Vårmammor 2010 del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 15 <3

Stort GRATTIS Milton :banana: Stora killen

*kl*
Viv, usch och fy så jävla hemskt med din vän. :cry: fy vad ledsen jag blir. Och usch vad tårarna sprutade när jag läste om de små barnen på begravningen.

*kl*
oj vad jag har saknat att läsa om er här inne. Men det är verkligen omöjligt att hinna något alls när man har semester.. Alltså, (här kommer dåliga mammans utläggning igen..) men, det är verkligen inte någon semester när man är hemma med en 1-åring som "kan själv" en 4-åring som bara bråkar, 5 hästar på gården, renoveringar så det skriker om det. Nä usch och fy vad jag LÄNGTAR efter att få börja jobba igen. Hinna sitta och läsa vid datorn som jag gjort nu är sällsynt.

Min lilla 4-åring har ju fått vattkoppor, heeela kroppen full, hög feber och magkramper.. Trött, gnällig, kliar överallt. Så ni kan ju gissa hur den stackaren mår. Jag känner mig så himla kass, kan ju inte göra mycket för att lindra det onda för honom heller :cry:

Lillkillen har passat på att sätta 2 kindtänder under semestern också.. Kinikig, febrig, trött, snorig, löst bajs, gnällig. Nä, usch vi är verkligen inne i en svacka.

Men till något positivt: snart har vi pimpat klart i stallet, tvättat, målat, byggt lite. Skall bli så skönt när det är heeeelt klart :)
Båda mina ston har visat + på stickan (den ena har vi dessutom sett det lilla hjärtat slå på ul-skärmen :love:) Så alla ni som väntar smått (Grattis Emma S :banana: ) jag får väl ställa mig i er skara ändå, fast det är en häst som väntas, hi hi hi.

*kl*

Milton tackar så mkt för alla gratulationer!! :)
Nu ligger han sen 3h tillbaks och sover sött efter en fantastisk dag!! :)
Leklådan har 3dubblats tror jag efter alla presenter igår och idag! Faktiskt så brydde han sig inte om presentpappret utan hade fullt upp att leka med innehållet. Tror att han hann leka med allt en liten stund var iaf! :) go och glad kille har det varit dessa två dagar det varit firande! :)

Tankarna går som fram å tillbaka. Har ju promenadavstånd till stallet, samtidigt som jag tvekar så känns det så självklart att ha häst också, rätt skönt att få ett "andningshål" eller vad man ska säga, Bollen och Doris ni har ju 2 rätt små barn och hästar, hur funkar det för er?! Ni andra får ju självklart också svara, men jag antar ju att det blir mer "jobb" med 2 barn och häst än 1 barn å häst...

Usch ja, vad skall man råda till...
Hade jag inte haft stallet hemma, och mamma/syster på samma gård så hade jag nog tänkt till både en och två gånger till. Min sambo är väldigt allergisk mot allt som har med pälsdjur att göra. Även hö/gräs, damm - ja typ allt!! 5:a på alla prover. (på en skala från 0 (överkänslig) - 5) så han är ju inte i stallet mer än nödvändigt, och när han måste vara med så tar han dubbla mediciner.

Visst nu har ju vi 5 hästar :o å det är ju STOR skillnad att bara ha 1. Har du dessutom den på lösdrift så är det ju en enorm lättnad.. Du vet, kan vara säker på att hästen mår bra, oavsett väder ute. Att den får mat/vatten osv, utan att du behöver vara där på bestämda tider.

Att sedan tänka unghäst kan nog bara vara bra. Visst måste man ju hålla på med unghästen, men inte varje dag. Direkt när bebis föds så är det ju en tuff tid. Men du kanske har uppbackning? Sen när bebis är runt 1 månad eller så, då är det perfekta tiden att ha häst, ifall storebror går på dagis 15 h/v (eller sover med syskonet i vagnen och du är där på lunchen). Det mår alla gott av. Lillen sover i vagnen, den stora får mentalt utbyte på dagis, Du får "egentid"/annat än barntid osv. Men sen vet man ju aldrig om barnet blir ett kolikbarn, då blir allt plötsligt jobbigt, och näst intill omöjligt att hinna med något under tiden som pappan är på jobbet. Att ta med båda barnen till stallet gör jag bara i undantagsfall. Det är både svårt att hålla reda på vad de gör, och allt man själv gör blir halvdant och slarvigt. Nä, i stallet vill jag vara själv :angel:

Mitt råd: Skaffa hästen.. Det gör gott för själen :love:. Tänk också på att det ju faktiskt går att sälja den ifall du märker att det inte funkar längre fram.

Nu hade du ju möjlighet till hästhållning på dina föräldrars gård, men tänk på att vara försiktig ifall du skall hantera (särskilt en ung-) häst ensam med bara barnen där.

Grattis Milton!!

Appropå allergi. Jagär hyyyyyysteriskt allergisk mot katter. Klarar inga allergivänliga katter alls. Är i viss mån allergisk mot hundar... Speciellt om de är blöta, vet inte varför... Är inte ens lite yttepytte allergisk mot hästar längre... Var det när jag var runt tio, men har hela tiden fortsatt utsätta mig för hästar ochnu är det borta. Är oxå allergisk mot timotej. Men reagerar som mest på stubbiga gräsmattor och inte hö och silage :)

Kl

Nu begär jag mycket, men jag måste fråga er. :o Finns det någon stockholmare här som inom kort skulle kunna tänka sig att hämta upp en Beco Butterfly vid Åhléns City och sen skicka den till mig? :o

Jag hittade en helt ny på Blocket (kors i taket för mig va?! ;)) och den finns kvar om jag vill ha den. Men jag litar inte riktigt på helt okända människor. :o Jag sätter såklart in pengar för sele och frakt omgående isåfall.

Världens pinsammaste inlägg från mig, jag brukar inte be om hjälp på de här sättet... :o

Våra planer för dagen blev inställda, så vi åker själva till Stockholm och hämtar selen. Hoppas nu bara att den är ny och oanvänd som annonsen säger. :laugh:

Rädda du livet på din sambo? Det har jag missat! Tell me!

Nej det är inte så fantastiskt som det låter och inget jag i vardagen "skryter" om :D Sambons föräldrar är dock fortfarande evigt tacksamma över att jag gjorde som jag gjorde och det känns ju skönt =)

Han och en tjej hade tävlat om vem som kunde dricka mest, min sambo vann. Smart va :grin:
De var först på en fest, men drog sedan ut, en höst och kallt var det. Jag kom senare dit där de var och då hade alla stuckit och lämnat min sambo (han var ju inte min sambo då, inte ens min pojkvän, men jag skriver min sambo, hahaha.. ja du fattar ;) ) kvar liggande på en åker. Han var då så gott som medvetslös så min kompis som var med mig la honom på mage i sitt knä ifall han skulle kräka så han inte låg på rygg som han gjorde när vi kom. Och så ringde jag hans föräldrar, som senare tog honom med sig till sjukhuset där han fick magpumpas.
Jag var så nervös över det. Han var ju en bra kompis till mig så det var ju självklart att jag skulle göra det, dock var jag orolig över att han skulle vara skitarg på mig över att jag hade skvallrat till hans föräldrar. Två dagar senare ringde han hem till mig och tackade för hjälpen där på kvällen, hahaha :love: Det var ju givetvis inte hans beslut att ringa, utan hans föräldrar tvingade givetvis honom, men det kändes ändå bra, för då kan han inte ha varit allt för arg på mig =)
Sådär ja, min räddningsinsats i livet ;)

Du förresten, den där red velvet cake på din blogg, har du ett recept på den? Tycker den är så vacker och så fyller min mamma år imorgon och jag ska stå för tårta tänkte jag. Så jag skulle behöva ett recept typ jättesnart om du har möjlighet :D

Nu är vi hemma igen och jag är lycklig ägare till en Beco Butterfly II! :banana: Helt ny för 900 kr och min kära man är mäkta stolt och imponerad av mig som sparat närmare 900 kr på att hitta den på Blocket. ;)

Vilgot har provåkt den också och den kommer att funka perfekt sen när min mage blir normal igen. :)

Du är en hjälte! :bow::bow: :D

Sprang och hämtade receptet på en gång!
Lägger in det på bloggen nu!

bli inte avskräckt över den länga ingredienslistan eller alla momenten, den är helt klart värd det!

Men herre gösses vad dött det var här!! :eek: Vad gör alla? Och vad gör ni idag? Vi ska ha grillknytis hos grannarna ikväll, så nu på dagen ska vi åka och handla lite. Det är typ allt vi har planerat. :D

Igår va jag iväg hela dagen på clinic för en fantastisk westernryttare.
Så nedrans kul att jag bokade upp mig och hästen idag med.
Han är så pedagogisk, så att han pratar amerikanska va inget hinder.
Men jag började ju prata engelska med sambon när jag kom hem sen :o
Vadå växla snabbt liksom:D

Och så blev jag inte "diskrimenerad" för att jag kom på ett tungt kallblod när de andra hade med "finare" hästar. Han bara älskade min häst och red på henne jättemycket när han demonstrerade saker.
Hon va så smart tyckte han :laugh:

*stolt matte*

Äntligen ett livstecken från nån! :laugh: Vad roligt det åter! Jag saknar verkligen hästlivet ibland. Men oftast tycker jag att det är ganska skönt att slippa. :o Men just att träna, lära sig mer och utvecklas tillsammans med hästen är så otroligt roligt! Tyvärr jag jag i princip aldrig haft den möjligheten direkt.

Man blir alltid glad när någon gillar ens djur (och barn! ;)). Förstår att du är stolt, det ska du vara! Din häst är jättefin! :laugh:

Kl
Jag misstänker starkt att jag kommer att få igen med råge i november bara för att Vilgot har varit så otroligt nöjd och lättskött hela tiden. Den här bebisen jag har i magen är totalt sjövild och hjärtljuden låg på 20 slag mer per min än vad V:s gjorde. Jag hörde nånstans att hjärtljuden ofta stämmer överens med barnets temperamet och det stämde iaf med V. Har inget minne av att han höll på att böka runt så mycket i magen som den här gör. Jag blir lite orolig faktiskt. :crazy:

Vi ska idag iväg och hämta mycklarna till nya lägenheten, och i eftermiddag hämta lastbilen och packa den ikväll så vi bara jan stoppa in sängarna och åka imorgon.

Annars så har jag bestämt mig för att ta tag ordentligt i min vikt och gått med i Viktklubb för att få hjälp att hålla ordning på kalorierna så nu jäklar :D

AKB - härligt att det går så bra :) jag saknar verkligen att få träna och vara iväg på clinics det är det absolut roligaste med att ha häst :)

Äntligen kommer ni ifrån era idiotgrannar! :banana: Jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas i nya lägenheten. :laugh: Och lycka till med flytten! Det är kul att flytta (om man gör det frivilligt) men ack så jobbigt.

Lycka till med kalorierna också! :D Här kämpar jag också mot mitt ökade sug och hunger. Eller inte just nu, jag har bestämt att så länge det är semester så får jag fuska lite, men nästa måndag börjar jobbet igen och då är det hårda regler som gäller. Mitt mål är att gå upp max 15 kg.

Om jag inte minns helt fel så hade mina tjejer ganska lika hjärtljud, men har totalt olika personligheter/temperament. Så håll tummarna för en Vilgot 2. :D

Idag ska jag träffa en långväga släkting, sälja mera bäbissaker och kanske hinna träffa svärmor, dessutom hoppas jag på att hinna rida lite ikväll.... fullt upp.

Jippi, äntligen dags för er flytt!
Första natten på nytt ställe är det bästa som finns tycker jag. Eller kanske morgonen efter när man vaknar... å nu vill jag flytta bara för det! :D

Jag tycker att 4:de dagen är så jobbig när man tar tag i vikten... Det enda jag tänker på då är när, vad och hur jag ska äta då.... Sen brukar jag komma över en tröskel, tills vecka 4 då händer samma sak igen... :mad:

Mitt råd: Skaffa hästen.. Det gör gott för själen :love:. Tänk också på att det ju faktiskt går att sälja den ifall du märker att det inte funkar längre fram.

Nu hade du ju möjlighet till hästhållning på dina föräldrars gård, men tänk på att vara försiktig ifall du skall hantera (särskilt en ung-) häst ensam med bara barnen där.

Tack för svaret men nu blev det ingen häst och kommer inte bli heller på ett tag. Bara för att jag är arbetslös verkar jag enligt sambon inte förtjäna något liv utan ska bara sitta hemma. "Vi har inte råd, och det är väl inte det bästa tillfället att skaffa häst nu". Sen att han har skoter och rallybil som står oc tickar pengar hela tiden det spelar mindre roll, ffa den halvskrotade rallybilen som aldrig kommer bli lagad då han inte kommer kunna köra den nå mer pga skadan han ådrog sig i kraschen. Värdet på den som den står i dag är detsamma som en jävligt fin häst.

Elle det kanske är jag som är orättvis mot min sambo nu?! Blir iaf jätte ledsen, han har en massa hobbys å intressen, jag har bara hästeriet och det får jag inte hålla på med i princip bara för att jag är så jävla kass och inte får nåt jobb. Inte lättare nu att få nåt heller i tanke på att jag lär behöva vara hemma igen om några månader. Har hittat en kul jobb som djursjukvårdare på en veterinärklinik här uppe, men chansen att få jobbet är väl minimalt, ska söka det af. Behöver jag skriva att jag har lust att bara sjunka genom jorden och försvinna?! :(

*kl*
vad ska ni andra göra idag?!

Vi ska på bröllop och jag är verkligen så ointresserad av att åka som det bara går. Är en gammal klasskompis till sambon som ska gifta sig, har träffat dom 3 ggr....hade mycket mycket hellre följt mina systrar upp till Skellefteå på
körtävling. Men jag vet att sambon hade blivit vansinnig om jag gjort det istället för att följa på bröllopet. Ska dock åka upp dit i morgonbitti och grooma på maratonet. :banana:

Första natten på nytt ställe är det bästa som finns tycker jag. Eller kanske morgonen efter när man vaknar...
Jag håller med, fast jag blev lite orolig när vi sov vår första natt på Lillåudden. Precis nedanför sovrumsfönstret (tur att vi var 8 våningar upp!) stod ett ungdomsgäng och var väldigt högljudda och hotfulla. :crazy: Då ångrade jag mig nästan, men som tur var var det första och enda gången det hände. Och att mötas av den underbara utsikten morgonen efter var fantastiskt! :love: Jag vill verkligen tillbaka nån gång, men jag klarar inte av att bo i lägenhet, så jag vet banne mig inte hur det ska gå till. :crazy:

Du ger mig hopp! :D Jag hoppas också på en Vilgot 2. Eller framför allt en som sover på nätterna. Jag slutar att fungera om jag inte får sova.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
878
· Visningar
27 025
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar