Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

kl

Är så sjukt trött! Har kommit in i en ny trötthetsperiod tror jag, jag bara längtar efter sängen hela dagarna. Kan knappt hålla ögonen öppna och gäspar så att jag blir tårögd.

Har varit lugnt i magen idag också, har kännt att det byts läge och hickas ibland. Så länge det hickas i magen så antar jag att det är normalt där inne eftersom hickningarna uppkommer när det övas på att andas och dricka fostervatten.

7 Veckor kvar till BF och jag är så sjukt nervös, längtar till min tid hos klara-barnmorskorna så att de kan lugna ner mig.

Bebbe kanske är i en växaperiod som tar energi av er båda? I min mage tränas det karate för fullt :) Hon kommer att födas med svart bälte tror jag. Kanske ska döpa henne till Ninja...

Usch nej... får inte växa ngt extra. Är så nöjd på viktuppskattningen att vildbatting ligger precis på normalstrecket.
Barnläkaren frågade mig om bebisen var livlig och jag visste inte vad jag skulle svara :o man har ju inget att jämföra med, tycker jag har en snäll bebis i magen som håller sig lugn och låter mig sova hela nätterna. Har bara vaknat en gång på natten pga fosterrörelser och det var när hon vände sig från säte till huvudet ner.

Jag har också tänkt på det! Vi fick göra ett nupp test dock(heter det så??för downs iaf) när vi var på UL, mest för att vi var där för tidigt(var i v.16 när jag trodde vi var i v.18) och dom frågade om dom fick mäta, eftersom vi låg rätt i vecka. (dom höll på att lära sig det på stället vi var) och det såg bra ut, så jag är ganska lugn!

Men chansen när du är så ung, är inte speciellt stor oavsett!!
Det är inte onormalt eller elakt att tänka så, du förbereder dej ju bara för det "värsta"! Hur du sen skulle reagera i ett sånt läge är ju ingen som vet!

Jag vet ett föräldrarpar som födde en flicka som hade Downs. Dom blev så chockade och lessna så dom lämnade henne på BB och sa att dom inte ville ha henne..:cry: Hon fick bo hos en fosterfamilj så länge(en sköterska som jobbade på neonatal)
Men några veckor senare, när dom fått smälta allt, så kom dom på fötter, och hämtade hem sin dotter!:laugh:

Jag tror du är ganska normal som känner som du gör, men prata med din Bm så får du kanske lite ro i kroppen!

Har ju ingen aning om vad dom kontrollerar på varken nupp eller kubb, eller vad dom nu heter. Fick veta av min syster i dag att en arbetskamrat till henne fått göra fostervattensprov i 7 månaden, visade sig att barnet hade Downs...men mao måste ju BM känna på sig och veta när saker inte står rätt till??!!

Jag (eller bebis är det väl egentligen) ligget mitt på kurvan, "svenssonlinjen", och allt har hittills vart helt normalt. Dom mätade ju några delar på bebis när vi va in på rULet med det var väl mest för att säkerställa hur långt gången jag var men dom kanske kan se mer där än vad man egentligen får veta, och är det något allvarligt borde dom väl säga till?! Fick ju tex inte veta att min moderkaka låg aningens lågt utan det berättade min BM när jag var hos henne efter rULet...

Nä måste gå och duscha, börjar må dåligt av att sitta och lukta rök, har vart ute och grillat hela dagen...

*kl*
Det blev inte så lugnt som jag hade hoppats på idag i alla fall. :( Strax efter 17 drog det igång med rejäl molvärk igen som strålade ner i låren. Värken gick som ett band runt hela nedre delen av magen, ut över höfterna och bak i ryggen. Nu bet dock två Alvedon på skiten så det var ju oerhört skönt, dock börjar det komma smygandes igen nu. Enda positiva är ju att jag blir så utmattad att jag sover som en stock sen - har jag bara en brännhet vetekudde i närheten så är det lugnt. :D

Nu ska jag krypa ner i soffan och invänta sambon som snart kommer med McFlurry. :d Trevlig fredagkväll på er!

Nu börjar det verkligen komma andra krämpor. Jag vaknade inatt och hade konstigt ont i magen, somnade om direkt och när jag vaknade nästa gång var det bättre. Men orolig blir man ju!

En positiv sak här är att jag bara kissat 2 ggr/natt de sista två nätterna, det är ju enorma framsteg :D Däremot så sover jag som en kratta eftersom jag ligger sämre och sämre. Jag får ont i ryggslutet och måste vända på mig hela tiden, och det kan jag ju inte med foglossningen... Moment 22 som vanligt. :D

Just nu har bebis disko i magen, det brukar vara mellan 21-22.30 och sen hyfsat lugnt, hoppas han håller de tiderna sen också.

Här snöade det imorse men blev sen superfint med stor rol och snön gnistrade samtidigt som det smälte så det forsade från taken. Jag satt ute säkert 45 min och fick ännu fler fräknar på nosen. Fortsätter det så här kommer jag se ut som en skidåkare snart, men vita kanter efter mössa och halsduk. ;)

Fick förresten den här skickad till mig idag. Ponnymisshandel på hög nivår men jag kunde inte låta bli att skratta...

http://www.youtube.com/watch?v=bqo9IVqAnWk&feature=player_embedded

Hoppas ni får en trevlig kväll, jag ska nog krypa i säng med en bok. Jag läser som en tok nu, tror jag läst tre böcker på två dagar. Köpte fem böcker från adlibris förra veckan, har läst ut dem och beställt elva böcker till. Tur att bokrean är nu! :D

:rofl: Den va skoj!

*kl*
Idag vet jag inte vad jag råkade ut för! Antingen förvärkar eller om liten sparkade på blåsan nåt så enormt hårt.
Har haft en heldag på ett köpcenter i Jönköping. När jag nu ikväll åkte hem därifrån, ca en timmes bilresa. Nästan hela vägen hem fick jag skitont ca var 5e minut! Det satt i nedre delen av magen, därav tron om att pyret misshandlade blåsan. Men isåfall va han duktig på att klocka in dem på vart 5e min. Vet ju inte hur förvärkar känns, så jag kan ju inte härleda smärtan dit. Trodde det mer satt i hela magen:confused: Fick samtidigt sammandragningar. De håller fortfarande i med jämna mellanrum nu under kvällen. Bara det inte är något på gång. 15 dagar till och han är 38 veckor. Då kan han gott kika ut!
Det handlar nog bara om att jag gått hela dagen, då har han sovit. Sen när jag satte mig så vakna han till och fick tokryck.
Hemskt vad jag babblar på:o

Hur har allas dag varit?

Delvis kl
Hej på er!!
Min dag har varit galet jobbig.. Började jobba kl 8 och jobbade till 17,30, vilket är en rejält lång dag för mig just nu. Inte nog med det. Syrran och jag läser ju matteB på distans och hade prov som skulle göras idag så klockan 19 startade vi upp vars en dator och drog igång. Var färdiga vid 22.
Sedan tog vi hundarna på kvällspromenad för att rensa huvudet och kroppen lite, vilket var riktigt skönt!
Nu har jag precis kommit hem och ätit en piggelin, tyckte jag var värd det :D
tack och lov fick jag hjälp med hästarna idag, annars undrar jag hur jag skulle fått ihop det.
Hoppas helt enkelt på en lugnare dag imorgon!
Hoppas er dag har varit bättre :)

:rofl::rofl:

Skam de som ger sig :D Vilka killar!

Här är det bra, trött och tung känner jag mig mest hela tiden. Ska åka till gymmet och cykla lite och ta en bastu. En bra start för mig en lördag.

ASG!!! Shit vad jag skrattade! Tårarna sprutar!!! Speciellt han med ljusa stövlar, han levde ju sig in i det så enormt på marken!!! Hahaha!

Schysst produktplacering också ;)

Zody! Hur går det med dina värkar? Räkis är kvar därinne än?

Idag känner jag inte av det skumma jag kände igår. Skiskönt! För idag ska det storstädas.
Ska ha hem lite middagsbesök ikväll. Har redan vart i stan och handlat. Då kändes det lite igan. Antar att det kommer när jag sitter trångt med benen som i en bil och när det skumpar. Särskilt på vår grusväg. Kan ju inte låta bli och köra rally på den :D Är så elak och skrämmer upp ryttarna med sina hästar som nödvändigtvis ska vara på vår enskilda väg. De får gärna vara där, men de kan gott sparka undan skiten efter sig. Blir ju som att köra över en stor dö grävling eller nåt när det frusit. Man ska inte reta en gravid kvinna:devil: Igår va det en som trängde sig i kön på H&M, det fick hon minsann veta! Köpte btw en jättesöt body. I love dad står det på den.
Snart måste jag inse att jag har fullt med kläder, men det är ju så mysigt å gå på barnavdelningen och kika.

Lånar min egna knapp

Åh min bästa vän ska bebis i slutet av sommaren! :love: Känns så häftigt att vi ska ha barn samma år med bara 3-4 månader mellan. Nu är jag t.o.m. nervös åt henne nu när hon ska på sitt rul :o

Idag har vi möblerat om i sovrummet så att babykorgen får plats bredvid mig och sedan satte vi ihop spjälsängen och det var ju gjort på 5 minuter. Nu när den står uppe i sovrummet så längtar jag ännu mer efter att vildbatting ska komma ut. Samtidigt så känns det så konstigt att vi ska ha en liten bebis, vårt barn, liggande i babykorgen och spjälsängen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar