Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Theo har vart rätt strulig på sistone när det kommer till maten. Men sen han fick egen gaffel eller sked så har det börjat gå bättre! Innan det så fick han äta med fingrarna om det var sån mat eller så matade vi honom. I början gick det inte så bra för honom med gaffel men det har gått bättre å bättre så idag har han petat i sig 2 potatisar och 7 fiskbullar med sås! Hjälpte visserligen till lite med fingrarna men det mesta lyckades han få fast på gaffeln. Gissa om han var mallig?! :laugh:

Kl

Dags att gnälla lite.. Sambon har börjat jobba och jag ska jobba inatt. Blev sur i morse eftersom jag tyckte att jag kunde få sova en halvtimme till, medan sambon tyckte att jag kunde gå upp så han kunde göra sig iordning i lugn och ro.
Hade tänkt sova nu när Milton sover middag. Men istället för att sova mellan 2 och 3 timmar som han brukar så vaknade han efter knappt en, lagom tills jag hade slumrat till. Nu är han istället skitarg och jätteledsen, givetvis skittrött... Suck.. Min eftermiddag, kväll och framför allt natt kommer bli tuff känner jag :/

kl

Nu är jag tillbaka, och med mycket träningsvärk i vaderna och underarmarna... kartongbärande och trappspringande!

Vi är iaf på plats i nya lägenheten och det känns bra, är ju en trappa upp fast med egen ingång och jag älskar att slippa insynen, dock "hatar" jag trappan ur inflyttningssynpunkt! :) Och vilken röra det är, har bara rivit lite i de viktigaste kartongerna och nu är sambon på jobbet till 22 så det blir inte allt för mycket mer gjort idag, ska försöka få in lite grejer i det rum som Mikaela ska sova i, så hon får det lite trevligare :)
Det är ju dock inte allt för lätt med Mikaelas hjälp... ;)

Mikaela hon går mer och mer nu inte bara till fasta mål utan lite flera steg helt planlöst, men främst så kryper hon och nu har hon börjat få upp farten ordentligt med krypandet (började inte krypa förrän hon var över året, hon var nöjd med sitt rumphoppande innan).
Trappgrind är något vi måste skaffa för den grind vi har passar inte, får nog bli en sån trägrind och någon egen lösning... just nu har vi ställt massa kartonger framför trappan för hon är snabb iväg...

AKB - förstår hur du känner med vikten, jag är likadan att jag får en halv chock när jag ser bilder på mig själv, tycker inte allas att det ser lika illa ut i spegel/verklighet... lite fel kroppsuppfattning! Men nu har jag iaf gått med i viktklubb och försöker hålla koll på kalorier och portionsstorlek istället för att utesluta något och hittills har det gått hyfsat trots max-mat och panpizza igår ;) Det blir lite av en utmaning att pussla ihop dagen och räkna :)

Gnäll-inlägg

Maken har börjat jobba igen idag, och jag är deprimerad. Känns som att sommaren är slut, och dessutom går jag in i de sista två månaderna av föräldraledigheten idag :( Känns så påtagligt, och ångestladdat. Känner mig verkligen priviligerad av att kunnat vara hemma så länge och vill inte att det ska ta slut. The end of an era.. Måste rycka upp mig så att jag inte deppar bort tiden utan njuter av den.

Samtidigt är det en extremt jobbig period! H är underbar och superhärlig och ger så mycket glädje - på samma gång som han ger total utmattning. Punktmarkering är bara förnamnet, allt som är aj-aj är skitakul och han bara gapskrattar och går dit igen. Typ:

H: peta i eluttaget (även om det är petskydd vill jag inte att det ska vara okej).
M: AJAJ!
H: Hahahahahaha
M: NEJ H, INTE PETA DÄR, AJAJ!
H: Hahahahahahahaha
M: *marcherar dit och lyfter bort*
H: Hahahahahahahahaha

*repeat*

Åh vad jag känner igen mig i hela ditt inlägg!! Sambon har börjat jobba idag och det suger verkligen.. Det var den gemensamma ledigheten det :( Jag jobbar ju som sagt redan, fast egentligen ganska lite. Men har otrolig ångest inför dagis-inskolningen som är om två veckor ungefär... Och sedan börjar jag ju plugga och det ska bli roligt, men ändå inte..
Känner precis som du att jag älskar att vara hemma-mamma..

Och allt det där ajabaja-snacket, det känner vi igen och tjatar om här hemma stup i kvarten :D Och Milton bara skrattar åt oss, himlans unge :D Hahaha!

här är lite samma med AJAJ/NEJ att det skrattas, rabbas mera och annars testar man att gråta/skrika lite(fejk) sen blir man arg om man inte får som man vill! sabla skitunge! ;)

Jag trivs ju egentligen ganska bra hemma men förra lägenheten tog slut på min lust att vara hemma och jag vill gärna jobba igen, men hade helst velat klara mig på deltid men jag får ju ta vad jag får när jag snart blir arbetslös igen...
Dock vet vi inget om dagis än, har sökt till 15 augusti men inte fått svar och ansvarig på kommunen har semseter till 12aug har vi otur får vi vänta ytterligare en månad då det var 4 månader söktid... hur lätt är det när man flyttar liksom! Jag hoppas bara att fpdagarna räcker, annars måste sambon gå hemma och det är ju dumt så länge han har jobb(ej fast) och det blir ju knepigt med inkomsten då med...

Visst är det hemskt att se sig själv på kort! Särskilt i profil. Eller som jag nu då, på hästen, då trycks ju allt fläskt ut på ett annat sätt, fick enorma lår och rumpa!

Så här tjock är jag inte när jag ser mig i spegeln :cry:
32616531.jpg

Förbannat dålig bilde med kanske, blev inte så många tagna då jag hellre stod bakom kameran:D

Å på tal om att gå hemma och så. Nu väntar jag bara på klartecken ifrån min kommun om att de betalar min studiegång på komvux i grannkommunen, sen börjar jag min uska utbildning vårterminen 2012 :laugh:
Sen kommer jag ha mycket lättare att få jobb :banana::bump:
(Då ska jag bygga mig ett stall :D)

Jo, till häst får man ju inte de mest smickradne formerna precis :D
Har bilder från när jag började rida min paint i en sadle som var något för liten i sitsen för mig... ingen vacker syn precis :o
men nu ska jag iaf ta tag idet, sakta men säkert hade jag tänkt ;)
Har även gjort en blogg om det men har inte vågat öppna den eller lämna ut adressen till någon... :) skäms för hur jag ser ut nu och speciellt för siffrorna som våg/måttband visar!

Något jag kan lova dig är att vågen och måttbandet visar högre siffror på mig än för dig. Jag skulle ju med kunna starta en "hemlig" Blogg så kan vi peppa varann :D fast resten av denna veckan har Jag "ledigt". Sista semesterveckan för gottegris sambon ;)

Jag kan joina in på gnället... Selma vaknade inatt 01.30 och var vaken till 04.30, vilt gråtandes nästan hela tiden. Sambon skulle upp kl 6 och ha ett viktigt möte, så jag fick ta allting själv. Klockan 4 gick jag in i vårt sovrum, vilt gråtandes, och sa att jag bryter ihop till sambon :o då kröp vi ned i sängen och då somnade hon efter en halvtimme hysteria.

Förstod inte varför hon var så ledsen förrän imorse då jag upptäckte att kindtänder var på väg upp... Känner mig lite korkad som inte ens tänkte på att kolla upp det, så ikväll blir det tandsalva i hela munnen. Som tur var lyckades jag sova 40 min när Selma sov 3,5 h, helt slut stackarn. :(

Måste bara få skriva något glatt också. Jag har ju en 4åring e guido som det bara gått uselt med. Först så blev han sen med inridningen pga min grav, sen blev han inriden under sommaren, kom hem i sept, får en hovböld 1 dagen hemma och står blockhalt i 8 veckor. Sen så var det snö när jag äntligen kunde sätta igång honom, där står jag utan ridbana, ridhus eller transport. Skickar iväg honom till min väninna igen i januari i en månad för att få igång honom, hade ingen lust att hoppa upp direkt på stallplan... Får tillbaka honom i slutet av februari. Rider honom hemma 5 dagar i veckan till april då han vrider till sin has så att den blir stor som en fotboll och han blir ståendes i 2 månader till... Han har som aldrig fått chansen att visa vad han går för och jag har på något sätt accepterat att han kanske inte blir så bra som jag trodde att han skulle bli.

Förrän idag. Min väninna kom förbi för att hjälpa till att tömköra. Jag skulle egentligen ha gjort det själv med henne vid sidan ifall något skulle gå snett, som förra gången, men efter min natt och en supergnällig selma var det ingen idé, så hon fick göra det själv. Både jag och hon tappade hakan. Helt plötsligt kommer hästen jag har drömt om fram. Han bara förvandlas från en fyrkantig unghäst till att se ut som en 10 miljonershäst. :eek: hans steg blev luftigt, han lyfte, han, ja, svårt att förklara, han blev bara så fin. :love:

Så min väninna bara skrek, haha, "Vi måste se till att kvala honom till Falsterbo!! Ska vi sätta det som mål? Ja, det gör vi!" och där stod jag vid sidan av och nästan grinade av lycka. Min fina, fina underbara Lilla B. :love: Så nästa år, om allt går som det ska, så förväntar jag mig en hejarklack härifrån därnere. ;)

Åh va kul!! Förstår glädjen! Självklart så kommer vi och hejjar på!!! :)

Jobbigt med kindtänder :( hoppas tandsalvan hjälper inatt så ni får sova!

Kl

Mitt hår är kapat nästan en decimeter nu. Jätteskönt! :laugh: Jag parkerade en halv kilometer från salongen och framför mig gick en överviktig pensionärstant. Vi gick lika fort!! :eek: :eek: :o Det är ju för sjutton tragiskt att man ska bli så invalidiserad när det ändå är 15 veckor kvar. Jag orkar verkligen inte gå i normalt tempo längre. :mad:

Lottch: Vad roligt med hästen! Hoppas han får hålla sig kry nu så ni når ert mål! :idea:

Förresten, är det bara jag av alla här som inte håller på nånting alls med hästar för tillfället?

Va härligt att vara nyklippt! Jag vill också klippa mig men då jag gick jämnt upp med pengarna den här månaden så får det vänta till nästa gång det kommer pengar. Vart lite pengar nu då fp är för samma månad och lönen kommer månaden efter och tog inte ut så mkt dagar nu när jag jobbat. Men borde ju bli bättre nästa månad då iaf med 'dubbel' betalning ist.

Jag har inte rört en häst på hela sommaren men nästa vecka drar det igång igen, äntligen! Hoppas jag klarar av att rida minst 5ggr iaf.

jag har inte gjort något med hästar typ sen jag sålde min 3åriga paint i september 2009 :( saknar det som bara den...

Då har vi varit ifrån hästarna nästan precis lika länge. Jag red (och var i ett stall) sista gången i oktober -09. Men det var en kort period jag höll på då, bara några veckor faktiskt, innan dess hade jag uppehåll på ett år eftersom medryttarhästen såldes.

Har du några planer på att ta upp ridningen igen? Det känns väldigt avlägset för mig faktiskt. Jag saknar det, men samtidigt inte. Jag vill inte ha egen häst och jag vet ju att det är allt eller inget som gäller för mig. Ibland funderar jag på hur det kommer att bli i framtiden. Kommer jag nånsin att börja rida igen? Skulle känna fruktansvärt tråkigt om det är över. Jag som hade hoppats på att bli ponnymamma, men med två söner lär det ju knappast hända...

AKB - förstår hur du känner med vikten, jag är likadan att jag får en halv chock när jag ser bilder på mig själv, tycker inte allas att det ser lika illa ut i spegel/verklighet... lite fel kroppsuppfattning! Men nu har jag iaf gått med i viktklubb och försöker hålla koll på kalorier och portionsstorlek istället för att utesluta något och hittills har det gått hyfsat trots max-mat och panpizza igår Det blir lite av en utmaning att pussla ihop dagen och räkna

Samma här, det är hemskt. Och i samma ögonblick man tror man är på väg åt rätt håll så kommer någon kollega och tycker man blir rundare :eek: (sitter här och borde verkligen inte ätit shortbread efter middagen...)

Jag tycker det är mysigt att rida på ridskola :D men å andra sidan brukar jag alltid vara lagom (och ridlärarna där jag rider brukar "glömma" byta hästar åt oss när det funkar, en gång red jag praktiskt taget samma häst i nästan två år:rofl:). Men du kan ju prova :bump: (rider ju som sagt bara pappas hästar på sommarhalvåret om någon undrade varför jag blandar ihop mig.).

Det där med att fp och lön sällan synkar är ett jäkla skit. :mad: För att jag skulle kunna vara ledig i 5 veckor nu i sommar fick jag lov att ta 2 veckors fp och maken semester under samma period. Har inte ens orkat fundera på vad det innebär vid utbetalningen vid månadens slut. :crazy:

Jag vill så gärna ha häst igen, men inte unghäst det kostar för mycket utan att man får så mycket tillbaka, jag vill träna och ev tävla och då kostar ju häst därefter så jag börjar undra om det inte är en omöjlig dröm :(

Men jag vägrar acceptera att det är slut med häst för min del, jag är och kommer alltid att vara hästtjej!

Shortbread, vad är det?? Har aldrig hört talas om!

Ridskola är väl typ det jag egentligen skulle kunna tänka mig, men jag är definitivt klar med det. Har ju i perioder varit hästlös och då ridit på ridskolan, men alltid funderat på varför. Visst finns det bra och roliga hästar där, men det är verkligen skittrist att få rida någon seg halvdöd häst som inte har ridits i form sen hedenhös. Jag vill rida pigga och känsliga hästar och det kryllar inte direkt av såna på en ridskola.

Nä, nu blev jag lite bitter också. :mad: Jag vill också bli en duktig ryttare, men det är väl för sent.... :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 313
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?