Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Men gud så spännande!!! Låter som en lysande idé!

Jag vill också skaffa unghäst, men alla säger att jag inte ska ha så bråttom nu efter det som hänt?! Vill ha en Welsh Cob, har hittat 2 st åringar som verkar intressanta! En fux med bläs och 3 vita strumpor och en brun med 4 vita strumpor och bläs.

Viv
Hoppas verkligen det går bra med hunden för nu får det banne mig vara slut på allt elände här inne!

Senast ändrad:

Stockholmstips
Bakom konserthuset så finns det en Mio butik. På övervåningen av butiken så finns det ett väldigt barnvänligt fik. Är ni sugna på en fika?

viv
Hoppas att allt har gått bra.

Alltid sugen på fika :)
Kanske runt den 25e/26e?

Vad dålig aktivitet det var här inne annars idag och det är inte ens fint väder!

Jag har en hängig man och dotter som det är noll action i idag. Har suttit mer eller mindre med datorn hela dagen men har inte riktigt vetat vad jag ska göra.
Funderat lite på hur det har gått med viv's hund.
Funderat på hur det är med Oregano och Vilgot efter resan.
Funderar helt enkelt mest men gör inte så mycket ;)

:love: Det har gått bra, men vi är lite trötta. Jag somnar tidigt, helt dödstrött och vaknar tidigt. Igår gick vi upp kl 4 och idag kl 5, så det tar sig!

Idag har det varit fullt upp. Var till tandläkaren imorse, efter det var vi på Plantagen och köpte jord, gräsgödsel, gödselspridare, frön, vattenpistol, rabarber och fiberduk. Sen var jag till bm på inskrivning och provtagning. Sedan har jag burit alla 8 säckar jord från bilen (och fått skäll av både make och granne :p) och fyllt upp pallkragarna.

Jag fick bara en känsla idag när jag åkte upp till tandläkaren att det är i det huset du jobbar. Finns flera tandläkare där. Kan du inte ge en liten ledtråd? ;) Jag ska iaf tillbaka snart och göra laserbehandling pga tandfickor pga utdragna visdomständer. Ska bli intressant, för nåt sånt har jag aldrig hört talas om.

Jag har hunnit ringa städfirman också och pratat med dom efter larmincidenten och den stackars (unga) städerskan hade ju varit helt jätteskärrad. Hon fick inte ens gå tillbaka in och hämta sina städgrejer för väktaren eftersom hon varken hade larmbricka eller kod. Vilken tur att grannen såg väktaren komma uppsladdandes på vår uppfart och kunde gå ut "rädda" den stackars städerskan. :D

Vilgot kan nääääästan gå!! :love: Han har tagit 3 små väldigt vingliga steg som mest. Det är pappas träningsläger i Thailand som gett resultat. :rofl:

Haha saknat dig i tråden! :laugh:
Jag och M hade en incident hos mina föräldrar med larmet en gång när de var bortresta, tydligen hade larmet gått innan vi kom men vi tyckte det var tyst och larmade av som vanligt. Helt plötsligt stod grabbarna utanför och M kände igen dem från jobbet och de kände förstås igen honom och undrade om han extra knäckade som inbrottstjuv :rofl: Det var ganska lugnt för oss eftersom vi har ju alla koder och nycklar som går att ha men lite lustigt var det ändå för vi kände oss väldigt snopna när larmgrabbarn helt plötsligt stod utanför dörren.

Nej man ska inte lyfta en massa tungt som gravid, jag fick också skäll ibland av M, vänner och min mamma :o

Det känns lite bra att veta att man är saknad! :love:

Mina föräldrars granne har sån där fjärrkontroll man larmar på och av med på nyckelnknippan. Av någon anledning hade han snubblat eller halkat utanför huset och råkat aktivera överfallslarmet i fallet. Larmbolaget ringde ju upp direkt och grannen förklarade att det var ett misstag. Men det bolaget åker ut på alla överfallslarm oavsett orsak, så det kom farandes två väktarbilar i full fart till honom! :rofl: Snacka om pinsamt! :rofl:

Varför ska man inte bära tunt egentligen? Vilgot måste jag ju bära på ibland och han är ju jättetung nu.

Ingen aning om varför man inte ska lyfta tungt. Det enda jag kan tänka mig är påfrestningar men är man van att lyfta en viss vikt så kan jag inte se att det ska vara någon fara.

Vi har också fjärrkontroll på nyckelknippan, tycker det är helt värdelöst men vi är lite kluvna om vi ska byta larmbolag eller om de vi har bara ska få sätta in en dosa med kod i stället.
Det som är med fjärrkontrollen är ju att om man tappar nycklarna och någon som hittar dem vet vem man är osv så är det ju inte så svårt att ta sig in till oss :cool: M satte sin adress på nyckelknippan när vi hade varit tillsammans i ett par månader, han tyckte det var jätte praktiskt för då visste de ju var de skulle lämna nycklarna om han tappade dem :rofl: Min man är faktiskt med i mensa men det märks inte så ofta :p

:rofl: Det var inte så smart kanske. ;) Fast nu blir jag lite avis! Jag vill också ha en logiskt tänkande man som är med i mensa! :p Jag är en logiskt tänkade varelse som brukar få högt resultat på såna IQ-tester och jag kan faktiskt bli grymt frustrerad på min man ibland eftersom han inte tänker på samma sätt som mig. Det är verkligen jag som är ingenjören hemma och det är jag som lagar saker, bygger, monterar möbler osv. Ibland ska han göra saker själv och får det inte att funka. Jag står bredvid och ser direkt hur saker och ting ska vridas och vändas på för att det ska funka. :p

Vi har ju magnetbricka och det är ju egentligen samma sak. Däremot är jag numera jättenoga med att aldrig lämna nycklarna kvar i bilen t.ex så det är lätt att ta reda på vart vi bor om nån gör inbrott i bilen. Men vi kan ju använda kod också om vi vill, det är bara rätt bekvämt med brickan.

Äh det är inget att bli avis på, de där extra IQ-poängen verkar vara ganska värdelösa ibland :angel: Skönt när jag vill ha något uträknat snabbt (han är en jäkel på matte som du förstår) men annars är det ganska ofta jag som är mer logisk än honom.

Nej nycklar lämnar vi inte i bilen, det är ju bara att ta reg.nr. och krossa rutan det :crazy:

Senast ändrad:

Så då var det (nästan helt) bestämt att jag skall vara med i en medicinstudie. Om en helt ny medicin, som kommer att finnas på marknaden om ca tre år. Jag kommer att lottas till att antingen få den nya medicinen eller den traditionella. Det positiva med den nya är att den är effektivare och har tillsynes mycket mindre biverkningar. Det negativa är att de inte vet så mycket om riskerna på lång sikt.

Oj, det måste kännas spännande och samtidigt läskigt! Hoppas hoppas medicinen faller väl ut på dig!
Tänkte faktiskt på dig idag, åkte på essingeleden, visst bor du väldigt nära? :)

Hej på er alla underbara människor! Jag ligger i sängen, surfar och tittar på tv medans Thea sover. Sambon är på kryssning så jag njuter av stor säng att vräka ut mig i. Men jag saknar honom lite :/
Och jag har satt larmet på hemmaläge - gör vi aldrig annars!
Ni med husdjur - har era djur märkt av pollen nånting?
Min ena katt började nysa våldsamt i några dagar när det fullkomligt exploderade ute, för att några dagar senare må bra igen. Fann ingen annan förklaring än pollen. Så mycket pollen ute att bilen som bar nytvättad på kvällen, var helt gulprickig på morgonen.
Tänkte om nån annan märkt, då kanske det finns nån förklaring i pollenteorin..

Jupp. Man ser huset innan man kör in i fredhällstunneln om du kommer söder ifrån. Hade du ringt så hade du fått en kopp te.

Allt gick (nästan) bra med Chip, han lever och verkar må bättre dock lite trött och hängig efter narkosen och smärtstillande. Men jag blir så trött på den här kliniken, det är alltid något de klantar sig med när vi är där. Nu var det ju en inflammation i en tand vi var inne för. Alltså munnen. När vi hämtar honom ser jag att han blöder från tassen och påpekar det. Men då säger de att han trampat i blod som kommit från munnen. Väl hemma börjar han blöda igen, jag kan inte riktigt se vart det kommer ifrån. Om det är en klo eller vad det är. Avvaktar ikväll/natt och ser hur det är imorgon. Annars får vi åka ner igen. Om klon skulle vara bruten har de väl ordentligt ont?

Sist vi var nere med Chip, gav de han fel medicin så han höll på att stryka med. Vi fick åka in akut och då visade det sig att en bit av levern dött. Inte en enda ursäkt och vi fick betala hela kalaset :grin: :mad: Och nu detta då... Blir galen! Brukar inte åka till detta stället om jag absolut inte måste, men nu var det detta stället som kunde ta emot oss snabbast.

Ja ja jag är glad att min älskade hund lever och verkar må bra :love:

Älskade Chip
229697_10150166524367130_608077129_7198570_3498531_n.jpg

Åh vad skönt att höra att det gick bra! Om man bortser från incidenten då, fasen vad konstigt att han blöder i tassen!

Själv sitter jag och jobbar, haft bästa vännen över och vi har skumpat ( druckit skumpa alltså) och lite vin med ost och kex. Vi hittade återigen vårt favvovin, Montepasso, på systemet! Jag ska jobba lite till innan jag gör mina älsklingar sällskap i sömnens land, ögonen går i kors men jag måste få det färdigt.

God morgon allihopa!

Finns det bågon pollenallergiker här inne? Har aldrig haft problem med pollen innan men har de senaste veckorna haft hosta utan några andra symptom som rinnande ögon eller snor, sambon har dock frågat flera gånger om jag har svårt att andas. Han har reagerat på att jag andas tungt.
Kan man reagera på pollen med bara dessa symptom? Och finns det någon medicin som fungerar när man är gravid. Ska ju snart börja jobba och det känns inte så kul att stå och hosta över fisken som jag ska sälja :cool:
Har tänkt ringa vc på måndag om det inte gått över.
Kan man bli extra känslig mot pollen som gravid?

Många konstiga frågor, jag vet :D

Fy vad fräckt av dem att ta fullt betaltnär de felbehandlat! Jag hade tvärvägrat och begärt ersättning istället :devil:
Och nu har de lyckats fördärva en klo dessutom när du var där för tänderna???

Jag lämnade in en kanin för kastrering en gång, jag visste att det var risker med att söva så det var jag införstådd med. Kaninen vaknade inte upp igen, men jag slapp betala för operationen ändå.

Tyvärr så kryllar det inte av veterinärer som kan ta emot en snabbt så ibland har man inget val, men jag hade bojkottat den kliniken som du varit på!

Åh vilken sötnos han är din Chip :love: men vilken dålig klinik faktiskt, särskilt när det är felbehandlat.

Saga: Jag har bara märkt pollen på min häst och det är att hon hostar. Men jag tror säkert det var pollen på katten eftersom det kom i samband med det.

Svartfot: Säger som saga, vad spännande men läskigt med ny medicin. Håller tummarna att du får det du vill.

Mikan: Med tanke på att alla slemhinnor blir känsligare (de sväller, de blir skörare m.m.) som gravid så tror jag nog att man kan vara extra känslig för pollen.

Jag är också med i en studie. Men inte om medicinen utan mer pappersarbetet bakom om varför det kan ha uppkommit..
Vet du vilken sorts medicin det blir? Får du lov att prova pillerform eller sprutor?

Jag har precis bytt sort igen. Lite meck att komma ihåg alla olika delar till sprutorna. Glömde sätta på en kanyl igår.. Hihi! Lite dyrt att skjuta medicinerna omkring sig ;)
Det bästa med denna sorten är att man får den direkt på sjukhuset och inte ens behöver betala upp till högkostnadsskydd :D Inte illa.

Viv- Har de klippt klorna när han ändå var nersövd så att det är därför han blöder? De brukar passa på på hundarna när de varit inne på kastrering och annat... Då klipper de så nära pulpan de kan och ibland så kan det blöda lite då.
Skönt att han verkar må bättre för övrigt :)

Mikan- Jag tror absolut att man blir mer överkänslig när man är gravid. Tänk på hur mycket känsligare man är för lukt och smaker.

Kl

Snälla, ge mig styrka.... :crazy: Vår lilla katt har varit hos svärföräldrarna och de skulle komma kl 12 idag med henne. När tror ni att dom kommer??? 10:30!!!!!! :devil: Jag HATAR att ha folk hemma när det inte är städat och rent och speciellt nu efter resan då jag inte hunnit packa upp allt utan det låg diverse grejer lite här och var. Jag höll på att städa badrummen när de kom och har demonstrativt fortsatt att städa extra noga och knappt hejat på dom. :o Jag må vara fruktansvärt socialt inkompetent ibland, men jag kan omöjligtvis vara trevlig när jag är arg. Speciellt inte nu när svärmor sitter på golvet i vardagsrummet och pratar bebisspråk med Vilgot. :devil: Lär honom ett riktigt språk för tusan!!! :eek:

Nu ska jag fortsätta städa ända till kl 12. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
815
· Visningar
24 997
Senast: WS6
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025