Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Jag tycker att de ska bli jätteskönt med semester från Vilgot och det ständiga passandet. Visst kommer jag att sakna honom, men jag får ju umgås med honom på kvällarna och helgerna. :idea:

Lön längtar jag också till, men det kommer att ta minst två år till innan vi har full lön igen. Vet inte riktigt hur vi ska klara oss. ;)

Fy vad obehagligt med storebrors födsel. :( skönt att allting gick bra sen iaf och hipp hipp hurra på caspers födelsedag!!

Selma är också inne i en dra ut allt period, jättekul när man hittar hela den nyvunna tvätten utdragen på det smutsiga hallgolvet...

+alla andra, TACK från storebror :bump: Han har varit som en riktig stormvind idag. Pust å stånk och stön om lillebror blir lika dan :o

Nä, Lottch, det är ju inte så kul att få hela tvätten utdragen och nersmutsad igen, att det är så roligt! :confused: Min lilla skrutt vet så väl när han gör fel, och vad för fel han gör så när man säger "ajja bajja" och går fram mot honom så ökar han bara på intensiteten på det han gör (läs: river ut mer jord från blomkrukan i mycket snabbare takt än innan man sade ajja bajja") å sen skriker han/vrålar/morrar när man tar bort honom därifrån. :rofl:

Haha, så lika men så olika det kan vara - jag tycker det låter skitjobbigt med bara kvällar och helger :D

Fast jag förstår vad du menar, det är nog på samma gång en avkoppling(?) att komma ut och jobba igen. En god vän som just börjat om att arbeta säger att hon har så mycket mer energi till barnet nu. Skyndar sig hem och har knappt tid att parkera bilen i garaget för hon längtar så mycket efter barnet. Kärleken växer med avståndet, typ.

Nu har A bara en dag kvar "i frihet" på tisdag börjar inskolningen på dagis, ja jag vet att det heter förskolan :p
Satt och fyllde i schemat härmdagen och varannan vecka kommer han bara gå tre dagar. Hans tider kommer variera men längsta dagen blir mellan 09.45 och 16.15 och den kortaste 11-16.15, känns som en lagom början och snart blir han ju 15 timmars barn dessutom :)

Just nu kom jag på att jag missade en unge i minuten, tittade på hockey ju :(

Just nu är jag väldigt glad (eller det har jag väl alltid varit) över mitt schema, slutar kl. 14 på måndagar, kl. 13 på onsdagar och tidigt fredag eller varannan fredag ledigt :love: Skulle aldrig palla att bara träffa Isabella bara kvällar och helger även om jag tröttnar på att träffa henne hela dagarna ibland.

Jag ska ju jobba ca 11 pass i juli medans sambon har semester. Jag kommer sakna mina och Miltons slömornar mest. Annars kommer det vara skönt att låta sambon få testa på att ha allt ansvar dag som natt. :)

75% tror jag att det är, börjar 7 på morgonen men medaljens baksida är långa tisdagar och torsdagar.

Jag kommer troligtvis också jobba 75%.. Jobbet jag var på intervju för hade 8-15 som arbetstid, också helt okej :) Blir inte toklånga dagar på förskolan och mer tid med H.

Ni som jobbar mindre än halvtid- har ni gjort det på er SGI också?
Hur ska ni göra nu OM ni går ner i tid? Använda FP på resten?

Jag vet att en del av tjänsterna jag sökt är på 75 &80% och det hade varit precis lagom långa dagar MEN jag är sjukt rädd om min SGI omifallatt jag blir sjuk... Då vill jag inte leva på pengar som är mindre än nu :crazy:

Annars så leker livet just nu... Denna veckan ska jag planera för helgens tävlingar, baka till Ebbas 1årskalas, kolla till mina unghästar som jag släppt på bete idag :) Är ju alltid lite extra jobb så här i början... Staketet är VÄLDIGT ostabilt så vi får se vad de säger ;) De har aldrig försökt ta sig ur hemma men vem vet... Jag o syrran får sätta lite mer pinnar o tråd när maten sinat lite känner jag...

Och jag håller tummarna för att min kontakt med arbetena ringer tidigt i veckan ;) Så jag slipper vara så nervös ;)

Chip blev dålig idag igen :( han tålde inte medicinen. Han har kräkt och haft blodiga diarréer hela morgonen. Slutade med medicinen direkt och inte gett ngn mat idag utan bara vatten. Har kokat ris och kyckling han ska få imorgon. Pratade med vet som sa att vi skulle sluta med medicinen och se om han klarar sig utan. Han har blivit så gammal denna helgen :cry: det är säkert för han har ont också. Det gör så ont i hjärtat när man ser sina djur (och barn) må dåligt :(

Ni som jobbar mindre än halvtid- har ni gjort det på er SGI också?
Hur ska ni göra nu OM ni går ner i tid? Använda FP på resten?

Grubblar oxå på detta just nu. Om jag får en fast tjänst på jobbet till hösten så är den garanterat på 75% eller mindre. Men troligtvis 75%. Vilket jag är jättenöjd med, vill inte jobba mer. Inte så länge Iggy är liten. Min SGI grundar sig på mitt gamla jobb jag hade innan jag började plugga. En heltidstjänst på en industri = bra SGI.

Har inte funderat så väldigt mycket kring det än, för det där med jobb har ju känts så avlägset.. Men det är väl dags att börja tänka lite.

Garantidagarna (visst heter de så, de med 180 kr/dag?) kanske vore bra att spara till sådant, för de måste väl duga lika bra som något annat att "fylla ut" med?

Usch då... Va tråkigt med hunden :( Hoppas det vänder av sig själv igen....

Jag funderar även jag på att använda garantidagarna till att fylla upp med... Fast jag använder nog några för att fylla upp nu när jag MÅSTE ta 5 dagar när Ebba blir ett med...

Jag kommer fylla upp med garantidagar nu när jag börjar jobba, måste ta 1.25 dagar per vecka. Har ganska bra sgi som grundas på natt jobb inom industrin, är väldigt rädd om den då jag inte vet hur jag kommer må framöver. Alternativet för mig är ju att stämpla upp under sommaren, vem vill anställa mig liksom som har en 75% tjänst fram tills jag är beräknad? Men vill inte utnyttja systemet, ev kommer jag ändå få stämpla de veckor som sambon ska vara hemma, han har inte full semster och annars blir det så jäkla krångligt med att räkna ut hur vi ska göra med dagar för bådas del.

Nu ska jag göra mig iordning för Ullared :laugh:

Ha en bra dag alla kära vårmammor!

Vad tråkigt med hunden, hoppas han blir bättre nu utan medicinen!

Modett: 8-15 skulle jag också kunna tänka mig att jobba men just nu känns det bra att slita hund två dagar i veckan för att kunna jobba mindre de andra.

Emelie: Min SGI är beräknad på mina 75% och jag kommer inte gå ner i tid nu i höst utan jobba "full tid".

Sedan forsätter jag med att berätta att Isabella har fått tag på reklam bunten som kommer varje lördag/söndag och blir helt galen. Hon sitter mitt i högen och så försökte jag samla ihop det lite eftersom hon redan har halkat på papperna. Då kastar hon sig efter alla papper och säger "Däh! Däh!" precis som hon försöker härma måsarna i filmen hitta nemo "min, min, min". Ja mitt barn är nog materialist.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 689
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar