Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Ja, det känns riktigt konstigt faktiskt! Lönemässigt har jag gett rätt bra anspråk så det blir en klar förbättring, innan jobbade jag 75% och lite i egna firman, nu blir det 100% och högre lön :)

De ringde från bolaget jag väntade svar från och ville ha mig, så nu ska han bara återkomma om kontraktsskrivningstid :D.

Usch vilka svåra beslut Doris!
Jag stod inför liknande beslut för snart två år sen, skillnaden var att min häst definitivt behövde tränas eller ridas ordentligt för att må bra mentalt. Hon blev tom tråkig att hantera av att vila. Hennes skada satt i minisken VB och hon verkade inte klara någon form av belastning så jag tog det tunga beslutet att låta henne galoppera vidare.

IOM att vet sa att det var ditt beslut och inte fanns någon medicinsk orsak att ta bort nu så hade jag nog gett det en chans, att se om det funkade som skogsmulle om jag hade haft möjlighet. Skulle han inte trivas så har vi ju som ägare den smärtsamma "förmånen" att hjälpa de komma ur sitt lidande oavsett om det är fysiskt eller mentalt.

Ingen rolig situation alls :( skickar en stor kram!

Valen är nästan värre än måstena....
Hur ser din framtid ut i stallet? Har du plats? Vill du ha folk springandes som ska komma o rida på din häst? Rent ekonomiskt- Är det värt det?
Försäkringen- vad kommer den att täcka efter att du berättat om skadan?

Jag förstår dig fullt ut- känslorna finns där och det är ju oerhört otrevligt att ha detta att tänka på så nära din andra förlust...
Bara du kan ta ställning till detta- hade ju varit så mkt enklare för alla om du visste att han hade ont... Vänta ut försäkringen och fundera när allt annat lagt sig. Då har du dessutom sett på honom hur han tar det utan motion...

Om jag hade varit du hade jag gett det en chans - givetvis om ekonomi/tid/etc etc tillät det. Han påminde mycket om min änglahäst på första bilden, och med henne var veterinären väldigt tydlig med att det aldrig kunde bli bra, skadan var grav, hon skulle inte hålla för avel och det bästa var att hon fick somna. Hade vet. däremot sagt "gör det som känns bäst" hade jag haft kvar henne utan att blinka.

Men det är ju du som måste ta beslutet efter vad som funkar för er, hästen lider ju inte (rent krasst, jag vet hur hemskt det låter) av att somna in.

Härligt :banana: Efter att ha sovit på saken känns det som att jag nog tackar ja till det här jobbet om de erbjuder det trots förvirrad, oförberedd intervju osv.. Inte mitt drömjobb men helt okej, och kanske en språngbräda dit. Det är ju de där hundåren som måste göras...

Och om inte annat något som betalar räkningarna tills min "typ lovade" tjänst blir ledig om 3 år :D

Hihi!
Jag med skulle få besked nästa vecka- eller besked o besked... Jag förstår inte riktigt vad hon menade... Förhoppningsvis får jag ett jobb iaf :)

Idag under Ebbas sovpaus hittade jag på kul saker...
Kommer ni ihåg syrrans gamla vagn som har stått i mitt stall? Den är numera omgjord. Får jag lov att göra om den helt så ska jag nog prova seriöst i ett snyggare vaxdukstyg med tygkänsla och lite fler sömmar...
Men på den som är där behöver jag fixa till vingarna på sidan och sy på en kudde :)
226581_1982804646475_1133984997_2265473_1947101_n.jpg

227963_1982794846230_1133984997_2265469_7798300_n.jpg

Sen har jag ju iofs hittat en jättefin plastig vaxduk med prästkragar på... eller jordgubbar...
JAg tror att det märks på mig hur kul det var ;)

Vad är det för typ av tjänst du går och väntar på? Hoppas att du blir erbjuden denna tjänst iaf, det är ju som sagt bra att göra några hundår om det kan ge fina framtidsutsikter :)

Marknadsföring och försäljning av två tidningar. Tjänsten i fråga är mer mot sälj, och jag är mer mot marknad/kommunikation..

Men i många marknadsjobb som sett intressanta ut efterfrågas/ses som meriterande att ha säljbakgrund :) Det jag gör bäst och tycker är roligast är layout och copywright men just sälj har jag inte sysslat mycket med alls, så det kan nog vara bra att utveckla den sidan lite.

kl

Isabella somnade vid 19-tiden och var så trött så trött att hon nästan somnade sittandes. Fick pyjamas och välling. Sov en timme och ligger nu vaken men hon är väldigt lugn. Tycker lite synd om henne som inte kan somna fast hon är trött men hon verkar inte bli lika frustrerad som en själv blir när man är trött men inte kan somna. Måste vara skönt att inte kunna klockan och bli stressad över :D

+ ni andra

Tack för era tankar om pållen min.
Som det ser ut nu, så väntar jag in försäkringspapperna och låter honom vara hemma här på gården över sommaren. Möjligen så börjar jag så smått leta efter en lämplig fodervärd, för han skall vara kvar i min ägo, eller somna. Inte säljas. Men vi känner inte att han skall få somna in, inte än iaf. Jag har mat å så, stallplats finns också, och han är otroligt lätt att ha att göra med. Passar med alla hästar, och gör inte så mycket väsen av sig. Så för den sakens skull kan han ju vara kvar länge. Barnen älskar ju honom också. Det är alltid han som får agera åkdon när de skall ha ponnyridning. Men blir han deppig av att inte göra något så känns det ju fel. Men då får jag väl ta det då i så fall.

Sen till något helt annat:
Lilla Samuel nu, 14 månader gammal, har kommit på det där med att fejkskratta. hihihi, det är så gulligt när han går omkring å säger "Ha HA Haaaa", "Ha HA Haaaa" :D

Mindre kul är att han klättrar överallt, hela tiden. Jag förstår AKB, jag blir gaaaalen

Sen till något helt annat:
Lilla Samuel nu, 14 månader gammal, har kommit på det där med att fejkskratta. hihihi, det är så gulligt när han går omkring å säger "Ha HA Haaaa", "Ha HA Haaaa" :D

Mindre kul är att han klättrar överallt, hela tiden. Jag förstår AKB, jag blir gaaaalen

:D Galen is the word!
Om Oscar har fått tag i nåt han in ska ha, så vet han oftast om det med.
Då kommer han och räcker fram föremålet, men precis när man ska ta det så flinar han och springer därifrån med det:p Han älskar att bli jagad. Märks särskilt när han har nåt gott i handen, då springer han omkring och låter sig bli jagad av hundarna (som vill åt det goda han har i handen)
Ser det som en win win, alla tre blir motionerade och sysselsatta (tre flugor i en smäll sas)

Hihi, ja att bli jagad är poppis här med :D Fast krypandes, då. Han avslöjar att det är rackartyg på gång genom att skrocka för sig själv *fniss fniss* och sätta upp farten. Tjoar jag då "NÄRU NU KOMMER MAMMA OCH TAR DIG!" så är lyckan gjord, han piper av skratt och pinnar iväg för allt vad tygeln (?!) håller. Roligt nog är det minst lika kul att bli fångad som att fly :D

*kl*

Dyker in som snabbast och säger hej. Har jobbat och ska jobba resten av veckan (inkl lö-sö). En av våra kunder är en stor barn och ungdomssajt som det stått en del om i tidningarna nu det senaste då chefredaktören är misstänkt för narkotikabrott. Det är kaos på sidan! Mitt jobb består av att svara oroliga barn, arga föräldrar, galna journalister. Men det bästa är ändå att jag kan jobba hemifrån, skönt nu när jag slutar kl 24 att bara hoppa i säng :D

Nu har det äntligen börjat fungera med Iggy och vagnen, tror ni inte vagnen går sönder då :devil: Har en Teutonia Spirit, och det är framhjulet som liksom blivit knäckt. Sitter Iggy i vagnen och det kommer mer tyngd på framhjulet än bakhjulen viker sig framhjulet och det tar tvärstopp. Fick mig dock ett gott skratt när jag googlade på "Teutonia reservdelar"
Saxat från Teutonias sida:

Är det en bra idé att köpa teutonia-barnvagn begagnat eller på Internet-auktionshus?

Vi avråder från att köpa begagnade barnvagnar på Internet eller via annons.
Eller vill du sätta ditt barn i en barnvagn där ett annat barn har gjort sina första försök att äta och sedan spottat ut maten?
Tänk på att endast den teutonia-fackhandlare som ursprungligen sålde barnvagnen är förpliktigad att utföra garantitjänster. Detta blir ofta ett problem eftersom du kanske inte vet var vagnen är såld ny eller inte ens bor i närheten.

:rofl::rofl:

Förresten håll nu tummarna imorgon när min gammelhund ska sövas. Jag är så orolig för det :cry:

Håller tummarna för att allt går bra med hunden!

*kl*

Klockan är snart halv åtta och Selma sover fortfarande, det var längesen hon sov såhär bra sen hon började gå och krypa, nu kanske hon äntligen börjar slappna av mer och vad jag kan se är det inga nya tänder på g. Yes!

Har inte hunnit skriva så mycket, men jag har läst allt ni skrivit.

Doris: tycker du fattat ett bra beslut, det är det här som är det jobbigaste med att ha häst, när man så tydligt blir påmind att man är ansvarig över någon annans liv.

Kaktus: GRATTIS till jobbet! Måste kännas hur skönt som helst.

Själv har jag haft många grubblerier senaste veckorna. Skrev till Cyllene på Facebook att jag ville tinga ett föl efter ett fantastiskt sto hon har, fick till svar då att det var minst två före mig i kön. Efter någon vecka får jag ett mail från henne där hon frågar om jag fortfarande är intresserad och att jag isåfall är först i kön. Blev lite ställd, var så inställd på två år och nu blev det plötsligt lite stress.

Så nu har jag suttit och funderat och pratat och nu lutar artär att jag och min kompis försöker satsa lite på hästar. Det lutar åt att vi köper två st tvååringar till hösten och cyllenes föl, tar föl efter treårstestet (så har de föl samtidigt som jag tänkte ta "föl" på mig själv, sen när min mammaledighet tar slut så kommer det att vara lagom att sätta igång igen. Känns helt otroligt bra och jag håller på att kolla upp intensivkurserför c-körkort för fullt. Helt plötsligt känns framtiden ganska kul och spännande.

Isabella gillar att bli jagad när hon sitter i en av våra famnar och så springer vi runt runt här på bottenvåningen med en studsande och tjoande unge :D

viv: Håller tummarna för hunden och fnissar för mig själv över teutonias försök att få folk att bara köpa nya vagnar :rofl:

Haha, precis sådär ser det ut här hemma också, det är verkligen favoritleken!

Tack Lottch!
Vilka spännande framtidsplaner du har :)

Viv, men skämtar du eller stod det där på Teutonias hemsida? Hade jag sett det hade jag köpt ett annat märke på vagn, helt klart! Gud vad pinsamt! Dessutom är det nåt i bakhuvudet som gnager om att Oregano råkade ut för samma sak med sin vagn?

Håller tummarna för vovven din!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 031
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025