Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Jag känner mig lite naiv inför den här förlossningen. Givetvis kommer det gå bra. Fast i andra andetaget så vet jag att det kan gå precis hur som helst och tänk om nästa barn inte kommer igång att andas som Milton tillslut gjorde. Usch vill inte ens tänka på det. Men jag vet ju hur mkt beredskap det va inne i rummet utifall det skulle gått sämre så då hade dom dragit ut honom tidigare. Nu jobbade min kropp på bra endå så att vi slapp ta till sugklockan.
Mitt enda krav oavsett hur det går är att jag vill få hjälp att få en bild på oss alla tre när bebis ligger på mitt bröst. Även om det sker efter många timmar så vill jag ha den bilden. Låter fjantigt kanske men det är de enda jag sörjer att jag inte fick den bilden. Fick hälsa på Milton i det andra rummet och sen försöka amma i rullstolen nere på barn avd. Men men det gick ju bra det med.
I det stora hela så känner jag mig mindre nervös för jag vet vad som kommer nu. Jag vet hur värkar känns, hur det ser ut och funkar på förlossningen. Allting är inte så ovisst som det va förra gången! :)

*kl*

Hur i h-e kan en napp försvinna spårlöst från en säng???
A låg i min säng och vaknade vid kvart över fyra, jag började att leta efter nappen utan att tända någon lampa och hittar den inte. Tar moblien och lyser men den är borta. Till slut så tänder jag taklampan, tar bort täcke och kuddar kollar under sängen, under bäddmadrassen men icke. Till slut går jag ner och ska hämta en ny napp och hittar ingen nere heller så jag får gå ut till bilen och hämta en.
Måste jag säga att vi båda var ganska klarvakna vid detta laget. A somnade väl om av och till men någon sovmorgon blev det inte. Idag ska jag införskaffa ett stort lager med nya nappar :grin:

Nä, ovissheten inför första förlossningen tyckte jag var jättejobbig. Man hade ju verkligen ingen aning om hur man själv skulle uppleva det hela och inte blev det bättre av att jag läste i en bok om förlossningssmärta att smärtan var att likställa med amputation utan bedövning!! :eek: Hur kan man skriva så? Inte för att jag amputerat nåt, men det kan inte ens vara i närheten av det. :grin:

Som jag skrivit förut är jag grymt imponerad av alla med dålig förlossningsupplevelse som vågar sig på att bli gravida igen. Jag hade nog inte vågat.

Apropå gravid så insåg jag igår att jag blivit gravidvarm. :rofl: Vi var ju hos grannarna och grillade och vid 22-tiden upptäckte jag plötsligt att alla tagit på sig tröjor medan jag fortfarande satt i kortärmat och tyckte det var helt behagligt. I vanliga fall är det jag som tar på mig tröjan typ en timme före alla andra. :D

Vi har minst 6 extra nappar i sängen, två ovanför och två på varje sida av kudden så han lätt ska hitta dom. Det är sällan vi behöver hjälpa honom med napparna nu. :idea:

Ja dessa nappar är verkligen ett mysterium hur dom bara kan försvinna. Sen att om man tappar dom även om det är så några meter bort från bord alt. sängar så ska dom alltid studsa in under dessa så man måste sätta ner barnet och krypa under bordet/sängen för att hämta den igen. :grin:

I den här tråden får man tjata precis så mycket man vill! :idea: Och förresten tycker jag inte att du tjatar alls, klart alla måste ju få skriva av sig. :laugh:

Men så kan dom ju inte skriva heller. Vem skulle inte bli nervös då? Jag skulle inte ens vilja likställa det med att bryta ett ben. Visst det gör jäääävligt ont men på ett helt annat sätt än tex skära sig/bryta något. Mer krampsmärta och jobbig(som i att man blir trött av den) smärta än ont ont. Iofs har jag väldigt hög smärttröskel så jag har väll ingen talan direkt. :grin:

Härligt att du har blivit varm så då kanske du inte kommer lida så mkt av höstens kyla! :)

Visst det gör jäääävligt ont men på ett helt annat sätt än tex skära sig/bryta något. Mer krampsmärta och jobbig(som i att man blir trött av den) smärta än ont ont.
+1 på den! Och iom att den byggs upp och inte kommer helt plötsligt gör den ju faktiskt fullt hanterbar. Men jag fattar att det måste vara enormt jobbigt att ha det så under en längre tid.

Nu ska jag och Vilgot gå till skogen och titta på kottar. Enl de lärde så lekte barn visst med kottar innan iPaden fanns. ;) Han som blir kvar hemma ska få dammsuga och städa huset! :banana:

Aha!! Va det det barnen gjorde förr :idea: :D Jag som trodde iPaden alltid funnit. Hihi!
Ska nog också gå till skogen med Milton någon dag nu när jag blir hemma på heltid igen efter idag. ( :banana: ) Så kul nu när han kan gå och inte behöver sitta i skiten överallt! :)

Min sambo gjorde något helt otroligt i tisdags när jag jobbade. För jag hade sagt att på tisdag kväll så va jag tvungen att städa inför kalasen så då fick han inte åka någonstans. Men så när jag kom hem från jobbet så va toaletterna städade. dammsuget och skurade golv plus att han dammat :bow: Då steg han i mina ögon så pass mkt att han fick åka ut och fiska på kvällen! :)

Btw nu är vi uppe på sidan 90 igen. Så nu är det bara 209 inlägg kvar innan det blir ny tråd igen! :)

*kl*

Är hemma igen en snabbis, så nu när jag har internet igen så har jag hunnit ifatt.

Måste bara skriva av mig lite. En av min mammas bästa väninnor sen 21 år tillbaka fick för en vecka sen reda på att, 52 år gammal, hon var döende i cancer. Den har spridit sig i hela kroppen, lungorna, levern, skelettet... För en månad sen var hon ute och spelade golf, nu ligger hon döende i sängen och tar sig inte upp. :cry:

Min mamma är helt förkrossad. De skulle nämligen åkt till Öland tillsammans i juni, men så dök det upp något, så min mamma kunde inte, vilket hon idag ångrar så mycket. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till mamma, jag har sagt att hon inte kan tänka så och klandra sig själv, vem hade vetat att det här skulle hända? Även fast jag vet att jag skulle tänka och känna precis likadant och ingen skulle kunna få mig att må bättre.

Jag har så svårt att förstå att det är sant, hon har funnits i vårt liv sen jag var 5 år och min lillebror och hennes yngsta son var bästa kompisar från dagis till högstadiet och de lekte i princip varje dag. Kan inte föreställa mig vad de går igenom. Allt hon kommer att missa. Att inte få se sina barn växa upp, giftemål, barnbarn, att inte få bli gammal och göra alla saker hon och hennes man tänkt. Det är bara så hemskt. :cry:

Selma är på sitt allra sämsta humör idag också. Går omkring och skriker, ingenting är bra, hon ska bara göra saker som hon vet att hon inte får göra. Klockan är bara 9.30 och jag är redan helt slut och längtar tills Selma ska sova middag. Sambon är borta och jobbar hela dagen, så jag har ingen uppbackning, förutom Zelda som gömt sig någonstans. Det är skitdåligt väder och jag glömde regnkläderna på landet, så vi kan inte göra så mycket heller. Bu!

Usch, cancer är ett jäkla skit... :( Min mamma fick beskedet för snart tre år sedan och det visade sig att det spridits från brösten till skelettet. Hon är inte friskförklarad, men för varje kontroll hon gör är det lite bättre.

Din mamma förstår säkert innerst inne att hon inte kan anklaga sig själv för att de inte åkte, men oftast har man väl svårt att tänka så i en sådan situation. Det är så otäckt att det kan gå så himla fort... :(

Kl
Nu är jag och Vilgot hemma från skogen. Kottarna var inte alls nå roliga, men den medhavda bananen slank ned i en nafs. ;) Vi fick med oss en hel hög med gula kantareller också. :laugh:

Ja. Cancer är verkligen ett elände. :( Min underbara, fantastiska morfar gick bort i det för ganska exakt 14 år sedan. Han blev superdålig i april och åkte in till intensiven med ambulans, där fick vi beskedet att han haft prostatacancer som spridit sig i hela kroppen. Efter det fick han komma hem och han orkade nästan med hela sommaren, i Augusti, någon dag efter sin 79 årsdag så fick han somna in. Jag saknar honom fortfarande så att det skär i hjärtat.

Kul med kantareller, vi har hittat supermycket här hemma också. Jeppe är i extas, han fullkomligt ÄLSKAR varma mackor med stuvade kantareller och västerbottenost på. Ibland tror jag verkligen på uttrycket att kärleken går genom magen... :p

Selma har äntligen somnat. Läste på våra dagislappar att de har lunch 10.30 :eek: och sovstund efter det. Selma äter ju mellan 11.30-12 hemma och sover efter det, fick lite lätt panik här hemma. Prövade att ge henne lunch 11 nu och det gick hur bra som helst. Hon somnade direkt när jag la henne i sängen också. Pepparpeppar alltså, hoppas att det går lika bra imorgon också...

Vi var på bröllop igår, väldigt skönt att få uppleva ren och skär glädje efter allt skit som varit. De var jätteglada att vi kom och det var helt underbart att få dela deras stora dag. :love: Slänger in en bild på hur jag och min Jesper såg ut, för er som inte har fb, inte ofta jag ser honom i kostym. Jag orkade inte ha högklackat i 30 grader en hel kväll, så jag fuskade med ballerinas också...
284025_10150282761009761_503859760_7323882_6721649_n.jpg

Oj, äter de lunch så tidigt!? :eek: Jag har ingen aning om vad vårt dagis har för tider, men det får vi väl reda på vid inskolningssamtalet den 11/8. Våra rutiner hemma är att V äter mellis vid 10-10:30 och därefter sover 1,5-2 h och sen får lunch när han vaknar.

Hur gör ni andra vid måltider förresten? Äter ni samtidigt som barnet. Vi gör nästan alltid det och självklart fick Vilgot äta mat samtidigt som oss igår när vu var hos grannarna. De andra två barnen fick snällt sitta och titta på eftersom de ätit tidigare. De var ganska jobbiga och gnälliga/högljudda och tacka sjutton för det... :grin:

Här äter vi också samtidigt allihopa. Vilket är en fördel för nu äter både jag och sambon mer regelbundet och ordentligt. Konstigt att ha egna mattider till barnen :confused: Måste ju bli dubbelt jobb liksom.

Vad fin hon är, men heter hon inte Julia? Vad var det för ras hon var nu igen? Ardenner och nåt mer?

Här äter vi också samtidigt allihopa. Vilket är en fördel för nu äter både jag och sambon mer regelbundet och ordentligt. Konstigt att ha egna mattider till barnen :confused: Måste ju bli dubbelt jobb liksom.

Jag ville inte fråga, men kanske har de fasta tider som de ger maten på eller också tyckte de att det var enklare att mata hemma och inte vid middagen. Vi var bjudna till kl 17, så sent var det ju inte.

Japp, hon heter Julia. När han pratade med reportern så satt han på en annan häst, som hette Betty :D Lite otydligt, men det står i bildtexten att han sitter på Julia.
Hennes mamma är ardenner och pappan "halvblod"
Att det blev inom ett cituationstecken så är det för att Julias farmor är undan ett okänt sto, annars har jag för mig att alla andra är halvblod.

Julias pappa

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025

Hästrelaterat