Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

usch, man hämmar ju bara barnens språkutveckling när man pratar så med dem :(
Fråga henne om hon vill att du skall prata så till henne? Eller så börjar du helt enkelt att prata så med henne, och när hon undrar varför du pratar så med henne så svarar du bara att "jamen, jaha, jag trodde det var så vi pratade till varandra nu för tiden, eftersom du pratade så till Vilgot" :D

Jag har väldigt selektivt minne, oftast minns jag såna där oväsentliga saker, personnummer på gamla kompisar som jag inte har pratat med på de senaste 5-10 åren och sånt :D Jag är lite märklig i den aspekten. För mitt sifferminne i stort är nog ganska dåligt.

sifferminne är det enda minne jag har :D Är värdelös på framförallt namn, och är i det närmaste ansiktsblind...

Namn och ansikten har jag nog ganska lätt för och det är ju tur med mitt jobb, jobbigt att gå ut i väntrummet och aldrig komma ihåg vem det är man ska hämta in till rummet. Brukar uppskattas när man känner igen patienterna :D en del förväntar sig det och andra blir förvånad när man känner igen dem.

Ska erkänna att jag glömmer en hel del men som sagt minnet är selektivt och jag minns oftast de oväsentliga sakerna ;)

Ingen aktivitet sedan igårkväll?! :eek: Är tråden döende :eek:

;)
Med referens till "är Buke döende"-tråden.

Det tar så lång tid att skriva inlägg nuförtiden. A ska alltid vara med och "hjälpa till" vilket gör att det behövs redigeras om flera gånger för att bli läslig innan det skickas.
Idag fick vi sovmorgon till kl 7 :bump: och låg kvar i sängen till klockan 8. Nu har sambon åkt och jobbat, vädret är tråkigt så vi får se vad dagen erbjuder.
Imorgon ska vi iaf till Ullared :bump:

Härligt med sovmorgon :laugh: Det har jag också fått, fast det innebär ju att Papi fått gå upp med H som i vanlig ordning vaknade före 06.

Fast gå upp ljusare i tonen och ha ett lite mer melodiöst tal det gör jag också emellanåt. Både till djur och barn. Men att inte prata rent är det som jag förknippar med babyspråk.

Att själv säga saker som ”titta, tatten lekej”. Istället för ”titta, katten leker”.

Jag tycker också att det har varit oroväckande låg aktivitet här, det kan ju bara inte vara så att folk helt plötsligt har skaffat sig ett liv IRL?

*kl*
Jag hoppas inte att tråden är döende.. Men så här blir det ju när barnen blir lite äldre, man börjar jobba osv. Å speciellt på sommaren när det är fint ute och man har trädgård, eller parker att gå till :angel:

Idag fyller min första lilla skrutt hela 4 år!! Shit vad tiden har gått snabbt. På den tiden väntade jag å väntade, och sen efter 15,5 dygn av överburenhet så gick vattnet vid 17:30 när jag stod och lagade mat. Men sen hände inget, så vi fortsatte som vanligt, käkade mat, kikade på tv, duschade, gick och lade oss. Sen vid 00:30 så fick jag onda värkar, och dessutom blev vattnet grön/brunfärgat så vi fick åka in till Ystad. Efter mycket om och men, kom han sen ut kl 08:38 den 15:e maj knäpptyst och utan att andas själv. Men 10 minuter senare fick jag träffa honom och då andades han själv. Nu verkar han har all världens energi, för det blir aldrig tyst på barnet :D springer runt som en duracellkanin gör han också. Min älskade :love: busunge

Lillebror, nu 14 månader går bara runt och gör dumheter, drar ner blommor, sorterar ut allt - så att det ligger över HELA golvet. Inatt fick han sin 8:e tand, så det är lagom kul med en febrig, snorig och gnällig mini. Bläh

Grattis till storebror! Känns helt overkligt att småskruttarna också ska bli fyra år ;)

Håller med dig, vår tråd kommer att lugna ner sig men snart har vi tre stycken som är hemma igen på fulltid med nya bebisar som kan hålla farten uppe i tråden :D

Ja vi tre som startar om sen får snacka för fullt så att ni har massor att läsa när ni kommer ihåg oss och kikar in! :)

*kl*
tycker så synd om min lilla stekheta plutt :( han sover och sover. Vi gick och la oss vid 00 igår och han sover än. Visst han har vaknat 1-2h imellan och ätit ibland, bytt blöja, skrika tills han spydde ner hela mig från topp till tå(jag va å fixade flaska fasy han ville nog visst bara gosa därav skriket) till att bara vilja bli vaggad. Lite snorig är han men inte mkt alls. Febern håller sig på 39,2. När ska man åka in? Han äter ju och kissar iaf. Kan det vara 3dagarsfeber? Tycker inte att han håller sig för öronen något spec. Min lilla plutt :(

Fy vad obehagligt med storebrors födsel. :( skönt att allting gick bra sen iaf och hipp hipp hurra på caspers födelsedag!!

Selma är också inne i en dra ut allt period, jättekul när man hittar hela den nyvunna tvätten utdragen på det smutsiga hallgolvet...

kl

Här har hela helgen spenderats på annat håll och nu är det städning resten av dagen...
Vi har varit iväg och kollat på bilar och igårkväll hittade vi en som var jättefin som det blev, vi har funderat ett tag på att byta till lite större så att det skulle vara lättare att ha Mikaela bak. Har tittat mycket på V70 men sedan blev det en Ford Mondeo, en riktigt trevlig bil till ett lite lägre pris än volvon (skilde minst 10-15000 mellan de båda vid samma årsmodell). Dessutom så började vår bil bli lite sliten och det var en del grejer som hade behövt bytas inom det närmsta året och vi kände inte riktigt för att lägga de pengarna på en så gammal bil. Är riktigt nöjd med nya(-02) bilen, körde den de 8milen hem igår :D sambon fick köra gamla...
Mikaela fick premiäråka bak till affären idag och det gick mycket bra trots att vi båda satt fram, på hemvägen fick hon några krokar så var hon nöjd och glad hela vägen, hon har ju bara suttit fram senaste tiden och när hon hade sin period att inte vilja åka bil så satt hon och jag bak men det var så trångt i gamla bilen, mycket bättre nu i nya och bättre lutning på stolen så hon inte riskerar att huvudet ramlar fram om hon somnar.

Va kul med ny bil! Vi tittade också på mondeo när vi kollade efter ny bil men tillslut föll det på en v70 iaf. Men dom är fina! :)

Att själv säga saker som ”titta, tatten lekej”. Istället för ”titta, katten leker”.
Mmm, precis så... :cool: och sen ett antal "jaa'a" i varje mening i samma larviga ton.

Klart man pratar på ett speciellt sätt till små barn, men aldrig att jag förvränger orden.

Kl
Jag vill inte heller att tråden ska dö. Nu får vi skärpa oss och skriva på! :idea:

Jag har lagt passerkortet i väskan och ställt datorn vid ytterdörren. Har inte alls nån lust att gå till jobbet imorgon... :crazy: Fast är min chef lika underbar :cool: som vanligt, så kommer jag nog att ha tid att iPhonesurfa lite mellan varven så jag kan hålla lite koll på er andra. ;)

Nu ska jag baka scones. Ska bara hitta nåt bra recept först. :laugh:

Vilken skräck att han inte andades vid födseln!

Vi har också 4-års kalas här idag och 1-års, katterna fyller år på samma dag, smidigt :D.

Åh, jag lider med dig.

Har ju alltid trivts jättebra som föräldraledig, men fick en nytändning nu i veckan när jag var på intervju. Helt plötsligt blev det mer påtagligt, tänk att vara ifrån H massor av timmar per dag :eek: Har varit extra mycket pussande och kramande av lillpalten sedan dess vill jag lova :D

(samtidigt känns det ju rätt spännande och härligt att åter igen ha allt vad jobb innebär av intellektuella utmaningar, arbetskamrater och löööööön)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
873
· Visningar
26 841
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar