Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

FEM KOMMA FEM?? Oh fy fasen. Kan man vägra om man ser att de är så stora?

Btw, behöver jag säga att det inte blev några fler barn efter honom? :D

Jag tänker vägra föda naturligt om det är en sån unge. Jag ska rida in unghästarna ju, jag har inte tid att ha ett sprucket underliv i 7 månader...

Detta var 4:e… Kub, RUL o 2 tillväxt. Som jag skrev innan är mitt SF mått litet men på varje ultraljud har hennes vigt och värden varit bra. Så jag bär bara väldigt, väldigt djupt. Funderar lite på vart mina organ har tagit vägen men varje gång hon rör sig så blir jag smärtsamt medveten om att de e kvar. Men eftersom vi har förlossningsdatum den 8.e så var nog detta den sista i alla fall.

Hmm... jag skulle behöva ändra min inkomst. Får man inga papper från FK där man kan fylla i sin "nya" inkomst och skicka in till dem?

Vet inte hur man gör det. Men eftersom jag går på A-kassa fyllde bara i min månadslön jag hade innan jag blev arbetslös på en annan blankett som man skulle fylla i ifall man var studerande eller arbetslös. Enklast är väl kanske att ringa dit, för jag har noll koll :laugh: ?!

Okej, men va roligt samtidigt att fått fler än bara ett UL. Lillen våran växer då så det knakar så det är väl bara att vänta tills han tittar ut.

Hehe jo jag vet :) men jag har en liten förhoppning på att jag ska få ett papper från dem som underlättar för mig utan att behöva ringa dem ;)

Hehe jo jag vet :) men jag har en liten förhoppning på att jag ska få ett papper från dem som underlättar för mig utan att behöva ringa dem ;)

Jaaaa, det är alltid skönt att slippa ringa dit. Men du har en registrerad inkomst sen tidigare?! Då kanske dom inte skickar ut någon ny blankett...

TYvärr så har jag ju det men det blir ca 600 kr skillnad netto om jag kan få min nya lön godkänd hos dem.

Så gör jag också nu, jag tar hand om den treåriga valacken och han får ta hand om det tvåriga stoet som har en bakdel som flyger upp lättare än en fjäder. Han får sköta alla utfodringar nu också. Som tur är så går ju mina ute dygnet runt och har fri tillgång på grovfoder, så det är inte jättemycket för honom att göra. Hatar verkligen att inte kunna göra allting själv.

Jag har minimerat mina risker med de busigaste pållarna, skickat en på tillridning och en annan till en fodervärd för ett tag. Bara snälla skruttar kvar hemma, och de sköter jag så länge jag orkar..

Att rulla fram nya höbalar har jag dock svårt att göra själv nu när det är så stor mage i vägen :) Så det får jag be om hjälp med... Vilket jag, liksom dig avskyr.. Vill så gärna kunna göra allt själv!

wiiie, snart dags!! :bump:

Har själv varit på 3 st UL, blev inget KUB eftersom det inte fanns tid inom läkarvården inom den tid man vill ha det gjort. Trist, men inget som eg spelar någon roll i dagsläget. Var på tillväxtUL i förra veckan - allt såg bra ut.

Emmah.S
Jo, det e skoj att har fått sett henne flera gånger. Kan tänka mig att det är lite ett storstadsfenomen. Det e ju ganska enkelt att kolla två ggr extra.

Doris + Michellan95
Jag vet. Jag e så nervös. Fick i alla fall godkänt för att få redovisa mitt PM tidigare än planerat så nu har jag nått att fokusera på i ett par dagar till i alla fall. Har inte lyckats att packa BB väskan ännu… Det går bara inte. Har en necessär som står ihop med kameran men längre än så tar emot.

Jag är inte så nervös själv. Men det är nog mest för att jag vet när min lillskrutt kommer. Har ju ett bokat snitt den 11:e.

Och liksom dig har jag inte packat någon väska ännu. Det hinner jag sen....

Skönt att du har något att fokusera på och att göra klart det som hänger över en är ju alltid skönt.

Fast behöver du så mycket mer än en necessär, kamera och ett skönt klädesplagg till dig? :) Det du kommer på att du behöver på din förhoppningsvis korta vistelse på BB kan ju alltid din respektive åka hem och hämta.

Ibland önskar jag att det var jag som hade bf nu i mars men samtidigt så är det skönt att ha två månader till på mig att förbereda mig. Jag har ju förträngt lite att bebisen ska ut också, skulle vilja hinna med att läsa på om förlossningen.

Suger på karamellen men jag är norr om så det är Danderyd eller KS som är närmast.

Min kompis födde på Södertälje för ca en månad sen. Hon var super nöjd!

Började faktiskt kolla igenom babysakerna jag fått ta över efter syster, vet ungefär vad jag vill ha med mig men tycker det är jätte svårt med storlekarna...dom flesta plaggen är i 56, har 1 body och 1 byxa i 50. Så jag har nog rätt bra koll på vad som ska me, men packar nog sen....;)

Va på Maxi nu ikväll och kikade lite, tänkte köpa 2 bodys och 1 mössa men blev jätteosäker på om jag skulle köpa 50 eller 56, vad har ni andra köpt för storlekar?!

Kl

Hud vad det har skrivits idag!!
Är så glad över att jag har fått min Iphone, så kan jag, iaf vissa dagar, hålla mig uppdaterad även på jobbet, under rasterna såklart, jaaaa!!

Förresten, på tal om hundar (och läste att ni diskuterade era katters reaktion under graviditet etc.) och jag har funderat kring detta lite, men idag slog det mig - min hund har blivit så konstig.
Att hon blivit mycket annorlunda har jag vetat och kännt länge, men att det har ett samband med mig och min graviditet kom min mamma på idag. Hon har alltid varit en liten, tuff tjej med självförtroende och som lätt sätter mina föräldrars stora rottweiler-hane på plats. Hon har dock alltid varit "mattig" och "min hund" = väldigt lojal, tillgiven och lyder min minsta vink.
Nu har hon blivit försiktig, "låg" och nästan rädd för vissa och även i vissa situationer, ljudkänslig, svansen och huvudet lågt, går undan för rottweilern etc. och detta är inte hon.
Detta har jag funderat så mycket kring och funderat om hon blivit skrämd av något. Men kan det helt enkelt vara så att det är mitt fel?! Att det är mig, eller kanske inte mig, men situationen på att jag inte är som tidigare, som hon reagerar så starkt över?

Jag vet att jag har ett jävulskt humör just nu, det går dock aldrig ut över djuren. Dock har jag inte samma tålamod som tidigare och stressar och brusar snabbt upp vid olika situationer. Kanske luktar (?) jag annorlunda.. Jag vet inte, känner hon att jag är gravid helt enkelt?

Lilla Yda :( Blir faktiskt orolig över min lilla flicka och vill bara att hon ska må bra. Fysiskt mår hon ju som innan, men inte psykiskt, det märker jag ju tydligt..

Örk! Jag är också rädd över att få en stor bebis......
Pappa och hans bror vägde nästan precis 5 kg bägge två, deras halvbror 5,6 kg. Hoppas inte det är ärftligt.. Har fått mycket kommentarer sista dagarna om att min mage har växt enormt bara på ett par veckor och idag var det en kollega som sa "var ska detta sluta?" :crazy:
Tänker inte trycka ut en bebis, normal väg, om den väger över 4,5 kg - kan man vägra?? :D

Jag TROR faktiskt att man kan vägra om den är för stor. men jag vet inte hur stor den ska vara då....

Suger på karamellen men jag är norr om så det är Danderyd eller KS som är närmast.

Min kompis födde på Södertälje för ca en månad sen. Hon var super nöjd!

+ Lottch:

*Jag smyger mig in här, fast jag fick min lilla kille redan i somras :love: *

Tänkte bara komma med lite tips ang. förlossning, då jag också bor i Södertälje-trakterna och alltså hade samma förlossningar att välja på som ni!

Ang. Södertäljes Förlossning så har jag hört mycket delat, eller alltså min svärmor som har praktiserat där (barnmorska) och min barnmorska jag gick till under graviditeten som har samarbetat länge med dom, var båda överens om att det var tämligen dåligt, och en tjej i min föräldragrupp blev skrämmande okunnigt behandlad där - men alla andra jag hört har varit super duper nöjda med att föda där...
Dock har jag ingen egen erfarenhet av deras förlossning.

Vi åkte till Danderyd, och fast att det var lite långt så är vi så otroligt nöjda med att ha fått föda där, så det vill jag absolut rekommendera!
Trevliga och proffsiga var dom som jobbade där, vi fick helt underbara barnmorskor och sköterskor vid förlossningen.
Fina lokaler också, även om det inte är riktigt vad man tänker mest på när man ligger med benen i vädret och har ont som bara f*n ;)

Och det är förresten bara att hojta till sen om ni vill fika någon dag, så ska kan jag komma med massa roliga tips och bra erfarenheter, eftersom vi bor ganska nära menar jag :)

*Så, nu smyger jag ut igen..*

Det är olika från sjukhus till sjukhus hur lätt eller svårt det är att få igenom ett snitt av den orsaken.

Man kan inte säga en speciell gräns som gäller för alla eftersom det hänger på kvinnans utformning där nere också.

Vägra kan man inte( eller om vi vänder på det så kan man inte kräva ett snitt bara för att man själv som kvinna vill ), men förlossningspersonalen är ju där för kvinnans skull och det ska givetvis bli så bra som möjligt och då får man ta hänsyn till en mängd faktorer.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 866
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar