Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Woho ni lever. Kikade in några gånger igår kväll men hade inget vettigt att komma med så det fick förbli tyst. Men kanske va tur att jag inte fastnade framför buke. För då började det krypa i renoveringsnerven. Så jag rev tapet, slipade och spacklade igår. Så nu ska det bara slipas igen och sen tapetseras. MEN jag har ingen susning om vad vi ska ha för tapet där uppe. Slut på ideer. :( Får ta mig ut i veckan och spana lite!

Oregano: Här är det än så länge en lika lugn bebis som Milton va. Men kommer säkert ut en liten terrorist bara för det! :grin:

W_I: Åhh va skönt att det äntligen är dax för eran flytt!!! :banana: Hoppas det går bra med bärandet och att ni får toppen grannar nu! :)

Åh, vad lugnt det blev! :bow: Vilgot sover och maken åkte iväg för att handla och kolla i golfaffären. Nu ska jag snabbt som sjutton städa badrummen så jag kan vila resten av den lugna tiden. Jag är så sjukt trött, trots Niferexen. Det är så jobbigt, för hur gärna jag än vill leka med Vilgot så orkar jag inte... Tur att jag har en förstående man iaf. :love:

Varför trycker han ner dig hela tiden? Varför ska bara han ha hobby och du ska vara hemma och passa barn och fixa hushållet bara för at du är arbetslös? Jag tycker din kille verkar vara en riktig egoist. Bara han har kul så struntar han i hur du har det. Du får ställa krav.

Jag vill inte låta hård, men jag håller faktiskt med Macken. :crazy: Så många gånger har du skrivit om liknande saker så jag måste faktiskt säga att det är på tiden att din sambo växer upp. Visst kan jag förstå att det kan bli problem när en jobbar och båda har dyra intressen, men nån rimlighet får det vara i det. Bor man ihop, har barn ihop och har för avsikt att leva resten av sitt liv tillsammans så borde det inte spela någon roll vem som tjänar pengarna eller gör av med dom så länge man har råd. Det är framför allt hur han behandlar/ej respekterar dig som får mig att reagera.

Kl
Jag misstänker starkt att jag kommer att få igen med råge i november bara för att Vilgot har varit så otroligt nöjd och lättskött hela tiden. Den här bebisen jag har i magen är totalt sjövild och hjärtljuden låg på 20 slag mer per min än vad V:s gjorde. Jag hörde nånstans att hjärtljuden ofta stämmer överens med barnets temperamet och det stämde iaf med V. Har inget minne av att han höll på att böka runt så mycket i magen som den här gör. Jag blir lite orolig faktiskt. :crazy:

Isabella hade alltid över 150 slag och var lugn i magen. Hon är fortfarande lugn så det tror jag inte på att hjärtljuden ska ha något med hur barnen är.

(Som tillägg så hade hennes vilda kusin mycket lägre hjärtljud i magen och var lugn hon också men är sjövild nu utanför magen)

Tack för den! :bow: Okej, jag ska sluta oroa mig i förebyggande syfte. Både jag och maken är lugna personer utan mycket humör alls, så det vore väl egentligen konstigt om vi skulle få en sjövild och rabiat avkomma. ;)

& Macken

Jag känner som ni skriver. Har försökt få han att gå med på att vi ska ha gemensam ekonomi men han har inte velat pga att jag har haft så låg inkomst :confused: största problemet tror jag i så som han ser det är nog just det faktum att om vi har det så kommer jag upptäcka hur dyra hans intressen egentligen är :cool:

Blev ganska upprörd när jag sa att jag ville köpa en ny häst och han svarar mig med att "du har ju inga pengar eftersom du lånat ut dom till din systers nya vagn" FAN ska han säga som gick och lånade pengar av sin mamma för att köpa ett jävla sågverk. (Kan ju tillägga det att jag skulle få låna pengar syra dra syrrans sambo tills de jag får tillbaka dom jag lånat ut) Men det är ju inte samma sak. Så fort jag vill diskutera så blir han bara arg och går. Ibland känner jag bara att jag ute orkar mer. Hela situationen är så jävla jobbig. Jag har hållt på med hästar i 20 år. Det är mitt absolut enda enda intresse, försökte med katterna men insåg att det där med utställning inte är något för mig. I veckan har jag börjat känna med och mer att min sambo nog innerst inne egentligen tyckte det var rätt skönt när min häst dog våras. Kan ibland kännas som han styr mig, jag ill inte bli som hans jävla mamma som fan inte har nåt liv mer än att irritera mig genom att hela tiden stjäla Theos uppmärksamhem, vattna mina jävla blommor, plantera buskar hipp som happ på VÅRAN gräsmatta. Åhhh blir så less. Hon har verkligen inget liv den stackars människan.

Ja bara så att ni vet så är det nu MITT fel att Theo inte har någon barnvakt i kväll eftersom vi ska på HANS gamla klasskompis bröllop :devil:

Senast ändrad:

Men då har du ett bra skäl till att stanna hemma! :)

Men du, betalar ni hälften var av gemensamma utgifter? Eller? Ni kanske skulle betala % vad man drar in, då kommer även du få lite pengar kvar.
Varför behöver han låna pengar av sin mamma? Han kunde väl ha sålt bilen som han ändå inte använder.

Han har ett övertag över dig eftersom han tjänar mer och det utnyttjar han. Ifall ni ska ha ett barn till så är det nog dax att han växer upp. Skulle han sluta med sina intressen ifall han blev arbetslös?
Jag tror att ni måste prata om detta ordentligt, att han är med och pratar. Att även han kommer med lösningar (fast han anser väl att det är perfekt...) hur han skulle uppleva det ifall det var tvärt om.

Du är en hjälte! :bow::bow: :D

Sprang och hämtade receptet på en gång!
Lägger in det på bloggen nu!

Åh tack :o :D
Och tack för receptet! Det blev givetvis inget bakande ändå för min mamma hade redan ordnat det, men ska definitivt baka den en annan gång, den verkar helt underbar!!

W_I: Har det gått bra med flytten? Härligt för er att flytta och hoppas ni får trevligare grannar denna gång =)

Emmah: Håller med övriga när det gäller din sambo, han verkar tyvärr bra egoistisk. Det ger väl inte honom rätt att neka dig en hobby, för att han inte tycker att ni har råd, medan han får syssla med precis det han vill, eller? Tycker du ska sätta ner foten ordentligt. Kram till dig!

*kl*

Här är verkligen öde i tråden. Vad gör alla? Ni menar väl inte att ni har ett liv utanför buke? :eek: ;)

Usch vi har haft drygt 28 C här idag :( Jag gillar inte alls denna värmen. Runt 20 är lagom. Man kan inte göra något alls i den här värmen. Jag blir irriterad och stingslig hela tiden. Här hemma håller vi på och måla alla våra fönster, tråkigt men fint blir det :) De var i furu innan och nu blir de vita. Sovrummet är färdigtapetserat och nu är det bara lite piff som fattas sen är det klart där. Tänkte börja ta tag i Iggys blivande rum sen så vi kan få in hans leksaker där. Just nu är de i vardagsrummet och lite överallt :grin: Hur stora är era barns rum?

Glömde säga, fick ett sms från en kompis nyss att hennes vatten precis gått :banana: hon har bf den 3:e aug egentligen. Är lite avundsjuk, inte på vad hon har framför sig de närmsta dygnen (stackars människa) men sen :love: Den där underbara känslan när man får sin lilla nyföding, man lever som i en bubbla de första dagarna. Och hon kommer få amma :love: jag är allt lite avis på er här i tråden som snart får bebis igen. Tur att jag inte gillar att vara gravid annars hade det varit familjen annorlunda här :D

Hej! Vad härligt att få lite liv i tråden, jag sitter nog uppe en stund till så bara tragga :D
Ska också ta tag i Miltons ru,, fast hallen är ju inte färdig än :o så jag får väl avsluta det projektet först och främst.. Skäms över Miltons rum, som där ser ut alltså..... Stackars barn! Men nu är det väl så att han sover ju bara där, leker gör han ju på nedervåningen, men vill ju komma i ordning där ändå =)

Jag är också smått avundsjuk på de som väntar bebis :D Jag är ju tvärtom - jag älskade att vara gravid, mådde bara så himla bra. Medan det mest var fruktansvärt jobbigt första 3 månaderna med kolik etc. det vill jag helst slippa nästa gång.
Dessutom är jag så jäkla rädd för att föda numera.. Pratade med mamma om det häromdagen för hon var rädd att hon hade påverkat mig i den frågan (söta mamma!), eftersom hon hade förlossningsskräck (det var inte direkt en slump att mamma och pappa väntade till mamma var 34 med första barnet..). Det blev akut snitt med mig (första barnet) och planerat snitt med min syster.
Jag vill så gärna vara med om en "normal" vanlig förlossning, och kan jag bara få någon form av smärtlindring så Kanske (med betoning på kanske :D ) jag skulle kunna tänka mig att föda normalt igen. Men som med Milton fick jag ingen smärtlindring alls (jo kvaddlar, och det önskar jag inte ens min värsta fiende, fy fan säger jag bara..) eftersom hans hjärtljud var så låga.
Helst vill jag ha ett snitt, men så vill jag inte ha det där ärret på magen :o Mammas ser inte så roligt ut eftersom hon har som en "valk" ovanför och det är väl ganska vanligt efter ett snitt väl?
Fast å andra sidan har jag ju tänkt mig att jag ändå ska operera min redan fula mage efter att alla barn är gjorda =)

Usch ja du hade ju en sån mardrömsförlossning :( Jag är ju snittad och mitt ärr har läkt jättefint. Det ligger precis i troskanten så det syns inte förutom när man är naken. Har klarat mig från den där valken som jag hört att många fått. Jag har lite känselbortfall just på ärret men det tar väl tid innan nerver och annat läker, om det läker. Jag trivdes med bebistiden, men vi klarade oss från kolik och annat. Avundas inte er som hade det på era små :(

Oj vad jag tjatar om den här nedrans förlossningen.. Och ju mer man tjatar och tänker kring det, ju jobbigare känns det med framtida syskon.. Kommer inte alls kunna njuta av graviditeten på samma vis som jag gjorde med Miltons tror jag :(
Tänk att gå från att inte alls vara ett dugg orolig för förlossningen, till att bli nästan smått hysterisk och panikslagen inombords vis bara tanken på att genomlida det en gång till...
Nu har jag ju tyvärr redan mycket löst skinn på magen, sedan förra graviditeten och nästan som en valk ändå, så ett snitt hit eller dit kan ju kanske kvitta ;) Skittråkigt att magen ser ut som den gör, men så är livet och det går väl att operera till ett någorlunda resultat sen ;)

Såg att Iggy åker vagn nu, skönt eller?

*kl*

Vi håller på och renorverar rummet som H ska få. Har satt upp det mesta av gipset och spacklat en del. Jag har inte gjort någonting, sambon med kompis gjorde det mesta igår. Vet inte vad jag ska göra med taket, det är pärlspont just nu. Problemet är att det är lackat och jag är så fruktansvärt trött på furufärgat... Att måla känns inte heller lockande i mitt tillstånd.

Här var det väldigt kvavt på fm men det har öst ner regn nu ikväll. Jag vill ha sol nu, tom sonen sa att han längtar tills skolan börjar för han kan ändå inte bada ;) så han är uttråkad.
Sambon sitter i garaget i andra huset och mekar Opel med en tysk kompis. Jag körde hem med barnen, det är jobbigt att vara någonstans där det inte är ordentligt barnsäkrat.
A somnade inte förrän halv tio så jag hoppas på sovmorgon till iaf klockan 8!

Imorgon ska pojkarna ut och fiska, jag tänkte ta med kompisens flickvän och A och köra och hälsa på hästen. Jag har haft dåligt samvete för att jag inte varit där på evigheter.

Du tjatar väl inte? :) Det är ju det som är det fina med den här tråden, man kan prata om vad man vill. Tror du inte det är en form av bearbetning också att prata om det?

Svarar här också, vagnen funkar hyfsat okej. Helst vill han stå och binder jag fast honom blir han vansinnig när han inser att han sitter fast. Nu har dock vagnen gått sönder o jag funderar på vad för vagn vi ska köpa nu? En ren sittvagn? Men vill helst ha en trehjulig då det är smidigare med hundarna. Har kikat lite på Easy walker vagnarna , men det är nästan bara duovagnar till salu på begagnatmarknaden. Är inte så sugen på att köpa en helt ny nu när det finns massa annat att lägga pengarna på, läs renovering och piff :angel:

Usch för furu, vi hade och har en del av den varan här också. Det har gått x antal liter vit färg här hemma. Tror aldrig jag kommer tycka furu är snyggt.

*kl*
Jahapp, här blev det visst en hel dag med clinic igen. Helt fantastiskt underbart jättekul! Duktiga pållan som vi lyckades vänja in vid bett igen efter fått vargtänderna utdragna för en halv evighet sen. Hon tvärvägrade bett efter det.
Julia är en lokal kändis nu med, hon kom med i lokala tidningen tillsammans med tränaren :laugh: Är så glad att bilden på mig och Julia inte kom med då jag sett kort på mig själv nu efter de här dagarna. Jag är verkligen smällfet!! :eek::eek: Tänk att det ska behövas att jag ser det på kort innan jag inser det. Turligt nog så verkar det inte vara några bekymmer för min häst, särskilt inte nu när jag fått hjälp med att hitta en helt ny balans.
Men jag måste verkligen ta tag i detta (skriver hon med ena handen i lakrits ahlgrensbilar påsen)

Oscar har sen igår kväll haft hög feber, misstänker tredagars då han inte verkar sjuk för övrigt (möjligen att nån tand är på väg upp)

Vad roligt! Finns det ingen hemsida du kan länka till bilden?

Stackars Oscar :( Iggy har precis haft tredagars, första feberfria dagen idag och så kom det lite prickar/utslag så det var nog garanterat tredagars. Så jobbigt för dem i den här värmen bara :( och så blir han så mammig när han inte mår bra. Han har knappt släppt mig de här dagarna.

jag då, som har blivit livrädd inför min tredje förlossning. Måste erkänna att det känns nästan pinsamt :o
Men efter första förlossningen som gick utan problem så var jag helt enkelt allt för säker på att den andra skulle bli likadan. Att vi sen hade en massa andra incidenter under graviditeten med A bidrog säkert till att helhets upplevelsen känns väldigt omtumlande.
Den sommaren inleddes i maj med att sambon svimmade och körde av vägen. Han ingde mig som fick leta reda på honom efter att han ringt jobbet och sagt att han blir lite sen :grin:, enligt ambulanspersonalen som såg bilen borde han inte överlevt :crazy:
Blev gravid i juni, sambon fick krampanfall i sömnen i oktober. (ambulans igen)
Sen blev vi ju påkörda i nov då jag hämtat sambon på jobbet, han fick inte köra bil förrän krampen var utredd. ( ja samma ambulanspersonal)
Denna gången har livet varit betydligt lugnare, samtidit så hinner jag inte tänka på att jag är gravid hela tiden då jag har fullt upp. Och tur är väl det för annars så skulle jag säkert oroa mig ännu mera inför förlossningen, som det är nu så kommer tankarna på den mest vid bm besök och på kvällarna när jag har tid att sitta ner och ta det lugnt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025

Hästrelaterat