Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 <3

Bra idé med dammsugaren där :D

Vi är oxå ganska tåliga, men när det aldrig blir bättre och vi dessutom inte hör om Mikaela vaknar när hon ligger i rummet brevid så...
Våran granntant innan vi flyttade kom upp kl 17 en lördag och klagade på att vi spelade för hög musik så hon inte hörde sin TV, konstigt nog så brukade vi höra hennes TV ofta ;)

LÅN

Hoppar in snabbt igen, kommer bli mycket av det denna vecka!

1. Grattis Alicia!

2. Håller med dem som fascineras av hur "självständiga" barnen är redan :love: H är så förbenades söt när han sitter och äter på macka, melon, makaroner.. Idag vart jag hastigt och lustigt inkallad på jobbintervju så H följde med. Snacka om icebreaker :D Sen var vi på Lantmanna, Babyproffsen och Barnens Hus. Hade verkligen en mysig dag tillsammans.

..och knäppis som jag är låter jag honom smaka lite på det mesta. Idag t.ex, när det var så himla varmt köpte jag en Piggelin och nog fick han smaka. Han hälsar att Piggelin är typ godast i världen ;) Däremot får han inte egna bullar/kakor/you name it, utan ett litet slick eller en liten bit från det vi äter. Och bara vatten, ingen saft. (fast en tesked juice fick han smaka, när jag tänker efter) Jag tycker väl helt enkelt inte att det är någon big deal att testa på, men inte varje dag. :)

Usch för tråkiga grannar, saknar inte lägenhet alls när jag läser det du skriver. Uppväxt i hus, flyttade ihop med M i hans lägenhet och sedan köpte vi en bostadsrätt, har aldrig vantrivits så mycket som jag gjorde i lägenhet :o Fast egentligen är det bara grannarna jag störde mig på, jag är nog en ganska asocial människa ;)

Kul med jobbintervju! Vad var det för tjänst? Jag får veta imorgon om jag har ett eller två nya jobb att välja mellan :)

Ååååhh, vilket fint barnbarn du har fått, här går det undan, ena dagen småbarnsförälder och i nästa stund får vissa barnbarn :D
Verkligen hur söt som helst, jag vill också ha ett litet föl :love:

På säljavdelningen på ett mindre förlag som ger ut facktidningar :) Är ju egentligen inte riktigt min typ av tjänst, men kan vara en bra merit inför framtida jobb. Plus möjlighet att avancera inom företaget till tjänster som är mer inom mitt utbildningsområde. Fick iallafall en bra känsla för arbetsgivaren/platsen, om än de verkade lite fundersamma över att jag är snudd på överkvalificerad. Är som dödläge: de jobb jag vill ha/är utbildad för kräver mer erfarenhet för att hävda mig i konkurrensen, de jobb som ger erfarenheten är jag för utbildad för..

Egentligen går jag ju ock väntar på en viss tjänst på ett särskilt företag, som blir ledig om några år.. Men måste ju sysselsätta mig fram tills dess :D

Vad var det för jobb du sökt?

Jag har köpt min på tradera. Var en tjej där som sålde ett nytt lager med kläder o saker från Katvig o lite andra dansak märken :)
Jag har henne som vän på fb tror jag om du vill att jag ska höra om hon har flera :)
Annars är jag med i en sygrupp där de gör jättefina saker med det mesta :) Underbara nappband finns det där iaf ;)

Men nappband i all ära- Ebba plockar bort napparna o tuggar på metallen :/

*kl* ↲ Alicia tackar för alla gratulationer! ↲Här snusas det föl för fullt oxå! Och bara tre veckor kvar tills min ska föla :)

Haha vad gulligt!

A älskar att "vattna" blommorna på balkongen. Jag blir vansinnig, nästan :p Han verkar ha sett mig vattna för mycket... Han tar den tomma vattenkannan som är gigantisk och håller den nästan över kryddodlingen, men de stackars kryddorna blir mos och jag har lyckats få honom att "vattna" ett tomatskelett från förra året istället.

Han gillar också att sopa golvet, stackars barn, tyvärr har han upptäckt att man kan sopa ned inredningen från hyllor också ;)

Dessutom verkar han ha ögon som en hök, ibland vissa dagar får han se teletubbies i 20 minuter. Häromdagen hittade han en DVD skiva som han försökte mosa in i det stängda DVD facket på datorn. Hur går det till liksom :eek: man skulle kunna tro att vi är onda omoraliska varelser som bara låter honom se DVD hela dagarna varje dag. :o

Mellanmål: Han får fruktkopp eller frukt helt enkelt och sedan ett torrt rån eller två. Fruktkopp kan verka lite extravagant kanske, men han får oftast inte efterrätt efter maten och någon gång måste han äta frukt. Gröt får han till kvällsmat.

De lär sig snabbt!!! :love:

kl

Gaaah, vad jag blir trött på våra grannar, de över bestämde sig för att byta ut halva bohaget med början kl 20 igårkväll och därmed spela hög musik, städa och flytta runt på möbler, jättekul när Mikaela precis ska sova den tiden... :mad:
Idag har samma granne börjat spela musik runt lunchtid, precis när Mikaela somnade typ, tur hon inte är lättväkt på dagen... han spelar så pass högt att jag oftast kan höra exakt hur texten går. Dessutom tror jag han är släkt med en elefant! Sen har han större delen av dagen fixat med sin moppe på tomgång typ 5m från vår öppna altandörr.

De som bor i trappen brevid tvättar(tvättstugan rakt under vårat sovrum) typ dygnet runt trots flera tillsägelser från hyresvärden...

Så imorgon tänkte jag dela med mig av min musiksmak redan när vi vaknar vid 6! :devil:

Sorry för långt helt onödigt gnällinlägg, men man blir lite trött ibland!
Har du hunnit spela ordentligt nu??? :devil:

Förstår att det är irreterande med grannar som inte bryr sig. Kommer på varför det var så skönt och flytta till hus!

Skitungen bestämde ju sig för att sova till 7.30 idag, jag tror hon motarbetar mig... :p
Men nu spelar vi och tänker göra hela dagen :devil:

mmm, jag vill oxå ha hus!

Jobbigt att vara i lite moment 22, jag har nog kommit en bit för jag verkade rätt eftertraktad, har fått tacka nej till två intervjuer och väntar som sagt svar idag. Jag är redovisningsekonom, så det är såna jobb jag har sökt och där verkar det vara ett skriande behov att folk med min bakgrund. Just nu är jag glad att jag gjorde mina hundår på byrå :).

kl

Det åskade som sjutton i natt! Mer eller mindre precis över oss var det också :crazy: Jag har hästarna ute men de var hur lugna som helst, bara jag som var stressad och rädd: Isabella sov hela natten och det var ju skönt, var orolig att hon skulle vakna och bli rädd. Kanske något positivt med att bo vid järnvägen :idea:

Tack Ia* för din stöttning ang min lilla fölis.

Hann inte med igår, men STORT Grattis till Alicia i efterskott på 1-års dagen. Någon nytagen bild på stora tjejjen? :bump:

Vad härligt att vara eftertraktad, då kanske du har bra läge att förhandla upp lönen ;)

Lite svårt att ens smita in och mobilsurfa ett snabbt inlägg när Krabaten står bredvid och ropar Mamma! Mamma! Mamma! Mamma! Han som lekt och roat sig själv kom visst på att mammas attention försvann.

Vad kul att höra av dig _saga_ :bump: Och stort grattis till fölis!! Supersöt ju. Jag tar din bild som ett litet riktmärke, nu skall allt gå bra framöver!
Å Ia*: har ni fått en fölis redan? Bild?
Western_Ivy: Fy fan vilka vidriga grannar, hoppas att ni får bättre grannar sen!!
Svartfot: Hur gick det hos doktorn? usch vad jobbigt det måste vara för dig.. Kram
EmmaS: Hoppas att du hittar bokstäver till graven :cry: Det är så sorgligt.
EmelieR: Tack för omtanken

Själv har jag ju funderingar som jag inte orkar med egentligen, så jag vill be er om er ärliga åsikt allihop.
Hur skall jag göra med min häst? Han blev ju veterinärt utdömd i måndags på kliniken. Nu återstår bara försäkringsbolagets dom. Men sen då.. Vad skall jag göra med honom?
2007-07-30%20014.JPG

Vi snackar om världens snällaste häst. Supercool och underbar. Utdömd på grund av hälta vä bak som inte vill ge med sig. Stel och 1-grads hälta trots bedövning. Har varit dålig i 3 år, till och från, efter en krasch på hinder. Vet svarade inte så bra på min fråga "Har han ont?" Utan svarade nått svävande om att ha honom kvar,eller ta bort var mest upp till mig. Fanns ingen medicinsk anledning att ta bort honom, typ som en häst som har brutet ben tex.
2006-02-25%201m%2010.jpg

Men skall man ta bort en häst som bara är 13 år och som är pigg och glad, och alla barn vill rida på och som "kanske"?? funkar som skogsmulle? Han är dock pigg och lite het när man rider ut (men det kan ju ha med att han är i/var i full tävlingskondis, och fick mat därefter?). Eller skall man låta honom somna in om utifall att han har ont?. Att bara låta honom stå i hagen och göra ingenting funkar inte, då blir han deprimerad.
2009-01-10%20265.JPG

Jag hade tänkt ha honom som lekfarbror till fölen/unghästarna sen, men det går ju inte så bra med fölen :cry: Fan, jag vet varken ut eller in. Man kan ju inte samla på hästar heller.
Hjälp mig att resonera

DSC00213.JPG

(syrran å pållen)

Kan tyvärr inte hjälpa dig att resonera (eftersom jag är väldigt dålig på sånt) men ville ändå säga att han var väldigt snygg och jag förstår att du står inför ett jobbigt beslut.
Enda tanken jag har är att om vet sa att det är upp till dig om han ska somna eller inte så borde det inte vara något han lider/har ont av? Känns som om vet borde ha rekommenderat dig annars att låta han sova?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
36 37 38
Svar
747
· Visningar
23 076
Senast: Keb71
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar