska bli. Kanske sonens nya rum och bebis får hans gamla, eller gästrum, kontor, eller så delar vi det till två rum....vi får se!
Bor i stort hus med flera rum som inte används direkt...Men det finns en massa plats att samla saker på.......

*kl*

Har ni förresten funderat på om barnet ska döpas eller inte?
Min son är döpt men då gjorde vi det bara för att man "skulle". Nu är jag lite mer inne på att ha en namngivningscermoni.... Hur tänker ni?
Lite långt fram i tiden kanske men iaf ;)

Det känner jag igen, vi har ett stort rum på övervåningen som är vårt kontor som vi har som bebissakförråd och sedan så sitter vi i tv-rummet och surfar med den bärbara. Sedan så har vi ett gästrum som ska bli första barnrum men som vi ställer alla möbler i som vi inte vet vart vi vill ha eller om vi ska ha kvar dem ;)
Så det låter bekant det du berättar.

Här blir det namngivningscermoni också. Varken jag eller sambon är med i svenska kyrkan, så för oss var valet enkelt :) Nu gäller det bara att enas om ett namn också...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar