Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

*trycker på gilla-knappen*

Jag hann duscha och plocka ur tvättmaskinen också innan klockan slog 12. :banana:

Nu har de åkt och jag ska gå ut och tvätta bilarna.

*kl*

Smiter in lite snabbt medans orken finns. Sambon fyllde år igår så det va grillmys igår och släktfika idag. Igår sov Milton borta för första gången men typiskt nog så fick han feber på kvällen. Första gången han fått rejäl feber, tycker så synd om honom :( men det hade gått bra för honom att sova borta iaf. Men tror han tycke om att komma hem till mamma sen igen. Jag själv mår också kasst så är säkert jag som smittat honom :( nu är äntligen festligheterna över och jah ska vila en stund medans Milton fortfarande sover. Skönt nog så äter han välling och kissar som vanligt iaf.

*kl*
sitter på akuten, mest för att lugna sambon:grin:
väntar p. Svaret av crp. Roligare kan man ha en lördag... En och en halv timme hittills. Tur att svärmor är med och roar alex.

kl

Sensation här hemma! Isabella reste sig mot sin pappa som låg på golvet och ställde sig upp flera gånger utan att hålla i sig :banana: hon stod nog inte ens sekund innan blöjrumpan damp i golvet men bara grejen att hon reste sig utan att hålla i sig är stort här hemma :laugh: som jag har väntat på det :D

aneka: Gud så tråkigt med feber, när han sov borta och allt.

Oregano: Nej det låter som något jag också skulle kunna göra bara för att. Förra året på min födelsedag ringde svägerskan och undrade om de kunde komma över en timme tidigare än vad som var sagt. Jag muttrade lite elakt att det gick väl bra men det var inte alls vad vi hade planerat för. Grejen var den att de har många gånger kommit väldigt mycket förtidigt och spräckt tidschemat för oss utan att höra av sig. Denna gång höll de sig borta tills det var dags att de skulle komma :devil:

Jag har haft hosta ett par veckor och sambon gnäller över att jag flåsandas. Har inte känt mig direkt sjuk men hostat hela tiden, speciellt när jag anstränger mig och tar djupa andetag. Nämner man sedan att man är gravid så ber de en komma in direkt.
Har sedan em fått on i bröstet/luftrören så då åkte jag in nu ikväll.
Läkaren sa att det var virus och jag skulle hem och äta grillad mjölk och socker :confused:
kan jag få ett tips på hur jag ska laga det...
Finns det inga läkare i sverige som kan göra sig förstådda på svenska längre :mad:

Duktig Isabella!! :banana: Vilgot har inte ens provat att resa sig upp själv. Däremot "går" han bättre och bättre för varje timme. Som mest har det väl varit ca 5 små vingliga steg, men han lutar sig för mycket bakåt så han trillar på rumpen hela tiden. :rofl: När jag kommer hem från jobbet på måndag kommer han nog och möter mig i hallen! :idea:

Varför börjar schlagerfestivalen kl 21 för? Det är ju för sjutton läggdags då. Tänker nog bojkotta det bara för det. Kl 20 hade väl varit mer lagom... Känns mer lockande att lägga sig i sängen med datorn och titta på senaste avsnittet av en unge i minuten som jag missade. Problemet är bara att jag gömt datorn och alla andra värdesaker på världens bästa gömställe som ingen tjuv i världen hittar och jag behöver hjälp med att få fram den. Maken kom precis med en Singha-beer så jag tvivlar på att han vill hjälpa mig nu. :p

Det där förstår inte jag heller. Varför pratar man bebisspråk? Varför inte tala riktigt med barnen.

… Jag blir o andra sida sjukt trevlig när jag blir arg. Är jag riktigt, riktigt förbannad så får jag någon väldigt inställsam ton i rösten. Tror det härrör från min tid som servitris.

Grillad mjölk och socker!!! :rofl: Hoppas du snart mår bättre snart! Inte kul att vara dålig och sitta på akuten... :(

Hon pratar på samma sätt med katterna, förvränger rösten totalt, säger inga "r" och låter jättefånig. :o Jag förstår inte syftet riktigt, för nog tror jag att Vilgot förstår henne bättre om hon pratar som vanligt. :confused:

Det är ju bra att kunna vara lite smidig även om man är arg. Jag har ju jobbat på Ica i flera år och inte ens där lärde jag mig den konsten. Inte för att jag var otrevlig mot kunderna, men kort i tonen kunde jag nog bli ibland. :angel:

Jag tänker direkt på Ia* som också var så sjuk under sin graviditet, det satt väl också på luftvägarna? Jobbigt för dig, men ställ ett glas med mjölk på grillen så ska du se att det förr eller senare blir grillat ;)

Vet du vad mer min älskade dotter har gjort här på kvällen? Hon har en bok som sjunger som hon fick i födelsedagspresent och så helt plötsligt från ingenstans så pekar Isabella på en teckand katt och säger tatte! :eek::laugh::love: <--- jag

Jag har inte suttit med boken och pekat på något utan det gjorde hon helt själv :laugh:

Isabella är väldigt vinglig när hon går egentligen men rätt som det är så får hon en jäkla fart när man håller i henne!

usch å fy, krya på dig!!

Hur har det gått med den grillade mjölken?? Jag är väldigt nyfiken på att få höra hur du lyckades med det konsttycket :D

Det där förstår inte jag heller. Varför pratar man bebisspråk? Varför inte tala riktigt med barnen.

… Jag blir o andra sida sjukt trevlig när jag blir arg. Är jag riktigt, riktigt förbannad så får jag någon väldigt inställsam ton i rösten. Tror det härrör från min tid som servitris.

Jag har nog aldrig pratat bebisspråk med Oscar, men med andras barn kan det bli så. Eller i vartfall mjukare i tonen.

Och jag skulle vilja vara mer som dig! Jag tänder till på två sekunder och är riktigt otrevlig när jag är förbannad/stressad. Fräser ur mig diverse onödiga kommentarer.
Men de som känner mig brukar bara flina och skylla på att jag är rödhårig :D

Blir så imponerad av att alla verkar hålla reda på vad alla gjorde och mådde för flera hundra trådar sedan! Nu när du nämner det så kommet jag ju ihåg att någon hade problem med luftrören, men du vet tom VEM!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
42 43 44
Svar
873
· Visningar
26 777
Senast: netia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar