Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Ja när man tänker efter så är det rätt otroligt vad dom kan trots att dom är så små. Kan sitta och titta på Theo en hel middag när han äter själv :love:

Jag tycker utvecklingen är så enormt häftig! Jag tycker det är så coolt att den lilla lilla bebisen som bara sov, åt och bajsade kan så mycket och lärt sig så mycket på bara ett år! Sjukt häftigt, jag finner inga ord :D

Har ni ställt den på full broms och lagt i telefonkataloger :laugh: det gjorde stor skillnad för A. Då rullar den inte iväg om man inte puttar allt man har.

Den är bromsad så pass att hon kan resa sig mot den och stå med den utan att rulla iväg :) de gånger den har rullat är det jag som har dragit lite i vagnen för att mana på Isabella lite för att visa att man kan gå med den också :angel:

:D

Åh jag njuter så av det fina vädret, men idag känner jag mig oinspirerad. Men ikväll när sambon kommer hem ska jag jogga.
Thea har börjat bitas :confused: det gör ju skitont och ungen skrattar när man säger aj och aäger ifrån. Kan bli en mycket dum ovana. Dessutom drar hon i håret och garvar. marodör!
äta själv
222802_10150241536051289_529061288_8682929_3422667_n.jpg

gillar den här bilden!
196301_10150219141926289_529061288_8475473_444545_n.jpg

Fina bilder på lilltjejen! Och grattis, inte illa att bli mormor heller ;)

Stort grattis på 1 årsdagen till Alicia!

It sure is ;)
Den är sååååååå bra! det enda negativa är att jag och sambon inte kommit överens om vilken färg den ska vara i, så den är i "original" färg. flagnad och dan. men den är :bow:

Va fin den var- Grattis!

O Grattis på ettårsdagen till Alicia! Hoppas att hon får en bra dag :)

Emma & Doris- Jag vet inte vad jag ska säga... Det gör så ont att läsa...

Där är du ju! Vart har du hållit hus? ;)
Tänkte fråga vart du köpt Ebbas napphållare som hon har på cykelbilden?

Emmah.S: Jag beklagar och tycker inte alls att du gör någon stor grej av det hela. Tycker du är stark men smart som gör dig av med grejerna nu medans det är något värde i dom. Men tycker att du kanske ska ha kvar någonting som verkligen va hans som en minnesgrej. Tillåt dig att sörja! Ljuden kommer att försvinna så småningom. Skickar en stor kram till dig!!

Får jag beklaga mig lite mer… Ja, jag vet att jag bara skriver en massa negativa och pessimistiska inlägg.

Men jag är lite besviken på några av mina vänner. Den senaste tiden så har jag tillbringat timmar i ”terapisamtal” med två av mina vänner varje dag. Då båda har lite olika bekymmer just nu. Så var det även igår och idag. Men även att båda visste att jag skulle till läkaren och ha ett jobbigt samtal. Så frågade inte någon av dem hur jag mådde innan eller hur det hade gått efteråt…

Nu vet jag eg att jag är mest är irriterad på dem för det känns bättre att få rikta sin ilska mot något konkret. För jag träffade två av våra bästa vänner igår som tålmodigt lyssnade på mitt ältande. O maken hade tagit ledigt och tog ansvaret för T hela dagen och var med mig hos läkaren.

Klart att du får beklaga dig mer! Hoppas att inte samtalet gick allt för illa. Jag förstår vad du menar, det är inte lätt att bara stötta, vänner ska ju ge och ta. Hoppas att de ser dig snart igen så att även du kan få deras stöd.

Kl
Oj vad ni har skrivit! Väntar till senare med att kommentera, för jag ville bara säga

Åh, vad jag älskar Sverige!!!! :love: Kononfint väder och det är så underbart fint med alla gröna träd och vita slånbärsbuskar!! :love:

Vi sitter i bilen på väg hem. Resan har gått bra, förutom att Vilgot pissade ner mig och hela flygplanstoaletten när jag skulle byta blöja på honom. :grin: Var inte så glad då.

Kommer att spara hans träns och benskydd. Det lär nog passa en framtida häst + att jag bara älskar lädertyglarna! Sadeln och några täcken säljer jag. Hade inte några direkta märkesvaror alls så det är nog inte mkt att sälja egentligen. Men fina regntäcken från Mark Todd borde jag nog kunna få nån hundring för iaf och vintertäcket. Fleectäckena han haft var halvtrasiga så dom lär nog bli kvar eller kastas.

Har vart och satt en bukett gula rosor på hans grav i dag, det blev så fint!

*kl*

Är det någon som vet om det finns att köpa bokstäver i metall någonstans?! Typ husnummer fast bokstäver. A & E finns ju men F R N S O K kan nog vara svårare att hitta?!! Vill så gärna skriva Frans-Oskar på stenen som min bror lade vid graven...:cry: Är rädd att "väggordsbokstäver" blir för stora....

Hittade en hemsida nu som nog har det jag söker!!

Senast ändrad:

kl

Gaaah, vad jag blir trött på våra grannar, de över bestämde sig för att byta ut halva bohaget med början kl 20 igårkväll och därmed spela hög musik, städa och flytta runt på möbler, jättekul när Mikaela precis ska sova den tiden... :mad:
Idag har samma granne börjat spela musik runt lunchtid, precis när Mikaela somnade typ, tur hon inte är lättväkt på dagen... han spelar så pass högt att jag oftast kan höra exakt hur texten går. Dessutom tror jag han är släkt med en elefant! Sen har han större delen av dagen fixat med sin moppe på tomgång typ 5m från vår öppna altandörr.

De som bor i trappen brevid tvättar(tvättstugan rakt under vårat sovrum) typ dygnet runt trots flera tillsägelser från hyresvärden...

Så imorgon tänkte jag dela med mig av min musiksmak redan när vi vaknar vid 6! :devil:

Sorry för långt helt onödigt gnällinlägg, men man blir lite trött ibland!

Sätt på en trallvänlig barnskiva :angel:
Dammsuga behövde du väl med göra så fort du vaknade väl? :D

Jag är en ganska tålig typ men ibland blir det för mycket. Som när granntanten skulle polisanmäla mig för att min hund sprungit in till dem. Till saken hör att deras hund var jämt härinne när de fick honom, jag sa bara åt honom att gå hem.
Men när jag nämnde detta så "hörde ju inte det till saken" Då sa jag åt henne att de kunde hålla sin sjuttonåring borta från vägarna. Han låg nämligen och körde runt deras hus med sin bil, varav två sidor är vanlig väg. Han har även kört runt i byn med bilen.
Då blev hon ganska tyst, hon visste nog inte om det :grin:

*kl*
Skönt att det har gått bra med en fölning, hoppas att det vänder nu!

Alla i familjen sover, jag tittar på greys :)
A har varit hos mina föräldrar i em när jag var hos sjukgymnasten, han knakade tll mig idag med. När vi hämtade honom så hade han mest suttit i mormors knä hela dagen och varit hängig. Dags för en ny vända med sjukt barn?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
36 37 38
Svar
747
· Visningar
23 076
Senast: Keb71
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar